Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
antje_vip schreef:Ik was wel benieuwd naar wie er nog geld geeft aan goede doelen. Ik doe het namelijk niet, en waarom:
-Het salaris van de mensen die bij de betreffende stichting werken, is veel te hoog;
-Het gebouw waar deze mensen in werken is net iets te mooi;
-Er wordt na al die jaren nog steeds tropisch hout gekapt;
-Het zijn nog steeds dezelfde diersoorten die met uitsterven wordt bedreigd;
-De innovaties voor borstkanker, waar zijn die? Nog nooit iets gehoord over een verbetering in de behandeling van borstkanker, en als dat al is, hoor ik nooit dat dit mede dankzij pink ribbon is mogelijkgemaakt. (dit is even een voorbeeld, uit andere fondsen heb ik ook nooit een positieve verandering gezien)
-de 'zielige mensen' in de filmpjes voor mensenrechten, steun Afrika e.d. worden gewoon betaald om voor de camera verdrietig te kijken
-als je zegt: ik wil wel helpen, zet mij maar op het vliegtuig naar Afrika dan help ik mee aan het bouwen van een school, wordt altijd gezegd dat dat niet de bedoeling is, je kan alleen geld geven.
Als er een collectant aan de deur komt, denk ik: goh, de directeur wil graag een nieuwe autoEn daarom geef ik geen geld aan goede doelen.
Maartje1990 schreef:loveshadow schreef:Ikzelf heb als arme student helaas niet de financiële middelen om alle zielige mensen en dieren op de wereld te kunnen helpen. Ik geef geld aan de meeste collectes, maar maak niet maandelijks geld over naar een goed doel. Zodra ik een vaste baan heb zal ik dat wel gaan doen, tot die tijd doneer ik bloed om toch iets te kunnen doen voor de medemens.![]()
Toch vind ik sommige reacties in dit topic wel erg kortzichtig en egoïstisch. Natuurlijk zijn die topsalarissen van bestuurders in strijd met de doelstelling van organisaties, maar je kunt niet verwachten dat zo'n grote organisatie volledig kan draaien op vrijwilligers. Hoe moeten zij er zoveel tijd in kunnen steken en tegelijkertijd brood op de plank krijgen? Bovendien pak je in mijn ogen de verkeerde mensen aan als je dan maar helemaal geen geld meer geeft. Al gaat er een deel naar de salarissen en mooie gebouwen, als het goed is komt er nog altijd een deel van je bijdrage op de plek terecht waar het hoort.Iets is nog altijd beter dan niets.
En bloeddonor geen optie dan?
inochiyo schreef:Frederieke_ schreef:mee eens, behalve het uitsterven van dieren, dat vind ik wel belangrijk!
+1
Dieren zijn veel belangrijker voor de aarde dan de mensen.
Maartje1990 schreef:inochiyo schreef:+1
Dieren zijn veel belangrijker voor de aarde dan de mensen.
Wat is er zo erg aan dieren die uitsterven? Begrijp me niet verkeerd, niet dat het góed is dat er dieren (al dan niet door het toedoen van mensen) uitsterven, maar dinosauriers zijn ook uitgestoveren, is er dat persé erg??
Maartje1990 schreef:Ach kom nou, dat is toch geen vergelijking?? Afrika heeft het véél slechter dan wij hier in Nederland, alsjeblieft zeg. Wij beginnen al te piepen als we eten bij de voedselbank moeten halen, zij hébben hélemaal geen eten.
Dani schreef:Maartje1990 schreef:Ach kom nou, dat is toch geen vergelijking?? Afrika heeft het véél slechter dan wij hier in Nederland, alsjeblieft zeg. Wij beginnen al te piepen als we eten bij de voedselbank moeten halen, zij hébben hélemaal geen eten.
Eh, dat klopt niet hoor. Je realiseert je dat Afrika het gehele continent is, hè? En het is echt niet zo dat het gehele continent diep in de problemen zit. Zuid-Afrika is juist een voorbeeld van één van de Afrikaanse landen die het heel behoorlijk doen, en zeker niet het enige land waar dat voor geldt. Wist je bijvoorbeeld dat mobiel je boodschappen afrekenen in Kenia al heel gebruikelijk is? Er zijn inderdaad landen in Afrika waar het verschrikkelijk slecht gaat, maar zeker ook landen die behoorlijk succesvol zijn (rekening houdend met hun lange koloniale geschiedenis, waardoor ze nog relatief weinig tijd hebben gehad zelfstandig een eigen bestaan op te bouwen).