Nou ja reclame voor orgaandonatie, schandalig gewoon

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 12:23

Skyliner schreef:
Je kan muggenziften en muggenziften. :+ 95% van de jongeren kijkt niet eens fatsoenlijk naar de reclames. :)*

Oja? Waar haal je deze informatie vandaan?
Handige informatie voor bedrijven die miljoenen in reclame's pompen. }:0

Ik ook vind de reclame niet kunnen, ik ben helemaal geen zeurzak maar de beelden met deze risico's vind ik erg onnodig en niet kunnen. Ook vind ik het niks toevoegen, zijn uithoudingsvermogen had hij ook op andere manieren kunnen uitdrukken ipv voor de trein te rennen.

goldenarrow

Re: Nou ja reclame voor orgaandonatie, schandalig gewoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 12:53

Maargoed, hij kan ook gaan bungeejumpen/skydiven en de tour de frans uitrijden. Dat kan je ook niet zonder hart.

De reclame had op een hele andere (minder roekeloze en asociale) manier gemaakt kunnen worden en dan had niemand erover geklaagd.

Caelum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 13:11

Kana schreef:
Skyliner schreef:
Je kan muggenziften en muggenziften. :+ 95% van de jongeren kijkt niet eens fatsoenlijk naar de reclames. :)*

Oja? Waar haal je deze informatie vandaan?
Handige informatie voor bedrijven die miljoenen in reclame's pompen. }:0

Ik ook vind de reclame niet kunnen, ik ben helemaal geen zeurzak maar de beelden met deze risico's vind ik erg onnodig en niet kunnen. Ook vind ik het niks toevoegen, zijn uithoudingsvermogen had hij ook op andere manieren kunnen uitdrukken ipv voor de trein te rennen.

De tv staat wel aan, maar iedereen zit te appen terwijl ze tv 'kijken'. Dus rijgen zee er niks van mee :Y) :Y)

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 13:17

Al kijken ze er net fatsoenlijk naar.
Er mag ook rekening gehouden worden met families die een dierbare zijn verloren door een tragisch ongeval met een trein.
En vergeet het rijdend personeel niet...

Caelum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 13:25

maaike5581 schreef:
Er mag ook rekening gehouden worden met families die een dierbare zijn verloren door een tragisch ongeval met een trein.

Nou ga je er te veel bij bedenken. Is er te zien dat hij bijna wordt aangereden ? :+

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 13:27

Ik woon vlakbij een spoorweg en vind het een idiote reclame waarbij het stomste wat je kunt doen, door neergaande bomen rijden, als "cool" wordt neergezet.

Kortgeleden nog zouden er bijna 2 jochies de spoorweg oversteken terwijl de bomen al dichtgingen, een oudere meneer kon het ze nog net op tijd uit hun hoofd praten.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 13:28

Als je goed kijkt, dan zijn de lichten van de slagbomen nog maar net aan en de slagbomen nog niet naar beneden als hij oversteekt. Hij is al een stuk verder als de trein langsrijdt. Sorry, maar ik vind dat deze reclame best kan.
Er wordt in ieder geval genoeg over gesproken, dus reclame is het sowieso. Doel bereikt?!

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 13:34

@Tendance, door de manier waarop het filmpje gemonteerd is zien mensen de bomen, de rode lichten en meteen na die fietser de trein... Het wekt de indruk dat die man nog snel even voor de trein langs ging.

Kedevr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 13:44

maaike5581 schreef:

Ik snap je helemaal hoor je hebt gelijk maar hoe ver moet je gaan? In hoeveel films, series en soaps gaan er geen mensen dood of gewond aan enge ziekten, moorden of ongevallen. Hoe ver moet je gaan?

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 13:58

Skyliner schreef:
maaike5581 schreef:

Nou ga je er te veel bij bedenken. Is er te zien dat hij bijna wordt aangereden ? :+

Ooit al eens een machinist opgevangen die net een bijna aanrijding heeft gehad? En als hij toch besluit in elk geval tot het eindpunt te rijden om in elk geval de reizigers maar niet te duperen en een paar overwegen verder zie je weer iemand die oversteekt terwijl de bomen al aan het sluiten zijn is dat alles behalve leuk en hoef je niet door te denken als je dit filmpje ziet. Dit is voor mij en voor al het treinpersoneel iets waar je niet mee geconfronteerd mee wil worden, maar wel realiteit is. En dat door mensen die vinden dat het allemaal net wel kan. Ik ben dus al enkele malen geconfronteerd met de gevolgen van dit soort roekeloos gedrag en heb dus echt mijn reden wel waarom ik dit een ongepast reclamefilmpje vind.
En voor diegene die het wel vinden kunnen, wat denken jullie wat de remweg van een trein is? Als je ten val komt bij het oversteken van sluitende bomen is de kans dat je niet op tijd weg bent toch echt te groot. Waarom zou je je leven riskeren voor 1 minuut tijdwinst?

Deze filmpjes geven, helaas, de realiteit aan.

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 13:59

Ik heb die reclame helemaal niet zo bekeken :)
Bedacht me meer dat die best veel kan met een donor (hart?) Weet niet wat die heeft !

Van die filmpjes hierboven word ik wel even stil !

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 14:06

Ik vind het idd heel belachelijk dat het als ''cool'' wordt neergezet om door zakkende spoorbomen heen te fietsen..

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 15:58

Ik vind het ook een reclame die nét de plank mis slaat.
Overigens vind ik de reclames over ALS ook 3x niets. Voor mijn gevoel word je een schuldgevoel aangepraat.
'Help nu, ja mij kun je niet meer helpen ik ben nu al dood.'
Net alsof ik daar iets aan kan veranderen. Ik snap het punt wel maar ik voel me iets te veel aangesproken. En dat lijkt me ook niet de bedoeling.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 16:09

Douce schreef:
Ik vind het ook een reclame die nét de plank mis slaat.
Overigens vind ik de reclames over ALS ook 3x niets. Voor mijn gevoel word je een schuldgevoel aangepraat.
'Help nu, ja mij kun je niet meer helpen ik ben nu al dood.'
Net alsof ik daar iets aan kan veranderen. Ik snap het punt wel maar ik voel me iets te veel aangesproken. En dat lijkt me ook niet de bedoeling.

Ik begrijp precies wat je bedoelt. Ze slaan net de plank mis zo.

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 16:22

Inoterry schreef:
Skyliner schreef:

Ooit al eens een machinist opgevangen die net een bijna aanrijding heeft gehad? En als hij toch besluit in elk geval tot het eindpunt te rijden om in elk geval de reizigers maar niet te duperen en een paar overwegen verder zie je weer iemand die oversteekt terwijl de bomen al aan het sluiten zijn is dat alles behalve leuk en hoef je niet door te denken als je dit filmpje ziet. Dit is voor mij en voor al het treinpersoneel iets waar je niet mee geconfronteerd mee wil worden, maar wel realiteit is. En dat door mensen die vinden dat het allemaal net wel kan. Ik ben dus al enkele malen geconfronteerd met de gevolgen van dit soort roekeloos gedrag en heb dus echt mijn reden wel waarom ik dit een ongepast reclamefilmpje vind.
En voor diegene die het wel vinden kunnen, wat denken jullie wat de remweg van een trein is? Als je ten val komt bij het oversteken van sluitende bomen is de kans dat je niet op tijd weg bent toch echt te groot. Waarom zou je je leven riskeren voor 1 minuut tijdwinst?

Deze filmpjes geven, helaas, de realiteit aan.
[ Video ]

[ Video ]

Amen..
Helaas snapt men niet wat voor impact het maakt, ook al is het een bijna aanrijding.
Dus nee skyliner ik bedenk er zeker niks teveel bij.

Caelum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 17:14

Vertel mij dan een waar hij wordt aangereden ? :+

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 17:54

Ik heb zeker met zo'n machinist gepraat. Ik heb zelfs 1 keer iemand zien springen, maar ik zie niet in waarom dit zou uitlokken tot dit soort acties. Maar als we het er met zijn allen over hebben, dan denk ik juist wel dat het gebeurt. Je kunt er juist met je kinderen over praten, waarom dit zo gevaarlijk is en waarom een machinist dit erg vindt. Weet wat je kinderen zien en maak het bespreekbaar. Misschien juist wel goed.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 17:58

Wat een bizarre reclame... Ik zie hem nu door dit topic, maar wat ondoordacht zeg.

Gelukkig kan hij wel snel voor treinen langsfietsen, met gigantische snelheid door een drukke stad fietsen, snel de brug pakken voor hij open gaat en met een vaart het kanaal in dankzij zijn donor hart.

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 18:32

Skyliner je begrijpt het echt niet hè...

Mijn man is machinist en hij heeft een klacht ingediend bij de reclame code commissie.
Men begrijpt niet wat het met een machinist doet, een aanrijding maar ook een bijna aanrijding.

Caelum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 18:42

maaike5581 schreef:

Mijn man is machinist en hij heeft een klacht ingediend bij de reclame code commissie.
Men begrijpt niet wat het met een machinist doet, een aanrijding maar ook een bijna aanrijding.

Ik snap dat het zeer ingrijpend is maar als dit topic niet gestart was weet ik zeker dat 50 % er niet eens bij nagedacht had en het een reclame net als andere had gevonden.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-13 18:43

Misschien begrijp je zoiets pas echt goed als je ziet hoe een machiniste er compleet aan onderdoor kan gaan. Mijn oud collega heeft het me eens zo uitgelegd. Je rijdt op de snelweg met 120 km per uur terwijl er maar een baan is met links en rechts een vangrail. Opeens komt er een kind op een fietsje oversteken en je weet dat je net wel net net niet tijd kunt stilstaan. En dat zeker meerdere keren per week. Daar ga je gewoon kapot aan. Die stress is niet goed voor een lichaam.

Probeer je dat eens voor te stellen. En denk dan wat de reclame betekent voor de machinist op het filmpje als het werkelijk gebeurt zou zijn. Daar moet je niet mee willen spotten.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 18:44

Skyliner schreef:
maaike5581 schreef:

Ik snap dat het zeer ingrijpend is maar als dit topic niet gestart was weet ik zeker dat 50 % er niet eens bij nagedacht had en het een reclame net als andere had gevonden.

Nou... Als ik deze reclame op tv had gezien, dan had ik ook echt wel gefronst :). En er dus bedenkingen bij gehad. Maar goed, dat kan voor iedereen anders zijn.

De reclame van de NS vind ik echt indrukwekkend...
Laatst bijgewerkt door _San87_ op 16-10-13 18:45, in het totaal 1 keer bewerkt

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 18:45

Goh was ik niet de enige die zo dacht

Caelum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 18:46

_San87_ schreef:
Nou... Als ik deze reclame op tv had gezien, dan had ik ook echt wel gefronst :). En er dus bedenkingen bij gehad. Maar goed, dat kan voor iedereen anders zijn.

Maar had jij er een klacht over ingediend ?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 18:48

Skyliner schreef:
_San87_ schreef:

Maar had jij er een klacht over ingediend ?

Ik ben niet zo van het klagen. Dus nee. Ik heb nu ook geen klacht ingediend, overigens. Al snap ik goed waarom mensen het wel doen.

Maar dat was niet wat je bedoelde met je eerste bericht, denk ik zo ;)?