Kinderen ondanks snel groeiende wereldbevolking

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 23:47

de natuur doet ook zijn best.
Alleen zijn wij slimmer dan de natuur.

Steeds meer vrouwen kunnen niet zwanger worden zonder dat er een dokter aan te pas komt,en sperma wordt steeds langzamer.
Dus helpen we die een handje door ze in de eicel in te brengen

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 23:49

cam schreef:
de natuur doet ook zijn best.
Alleen zijn wij slimmer dan de natuur.

Steeds meer vrouwen kunnen niet zwanger worden zonder dat er een dokter aan te pas komt,en sperma wordt steeds langzamer.
Dus helpen we die een handje door ze in de eicel in te brengen

Wij zijn niet slimmer dan de natuur. Wij denken slimmer te zijn.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 23:51

Laatst bijgewerkt door IKbenEllen op 11-08-13 23:51, in het totaal 1 keer bewerkt

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 23:51

voorlopig winnen we nog volgens mij.
Steeds meer ziektes kunnen we genezen.
en daar door sterven er minder mensen.
Oorlogen komen steeds minder voor,en als ze er wel zijn sterven er daar ook steeds minder.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 23:54

cam schreef:
Oorlogen komen steeds minder voor,en als ze er wel zijn sterven er daar ook steeds minder.

Voor iedere ziekte die wij 'genezen' komt er een onbekende mutatie bij, een onbekende aandoening die (nog) niet te genezen is. Bacteriën worden resistent, virussen, zelfde verhaal. Mensen worden steeds minder vruchtbaar lijkt het wel, waar zou dat door komen?

Ik zou je opmerking over oorlogen maar nuanceren trouwens... Ik vind het erg arrogant te denken dat wij boven de natuur staan, dat doen we niet, pertinent niet. Wij gebruiken wat de natuur ons gegeven heeft.
Laatst bijgewerkt door _San87_ op 11-08-13 23:55, in het totaal 2 keer bewerkt

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 23:54

Nies_ schreef:
En hoe wordt mijn AOW straks dan betaald? Ik denk toch echt dat het voedsel in bejaardentehuizen vergiftigen een betere oplossing is :')

Hoe je AOW wordt betaald? Wel naar je eigen idee dus "niet", je wordt geuthaniseerd in plaats daarvan.
Niet echt een aantrekkelijk idee of wel soms?

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 23:57

IKbenEllen schreef:

Er staat meest voorkomende leeftijd,dus er werden toen ook mensen ouder,zo als mijn oma's.
ook toen stierven er mensen jonger en dat is nog steeds zo.

Niet alle mensen waren toen oud met 65,er gingen toen ook mensen nog gewoon met pensioen.
Nu zijn er ook zat mensen die dat niet halen.

vergeet niet dat de bevolking nu vele malen groter is dan toen,dus niet zo gek dat er meer mensen ouder worden dan in de jaren 60

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-13 00:01

We kunnen niet slimmer zijn dan de natuur want we zijn gewoon onderdeel van de natuur. Laat staan dat we er boven zouden kunnen staan.

En winnen, van wie of wat zouden we winnen dan?
Laatst bijgewerkt door sallandval op 12-08-13 00:03, in het totaal 2 keer bewerkt

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 00:01

_San87_ schreef:
cam schreef:

Voor iedere ziekte die wij 'genezen' komt er een onbekende mutatie bij, een onbekende aandoening die (nog) niet te genezen is. Bacteriën worden resistent, virussen, zelfde verhaal. Mensen worden steeds minder vruchtbaar lijkt het wel, waar zou dat door komen?

Ik zou je opmerking over oorlogen maar nuanceren trouwens... Ik vind het erg arrogant te denken dat wij boven de natuur staan, dat doen we niet, pertinent niet. Wij gebruiken wat de natuur ons gegeven heeft.

Ik weet niet of jij denkt dat je boven de natuur staat.
Ik twijfel er niet over,wij winnen nooit van de natuur.
maar dat wil niet zeggen dat wij dat wel proberen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 00:03

cam schreef:
_San87_ schreef:

Ik weet niet of jij denkt dat je boven de natuur staat.
Ik twijfel er niet over,wij winnen nooit van de natuur.
maar dat wil niet zeggen dat wij dat wel proberen.

Ik denk niet dat wij boven de natuur staan. Ik zeg dat wij niet slimmer zijn dan de natuur, jij zegt van wel. Dus in feite ben jij diegene die zegt dat wij boven de natuur staan. En nu zeg je weer wat anders. Wat is het nu?

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 00:07

In mijn ogen zijn we op dit moment slimmer dan de natuur,
we vechten tegen de natuur en als je naar de oppervlakte kijkt lijken we op dit moment te winnen,maar winnen doen we het niet.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 00:10

cam schreef:
vergeet niet dat de bevolking nu vele malen groter is dan toen,dus niet zo gek dat er meer mensen ouder worden dan in de jaren 60

Nu zeg je toch hetzelfde als ik?
Mensen worden ouder door verbeterde werkomstandigheden, beter eten, betere gezondheidszorg etc.
60 jaar geleden waren mensen sneller "oud" als in versleten.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 00:13

In mijn ogen niet. Er zijn legio ziektes en aandoeningen waar wij niks aan kunnen doen, die niet te genezen zijn. En zo wel, nog steeds zijn wij geen spat verder dan 60 jaar geleden, ook nu nog staat een aanzienlijk deel van de wereld op zijn kop om te laten zien wie de sterkste is, uit hebzucht of geloof. Puur natuur. Slimmer zijn we dus niet, waren we dat wel, dan zou het een heel stuk rustiger en vooral ook vrediger zijn op de wereld.

We can't beat our inner nature.

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 00:16

IKbenEllen schreef:
cam schreef:

Nu zeg je toch hetzelfde als ik?
Mensen worden ouder door verbeterde werkomstandigheden, beter eten, betere gezondheidszorg etc.
60 jaar geleden waren mensen sneller "oud" als in versleten.

Ja maar de cijfers zijn ook vertekend door dat er ook meer mensen zijn.
Dat bedoel ik er ook mee.
Daardoor konden er ook meer mensen ouder worden.

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 00:19

_San87_ schreef:
In mijn ogen niet. Er zijn legio ziektes en aandoeningen waar wij niks aan kunnen doen, die niet te genezen zijn. En zo wel, nog steeds zijn wij geen spat verder dan 60 jaar geleden, ook nu nog staat een aanzienlijk deel van de wereld op zijn kop om te laten zien wie de sterkste is, uit hebzucht of geloof. Puur natuur. Slimmer zijn we dus niet, waren we dat wel, dan zou het een heel stuk rustiger en vooral ook vrediger zijn op de wereld.

Blijkbaar zijn we dus wel zo arrogant om te geloven dat we slimmer zijn dan de natuur. :D
Anders zouden we ons idd wel anders gedragen,en een stuk beter voor de natuur zorgen

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 00:24

cam schreef:
_San87_ schreef:

Blijkbaar zijn we dus wel zo arrogant om te geloven dat we slimmer zijn dan de natuur. :D
Anders zouden we ons idd wel anders gedragen,en een stuk beter voor de natuur zorgen

Exact wat ik meteen al zei, we zijn niet slimmer, we denken dat we slimmer zijn :D.

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 00:36

Idd WIJ denken dat. WIJ allemaal.
En voorlopig werkt het voor ons,want we gaan met ze alle vrolijk door.
En er zijn maar weinig mensen die daadwerkelijk stappen nemen om hun leven te veranderen.
Dus zijn wij idd arrogant en gaan wij er blijkbaar van uit dat wij het gaan winnen.

En nu komt iedereen natuurlijk dat ik niet voor iedereen mag spreken.
Dat ik het niet over wij mag hebben.
Nou voorlopig zie ik maar weinig mensen die niet onder wij vallen.
Maar mochten deze onder ons zijn. Dan bied ik ze mijn excuus, want deze verdienen dat.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Kinderen ondanks snel groeiende wereldbevolking

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 00:37

Wij denken dat niet allemaal... Ik denk dat niet. Hoe vaak moet ik dat nog zeggen?

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-13 14:55

Natuurlijk doen wij dat met zijn allen. Je kunt imo niet spreken van slimheid of domheid als het gaat om 'de mensheid' en al helemaal niet dat de natuur slim of dom is. Intelligentie is een menselijke maatstaf; gemiddeld genomen zijn wij allemaal even slim (denk aan de wiskundelessen statistiek) omdat de gemiddelde intelligentie 100 is.

Maar de meest intelligente mens heeft nog overlevingsdrang en een voortplantingsdrang, daar heb je de natuur weer en we willen het ook allemaal zo comfortabel mogelijk hebben. In dit topic werd de overbevolking aandragen als reden om geen kinderen te krijgen zelfs als belachelijk afgeschilderd. Daarom ben ik bang dat er geen oplossing is.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 14:58

Ik lees dat de mens minder vruchtbaar is, maar is dat wel zo?
Er wordt gemiddeld gezien later aan kinderen begonnen.
Terwijl dan de vruchtbaarste periode voor veel vrouwen al voorbij is.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 16:23

denk dat dat ook wel mee speelt, nu ben ik zelf wel zwaar vermindert vruchtbaar, maar voor mij en vriend geen probleem, we nemen er over een jaar gewoon nog een hond bij en ik fok mettertijd wel een veulen bij mijn paard :+
ik hoef geen kind, ik wil de verantwoordelijkheid niet dragen, niet voor de opvoeding, niet omdat ik geen flauw idee heb wat ik het kind aan doe om het op deze wereld te zetten , waar gaat deze wereld naar toe?
ik begin er gewoon niet aan, veel beter idee voor mezelf :D

voor later als je oud bent hoef je het niet te doen :n ken vanuit mijn werk voldoende oudes die in een bejaardenhuis zitten en amper tot nooit kinderen over de vloer krijgen , ook al hebben ze er 10 :+

Eefjahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 16:31

Geweldige link, zelfde gedachtes hier.
Hoef geen kinderen te zetten in deze flutzooi.
Zou ze ook geen goed leven kunnen geven.

Echt geweldige link! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 01:02

Als ik kijk naar de andere werelddelen, dan valt het in Europa nog wel mee. Kijk eens naar India en dergelijke. Dan kan je hier wel geen kind op de wereld willen zetten vanwege overbevolking van de wereld. Maar zolang ze zich in andere werelddelen nog voortplanten als konijnen, bereik je er niets mee. Europa bungelt wat betreft groei van de wereldbevolking ergens in de onderste regionen. En zolang afrika, azie, midden oosten en amerika niet wat inperken, helpt het niks om hier geen kind te nemen om die reden.

Interessant!
http://www4.vlaanderen.be/sites/svr/publicaties/Publicaties/webpublicaties/2011-10-24-webartikel2011-18-wereldbevolking.pdf

Tazziexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 01:34

HTM schreef:
Nee, dan maar zwanger worden en aan kinderen beginnen...
Alsof die niks kosten.

Denk dat het probleem hier in NL nog niet zo groot is als de rest van de wereld.

Wat ik schokkend vond waren de cijfers van mensen die dood gingen van de honger, en daarna die van de mensen met overgewicht en obesitas, en het geld wat in de USA gebruikt wordt om mensen NIET dik te laten worden...
Denk dat dat geld op andere plekken beter tot zijn recht komt, dan het besteden aan mensen welke toch al geld hebben om veel te.veel eten te kopen voor alleen zichzelf....
Zo had ik er nog niet over gedacht, best erg eigenlijk... :x

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-13 17:15

Natuurlijk is het probleem hier niet zo groot als in andere werelddelen, maar we delen wel met zijn allen dezelfde aardbol he.

Even terug naar de biologieles van de middelbare:
Afbeelding

mogen jullie zeggen op welke grafiek onze populatie het meest lijkt:
Afbeelding