Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
noorhermans1 schreef:Maar de zwarte piet was toch zwart door de roet van de schoorsteen?Sorry maar daar vind ik niks discriminerends aan..
schoentje schreef:Ik vind dus dat deze tegenstanders van 'Zwarte Piet' enorm dom bezig zijn en de mensen in ons land hiermee dus steeds een stukje minder tolerant maken. Ook zullen veel mensen denk ik zo het idee krijgen dat Geert Wilders eigenlijk toch gelijk heeft, waarmee die idioot steeds meer zieltjes wint. En dat allemaal door het slechte aanpassingsvermogen van een paar anti's.
Geryon schreef:Niet alle kinderen kijken sinterklaasjournaal.
Citaat:Ongeacht daarvan is het ook aan de ouders om het kind te vertellen dat de zwarte pieten ineens geen zwarte pieten meer zijn. De kleinere kinderen zeggen natuurlijk alleen oke maar de wat oudere gaan er wel over nadenken.
BobbieLover schreef:Achterlijk en aandacht vragen!
Bij pownet.. hebben ze mensen uit bijlmer geintreviewd wat zijn vonden van sinterklaas en zijn 'zwarte' pieten.
meerdendeels viert gewoon sinterklaas met zwarte piet.
Het is gewoon elk jaar gezeik..
en wat hebben wij wel niet ( blanken vla, jodenkoeken, zigeuner snitzel, negerzoenen)
die hoor je ook allemaal niet klagen..
stukje aandacht zoeken.
Bovendien.. zijn de pieten zwart als roet vanwege de vieze schoorstenen!
enne.. ken niemand die zo zwart als roet is.. met de naam Piet
Nessah schreef:schoentje schreef:Ik vind dus dat deze tegenstanders van 'Zwarte Piet' enorm dom bezig zijn en de mensen in ons land hiermee dus steeds een stukje minder tolerant maken. Ook zullen veel mensen denk ik zo het idee krijgen dat Geert Wilders eigenlijk toch gelijk heeft, waarmee die idioot steeds meer zieltjes wint. En dat allemaal door het slechte aanpassingsvermogen van een paar anti's.
Hoezo? De tegenstandsters zijn gewoon bezwaar gaan maken, dat is hun recht in een democratie. waarom is dat dom? Het is dom dat er zoveel mensen zo verschrikkelijk veel aandacht aangeven, dát is dom. Niet dat groepje mensen die van hun rechten gebruik maken.
Telpeva schreef:gohya schreef:Ik snap de ophef niet,Zwarte Piet is toch niet echt zwart,hij is zwart ingekleurd.
Het zijn dus geen echte zwarte mensen,en de kleur zwart is gekozen omdat hij door de schoorsteen zou kruipen. Zwarte Piet heeft totaal niets met donkere mensen te maken.Ook is hij geen slaaf,want hij WERKT voor Sinterklaas.Mensen die voor een baas werken zijn toch ook geen slaaf?
schoentje schreef:Ze vragen, in een zeer tolerant land, om iets af te schaffen wat in hun ogen racisme is.
Shadow0 schreef:schoentje schreef:Ze vragen, in een zeer tolerant land, om iets af te schaffen wat in hun ogen racisme is.
Volgens mij is Nederland helemaal niet zo tolerant (meer.) Zie alleen al de reacties op dit onderwerp. Heel vaak zeggen dat we tolerant zijn maakt het nog niet waar - en al helemaal niet als er continu weer iets wordt verzonnen om buitenlanders cq moslims dwars te zitten.
Dat racisme is trouwens niet ontstaan omdat we er aandacht aan schenken hoor. Dat is oa ontstaan omdat we Wilders aandacht schenken. Maar je kunt natuurlijk niet zeggen dat Wilders wel aandacht mag, maar Nederlanders met een donkere huidskleur of het verkeerde geloof niet. Althans, niet als je echt een tolerant land zonder discriminatie wilt zijn.
schoentje schreef:Shadow0 schreef:
Volgens mij is Nederland helemaal niet zo tolerant (meer.) Zie alleen al de reacties op dit onderwerp. Heel vaak zeggen dat we tolerant zijn maakt het nog niet waar - en al helemaal niet als er continu weer iets wordt verzonnen om buitenlanders cq moslims dwars te zitten.
Dat racisme is trouwens niet ontstaan omdat we er aandacht aan schenken hoor. Dat is oa ontstaan omdat we Wilders aandacht schenken. Maar je kunt natuurlijk niet zeggen dat Wilders wel aandacht mag, maar Nederlanders met een donkere huidskleur of het verkeerde geloof niet. Althans, niet als je echt een tolerant land zonder discriminatie wilt zijn.
Dat minder tolerant worden en het steeds machtiger worden van Wilders is denk ik ook juist onstaan door onze tolerantie.
Wanneer mensen zien dat hun land en de (geringe) cultuur ervan veranderd en ze verwijten dat aan het te tolerant zijn tegenover de andere culturen in ons land, dat zakt de tolerantie vanzelf.
Waarom zouden we een echt tolerant land willen zijn als dat ten kosten gaat van onze eigen mensen en cultuur. Ik denk dat juist deze discussie daar een goed voorbeeld van is.