Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Om even op je laatste vraag te reageren: een kans om zo volwaardig mogelijk te participeren? Verhoging van je eigenwaarde? Helaas leidt het voor een heel aantal nooit tot regulier werk, maar dat is geen reden om het dan maar niet te doen, je mag best wat terugdoen.
Douce schreef:Dat vind jij veel? Of welk gedeelte snap je niet?
Ik denk dat het bij Ts ook wringt dat haar man eigenlijk zijn baan heeft laten varen voor wat zo'n grote kans leek. Die kans is dus het "baantje" van €3.09 per uur. Zou ik ook niet fijn vinden..
russel schreef:Overigens is werken tijdens uitkering, beter om in het arbeidsproces te blijven. Bijstand betekent al minimal 2.5 jaar werkloos en na 2 jaar zijn je kansen erg minimaal, geen baas wil dat, de visvijver zit vol. Werkend geeft meer aktueel arbeids gericht zijn aan. Dan zijn ook de baantjes bij een sociale werkplaats dun bezaaid. De stress en werkdruk ligt relatief laag tov comm. Bedrijven en je werkt part time en krijgt toch full time betaald want je salaris wordt aangevuld tov iemand die daar werkt.
santie schreef:Wendy schreef:Tsja, wat is hier oneerlijk aan? Het is toch niet meer dan normaal dat je iets moet doen voor die uitkering? Mooie motivatie om als de donder te zoeken naar iets wat wel een fatsoenlijk inkomen oplevert.
Kom op zeg.... 49/66 uur voor € 600,-???
randalinpony schreef:Wendy schreef:Citaat:Om even op je laatste vraag te reageren: een kans om zo volwaardig mogelijk te participeren? Verhoging van je eigenwaarde? Helaas leidt het voor een heel aantal nooit tot regulier werk, maar dat is geen reden om het dan maar niet te doen, je mag best wat terugdoen.
Bromfiets, het is Wendy's werk om 'dit soort mensen' aan een soort eeuwige onbetaalde stages te helpen, zoals ik begrijp.
Ze mogen dat van Wendy niet weigeren, ze mogen zich niet beroepen op het feit dat we in Nederland ooit gevochten hebben voor solidariteit en rechtszekerheid en dat we dat met zijn allen betalen voor degenen die dat nodig hebben, juist omdat we mensen in hun waarde willen laten en ze niet willen laten kreperen.
Nee, ze moeten van Wendy 'wat terug doen'. Dat is al hoogst denigrerend, want het is geen liefdadigheid dat we zieken en zwakken niet laten doodgaan in de goot, dat is een recht dat VOOR IEDEREEN IS INGEBOUWD.
Als mensen zelf besluiten dat ze hun steentje willen bijdragen zover ze kunnen, vind ik dat trouwens ontzettend goed.En daarnaast ook dat de overheid verwacht van mensen dat ze zover ze kunnen, proberen een bijdrage aan het reguliere arbeidsproces te leveren. (Maar dan mag die overheid nog wel eens wat sleutelen aan de wetgeving rond arbeidsongeschikten en bedrijven die ze in dienst willen nemen.)
Als mensen graag in bedrijven werken omdat ze zich daar beter door voelen, ook. Maar mensen in reguliere bedrijven onbetaald laten rondhobbelen 'omdat ze best wat terug mogen doen', vind ik denigrerend tot en met.
Ik ben trouwens wel benieuwd naar de percentages wajongers of jouw cliënten die uiteindelijk dan wel doorstromen naar écht werk, Wendy.
OsMo schreef:Schrikdraad waar lees jij dat mijn man daar niet wil werken?
Dat heb ik volgens mij nergens geschreven.
Mijn man maakt het echt geen drol uit waar hij werkt en hij wil wel heel graag werken.
Hij doet ook braaf wat er van hem gevraagd wordt.
Wij vinden het alleen niet helemaal kloppen maar ondanks dat werken we wel mee.