Ergernis door excuses

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 23:47

Nikass schreef:
Greenpeace heeft gewoon gedemonstreerd, dat is geen overtreding van de wet.

Wat een vreemde manier van demonstreren hebben ze dan gehanteerd zeg (ja het was hier op tv), dat en drugs op de boot maakt dat ik het ook een criminele actie vindt.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 23:51

Over die drugs bestaan bedenkingen.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 07:55

Dat van die drugs geloof ik ook niet. Ik heb zelf bij Greenpeace gewerkt en ik weet wel dat ze professioneel genoeg zijn om zo'n stomme fout niet te maken. Het is echt geen zootje ongeregeld op zo'n schip.
Maar het is natuurlijk wel handig van Rusland, want dan hebben ze een reden om de opvarenden nog even langer vast te houden. Uiteindelijk blijkt natuurlijk dat het toch niks was. En voor de Russische bevolking is het heel logisch. Een Nederlands schip heeft natúúrlijk drugs bij zich.

Ben benieuwd wat er nu met het Ruslandjaar gaat gebeuren na de mishandeling van die diplomaat. We kunnen nu Lex en Max daar toch niet meer naartoe sturen? Ontzettend awkward voor hen ook. Dat kun je een koning niet aandoen. Die gaat daarheen om banden te bevestigen, niet om de boel recht te breien. Dat moet de politiek maar doen.

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 10:45

Inger1993

Re: Ergernis door excuses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 20:06

Damn het is nu inderdaad nog bizarder geworden.
Rusland gaat zwaar over de scheef!

Ik zeg contacten verbreken, we hebben nog genoeg andere 'vriendjes'.

(en ja, ik weet wel dat het niet zo simpel lig maar vind dit echt schandalig)

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 20:45

Inger1993 schreef:
Damn het is nu inderdaad nog bizarder geworden.
Rusland gaat zwaar over de scheef!

Ik zeg contacten verbreken, we hebben nog genoeg andere 'vriendjes'.

(en ja, ik weet wel dat het niet zo simpel lig maar vind dit echt schandalig)

Jammer genoeg gaat dat niet, we hebben teveel financiële belangen bij Rusland. Wat een machtsvertoon.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-13 13:48

daffie1986 schreef:
Nikass schreef:

Wat een vreemde manier van demonstreren hebben ze dan gehanteerd zeg (ja het was hier op tv), dat en drugs op de boot maakt dat ik het ook een criminele actie vindt.

Het schip is vanuit Noorwegen vertrokken en daar vóór vertek uitvoerig geinspecteerd door de Noorse overheid. Apart dat er dan daarna ineens drugs zijn aangetroffen... Geloof je toch zelf niet! Komt Rusland wel mooi uit...

Inger1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 14:35

Amerika steunt ons !!
Heeft tegen Rusland gezegd dat dit echt te ver ging en dat ze actie moeten ondernemen in de zoektocht naar de daders.

Word lastig voor Rusland.
Aan de andere kant grijpt Amerika elke gelegenheid aan om Rusland aan te pakken.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 16:45

Ik had liever gezien dat de Europese Unie voor ons op was gekomen. Daar is de EU voor zou je denken, dat je als klein landje niet alleen staat tegenover een grootmacht.

Dat Amerika het doet vind ik jammer. Dan mogen we ze straks weer gaan steunen in één of andere oorlog.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 16:46

He ja, Rusland en de VS tegenover elkaar om een relletje om een ambassadeur in Nederland.... levensgevaarlijk dit, jaar geleden stonden Rusland en VS ook al lijnrecht tegenover elkaar, ze zoeken gewoon een gelegenheid om krachten te meten.

Wil je echt niet.

En wij hebben de VS al genoeg 'geholpen' in oorlogen.... Vandaar die lastenverzwaringen. ;)

Inger1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 17:48

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 18:02

Van de andere kant... waarom zouden we ons druk maken om Rusland als de VS ons nonstop afluisteren, ons met een erg duur toestel opzadelen (en kernbommen), en en passant de wereldeconomie gijzelen met hun spelletjes. Ik zou gewoon netjes sorry zeggen tegen Rusland en in het algemeen zou de wereldpolitiek best wat minder kleuterschoolgehalte mogen hebben.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 19:55

''En nu elkaar een handje geven!" _O-
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 13:51

http://www.nu.nl/binnenland/3605225/politie-gaat-van-gewone-inbraak-in-russisch-pand.html

Euhm nu is dit ook alweer weerlegd door Nederland maar ik weet het zo niet met Rusland......
Ik bedoel dat land is geen kattepis en er gebeurd daar veel achter deuren waar wij hier geen weet van hebben.
Ze laten precies dat weten wat we mogen weten.
Ze willen misschien naar de buitenwereld doen geloven dat ze in dialoog zijn met Nederland maar vergeet niet wat hun geschiedenis is en er is echt nog niet veel veranderd.
Achter de deur heerst nog steeds enorm dictatuur.

Rusland is een land dat ons landje zo van de kaart afveegt #) dus dat Nederland zijn best doet om schade te beperken is niet meer dan logisch en als dat excuus aan bieden in houdt tja dan doe je dat.
Overigens is Nederland goed in het open houden van een dialoog.
Daar staan we sterk in (al slaan we een beetje door soms).
Ik vraag mij echter wel af hoe ver Nederland zou gaan in het blijven open houden van een dialoog?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-13 11:12

daffie1986 schreef:
Nikass schreef:

Het is 18 september. Greenpeace actievoerders varen in rubberboten naar een gammel boorplatform van oliebedrijf Gazprom in het kwetsbare Noordpoolgebied. De Russische kustwacht die hen al dagenlang volgt, slaat dan toe: twee actievoerders worden onder dreiging van geweld opgepakt en meerdere waarschuwingsschoten worden afgevuurd.
De volgende dag springen vijftien gewapende Russen uit een helikopter op het dek van de Arctic Sunrise en overmeesteren de 28 actievoerders en 2 journalisten aan boord. De actie is bruut, maar ook illegaal want het schip bevindt zich internationale wateren. De Arctic Sunrise wordt naar Moermansk gesleept en binnen 48 uur krijgen alle Greenpeace mensen van de rechter hetzelfde nieuws: twee maanden voorarrest in afwachting van het onderzoek naar vermeende piraterij.

Op zijn minst zou er onderscheid kunnen worden gemaakt tussen de mensen die daadwerkelijk naar het platform zijn gevaren en de rest die gewoon op de Greenpeace boot zat. En daarbij dat het schip zich in internationale wateren bevond: Rusland overtreedt hier de wet.

Boren in het Noordpoolgebied is een aanslag op de natuur en een bedreiging voor ons allemaal. Wie daartegen durft te protesteren verdient geen celstraf maar steun. :j :j :j

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-13 21:33

Zo! Nederland gaat stelling nemen, Rusland voor het gerecht. ..
Er zit wel een risico aan, je geeft het daarmee wel uit handen. Hopelijk valt het niet slecht uit voor de Greenpeace mensen.
Maar ik ben blij dat Nederland zijn mening hierbij duidelijk neer zet!

Inger1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 23:16

En ondertussen heeft Rutte met hangende pootjes Poetin gebeld, gaat het Nederland-Rusland jaar door. *HOERA*
En de koning en koningin gaan gewoon op bezoek ... en is het teveel fantasie als ik zeg dat er een risico is dat een stelletje gekke koukleumen daar hun iets aan wil doen om een punt te maken??
Of wie weet huurt Poetin zelf een mannetje in, met hem valt immers niet te spotten, right!

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 13:04

Gas.....

Inger1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 14:32

En de VN wilt het hele Sinterklaasfeest aflassen....
Dat word oorlog want vele mensen zullen dit niet pikken!

En is een kinderfeest (0-7 jaar) dat waard?

NEE!

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 09:47

Eh... dat heeft niets met Rusland te maken?

Inger1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 17:43

Sorry ... het was een kopie plak, in het verkeerde topic.
Althans de verkeerde kopie plak op de verkeerde plek.

Excuus!