Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja
Jolliegirl schreef:Wat dacht je van fokken en normaal slachten?
Geryon schreef:Cultuur, ermee opgegroeid zijn, vind ik daar dus niets mee te maken hebben. Zo zijn er zat Spanjaarden die ermee op zijn gegroeid maar uiteindelijk ook tegen het vechten zijn. En dat heb je niet alleen bij stierenvechten, maar ook bij veel andere culturen.
Het tast je hersenpan niet aan hoor waardoor je niet merkt dat je een dier mishandelt/laat mishandelen. Je hebt mensen die het bord wel degelijk voor hun kop weghalen, het zielig gaan vinden, en mensen die er niet eens denken dat bord misschien weg te halen, het niet boeien dat het dier lijdt.
Maar nu heb ik het niet over het financiele gedeelte.
Jolliegirl schreef:En nee...nix ophokken...lekker laten lopen...vangen..slachten..
Levert met zoveel op....
Luckystory schreef:Dan moet de veehouderij tout court afgeschaft worden, want dit is wel de consequentie.
Mijn inziens is het niet alleen de traditie van het gevecht zelf dat beschermd wordt, wel een hele manier van houden.
Kedevr schreef:Vergelijken is toch iets normaals en menselijks? Je maakt mij niet wijs dat jij nooit vergelijkt.
En hoezo een haar beter?