Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
felineepino schreef:Moet wel zeggen dat, ik niet tegen het eten van vlees ben. In mijn ogen hebben veel koeien toch een mooi leven op het land, de hele dag door eten, en is het geen hele lijdensweg voor ze aan hun end komen. .
Selka schreef:felineepino schreef:Moet wel zeggen dat, ik niet tegen het eten van vlees ben. In mijn ogen hebben veel koeien toch een mooi leven op het land, de hele dag door eten, en is het geen hele lijdensweg voor ze aan hun end komen. .
Dat zou een mooie wereld zijn! Helaas is dit niet altijd het geval, hetzelfde geldt voor de zogenoemde "scharrelkippen". Hier geen Uggs, geen leer, geen wol, geen dierlijke producten! Ik kan mijzelf ook warm houden met andere producten die niet het leven van een dier als prijs hebben.
Selka schreef:liljebo schreef:Ik kan de wereld niet veranderen, maar wel mijn eigen gedrag.
Dit dusIk roep ook altijd tegen de mensen die mij een hippie noemen, verbeter de wereld begin bij jezelf
felineepino schreef:Dacht eerst ook dat het gewoon alleen schapenwol was, dat de schapen gewoon geschoren werden om de zoveel tijd en weer de wei op. Beetje naief eigenlijk. Zag ook ineens allemaal foto's langsgaan over Facebook.. Als dieren hebben moeten lijden voor mijn stomme schoenen, hoef ik ze niet hoor. Koop er in ieder geval geen nieuwe bij.. Moet wel zeggen dat, ik niet tegen het eten van vlees ben. In mijn ogen hebben veel koeien toch een mooi leven op het land, de hele dag door eten, en is het geen hele lijdensweg voor ze aan hun end komen. Heb me er verder trouwens nooit in verdiept moet ik eerlijk zeggen, hoe dat gaat. Maar dat is wat mij verteld is. Ik koop wel alleen eieren van scharrelkippen, omdat ik weet dat die niet in hokjes zijn gepropt etc. Natuurlijk kan ik niet precies weten hoe iedere kip, koe of wat dan ook heeft geleefd.. Misschien ook een beetje om mijn geweten te sussen, dat ik koeien in de wei zie staan, en scharreleieren koop, maar heb er wel altijd een beter gevoel bij dan dat ik anders heb gezien of eieren koop van zo'n 'legbatterij' kip.. Hetzelfde als met de uggs, sta er nu heel anders tegenover.
0152141488 schreef:Mensen gaan heftig reageren op Uggs.
Maar niet heftig op reageren op leren laarzen ?
I don't get the point.
Dier wordt geslacht voor jouw voetmode, dus waarom ga je je drukker maken over 1 bekend merk. Terwijl honderdend andere merken precies het zelfde doen ?
Kirsha schreef:Karuna slaat de spijker helemaal op zijn kop. Sowieso is het meten met twee maten, verreweg het grootste deel van de bevolking eet inderdaad vlees en gebruikt leer voor de 'mode' (en nog veel meer toepassingen), maar mensen met Uggs worden erop aangekeken dat ze dieronvriendelijke laarzen dragenEnne DezeNaam, die link stond er op de eerste pagina ook al.
Iselda schreef:Leren schoenen worden gemaakt van het rest materiaal van de dieren die worden gebruikt voor vlees. Dat vind ik nog een iets ander verhaal dan dat dieren worden afgemaakt alleen maar voor een modebeeld.
Tenminste, ik geloof dat dat zo is bij Uggs? Dat ze worden afgemaakt voor alleen de schoenen? Net als bont?
Edit; Ik eet geen vlees, maar gebruik wel leren schoenen. Zonder leren schoenen kan ik niet ivm paardrijden en kou, maar dat terzijde.