Ach hier waren ze net zo hoor

(ouders)
Alles werd strikt gecontroleerd en ze zaten overal met de snufferd bovenop.
toen ik een laptop kocht lieten m'n ouders bij de computerzaak ook heel demonstratief en "kijk ons het eens goed doen" luidkeels voor alle klanten, mijn webcam blokkeren.
Had daar als puber echt schijt aan, ik had wel weer ergens een 'mattie' zitten die in de ict zat die mij háárfijn kon uitleggen hoe ik dat binnen 3 minuten weer ingeschakeld had, kon ik weer lekker met m'n vriendinnen in de achterhoek cammen haha.
mijn ervaring is dat het gewoon gruwelijk vervelend is als ouders continu bijv. achter je langs lopen, mee lezen met gesprekken en controleren wat je doet.
't gaf mij een gevoel dat ik niet vertrouwd werd, voelde me echt een klein kind.. en dat is echt niet fijn.
Zeker niet als je als 14/15 jarige net een beetje de jongens begint te ontdekken en van die verliefde gesprekjes hebt met je eerste "vriendje" (niks geen vieze praat oid.) maarja als je moeder dan elke keer in je nek loopt te hijgen om mee te lezen is dat op die leeftijd best wel awkward

Mocht zelfs niet meer op msn, etc. want stel je vóór dat er wat gebeurd...
Dat wil niet zeggen dat ik vind dat je als ouders niet hoeft te controleren, maar sla er niet in door.
Ik weet dat het fijn is als je als puber zijnde ook een beetje gevoel van zelfstandigheid hebt.