'Ouderen geen recht op schone luier in zorg'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 13:08

Shadow0 schreef:
verootjoo schreef:
en dat kan je een keer doen, maar je hele schema loopt in de war en als je dat een dagje zo volhoudt ben je aan het einde van je dienst nog een uur of 2 extra aan het werken... is ook niet de bedoeling

Is inderdaad niet de bedoeling, maar het is natuurlijk evengoed belachelijk om het falen van de planning af te wentelen op de mensen die daar niets aan kunnen doen. Wat dat betreft kiezen ook de verzorgers voor de weg die voor henzelf het makkelijkst is. Begrijpelijk, maar niet per se juist. Want op deze manier blijft de situatie wel in stand...

Van de planning afwijken is lastig. Wij hebben een planner die alle clienten inplant. Die plant wanneer wie uit bed gehaald wordt, wie wanneer naar de fysio moet, wanneer de arts langskomt, wanneer de logopediste komt, wanneer de dietist/psycholoog/ergotherapeut komt.
Kan iemand niet op tijd bij de fysiotherapie zijn, kan diegene niet fysiotherapie krijgen op die dag.
Is de verpleging niet op tijd klaar om de artsenvisite te lopen, is de dokter ook not amused, want die heeft ook een planning.

Je werkt niet in je eentje op de zorg. En ja, sommige dingen kunnen niet wachten. Maar mensen kunnen nu eenmaal niet a la minute geholpen worden, de verpleging kan niet zomaar de planning omgooien.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 13:12

verootjoo schreef:
Van de planning afwijken is lastig. Wij hebben een planner die alle clienten inplant. Die plant wanneer wie uit bed gehaald wordt, wie wanneer naar de fysio moet, wanneer de arts langskomt, wanneer de logopediste komt, wanneer de dietist/psycholoog/ergotherapeut komt.

Je doet nu alsof dit een natuurwet is. Maar dat is natuurlijk niet zo. Planning is keuzes maken, en de planningen zijn alleen zo fragiel en rigide omdat men alle speelruimte heeft wegbezuinigd. Afwijken van de planning kan al veel makkelijker als je er wat meer lucht inbouwt. Dat kost geld... dus misschien moeten we beslissen dat we meer geld richting 'lucht in de planning' willen krijgen. (En minder richting de Actiz top 50.) Dan kunnen we mensen weer wat menselijker behandelen.

Maar doe niet alsof het fundamenteel onmogelijk is, want dat is het niet. Het zijn keuzes die bewust gemaakt worden.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 13:16

Shadow0 schreef:
verootjoo schreef:

Je doet nu alsof dit een natuurwet is. Maar dat is natuurlijk niet zo. Planning is keuzes maken, en de planningen zijn alleen zo fragiel en rigide omdat men alle speelruimte heeft wegbezuinigd. Afwijken van de planning kan al veel makkelijker als je er wat meer lucht inbouwt. Dat kost geld... dus misschien moeten we beslissen dat we meer geld richting 'lucht in de planning' willen krijgen. (En minder richting de Actiz top 50.) Dan kunnen we mensen weer wat menselijker behandelen.

Maar doe niet alsof het fundamenteel onmogelijk is, want dat is het niet. Het zijn keuzes die bewust gemaakt worden.

Als de client op die dag de fysiotherapie moet overslaan omdat hij niet op tijd klaargemaakt was (en nee, ik kan niet altijd die mensen dan later zien, mijn dag zit van begin tot eind compleet volgepland met 4 clienten in een uur), kan die behandeling niet gedeclareerd worden = geen geld.
Is nu nog niet zo, maar vanaf 2014 wel (in de geriatrische revalidatiezorg)

Lucht in de planning... ik ben blij dat mijn pauzes ingepland kunnen worden. Wat nodig is om een goed revalidatieprogramma aan te bieden en welke tijd je ervoor krijgt... Het is niet te plannen. Laat staan dat er 'ongeplande tijd' gepland kan worden... dan mag er wel een hele zak geld opengetrokken worden, en dat zie ik niet gebeuren.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 13:25

verootjoo schreef:
Als de client op die dag de fysiotherapie moet overslaan omdat hij niet op tijd was (en nee, ik kan niet altijd die mensen dan later zien, mijn dag zit van begin tot eind compleet volgepland met 4 clienten in een uur), kan die behandeling niet gedeclareerd worden = geen geld.

Volgens mij mis je het punt dat ik wil maken. Dat we de boel zo verrotte vol stampen dat er geen speling in zit is een keuze. En dat er dan ook niet gedeclareerd kan worden is ook een keuze. WIJ kiezen daar voor als samenleving. We kunnen dat ook veranderen als we dat echt zouden willen.

Maar we willen ons liever machteloos voelen... dat is me al veel vaker opgevallen. We klagen liever dan dat we werkelijk iets ondernemen om het te veranderen, want iets ondernemen kost moeite en kan risicovol zijn. We zien planningen liever als natuurwet dan als een stelsel van keuzes waar we invloed op zouden kunnen hebben als genoeg mensen zich daarvoor in zouden zetten. We stemmen liever op partijen waarvan we weten dat ze weinig over hebben voor de zorg om dan te klagen over mensonterende omstandigheden dan werkelijk consequenties te verbinden aan die zorgen.

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 13:26

kohtje schreef:
Dan neem je maar later pauze! Je laat iemand niet letterlijk in de strond zitten, dat doe je niet eens bij een hond.

Daar zal je, je nog over verbazen... Tijdens mijn stage periode in het ziekenhuis (studie Verpleegkunde) liet mijn stagebegeleidster een patiënt in haar onder gepoepte bed liggen omdat het tijd was om te pauzeren. :roll: 8)7 Na de lunchpauze zou het bed verschoond worden. Ik heb echt zo gestaan: :x >;) :? -:(- . ( Uiteindelijk ben ik maar naar een collega van haar gelopen en hebben wij samen het bed verschoond. ) Ik vergeet dat echt nooit meer.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 13:29

Shadow0 schreef:
verootjoo schreef:
Als de client op die dag de fysiotherapie moet overslaan omdat hij niet op tijd was (en nee, ik kan niet altijd die mensen dan later zien, mijn dag zit van begin tot eind compleet volgepland met 4 clienten in een uur), kan die behandeling niet gedeclareerd worden = geen geld.

Volgens mij mis je het punt dat ik wil maken. Dat we de boel zo verrotte vol stampen dat er geen speling in zit is een keuze. En dat er dan ook niet gedeclareerd kan worden is ook een keuze. WIJ kiezen daar voor als samenleving. We kunnen dat ook veranderen als we dat echt zouden willen.

Maar we willen ons liever machteloos voelen... dat is me al veel vaker opgevallen. We klagen liever dan dat we werkelijk iets ondernemen om het te veranderen, want iets ondernemen kost moeite en kan risicovol zijn. We zien planningen liever als natuurwet dan als een stelsel van keuzes waar we invloed op zouden kunnen hebben als genoeg mensen zich daarvoor in zouden zetten. We stemmen liever op partijen waarvan we weten dat ze weinig over hebben voor de zorg om dan te klagen over mensonterende omstandigheden dan werkelijk consequenties te verbinden aan die zorgen.

Tja... hoe ga je dat veranderen dan? Er móet bezuinigd worden, de AWBZ-kosten stijgen als een malle...
Ik klaag overigens nooit, ik vind mijn werk heerlijk. Maar als er door anderen afgegeven wordt op de zorg kan ik er niet goed tegen. Mensen in de zorg hebben een hart voor de zorg, ik doe mijn werk met mijn hart en wil altijd het beste voor mijn clienten.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 13:31

Allereerst, ik val echt enorm over termen zoals : luier verschonen en voeren.
Het zijn geen baby's waarvan je de luier moet verschonen, en het zijn nog altijd geen honden of katten die je voert!!!

Zelf werk ik in de thuiszorg, en ik ben mij er van bewust dat dat anders is als verpleeghuiszorg, maar geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om iemand lang in zijn/haar eigen urine/ontlasting te laten zitten.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 14:06

verootjoo schreef:
Tja... hoe ga je dat veranderen dan? Er móet bezuinigd worden,

Dat ]moet niet, dat is een keuze. Wie weet dat het niet aanschaffen van de JSF alweer wat lucht op de begroting biedt. Bijvoorbeeld.

Citaat:
de AWBZ-kosten stijgen als een malle...

Dat is wat steeds geroepen wordt, maar helemaal duidelijk zijn die stijgingen me nog niet. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat die kosten deels zo hard stijgen omdat er veel geld wordt weggesluisd, waar dus geen werkelijke zorg tegenover staat.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 14:11

Shadow0 schreef:
verootjoo schreef:
Tja... hoe ga je dat veranderen dan? Er móet bezuinigd worden,

Dat ]moet niet, dat is een keuze. Wie weet dat het niet aanschaffen van de JSF alweer wat lucht op de begroting biedt. Bijvoorbeeld.

Citaat:
de AWBZ-kosten stijgen als een malle...

Dat is wat steeds geroepen wordt, maar helemaal duidelijk zijn die stijgingen me nog niet. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat die kosten deels zo hard stijgen omdat er veel geld wordt weggesluisd, waar dus geen werkelijke zorg tegenover staat.

Dat weet ik niet, ik zit niet in de politiek. Maar het aantal ouderen stijgt (babyboomers worden nu oud), en mensen blijven langer leven en daarmee stijgen logischerwijs de kosten voor de AWBZ.
De afgelopen twintig jaar zijn deze kosten gestegen met 60%!! waar die kosten dan zitten zoals jij zegt, geen idee, maar feit is wel dat ze idioot veel stijgen. Dat moet echt terug. Of ergens anders moet idd geld vandaan komen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 14:16

verootjoo schreef:
Dat weet ik niet, ik zit niet in de politiek.

Ik denk dat het onverstandig is om mantra's te herhalen als je niet weet waar ze vandaan komen. Want juist met dit soort 'de zorgkosten rijzen de pan uit' wordt er weer een of andere vervelende bezuiniging ingezet waardoor nog meer ouderen nog minder goede zorg krijgen, terwijl dat niet nodig is, maar alleen een keuze die we maken. (En ingegeven door mensen die wel andere belangen hebben dan goedverzorgde ouderen.)

Aan iedereen die zich opwindt over de staat van zorg: maak bewuste keuzes over wat je stemt, wat je doet, hoe je werkt etc. Alleen dan kan er (misschien...) iets gebeuren om ook werkelijk goede zorg te creeren / behouden. Verwachten dat het vanzelf gebeurt met eventueel een wetje is niet genoeg.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 14:26

Shadow0 schreef:
Dat zal ook de reden zijn dat kleinschaligere ondernemingen, zoals bv de Thomashuizen voor verstandelijk gehandicapten, zorg kunnen leveren die goed lijkt te voldoen aan de verwachtingen en ook voor mensen die er werken plezieriger lijkt. 't Is allemaal net wat minder rigide, en daardoor loopt de motor nog net wat soepeler dan als je alles in (te krappe) hokjes en tijdschema's blijft drukken.

Lekker voorbeeld noem je daar -O-
Die hoeven zich niet te houden aan CAO's, staan niet onder toezicht van de inspectie, hebben niets te maken met de bureaucratie van zorgkantoren, kwaliteitssystemen, hoeven zich in feite nergens aan te houden. Personeel kan daardoor prima gebroken diensten werken, hoeven niet volgens CAO te worden uitbetaald, clienten hebben alleen een eigen kamer, waardoor de huisvestingskosten laag blijven. En kunnen tegelijkertijd aan prijs vragen wat ze willen. Maar niemand die weet hoe tevreden de clienten en hun ouders uiteindelijk echt zijn, hoe de kwaliteit van zorg is, etc.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 14:38

Shadow0 schreef:
[

Heel eerlijk gezegd denk ik dat de zorg inderdaad goedkoper kan, maar niet per se op de manier die jij nu schetst.
De zorg is namelijk zo ontzettend strak gereguleerd, dat de speelruimte weg is. Er gaat inderdaad veel geld naar andere zaken, die te maken hebben met het gebrek aan vertrouwen, waardoor de nederlandse regering al tijden lang alles wil vastleggen in regels en wetten.
Verdiep je bijvoorbeeld eens in het oerwoud van regels die van toepassing is op iets simpels als medicijnverstrekking. Dan schrik je je echt kapot, maar dat zijn de zaken die de zorg duur maken.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 14:58

Wendy schreef:
Die hoeven zich niet te houden aan CAO's, staan niet onder toezicht van de inspectie, hebben niets te maken met de bureaucratie van zorgkantoren, kwaliteitssystemen, hoeven zich in feite nergens aan te houden.

Da's natuurlijk niet helemaal waar (er zijn wel degelijk controles) maar het illustreert wel dat een hele andere opzet mogelijk lonend kan zijn. Dat we onszelf verstikken in bureaucratie waar ontzettend veel tijd en geld in gaat zitten dat de kosten opblaast terwijl de bewoners er niet echt beter van worden. En dat het misschien beter is om het eens die weg op te zoeken ipv nog meer wetten en regels en rigiditeit te introduceren.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 15:17

Shadow0 schreef:
Wendy schreef:
Die hoeven zich niet te houden aan CAO's, staan niet onder toezicht van de inspectie, hebben niets te maken met de bureaucratie van zorgkantoren, kwaliteitssystemen, hoeven zich in feite nergens aan te houden.

Da's natuurlijk niet helemaal waar (er zijn wel degelijk controles) maar het illustreert wel dat een hele andere opzet mogelijk lonend kan zijn. Dat we onszelf verstikken in bureaucratie waar ontzettend veel tijd en geld in gaat zitten dat de kosten opblaast terwijl de bewoners er niet echt beter van worden. En dat het misschien beter is om het eens die weg op te zoeken ipv nog meer wetten en regels en rigiditeit te introduceren.

Geef maar aan waarom het niet waar is dan. Graag argumenten en fatsoenlijke onderbouwing.
Je trekt namelijk een conclusie die nergens op gebaseerd is, want niemand weet of deze opzet wel beter is voor clienten, ouders en personeel. Het is namelijk totaal niet transparant.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 15:24

Het is onzinnig om er een wetsvoorstel van te maken, maar ik vind wel dat instellingen het in hun beleid moeten opnemen. Met daarbij de kanttekening dat het de client is die de regie blijft houden. Niet iedereen wenst dagelijks gewassen te worden namelijk.
Maar goed... Het hoort gewoon vanzelfsprekend te zijn dat je zorg voor de mensen draagt en met de huidige incomaterialen is het wel een stuk gemakkelijker geworden :)

Het woord 'luier' vind ik overigens erg ongepast en denigrerend.

(Op mijn werk is het ten strengste verboden om de bel uit te zetten of af te pakken; hoe vaak iemand ook kan bellen. Gelukkig maar.)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 15:30

Wendy schreef:
Geef maar aan waarom het niet waar is dan.

Ik wil het best opzoeken hoor, maar vind je dat nou het belangrijkste aan mijn reactie? Dat zou ik jammer vinden.

Citaat:
Je trekt namelijk een conclusie die nergens op gebaseerd is, want niemand weet of deze opzet wel beter is voor clienten, ouders en personeel. Het is namelijk totaal niet transparant.

Mijn punt is ook niet dat het per se zo moet, maar wel dat we met alle rigide middelen nog steeds miskleunen. In vieze luiers zitten is namelijk, zelfs als het ontzettend transparant is, ook niet goed. Het topic begon namelijk met of er (weer) een regel bij moest komen om zorgkwaliteit vast te leggen.

Maar misschien is dat gewoon de heilloze weg. Geheel los van de Thomashuizen blijkt dat er behoorlijk wat frictiepunten zijn in de huidige zorg. Het personeel kan door zeer rigide planningen en regels niet flexibel inspelen op de behoefte van mensen. Alles wordt strak ingebouwd, en als er koffiepauze is dan is er koffiepauze of iemand nou naar de wc moet of niet, want anders loop de heleboel spaak, krijg je de arbo op bezoek, kan iemand niet naar fysio, krijgt de fysio geen geld, drama's en rampen. Dat heb ik niet bedacht, dat kwam hier in het topic allemaal voorbij.

Ik denk: het is een heilloze weg met regels, meer regels en nog meer regels. Misschien moeten we het eens anders proberen te benaderen. De Thomashuizen geven aan dat het niet per definitie onmogelijk is. Want of er nou wel of niet dezelfde stricte controle is - verhalen dat mensen simpelweg niet verschoond worden zijn mij nog niet bekend. Dus zo ongelofelijk veel onmenselijker zal het niet per definitie zijn, en dat lijkt me al genoeg. Dus waarom de aversie daartegen? Waarom wil men zo graag volhouden dat het onmogelijk is om zulke zaken anders te benaderen? Vanwaar die onwil?

Achterom

Re: 'Ouderen geen recht op schone luier in zorg'

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 15:46

Ook in de reguliere zorg is het niet zo dat alles maar volgens strikte planningen verloopt, en al helemaal niet in de gehandicaptenzorg :n Natuurlijk is er veel te verbeteren, en zoals ik ook al zei, ook veel te besparen.
De zorg is niet per definitie onmenselijk. Ik schrik ook van de verhalen in dit topic, en prijs me gelukkig dat ik werk voor een organisatie die niet doet aan rigide planningen, strak aangestuurde medewerkers, etc. Maar voor een organisatie met medewerkers die hun verantwoordelijkheid zelf nemen, en (over het algemeen) een groot hart hebben voor de clienten waarmee ze werken.
Dit kan ook gewoon in de reguliere zorg.

Overigens is er al wel een regel die in mijn beleving prima is, en dat is dat voor iedere client een zorgplan moet worden opgesteld, waarin de afspraken beschreven staan die met de client gemaakt worden. Deze afspraken moeten regelmatig, maar minimaal eens per jaar, worden geevalueerd. Het mooie hiervan is, dat in ieder geval in theorie, op deze manier met de client zelf afspraken op maat kunnen worden gemaakt.
Maar heel veel andere regels mogen ze van mij schrappen, liefst vandaag nog.

Wat je nu doet is appels met peren vergelijken. De thomashuizen zijn gehandicaptenzorg, en daar is het gelukkig (in mijn ervaring in ieder geval) heel anders gesteld dan in de ouderenzorg (en ook daar is het niet overal zoals in dit topic wordt omschreven).
De thomashuizen nemen trouwens ook alleen maar de "makkelijke" clienten aan, de moeilijke laten ze graag over aan anderen. Zelf bieden ze trouwens ook geen dagbesteding, maar berekenen ze voor het wonen wel dermate hoge tarieven, dat clienten te weinig geld over houden voor het inkopen van goede dagbesteding. En zoals ik ook al zei: omdat ze totaal niet transparant zijn, zich nergens aan hoeven te houden en op geen enkele manier verantwoording hoeven af te leggen, heb ik mijn twijfels over of dit echt zoveel beter is. Gezien de tarieven die ze aan hun clienten vragen, vraag ik me af waar het geld blijft.
Zelfde geldt trouwens voor buurtzorg, daarover komen nu ook de geluiden langzamerhand dat de manier van werken voor het personeel niet vol te houden is (veel gebroken diensten, etc), maar ook dat de kwaliteit toch echt vaak niet voldoet.

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 16:15

Cayenne schreef:
Misschien een stomme vraag, maar ik ga misschien over een tijdje samenwonen en zit eraan te denken hier in de buurt vrijwilligerswerk te doen met ouderen, bijvoorbeeld 2 keer per week bij ouderen, die weinig tot geen bezoek krijgen of zelden buiten komen, langs te gaan voor een praatje en een wandeling. Zou daar behoefte aan zijn?

Cayenne, absoluut! Ik werk zelf ook in de zorg, en er zijn zoveel ouderen die geen familie meer hebben, of familie hebben
die niet in de buurt wonen, voor hun is dat echt een uitje dan. Top dat je dit wilt doen.

dell_1

Re: 'Ouderen geen recht op schone luier in zorg'

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 16:29

Als je moeder gevallen is kun je thuiszorg niet bellen. Die kunnen niet a la minute komen zonder dat ze te laat zijn bij andere mensen. En 112 is daar helemaal niet voor. Je kunt toch naar een buurman lopen of familie of vrienden bellen? Ipv iemand drie uur op de grond laten liggen.
Mensen kunnen zo klagen bah.. Zeker in vphuizen hoeveel mensen daar zitten die amper bezoek krijgen en alleen maar oude meuk/kapotte kleren etc hebben. Ik verbaas me daar nog het meest over..
Soms moet je wachten in de zorg hoe vervelend het ook is.. Je hebt ook van die mensen die elke half uur (denken) naar de wc moeten.. Heel vervelend maar hoe zie je dat voor je dan? Of van die mensen die cognitief niet helemaal goed zijn en denken dat ze een uur op de wc gezet worden... En vervolgens dient de familie een klacht in.. Want moeder zei het en de buurvrouw bevestigde het...

Daarbij gaat het erom dat er geen regels moeten zijn voor verschonen dat kunnen mensen in de zorg zelf wel inschatten

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 16:32

Hoe kom je erbij dat je de thuiszorg niet kunt bellen als je moeder gevallen is?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 16:33

Wendy schreef:
Ook in de reguliere zorg is het niet zo dat alles maar volgens strikte planningen verloopt, en al helemaal niet in de gehandicaptenzorg :n

Tsja, er is hier in dit topic toch meerdere keren betoogd dat het niet anders kan dan dat je mensen laat zitten omdat anders de planning in gevaar komt.

Citaat:
Dit kan ook gewoon in de reguliere zorg.
Ik zeg niet dat het niet kan in de reguliere zorg. Maar het is wel duidelijk dat de weg die werkt er een is waar je mensen meer de gelegenheid en verantwoordelijkheid geeft om het goed te doen. Of dat nou regulier is of via andere constructies is niet de hoofdzaak, wel is het belangrijk dat rigiditeit en meer regels de situatie niet beter maken en de misstanden die er (in bepaalde instellingen) zijn niet aanpakken.

Citaat:
De thomashuizen nemen trouwens ook alleen maar de "makkelijke" clienten aan, de moeilijke laten ze graag over aan anderen.

De zzp's zouden dat moeten ondervangen, tenslotte hangt er aan de makkelijke clienten ook een lager budget. Die indicatie wordt gesteld door het CIZ, niet door de thomashuizen, dus als die flinke gaten hebben laten zitten dan is dat een algemeen probleem. Ook heel veel reguliere zorgplekken nemen alleen maar bepaalde indicaties aan en zeker niet altijd de zwaardere. Logisch ook - daar zijn ze niet op ingericht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 16:34

Cayenne schreef:
Misschien een stomme vraag, maar ik ga misschien over een tijdje samenwonen en zit eraan te denken hier in de buurt vrijwilligerswerk te doen met ouderen, bijvoorbeeld 2 keer per week bij ouderen, die weinig tot geen bezoek krijgen of zelden buiten komen, langs te gaan voor een praatje en een wandeling. Zou daar behoefte aan zijn?

Ja!!
En vooral het woord luier niet gebruiken in de ouderen zorg :')

Sunshine: meestel heb je daar alarmering voor en kan dat idd wel in de thuiszorg. Maar als mantelzorger moet je wel veel zelf doen dat is wel weer zo.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-08-13 16:36, in het totaal 1 keer bewerkt

dell_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 16:35

Omdat ik daar alles van weet. Het kan wel maar je hebt geen garantie dat ze meteen kunnen komen.. Soms als je geluk hebt en iemand is aan het eind van zijn route wel. Maar misschien zijn er wel org. Waar ze zitten te wachten tot cliënten bellen. Maar ik ken die niet en dat is ook niet de bedoeling

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-13 16:37

VivaLaVida schreef:
Cayenne schreef:

Ja!!
En vooral het woord luier niet gebruiken in de ouderen zorg :')

Dat was de titel van het oorspronkelijke bericht. Zelf heb ik het woord niet gebruikt :)

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 16:38

Het gaat er bij mij echt niet in dat voor dit soort dingen geen geld meer is. Dit gaat o.a. om ouderen die gezorgd hebben dat dit land opgebouwd is en dit is wat ze er voor terugkrijgen. Ik vind het een schande dat we het in dit land uberhaupt over dit soort dingen moeten hebben in het kader van bezuinigen, het is gewoon mensonterend. Maar er is wel geld voor andere dingen die zogenaamd belangrijk zijn..
In sommige zorgberoepen zitten teveel zakenlui :7 :, die niets meer voor hun medemens over hebben maar het alleen om het grote geld gaat.
Eng vind ik het allemaal, ik schaam me echt dood voor onze politiek zo langzamerhand.. :r