Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Murthul schreef:Ik heb zelf een bindweefselafwijking, daarom zit ik in een rolstoel. Als ik zwanger word zal ik verder achteruit gaan en nog minder kunnen lopen.. Ook is er 50% kans dat mijn kind het zal erven.
Toch hebben mijn vriend en ik besloten dat we de gok willen nemen.
Het is geen uitzichtloos lijden..
Als vader/moeder met Autisme kan ik me voorstellen dat een kind opvoeden lastiger is, maar leven met Autisme is in mijn ogen geen uitzichtloos lijden.. Epilepsie is wel iets heftiger, maar als ik jou zou zijn dan zou ik de "gok" wagen..
Cayenne schreef:Murthul schreef:Ik heb zelf een bindweefselafwijking, daarom zit ik in een rolstoel. Als ik zwanger word zal ik verder achteruit gaan en nog minder kunnen lopen.. Ook is er 50% kans dat mijn kind het zal erven.
Toch hebben mijn vriend en ik besloten dat we de gok willen nemen.
Het is geen uitzichtloos lijden..
Als vader/moeder met Autisme kan ik me voorstellen dat een kind opvoeden lastiger is, maar leven met Autisme is in mijn ogen geen uitzichtloos lijden.. Epilepsie is wel iets heftiger, maar als ik jou zou zijn dan zou ik de "gok" wagen..
Je bedoelt het misschien niet zo, maar je post komt een beetje over alsof je er iets te licht over denkt en gewoon gokt of het goed gaat of niet. Ik vind het nogal wat om erop te gokken waarbij er maar liefst 50% kans is dat je kind in een rolstoel terecht komt of nog erger. Maar goed, het is in dit topic al duidelijk dat er verschillende meningen over zijnWat dit betreft zou ik epilepsie in ieder geval niet heftiger willen noemen dan deze bindweefselafwijking, eerder andersom.
Cayenne schreef:Murthul schreef:Er zijn ook genoeg mensen met mijn ziekte die besluiten geen kinderen te nemen, maar dat is voor mij niet echt een optie eigenlijk..
Ik ben eigenlijk toch wel benieuwd waarom dit voor jou geen optie is
Woogy schreef:Maak jij je eigenlijk geen zorgen over hoe je straks je kindje moet gaan verzorgen vanuit een rolstoel? Kun je dan zelf wel een volledige moederrol vullen? Zeker als je kleintje eventueel ook de ziekte zou hebben en je dus voor ene ziek kindje zou moeten zorgen vanuit een rolstoel. Zou je vriend dat aankunnen om voor twee zieke individuen te zorgen?
Ik weet niet wat je ziekte inhoudt en hoe het zich ontwikkeld, vandaar mijn vragen