Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Bizzybijtje schreef:Eileen_ schreef:Oja en trouwns, dat kopers van echt illegaal vuurwerk worden opgezocht vind ik ook prima. Ik weet niet of iemand hier ooit echt illegaal vuurwerk heeft gezien? Ik wel, vond het wel heel gaaf (), maar het is echt levensgevaarlijk. Er komt me toch een kracht uit... De kracht was zo groot dat de pot(?) de hele tijd omviel en alle kanten op ging. Ook paar mensen met brandwonden enz, maar verder gelukkig niks ernstigs.
Hard, groot vuurwerk is niet persee illegaal. Het is illegaal wanneer het niet goed gekeurd is, en dus gevaarlijk is.
Vind het een prima actie van de politie
Het is illegaal als het niet uit Nederland komt waardoor ze er dus niks aan kunnen verdienen hier.![]()
Als het zo gevaarlijk is, waarom is het in België dan wel te koop?
HelmerG schreef:Vind het juist alleen maar goed dat ze op deze manier de verkoop van illegaal vuurwerk meer kunnen bestrijden. Vind het ook niet erg slim om via internet illegaal vuurwerk te kopen als je illegaal vuurwerk wilt hebben. Was toch allang bekend dat alles wat je op de pc doet, te traceren is...
Kan er zelf niet zo wakker van liggen. De politie zal geen misbruik maken wat betreft privacy als jij niks illegaals doet. Hebben wel wat beters te doen dan te kijken of jij wel of geen seksspeeltjes of wat dan ook koopt. ze zullen zich echt alleen richten op de verkoop van vuurwerk, daar kan ik dan niet wakker van liggen.. Ook de politie werkt met begrotingen e.d. dus ik denk niet dat er uren ingecalculeerd zijn om te iedere burgers aankopen na te kijken online.. Ze zullen echt gericht zoeken lijkt me
Ik snap dat veel mensen het een principekwestie vinden.. Maar als het alleen gebruikt wordt om illegale dingen te bestrijden, zie ik het kwaad er niet van in.
En als jij echt per ongeluk iets illegaals zou kopen online en de politie komt daar achter, is daar toch wel uit te komen denk ik? zo krom is het systeem volgens mij toch ook niet? Correct me if i'm wrong..
Dispar_Vulgo schreef:Ik hou daar ook helemaal niet van.
Jaar of 2 geleden had ik mijn negatieve ervaringen met een winkel hier op bokt geschreven en advies gevraagd. Waarop ik een tijdje later een PB kreeg via bokt van de klantenservice van die winkel!
Dat vond ik echt bizar en zeer ongepast.
_San87_ schreef:HelmerG schreef:Vind het juist alleen maar goed dat ze op deze manier de verkoop van illegaal vuurwerk meer kunnen bestrijden. Vind het ook niet erg slim om via internet illegaal vuurwerk te kopen als je illegaal vuurwerk wilt hebben. Was toch allang bekend dat alles wat je op de pc doet, te traceren is...
Kan er zelf niet zo wakker van liggen. De politie zal geen misbruik maken wat betreft privacy als jij niks illegaals doet. Hebben wel wat beters te doen dan te kijken of jij wel of geen seksspeeltjes of wat dan ook koopt. ze zullen zich echt alleen richten op de verkoop van vuurwerk, daar kan ik dan niet wakker van liggen.. Ook de politie werkt met begrotingen e.d. dus ik denk niet dat er uren ingecalculeerd zijn om te iedere burgers aankopen na te kijken online.. Ze zullen echt gericht zoeken lijkt me
Ik snap dat veel mensen het een principekwestie vinden.. Maar als het alleen gebruikt wordt om illegale dingen te bestrijden, zie ik het kwaad er niet van in.
En als jij echt per ongeluk iets illegaals zou kopen online en de politie komt daar achter, is daar toch wel uit te komen denk ik? zo krom is het systeem volgens mij toch ook niet? Correct me if i'm wrong..
Zwaar vuurwerk kopen is niet illegaal. Illegaal vuurwerk kopen is dat wel en dus strafbaar.
Kennelijk gaat het dus om illegaal vuurwerk, en niet zoals in de OP wordt beweerd over zwaar vuurwerk.
@ Dikgedrukte: nee, daar krijg je gewoon straf voor.
Sizzle schreef:chelle_dora schreef:Nou.. Dan wens ik ze veel plezier met de informatie over de wormenkuur van m'n kat
Wormenkuren die niet via recept gaan zijn ook illegaal.