Geen woorden voor.. zo erg

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
sallandval schreef:dus ik denk niet dat je Moslims kunt overtuigen van een wet die uithuwelijken tot het 18e levensjaar verbiedt.
Dani schreef:Ten eerste is dit geen incest. Ten tweede heeft dat er niks mee te maken. Hier zijn wij ons er bijna allemaal namelijk wel van bewust dat seks met jonge kinderen beslist onacceptabel is. Het past niet in onze cultuur, we veroordelen het, en we zorgen dan ook voor adequate bescherming van jonge kinderen. Dat die bescherming soms of regelmatig faalt en beter kan is nog altijd op geen enkele wijze te vergelijken met de situatie in een land waar vrouwen geen recht en geen stem hebben, waar dusdanige armoede heerst dat gezinnen vaak geen andere keus hebben dan hun dochter veel te jong uit te huwelijken, en waarin veel mannen vinden dat seks met jonge kinderen wél acceptabel is.
janouk schreef:Dat is jouw mening, dat seksueel misbruik van kinderen in Nederland hier niets mee te maken heeft.
janouk schreef:Maar in de rest van de wereld, waar sex met kinderen wettelijk en moreel als onacceptabel wordt geacht te zijn, worden dagelijks honderden/duizenden meisjes en jongetjes seksueel mishandeld en uitgebuit. En dat blijkt geheel los te staan van religie en cultuur. Het gebeurt over de hele wereld, arme en rijke landen, moslim landen en katholieke landen.
Zelfs in Nederland, waar iedereen seksueel misbruik van kinderen veroordeeld, gebeurt het dagelijks dat jonge kinderen seksueel mishandeld worden, door familie en "vrienden" en "onbekenden".
En daarvoor is veel te weinig aandacht en sluiten mensen vaak hun ogen, zodat deze kinderen niet gelooft worden.
Tigra_ schreef:Ik weet niet of dit helemaal offtopic is maar wat ik me nu eigenlijk beetje afvraag die mannen zijn vaak al wat ouder deze zou rond de 40 zitten. Maar hoe zit dit dan? Zijn die al vaker getrouwd geweest of is het daar gebruikelijk dat mannen ouder zijn wanneer ze met een kind trouwen?
Dani schreef:Ik ben me er zeer goed van bewust dat seksueel misbruik hier, en in alle andere landen ter wereld, eveneens voorkomt. Maar er zit een enórm verschil tussen iets wat cultuurbreed wordt goedgekeurd of op zijn minst getolereerd en iets wat ondanks alle regelgeving en bescherming toch nog altijd incidenteel gebeurt. En ja, in vergelijking met bepaalde streken gebeurt het bij ons 'incidenteel'. Elk geval is er eentje teveel, maar het is nu bepaald niet zo dat iedere vrouw weet dat seksueel misbruik zo ongeveer bij het leven hoort, en er zijn gebieden waar dat helaas wel zo is.
Tigra_ schreef:Ik weet niet of dit helemaal offtopic is maar wat ik me nu eigenlijk beetje afvraag die mannen zijn vaak al wat ouder deze zou rond de 40 zitten. Maar hoe zit dit dan? Zijn die al vaker getrouwd geweest of is het daar gebruikelijk dat mannen ouder zijn wanneer ze met een kind trouwen?