Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Shadow0 schreef:Tieneke schreef:In een klas van +15 leerlingen is het quasi onmogelijk om dat te doen zonder enige hulp.
Wat, leerlingen individueel laten werken, of leerlingen individueel laten werken en 5 kilo dossiervorming per leerling?
BaileyMix schreef:Wat ik me dan wel afvraag, is waarom leerkrachten hier niet tegen op staan? De politiek weigert te luisteren, maar als iedere leerkracht de kont tegen de krib gooit moeten ze wel luisteren.
EskeGirl schreef:Doe mij oudere tekenfilms zoals Boes maar voor de kleintjes, niet chinees, engels en tellen leren, doe dat maar als ze een jaar of 6/7 zijn.
Shadow0 schreef:Individueel werken is best mogelijk. Maria Montessori heeft het honderd jaar geleden al bedacht en het is sinds die tijd vaak genoeg gevolgd. Maar teveel leerlingen en teveel administratie kunnen dat wel heel erg belemmeren.
Liekess schreef:@ Eskegirl,
Ja dat programma ken ik haha. Maar kinderen leren echt geen Chinees door dat te kijken, hooguit hoi, doei en hoe gaat het. En zo'n ramp is dat toch niet? Voor kinderen is dat net zo goed ontspanning als dat ze Spongebob zitten te kijken.
Maar dat is ook niet de discussie verder, gaat meer over wat ze op school opgelegd krijgen
Urielle schreef:BaileyMix schreef:Wat ik me dan wel afvraag, is waarom leerkrachten hier niet tegen op staan? De politiek weigert te luisteren, maar als iedere leerkracht de kont tegen de krib gooit moeten ze wel luisteren.
Er wordt toch echt genoeg gestaakt in het onderwijs, heb alleen niet het idee dat het erg veel zoden aan de dijk zet
NatasjavE schreef:Nou ik heb op een Montessori school gezeten en er is daar wel individueel werken maar geen passende begeleiding.
Dos_Caballos schreef:1- Uiteraard veranderen de leermethodes over de jaren heen, door wetenschappelijk onderzoek komen we tot vernieuwde inzichten.
Citaat:2- De juf heeft duidelijk een andere mening dan die van bijvoorbeeld orthopedagogen.