Kindbruid (8) sterft na huwelijksnacht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1994

Re: Kindbruid (8) sterft na huwelijksnacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 12:29

Ze moeten die wet veranderen en die lui opsluiten!!
Geen woorden voor.. zo erg :(

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 12:56

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 14:37

Maar weet je.... hoe je het ook wendt of keert... Feit is dat in die landen jonge meiden uitgehuwelijkt worden aan oude(re) kerels. En of ze nou 8, 10, 12 of 18 zijn, het blijft iets afschuwelijks. Want je bent als vrouw compleet overgeleverd aan vaak vreselijke mannen. En zo is het. Helaas. ;(

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 14:42

Ik weet niet of dit helemaal offtopic is maar wat ik me nu eigenlijk beetje afvraag die mannen zijn vaak al wat ouder deze zou rond de 40 zitten. Maar hoe zit dit dan? Zijn die al vaker getrouwd geweest of is het daar gebruikelijk dat mannen ouder zijn wanneer ze met een kind trouwen?

FerroSandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 14:45

Een koe is nog meer waard daar dan vrouw/kind.
Casteren die mannen daar....

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 14:47

Ook in ons land zijn honderden meisjes jaarlijks het slachtoffer van incest, maar dan zonder huwelijk.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 14:53

Ten eerste is dit geen incest. Ten tweede heeft dat er niks mee te maken. Hier zijn wij ons er bijna allemaal namelijk wel van bewust dat seks met jonge kinderen beslist onacceptabel is. Het past niet in onze cultuur, we veroordelen het, en we zorgen dan ook voor adequate bescherming van jonge kinderen. Dat die bescherming soms of regelmatig faalt en beter kan is nog altijd op geen enkele wijze te vergelijken met de situatie in een land waar vrouwen geen recht en geen stem hebben, waar dusdanige armoede heerst dat gezinnen vaak geen andere keus hebben dan hun dochter veel te jong uit te huwelijken, en waarin veel mannen vinden dat seks met jonge kinderen wél acceptabel is.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 15:10

Cavalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 15:12

Jeetje, te walgelijk voor woorden

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 15:15

Nja, ik denk dat er heel weinig aan te doen is. De jongste vrouw van Mohammed de profeet zelf was ook pas 9, dus ik denk niet dat je Moslims kunt overtuigen van een wet die uithuwelijken tot het 18e levensjaar verbiedt. De profeet is immers het lichtend voorbeeld van al het goede.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 15:16

nienke555 schreef:
Wat erg! Ze was nog maar 8... Idd, net beesten :n

Slechte vergelijking. Beesten doen dit soort dingen niet ;) .

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 15:17

[***] schreef:
nienke555 schreef:

Nou, als ik niet uitkijk 'verkracht' onze hengst de tweejarigen hier ook hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 15:24

Hi, hi, verkrachten.....

Ik begrijp wat je bedoelt en dat zou ik idd ook niet toestaan. Is voor de ontwikkeling van de merrie ook niet goed, maar ze zijn wel al geslachtsrijp vanaf 1 jaar. Wil natuurlijk niet zeggen dat je ze dan ook moet laten dekken.

Maar goed, we gaan volledig oftopic.

Over het algemeen vind ik (heel veel) mensen vele malen slechter dan beesten.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 15:47

sallandval schreef:
dus ik denk niet dat je Moslims kunt overtuigen van een wet die uithuwelijken tot het 18e levensjaar verbiedt.

Je realiseert je dat er ontzettend veel moslims zijn die niet aan dit soort praktijken doen en die het ook, net als wij, veroordelen?
Omdat de paus vond dat in de Bijbel staat dat condooms slecht zijn en homoseksualteit een zonde betekent toch ook niet dat alle christenen er eveneens zo over denken?

Ik denk dat dit soort praktijken minder te maken hebben met religie en veel meer met macht en (gebrek aan) geld. Je ziet vaak ook dat de machthebbers religie vooral gebruiken als stok om mee te slaan - zo was tijdens het regime van de Taliban televisie en radio strikt verboden maar zelf hadden ze het wel. Ze geloven helemaal niet wérkelijk dat ze anders in de hel kunnen belanden, maar de dreiging daarvan is wel een bijzonder handig hulpmiddel om een groep mensen onder de duim te houden. En dit soort praktijken zijn ook niet voorbehouden aan moslims of aan religieuzen überhaupt; kijk maar naar wat er gebeurt in Noord-Korea.

Het probleem zit 'm niet in de piemels van die kerels of in de Koran, maar in een algehele mentaliteit, die op zijn beurt weer grotendeels te wijten is aan de situatie in het land. Dat maakt het ook zo verschrikkelijk moeilijk aan te pakken. Dat zie je ook in Afghanistan, er is eigenlijk geen beginnen aan. Overal waar de internationale troepen verdwijnen rukt de Taliban weer op, en omdat de inherente situatie gelijk is gebleven (armoede, beperkte infrastructuur, weinig werk, slechte landbouwgrond, etc.) heeft de Taliban opnieuw vrij spel.

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 16:22

Dani schreef:
Ten eerste is dit geen incest. Ten tweede heeft dat er niks mee te maken. Hier zijn wij ons er bijna allemaal namelijk wel van bewust dat seks met jonge kinderen beslist onacceptabel is. Het past niet in onze cultuur, we veroordelen het, en we zorgen dan ook voor adequate bescherming van jonge kinderen. Dat die bescherming soms of regelmatig faalt en beter kan is nog altijd op geen enkele wijze te vergelijken met de situatie in een land waar vrouwen geen recht en geen stem hebben, waar dusdanige armoede heerst dat gezinnen vaak geen andere keus hebben dan hun dochter veel te jong uit te huwelijken, en waarin veel mannen vinden dat seks met jonge kinderen wél acceptabel is.

Dat is jouw mening, dat seksueel misbruik van kinderen in Nederland hier niets mee te maken heeft.

Ik vind het volledig onacceptabel wat er gebeurd is met dit meisje.

Maar in de rest van de wereld, waar sex met kinderen wettelijk en moreel als onacceptabel wordt geacht te zijn, worden dagelijks honderden/duizenden meisjes en jongetjes seksueel mishandeld en uitgebuit. En dat blijkt geheel los te staan van religie en cultuur. Het gebeurt over de hele wereld, arme en rijke landen, moslim landen en katholieke landen.
Zelfs in Nederland, waar iedereen seksueel misbruik van kinderen veroordeeld, gebeurt het dagelijks dat jonge kinderen seksueel mishandeld worden, door familie en "vrienden" en "onbekenden".
En daarvoor is veel te weinig aandacht en sluiten mensen vaak hun ogen, zodat deze kinderen niet gelooft worden.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 16:32

janouk schreef:
Dat is jouw mening, dat seksueel misbruik van kinderen in Nederland hier niets mee te maken heeft.

Nou, dan ben ik reuzebenieuwd naar jouw uitleg waarom incidenteel seksueel misbruik in ons land gerelateerd is aan uithuwelijking op jonge leeftijd in het Midden-Oosten. Ik zie namelijk geen enkele correlatie.

janouk schreef:
Maar in de rest van de wereld, waar sex met kinderen wettelijk en moreel als onacceptabel wordt geacht te zijn, worden dagelijks honderden/duizenden meisjes en jongetjes seksueel mishandeld en uitgebuit. En dat blijkt geheel los te staan van religie en cultuur. Het gebeurt over de hele wereld, arme en rijke landen, moslim landen en katholieke landen.
Zelfs in Nederland, waar iedereen seksueel misbruik van kinderen veroordeeld, gebeurt het dagelijks dat jonge kinderen seksueel mishandeld worden, door familie en "vrienden" en "onbekenden".
En daarvoor is veel te weinig aandacht en sluiten mensen vaak hun ogen, zodat deze kinderen niet gelooft worden.

Of is dit je uitleg? Want dan snap ik je punt alsnog niet. Zoals ik al poogde uit te leggen is er een enórm verschil tussen misbruikzaken hier en daar.

In onze cultuur wordt het veroordeeld - daar niet.
Bij ons wordt er (normaal gesproken) actie ondernomen zodra het bekend is - daar niet.
Hier is het strafrechtelijk verboden seks met jonge kinderen te hebben - daar niet.
Hier mogen meisjes, laat staan jónge meisjes, niet uitgehuwelijkt worden - daar wel.
Hier hebben we alle mogelijkheden tot educatie en kennisoverdracht waardoor we kennis hebben van de gevolgen van seksueel misbruik - daar niet.
En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Ik ben me er zeer goed van bewust dat seksueel misbruik hier, en in alle andere landen ter wereld, eveneens voorkomt. Maar er zit een enórm verschil tussen iets wat cultuurbreed wordt goedgekeurd of op zijn minst getolereerd en iets wat ondanks alle regelgeving en bescherming toch nog altijd incidenteel gebeurt. En ja, in vergelijking met bepaalde streken gebeurt het bij ons 'incidenteel'. Elk geval is er eentje teveel, maar het is nu bepaald niet zo dat iedere vrouw weet dat seksueel misbruik zo ongeveer bij het leven hoort, en er zijn gebieden waar dat helaas wel zo is.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 16:49

Tigra_ schreef:
Ik weet niet of dit helemaal offtopic is maar wat ik me nu eigenlijk beetje afvraag die mannen zijn vaak al wat ouder deze zou rond de 40 zitten. Maar hoe zit dit dan? Zijn die al vaker getrouwd geweest of is het daar gebruikelijk dat mannen ouder zijn wanneer ze met een kind trouwen?

Je mag sowieso als man daar meerdere vrouwen hebben. Dus als je er al eentje hebt, en die schenkt(enfin, produceert) je bv geen zonen dan mag je gewoon een nieuwe vrouw trouwen. Of gewoon omdat je daar zin in hebt. Of je vorige is overleden(wat in die landen ook wel vaker gebeurd gezien de slechte hygiënische omstandigheden of gewoon op het kraambed), of je hebt je vrouw verstoten omdat ze niet goed genoeg was of...

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 17:18

Dani schreef:
Ik ben me er zeer goed van bewust dat seksueel misbruik hier, en in alle andere landen ter wereld, eveneens voorkomt. Maar er zit een enórm verschil tussen iets wat cultuurbreed wordt goedgekeurd of op zijn minst getolereerd en iets wat ondanks alle regelgeving en bescherming toch nog altijd incidenteel gebeurt. En ja, in vergelijking met bepaalde streken gebeurt het bij ons 'incidenteel'. Elk geval is er eentje teveel, maar het is nu bepaald niet zo dat iedere vrouw weet dat seksueel misbruik zo ongeveer bij het leven hoort, en er zijn gebieden waar dat helaas wel zo is.

Rustig aan. Adem in, adem uit. Zover liggen onze meningen echt niet uiteen.

Ik geef juist aan dat het woord incidenteel niet juist is. En seksueel misbruik is seksueel misbruik voor een kind. Of het nu cultureel wordt goedgekeurd of niet. Een op de drie vrouwen maakt seksueel misbruik mee in Nederland.
Er klinkt iets van bagatelliseren door in jouw woorden, als zou een seksueel misbruik van een meisje in de Westerse wereld minder erg zijn, alleen omdat het hier wettelijk niet zou mogen. Kinderen zijn hier helaas ook niet veilig, ondanks dat wij hier vrouwen gelijkwaardig achten.

Helaas is seksueel misbruik van vrouwen over de hele wereld een probleem. En het gebeurt niet alleen in Moslim landen. Het gebeurt in Katholieke landen, in Hindoestaanse landen. Het is niet afhankelijk van godsdienst.
Dat probeer ik te zeggen: het heeft niet met religie te maken. In Afrika en Azie hoort seksueel misbruik van vrouwen ook tot de vrees van het dagelijks leven. Kijk naar een land als India, daar is verkrachting een heel groot probleem. Daar heeft het niets met Moslim geloof te maken.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 17:34

Het heeft inderdaad niets met het moslimgeloof te maken. Dat de Profeet een kind als vrouw had staat hier volledig buiten. Het is nu eenmaal niet zo dat een moslim automatisch goedkeurt dat een minderjarige uitgehuwelijkt wordt of dat er überhaupt uitgehuwelijkt wordt. Ook moslims kunnen gewoon mee-evolueren met de moderne tijd. Plus zijn er ook niet-islamitische volkeren die hier geen bezwaar tegen hebben. Het gaat over gebieden, regio's, bv achtergestelde bergdorpen waar men letterlijk niet eens weet of de aarde plat of rond is, waar de tijd gewoon eeuwen blijft stilstaan en alles zo blijft. Gewoon, omdat ze niet anders kennen en weten, niemand het hun komt vertellen en ze het vaak ook niet eens willen weten. Zo krijg je dus ook soms gigantische contrasten in landen, tussen de modernere steden en het verlaten platteland. Beide hangen vaak hetzelfde geloof aan, maar bij de ene ga je veel sneller zulke taferelen tegenkomen dan bij de andere.

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 17:37

[***] schreef:
nienke555 schreef:

precies wat ik ook dacht, dit is onnatuurlijk, gaat tegen alles in.
Die mensen verdienen een hele zware straf.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 18:25

Tigra_ schreef:

Ze trouwen met meerdere vrouwen in veel van die streng islamitische landen. En de nieuwste vrouw is meestal de jongste.

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 18:28

Ziek gewoon....

Snap ook niet dat je dat als een volwassen vent van 40 wil, en denk dat dit geen schade zal aanbrengen :n
Die mensen sporen gewoon niet :n

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 18:29

bah wat walgelijk!!
blijkbaar vinden mensen het geld belangrijker dan hun liefde voor hun kind.

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 18:30

Ik ben echt sprakeloos...

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 18:35

Ach 'de mens' is tot zo veel meer in staat, ziek ras is het, ik schaam me diep dat ik er een van ben want já, ik werk ook mee aan de vreselijk egoïstische handelingen van de mens tegenover de natuur, zonde maar oké. Ik sta ook overigens helemaal niet te kijken van dit nieuws.

Ik heb filmpjes gezien waar pasgeboren baby's (!!!) verkracht worden, biggen, kippen. Waar kinderen hun armpjes gebroken worden, mensen verbrand worden... Hou op, 8 jarige kinderen verkrachten is er bijna niks bij. Van mij mogen ze ons allemaal uitroeien, want selectief de zieke afmaken mag niet. :r