Iemand laten sterven voor 1 miljoen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

alleirbag

Re: Iemand laten sterven voor 1 miljoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 22:21

Ze neemt het niet op voor de verkrachter, maar voor zijn kindjes!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 22:22

antje_vip schreef:
vuurneon schreef:

Maar ja, wat als die verkrachter ook compleet onschuldige kinderen heeft die papa al moeten missen omdat hij in de bak zit? Maar dan papa voorgoed moeten missen omdat iemand liever voor de centjes koos. Kindjes zijn al gestraft door zo'n vader, maar worden dan ook nog gestraft door een mevrouw die alleen op het geld zit te azen.

Mensen zijn opportunisten, dus het is menselijk. Maar of het moreel verantwoordelijk is??

Neem je het nou serieus op voor iemand die een ander verkracht? Heb je het zelf wel eens meegemaakt? :)

Lees het nog eens beter zou ik zeggen :)

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 22:22

Mee eens :)

Daphna schreef:
Gelukkig bestaat die knop niet.

Hypothetisch gezien, denk denk dat ik het wel zou doen. Dood neervallen lijkt me niet zo'n vervelende dood, in ieder geval beter dan een heel akelig ziektebed, hongersdood, chemische wapens in syrie of een verkeersongeval. Als ik zelf die persoon zou zijn, dan zou ik het niet heel erg vinden.

Met een miljoen kan je heel veel goede dingen doen. Je kan hongerige kinderen voeden, medicijnen kopen voor heel veel mensen, natuur beschermen en eigenlijk ontelbaar goede dingen.

Als je de knop indrukt dan heb je kans dat je een kind of een ouder dood maakt. Aan de andere kant heb je ook kans dat je een dictator, pedofiel, oplichter, moordende militair of ander slecht persoon om legt. Ook is het voor sommige mensen niet zo problematisch om dood neer te vallen, bv mensen met een ernstig ziektebed, dementerende mensen of mensen zonder hoop met een levenslange gevangenisstraf.

Erg lastig, maar ik ben blij dat die knop niet bestaat.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 22:23

Die kindjes kunnen trots zijn op pappa die andere kindjes verkracht :Y)

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 22:23

Ik ken de film, dus nee :p

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 22:24

antje_vip schreef:
Die kindjes kunnen trots zijn op pappa die andere kindjes verkracht :Y)

:?

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 22:24

Het gaat niet om kinderverkrachters maar om een willekeurig persoon.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 22:25

Nee ik zou het niet doen, als ik de persoon mocht uitkiezen zou het inderdaad al wat anders liggen, maar het idee dat iemand dood zou gaan die misschien wel heel graag wilde leven, en wat je die nabestaanden aan doet... nee :n Wordt al misselijk van wat ik met dat geld moet doen :') Zo egoïstisch..

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 22:25

Ewona schreef:
ryukapple schreef:
Ik denk dat het aan de situatie ligt. Ik bedoel stel je voor je bent arm leeft op de voedselbank hebt drie kinderen en dreigt je huis te verliezen. Je kinderen zijn doodongelukkig. Al hun klasgenootjes hebnen mooie kleren leuke spulletjes en lekkere dingetjes mee en doen vaak leuke dingen met hun ouders. Maar zij hebben niks. Ik denk dat je dan als ouder al snel op de knop drukt ( er niet over na denkend dat het iemand dichtbij ze kan zijn.) Een knop is zo snel ingedrukt

En net door die knop in te drukken valt er iemand dood neer...
Het zou je eigen moeder maar zijn.
Of één van je drie kinderen dat voor je neus dood neervalt.

Zelf zou ik het niet wagen, ik heb genoeg mensen die ik liefheb moeten afgeven.
Dus zou zeker niet gelukkig worden met het geld waardoor ik een ander de dood in gejaagd heb.
En dat voorbeeld zou ik ook niet aan mijn kinderen willen geven, zelfs niet als ik arm was.

Ik denk dat dat je er op zo'n moment er überhaupt niet over nadenkt dat het iemand kan zijn die je dierbaar is. Voordat je je dat bedenkt heb je de knop al ingedrukt. Mensen zijn vaak nogal impulsief

Sanne_RelaxJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 22:26

Wat een goede vraag!
Even lang over zitten denken... Maar een random persoon? Dan is mijn antwoord toch echt nee...

Als ik echter een slachtoffer mocht kiezen, zou ik het wel doen, zonder twijfel.. Hoeveel levens zou ik daarmee kunnen redden? (ik denk dat aan een wezens zoals Hilter, Mengele, Dutroux, de terroristen van de aanslagen op 11 september)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 22:27

Als ik door zo'n druk op de knop de pijp uit zou gaan, dan zou ik de verantwoordelijke continu 'bezoeken' }>

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 22:27

ryukapple schreef:
Ik denk dat dat je er op zo'n moment er überhaupt niet over nadenkt dat het iemand kan zijn die je dierbaar is. Voordat je je dat bedenkt heb je de knop al ingedrukt. Mensen zijn vaak nogal impulsief

Nochtans was dat de eerste gedachte die ik had bij het lezen van de OP. 'Het zal je kind maar zijn dat dan omvalt...'

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 22:28

vuurneon schreef:
Als ik door zo'n druk op de knop de pijp uit zou gaan, dan zou ik de verantwoordelijke continu 'bezoeken' }>

:D dat wordt genieten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 22:29

Beb_bokt schreef:
vuurneon schreef:

:D dat wordt genieten

Diegene krijgt wel waar voor zijn geld ~~}>
Daar kan geen salie verbranding tegenop hahahhaa

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-13 22:29

antje_vip schreef:
Neem je het nou serieus op voor iemand die een ander verkracht? Heb je het zelf wel eens meegemaakt? :)

Sorry hoor, die mensen hebben ook een leven, familie, vrienden, misschien kinderen en een vrouw, wie ben jij om hem het leven te ontnemen?

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 22:32

DezeNaam schreef:
antje_vip schreef:

Sorry hoor, die mensen hebben ook een leven, familie, vrienden, misschien kinderen en een vrouw, wie ben jij om hem het leven te ontnemen?

Ach, hij/zij heeft ook al het leven van een ander ontnomen, is voor het leven beschadigd en dan zou de verkrachter vrij en blij rond mogen lopen? Ik vind van niet.

Nozidia

Re: Iemand laten sterven voor 1 miljoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 22:32

Ja ik zou het doen.

Dropveter101
Feeling down? Saddle up!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 22:33

x
Laatst bijgewerkt door Dropveter101 op 29-09-23 14:14, in het totaal 1 keer bewerkt

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 22:33

antje_vip schreef:
Ach, hij/zij heeft ook al het leven van een ander ontnomen, is voor het leven beschadigd en dan zou de verkrachter vrij en blij rond mogen lopen? Ik vind van niet.

Er is natuurlijk wel een verschil tussen een flinke straf uitzitten, doodstraf of vrij en blij rondlopen...

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-13 22:34

Noliita schreef:
Ja ik zou het doen.

Het zou je dus niet uitmaken moest er iemand met een gelukkig leven, familie, misschien een vriend of getrouwd, wie weet zelf kinderen er dood vij neervallen? Het zou je moeder eens moeten zijn.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 22:36

antje_vip schreef:

Ik denk daarbij verder; hij/zij heeft vast een vader en een moeder, onschuldige kinderen op de wereld gezet etc, die er ook niet om gevraagd hebben dat hun zoon/papa slechte dingen ging doen en er al helemaal niet om gevraagd hebben dat papa/zoon met 1 druk op de knop door iemand die lekker aan de centen denkt dood gaat...
'Ja jongens, papa is dood omdat 1 mevrouw in Nederland vond dat ze geld aan papa's dood kon verdienen, dus die tekeningen die jullie hebben gemaakt voor papa mogen nu op de kist!'

Even heel heel heel ver gezocht zeg maar :')
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 24-08-13 22:38, in het totaal 2 keer bewerkt

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 22:37

Het mooiste zou nog zijn, als degene zélf dood neervalt.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 22:38

vuurneon schreef:
Ik denk daarbij verder; hij/zij heeft vast een vader en een moeder, onschuldige kinderen op de wereld gezet etc, die er ook niet om gevraagd hebben dat hun zoon/papa slechte dingen ging doen en er al helemaal niet om gevraagd hebben dat papa/zoon met 1 druk op de knop door iemand die lekker aan de centen denkt dood gaat...

Ik zou mijn vader niet meer hoeven zien hoor, als ik wist dat hij iemand had verkracht.

NoekAa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 22:38

... dan toch maar huurmoordenaar worden. Weet je in ieder geval wie je omlegt. :Y) :P

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 22:39

antje_vip schreef:
vuurneon schreef:

Ik zou mijn vader niet meer hoeven zien hoor, als ik wist dat hij iemand had verkracht.

Ik heb het over kinderen; een kindje van 4 snapt dat niet en ziet papa nog als zijn held :)