Het is nu volgens mij ook strafbaar onder je 16e, maar ze zijn er niet bepaald streng op

Ik ben echt heel benieuwd of dit nou werkelijk gaat helpen, ik ga nog wel eens uit, kijken hoeveel dronken 14/15 jarige ik volgend jaar tegen kom

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mayniac_val schreef:en dan heb ik het niet over dat ik geen alcohol mag maar over dat ik niet meer opstap kan
Geryon schreef:Zijn er geen huisfeesten in jullie vriendenkring dan? En er zit nog wel wat hoor tussen de kroeg in gaan en op de bank tv kijken...
ietjelover schreef:Geryon schreef:Zijn er geen huisfeesten in jullie vriendenkring dan? En er zit nog wel wat hoor tussen de kroeg in gaan en op de bank tv kijken...
Huisfeesten? nee nog nooit van gehoord.
Woon dan ook niet in een stad ofzo iets.
Maar dan nog, de genen die opstap mogen gaan opstap en al mn vrienden zijn minimaal 18.
Ik kom met mijn vriend ook nergens binnen hier. Hij mag binnen maar ik niet.
ZeSteigert schreef:Als je dit jaar nog 16 wordt of al bent, mag je alcohol blijven drinken. De generatie '98 als eerste niet meer.
Bizzybijtje schreef:Nee, vanaf 1 januari 2014 is alcohol gewoon verboden voor <18 jarigen. Voor zover ik weet is daar geen uitzondering op voor degenen die nu nog geen 18 zijn. Of ik heb niet ver genoeg gekekenDat zou natuurlijk ook heel goed kunnen hoor
![]()
Je mag het niet kopen en je mag het niet hebben. De enige manier waarop je als 16- of 17-jarige nog een fles alcohol aan mag raken is dat je hem verkoopt als barmedewerkerEr wordt ook meer op gecontroleerd en het wordt allemaal wat 'strikter'. Oftewel; 't is hopelijk gedaan met het comazuipen van 12-jarigen
Bizzybijtje schreef:Nee, vanaf 1 januari 2014 is alcohol gewoon verboden voor <18 jarigen. Voor zover ik weet is daar geen uitzondering op voor degenen die nu nog geen 18 zijn. Of ik heb niet ver genoeg gekekenDat zou natuurlijk ook heel goed kunnen hoor
![]()
Je mag het niet kopen en je mag het niet hebben. De enige manier waarop je als 16- of 17-jarige nog een fles alcohol aan mag raken is dat je hem verkoopt als barmedewerkerEr wordt ook meer op gecontroleerd en het wordt allemaal wat 'strikter'. Oftewel; 't is hopelijk gedaan met het comazuipen van 12-jarigen
jasz schreef:ietjelover schreef:Ik kom met mijn vriend ook nergens binnen hier. Hij mag binnen maar ik niet.
dat is dan echt heel anders dan hier! zodra je met een ouder iemand bent, kom je gewoon binnen...
![]()