RedPassion schreef:Ik ben schijnbaar simpel en leef onder een steen... Vreemd genoeg heb ik juist heel veel interesse in de wereld om me heen en hoe alles werkt en is dat juist de reden dat ik het nieuws niet volg. (Ook 'onbewust' krijg ik weinig mee, op de radio zap ik bv. meestal weg als het nieuws begint.)
Waarom? Ik kan er niet tegen om informatie te hebben waar ik niks mee kan. Ik vind het vreselijk om beelden te zien van kinderen/mensen in een oorlogsgebied terwijl ik niks kan doen om hun leed te verzachten. Ik vind het afschuwelijk om te horen dat er weer een schuur vol kippen in brand staat terwijl ik ze niet kan bevrijden. Het meeste nieuws is negatief, ik word daar zelf ook negatief van terwijl ik er niks mee kan. Dan doe ik met die tijd en energie liever iets constructiefs, voor mezelf maar zeker ook voor anderen.
Ik heb niet het gevoel dat ik iets mis, ik filter alleen heel sterk als zelfbescherming. Tijdens verkiezingen lees ik trouwens gewoon partijprogramma's online en kijk ik wat van zulke uitzendingen. Ook dan filter ik wat ik belangrijk vind uit de partijprogramma's en kan ik toch nog een weloverwogen keuze maken, ondanks mijn gebrek aan kennis van het nieuws.
Precies dit, jij verwoord precies wat ik bedoel.