Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
liljebo schreef:Ik denk idd dat je in een vertrouwde omgeving het beste beeld krijgt van de situatie. Bovendien ken je als eigenaar je dier door en door.
Helaas komen wij hier ook voor te staan. Misschien over een of twee jaar. Misschien over een of twee weken. Onze hond staat immers ook op pijnstillers en je weet dan gewoon dan 'iets erbovenop' al snel de bekende druppel voor zo'n dier wordt.
Dat zijn dan weer de minder leuke dingen waarmee je als diereneigenaar te maken krijgt.
Marin_ka3 schreef:Zwerte , quote;Wat is de reden dat sommige mensen vinden dat we wel mogen verlengen en
behandelen, maar er geen einde aan mogen maken?
Je stinkende best doen voor wat dan ook is een van onze taken in het leven.
Sterven, het sterfproces, is een heilige strijd, daar kunen we volgens mij beter van af blijven....
Marin_ka3 schreef:Zwerte , quote;Wat is de reden dat sommige mensen vinden dat we wel mogen verlengen en
Sterven, het sterfproces, is een heilige strijd, daar kunen we volgens mij beter van af blijven....
Sterven, het sterfproces, is een heilige strijd, daar kunnen we volgens mij beter van af blijven....
Zwerte schreef:@cooper: je spreekt over 'dood hoort te zijn', maar wie bepaald dat dan? Een zwakke zebra kan worden opgegeten door een leeuw, hoort dat dan zo? En als diezelfde zebra weg weet te kruipen en niet gevonden wordt en daardoor een langzame dood sterft, hoort dat dan ook zo? Of zouden we ook kunnen stellen dat een dier met een afwijking waarmee het in de natuur zou sterven, bij ons dan ook moet sterven? Dan zouden er namelijk nog veel meer dieren ingeslapen moeten worden.... Dus wie bepaald wanneer het tijd is? Als dat het dier zelf is, hoe zit het dan met de zebra die gepakt wordt door de leeuw? Die kan vechten tot het eind.... Veel natuur gaat vechtend ten onder, was het dan nog geen tijd?
Om het op mensen te betrekken, hoe denk je dan over een situatie zoals ik met mn oma heb meegemaakt? Zwaar dement, in 1 klap na een aantal kleine bloedingen. Al langer aan het aftakelen, dus de euthanasieveklaring lag allang klaar. Zware bloeding gehad, lag in het ziekenhuis aan het bed vastgemaakt omdat ze totaaaaaal de weg kwijt was en een gevaar voor iedereen. Af en toe een helder moment en dan kon ze alleen maar huilen dat ze dood wilde, ze smeekte ons haar te helpen...... Zo heeft ze twee weken gelegen en door hongerstaking begon de rest van haar lijf het op te geven en zijn de artsen gestopt met behandelen. De euthanasie was niet mogelijk omdat ze niet handelsbekwaam meer was..... Is in deze situatie euthanasie niet een zegen voor alle partijen? En vooral voor de persoon zelf?
Ze is dus uiteindelijk uit zichzelf gegaan (dokters hadden dr nog kunnen redden btw) maar wel twee weken pure hel doorgegaan.....moeten we dat soort dingen meemaken omdat het toevallig zo hoort?
Magrathea schreef:Zwerte, je moet ook begrijpen dat het voor die artsen niet zo makkelijk ligt. Hoe vaak zie je niet in het nieuws dat er weer artsen in opspraak zijn omdat ze mensen uit het leven hebben geholpen? Hoe vreselijk het ook voor jullie was, ik zou er als arts toch niet mijn baan of zelfs een gevangenisstraf voor riskeren. Het is een pijnlijke les, maar dit onderstreept het belang van zaken GOED vastleggen, dertig keer laten checken dat het echt goed zit, als het over een euthanasieverklaring gaat, of niet reanimeren, dat soort zaken.
En Marinka, leer aub om te quoten, je posts worden ronduit onleesbaar zo.
Magrathea schreef:Zwerte, je moet ook begrijpen dat het voor die artsen niet zo makkelijk ligt. Hoe vaak zie je niet in het nieuws dat er weer artsen in opspraak zijn omdat ze mensen uit het leven hebben geholpen? Hoe vreselijk het ook voor jullie was, ik zou er als arts toch niet mijn baan of zelfs een gevangenisstraf voor riskeren. Het is een pijnlijke les, maar dit onderstreept het belang van zaken GOED vastleggen, dertig keer laten checken dat het echt goed zit, als het over een euthanasieverklaring gaat, of niet reanimeren, dat soort zaken.
En Marinka, leer aub om te quoten, je posts worden ronduit onleesbaar zo.