Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Esther_r20 schreef:Hoe weet de hema dat zo zeker? Net kwam de opmerking voorbij dat alles op één hoop komt. Geschoren en geplukt dus...
Jis_ schreef:marlies85 schreef:Ik heb tijdens mijn opleiding biggen onverdoofd moeten couperenSnap waarom zoiets nodig is, maar het kan ook op een andere en diervriendelijkere manier, maar het moet snel en mag geen drol kosten natuurlijk
![]()
Maar hier geen angorawol in de kasten gelukkig, sowieso geen wol...kriebeltruien hou ik niet zo van.
Ik moest in een les een keer onverdoofd biggen castreren en dat heb ik geweigerd, kwam voor de opleiding dierverzorging niet voor een opleiding dierenmishandeling.
liljebo schreef:Animal, je hebt gelijk. Mensen kijken vaak niet waar hun product vandaan komt/willen het niet weten. Nu moet ik bekennen dat ik het van de angora ook niet wist. Scheelt dat ik het verder niet heb/draag.
Toch heeft dat preken via media wel nut, want ik ben zelf in dat opzicht erg veranderd. Ik at nooit veel vlees en probeerde er wel op te letten, maar het schoot er ook nogal eens bij in.
Tegenwoordig ben ik mij meer bewust van mijn eigen verantwoordelijkheid en lees ik de etiketten. Ik woon in zweden en koop zweedse producten. Voor de rest van de familie, die vlees eten, ook alleen zweeds vlees. De eisen zijn hier nog strenger dan in nederland en dat maakt het vlees wel duurder. Jammer dan... eten ze maar wat minder vlees.
Ook hier wordt het lokaal kopen erg gestimuleerd. Omdat je hier de regelgeving kent, maar ook omdat je op die manier de eigen bedrijven en landbouwers in het spel houdt.
rapido schreef:geloof me, de grote ketens weten dondersgoed waar hun spullen vandaan komen evenals hoe en door wie ze gemaakt worden!!
Neem de mensen die onder erbarmelijke omstandigheden in Bangladesh enz deze kleding in elkaar zetten! (staat overigens ook in de label op je kleding waar het gemaakt is)
Het moet allemaal zo goedkoop mogelijk en zo snel mogelijk en krijgen ze nog dikke winst op ook! That's what it's al about!
nine1987 schreef:De hypocrisie van de mens weer..
Alsof niemand wist dat dat gebeurde.. Pas als het zichtbaar wordt, dan is er drama.. Iedereen weet toch dat je niet voor een dubbeltje op de eerste rang kan zitten..?
Is er dan bij helemaal niemand een belletje gaan rinkelen als men een (te) goedkoop truitje van angorawol zien hangen??
rapido schreef:Hoezo hypocrisie nine 1987?? dus jij weet van alle ellende op deze wereld af?
Ik wist dit niet nee, en velen met mij!
De winkels die het verkochten kennelijk ook niet nu ze het niet meer WILLEN verkopen!!.
rapido schreef:Ja dat bont verhaal kent iedereen nu wel en echt bont is dan ook niet te koop bij bijv een WE fashion, of de H&M...
Het gaat hier over wol waar velen (volgens jullie naïef en hypocriet volk!) de afkomst niet van weten of denken het van een geit of schaap geschoren werd!
Ik heb overigens net een petitie getekend tegen het koken van levende hondjes in china!
Weet dat ze daar op gevreten worden maar geen idee dat de beestjes zo aan hun eind worden gebracht. Zeker ook naïef??
rapido schreef:Ja dat bont verhaal kent iedereen nu wel en echt bont is dan ook niet te koop bij bijv een WE fashion, of de H&M...
Het gaat hier over wol waar velen (volgens jullie naïef en hypocriet volk!) de afkomst niet van weten of denken het van een geit of schaap geschoren werd!
Ik heb overigens net een petitie getekend tegen het koken van levende hondjes in china!
Weet dat ze daar op gevreten worden maar geen idee dat de beestjes zo aan hun eind worden gebracht. Zeker ook naïef??
marlies85 schreef:Ik heb tijdens mijn opleiding biggen onverdoofd moeten couperenSnap waarom zoiets nodig is, maar het kan ook op een andere en diervriendelijkere manier, maar het moet snel en mag geen drol kosten natuurlijk
![]()
Maar hier geen angorawol in de kasten gelukkig, sowieso geen wol...kriebeltruien hou ik niet zo van.