Vrouw tien jaar dood in huis, bizar!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Re: Vrouw tien jaar dood in huis, bizar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 17:18

Dan zouden er op z’n minst pillen .e.d. naast hebben gelegen. Ze lag op haar matras lag ik ergens :) En ik ga er vanuit dat die mensen niet voor niks een lange Uni studie doen, om dergelijke conclusies te kunnen trekken.

Als hier iemand 2 weken ziek is dan is er halverwege de tweede week al gebeld hoe het gaat.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 17:19

Overigens is niet iedereen die alleen is, ook eenzaam.

Buurvrouw vindt het ook prima zo, is niet eenzaam maar heeft gewoon niet de behoefte aan sociale contacten. Dus die maak je absoluut niet blij als je daar wekelijks aan de deur staat voor een kop koffie :')

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 17:23

Pff heftig. Eerlijk gezegd kan ik me er wel wat bij voorstellen.
Ik woon in een stadswijk op dit moment: rijtjes appartementen, veel contact onderling is er niet.
De twee buren helemaal beneden heb ik al maanden niet gezien, daarboven zie ik iets vaker.
Sommige appartementen zou ik de buren niet van herkennen als ze langs zouden lopen.
Het is afschuwelijk, maar wel hoe het hier gaat. Comtact maken lukt bijna niet, mensen willen geen contact met je. Echt heel treurig als je daar als ouder persoon tussen woont...

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 17:28

Sammie schreef:
LukieBradley schreef:
Is dit serieus?
Kan toch haast niet joh....
Dit is niet de eerste keer hoor. Het gebeurd wel vaker dat iemand een aantal maanden tot aantal jaar in huis dood ligt. Dit is helaas wel tien jaar dan..

Was toch ook een man die paar maanden in huis dood lag en deels door zijn honden is opgegeten?

Oooh... Serieus? -O-

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 17:35

Het erg triest dat je daar zo lang on opgemerkt kan leven. Kan me indenken dat buren het wellicht niet op valt maar je zou toch denken dat er wel iemand is die haar mist in 10 jaar. Kan me dat zo moeilijk voorstellen dat het echt zolang kan duren. Zijn toch altijd dingen die je moet regelen, of die nagekeken worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 17:56

Je zal er zelf tien jaar dood liggen... Wat sneu.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 19:07

Je hoort het wel vaker dat iemand een tijdje dood ligt...
Vriendin vertelde laatst nog over een man in soest die dik een maand lag te vergaan.

Maar 10 jaar...? Echt ronduit bizar.

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 19:18

Tessa_93 schreef:
moonshine88 schreef:
Vreemd verhaal maar van de week was hetzelfde verhaal uit Engeland dat een vrouw 4 jaar naast haar dode man had geslapen... Met foto´s !!! he bah

Deze zeker ? http://www.blikopnieuws.nl/bericht/2070 ... r-dode-man

Durf ik te kijken? Ik durf niet! Wat zie je op de foto's?

Over dit topic: 10 jaar.... helft van mijn leven. triest..

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 19:20

Bij die link hierboven zie je eerst geen foto's. Pas als je daar weer op een link klikt :)

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 19:24

het is zo triest dat niemand haar heeft gemist.

maar wat ik ook niet snap hoe zit dat met bijv. uitkeringen, verzekeringen, belastingdienst.

10 jaar post etc en geen haan die er naar kraait. Ik snap dat echt niet.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 19:24

Doanique schreef:

ik denk dat je daar niet veel van merkt....misschien koos die vrouw er wel voor om geen contact te willen?
Ik zou persoonlijk ook niet de deur platlopen bij mijn buren(daarom zit ik ook op een berg zonder buren :+ )
Wat ik wel vreemd vind dat bijvoorbeeld het electriciteits/gasbedrijf het nooit is opgevallen dat het verbruik wel erg laag was.
En dat de bank het saldo niet zag groeien,en er weinig afging...behalve de automatische betalingen.

In de OP stond ook dat het kabinet hier schuldig aan was.Daar ben ik het niet mee eens.
De buren hadden het in de gaten kunnen houden,ook al was de vrouw misschien(wie zal het zeggen?) niet gesteld op visite,een beetje sociale controle kan geen kwaad.

Ik ben zelf een aantal jaren geleden ook 2x daags naar mijn oude franse boerinnetje gelopen die beneden in een boerderij woonde.Zij stelde het heel erg op prijs.Ik heb haar ook 2x opgeraapt,gevallen en ze kon niet meer overeind komen.
Ze is op 86 jarige leeftijd overleden.Ik mis haar nog steeds ;(

MickeyenVici

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 19:30

Wat een triest verhaal....

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 20:23

geerke schreef:
Doanique schreef:

ik denk dat je daar niet veel van merkt....misschien koos die vrouw er wel voor om geen contact te willen?
Ik zou persoonlijk ook niet de deur platlopen bij mijn buren(daarom zit ik ook op een berg zonder buren :+ )
Wat ik wel vreemd vind dat bijvoorbeeld het electriciteits/gasbedrijf het nooit is opgevallen dat het verbruik wel erg laag was.
En dat de bank het saldo niet zag groeien,en er weinig afging...behalve de automatische betalingen.

AOW en pensioen (indien ze had gewerkt) kwamen er braaf bij, dus zo gek is het niet :) en energie zal ook niet veel aan veranderen; wie weet had ze altijd al de verwarming uit of zeer laag of stond ie nog op warm. Er was wel afname, was niet dat het compleet stilstond. Dus heel opvallend hoeft ook dat niet te zijn.
Maar gut, je zou er maar naast wonen, dan kijk je raar op! De buurvrouw kwam er inderdaad later wonen en kreeg mee dat ze bij haar dochter woonde. Dus tja, dan is het niet gek dat de deur niet open wordt gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 20:41

Hier was toen iemand die 3 weken dood in zo'n flat had gelegen. De onderburen kregen het door omdat het bij hen begon te lekken en stinken door het plafond. Die man zouden ze ook niet gauw missen denk ik. Erg op zichzelf. .

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 20:43

Net op het journaal zei een buurvrouw dat het verhaal de ronde ging, dat die vrouw bij haar dochter inwoonde.
Dus niemand vond het daarom gek dat ze er nooit was.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 20:43

tja....een dode muis stinkt al vreselijk,laat staan 70 kilo vlees wat ligt te vergaan... :7
Vreemd dat niemand 10 jaar geleden iets heeft geroken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 20:44

Kimbers schreef:
Bij die link hierboven zie je eerst geen foto's. Pas als je daar weer op een link klikt :)

Tis idd net een mummy. Bah hoe kan je daar nou een jaar naast slapen :r

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 20:50

Ik hoorde laats van iemand dat bij hen in de wijk een stel oudere mensen een 'belcirkel' hebben in de ochtend. Iedere ochtend belt een buurtgenoot een andere op, altijd in vaste volgorde en rond dezelfde tijd.
Omdat ze elkaar opeenvolgend bellen komt zo snel aan het licht of er iets aan de hand is. Ik vond het een slim maar ook een mooi idee.

Wie weet had deze vrouw wel geen behoefte aan contact, dat hoop ik maar want stel je anders inderdaad voor hoe eenzaam ze geweest moet zijn voor haar overlijden.
Zo een belronde is slim ook als je verder geen contact wilt, al zeg je maar alleen 'ja, ik ben er nog'...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 20:53

VivaLaVida schreef:
Kimbers schreef:

misschien zag hij er wel slechter uit toen hij nog leefde? :+

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 21:04

Wij hebben het met een cliënt gehad. Collega was de ene avond geweest en de volgende avond was hij dood. Bleek hij vlak na het avondmoment te zijn overleden in zijn stoel, voor het raam.
Waar de hele dag spelende kinderen aanwezig zijn.

Mn collega belde aan maar dhr was doof en de tv stond hard. Dus kloppen op het raam en toen ze wat beter keek zag ze dat hij niet ademde.

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 21:17

geerke schreef:

hoop toch dat hij wel beter rook toen hij nog leefde :') whaha

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 22:07

moonshine88 schreef:
Vreemd verhaal maar van de week was hetzelfde verhaal uit Engeland dat een vrouw 4 jaar naast haar dode man had geslapen... Met foto´s !!! he bah

Deze zeker ? http://www.blikopnieuws.nl/bericht/2070 ... r-dode-man[/quote]

Durf ik te kijken? Ik durf niet! Wat zie je op de foto's?

Over dit topic: 10 jaar.... helft van mijn leven. triest..[/quote]

Als je de link in de bovenstaande link aanklikt zie je de dode man, tis net een mummy ;)

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 22:23

hannahaapje schreef:
Ik vind het zo ontzettend sneu. Wat moet die arme vrouw eenzaam zijn geweest. Heel verdrietig dit.

Inderdaad heel triest, geen woorden voor |( .............

geerke schreef:
VivaLaVida schreef:

_O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 22:59

geerke schreef:
Doanique schreef:

In de OP stond ook dat het kabinet hier schuldig aan was.Daar ben ik het niet mee eens.
De buren hadden het in de gaten kunnen houden,ook al was de vrouw misschien(wie zal het zeggen?) niet gesteld op visite,een beetje sociale controle kan geen kwaad.

Ik ben zelf een aantal jaren geleden ook 2x daags naar mijn oude franse boerinnetje gelopen die beneden in een boerderij woonde.Zij stelde het heel erg op prijs.Ik heb haar ook 2x opgeraapt,gevallen en ze kon niet meer overeind komen.
Ze is op 86 jarige leeftijd overleden.Ik mis haar nog steeds ;(

Ik denk dat je er sowieso weinig van merkt, als je dood bent, maar het idee is wel sneu.
Als ik er nu over na denk zou ik het toch wel fijn vinden als ze mijn lichaam eerder zouden vinden dan tien jaar, tien maanden of tien uur.

SilverStorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 23:44

Wat betreft de geurdingen, hangt het ook van het jaargetijde af...

het is mij ook overkomen met de buurman.. ook al las ik dit soort verhalen voordat het gebeurtde ook met verbazing over hoe het kon..

Toen het heel stevig vroor afgelopen jaar (schijnt zelfs nog voor de kerst van het jaar ervoor gebeurt te zijn) in die periode is het wss gebeurt... en aangezien ik onregelmatig thuis was toen, en we in een rijtje zonderlingen :P wonen merk je dat echt niet als je eens een poosje niemand ziet.
Die man was ook heel erg op zichzelf. Enige keren dat ik hem qua geluid heb opgemerkt is als hij in de zomer aan de andere kant van de hoge muur nagels zat te knippen of eens als een schim zichtbaar via de bosjes in de achtertuin met z'n fiets binnenkwam. Was ook een beetje een kluizenaar..heb hem in al die jaren ervoor maar 1 keer gezien, en dat was een noodsituatie.

Dit is ook ontdekt omdat er een combinatiegeval was van asbest en defecte riolering, dus de bouwvakkers zijn een paar keer langsgeweest, en toen achterom, en hebben toen geconstateerd dat het foute boel was.....

Maar tien jaar.. en dan zonder instanties die verhaal komen halen, deze vrouw is echt overal tussendoor geglipt met het gerucht over dat ze bij haar dochter zou zijn gaan inwonen en wss alles automatisch incasso en lakse instanties..Het blijft triest