hessie31 schreef:Om nu ineens streng te gaan herkeuren zonder aan de andere kant voldoende arbeidsplaatsen afgedekt te hebben, dan stort je deze jongeren opeens in een situatie van veel onzekerheid en financiële terugslag.
Tussen je hand ophouden en een baan waarmee je volledig zelfvoorzienend bent zitten ook nog wel een paar stappen. Laat mensen dan maar starten met x aantal vrijwilligerswerk binnen de eigen mogelijkheden om hun uitkering te mogen behouden. Krijg je weer routine, je bouwt ervaring op, vult t gat in je CV, je ziet wat er zoal te koop is in de wereld... Kan me niet voorstellen dat dat níet te vinden is, notabene Geer en Goor zijn ervoor nodig om vrijwilligers te werven voor iets als het Ouderenfonds. Als ik de achtergronden van mijn eigen cliënten zie en dat ook zij het (hetzij met vallen en opstaan) voor elkaar krijgen om een aantal uurtjes per week vrijwilligerswerk te doen kan ik me niet voorstellen dat iemand met een paard etc dat allemaal niet zou kunnen. Kan me ontzettend aan die 'jamaar dakanniknie' houding storen, als je écht wilt dan kan er heel veel en is er voor bijne iedereen wel wat te vinden, al is het voor 2 uur per week.
Geryon schreef:Uh je kan ook psyschisch afgekeurd worden en om te denken dat als je een paard kan onderhouden met alles erbij, je ook wel kan werken is echt belachelijk kortzichtig. Sommige problemen of klachten door stoornissen zijn complex..
Lees mijn post, ik werk in de psychiatrie dus ik weet waar ik het over heb 
En mijn cliënten (met notabene dubbele diagnose, ex-verslaafden) zijn op een enkele uitzondering na aan het werk.