Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
cam schreef:de natuur doet ook zijn best.
Alleen zijn wij slimmer dan de natuur.
Steeds meer vrouwen kunnen niet zwanger worden zonder dat er een dokter aan te pas komt,en sperma wordt steeds langzamer.
Dus helpen we die een handje door ze in de eicel in te brengen
cam schreef:voorlopig winnen we nog volgens mij.
Steeds meer ziektes kunnen we genezen.
en daar door sterven er minder mensen.
Oorlogen komen steeds minder voor,en als ze er wel zijn sterven er daar ook steeds minder.
IKbenEllen schreef:
_San87_ schreef:cam schreef:voorlopig winnen we nog volgens mij.
Steeds meer ziektes kunnen we genezen.
en daar door sterven er minder mensen.
Oorlogen komen steeds minder voor,en als ze er wel zijn sterven er daar ook steeds minder.
Voor iedere ziekte die wij 'genezen' komt er een onbekende mutatie bij, een onbekende aandoening die (nog) niet te genezen is. Bacteriën worden resistent, virussen, zelfde verhaal. Mensen worden steeds minder vruchtbaar lijkt het wel, waar zou dat door komen?
Ik zou je opmerking over oorlogen maar nuanceren trouwens... Ik vind het erg arrogant te denken dat wij boven de natuur staan, dat doen we niet, pertinent niet. Wij gebruiken wat de natuur ons gegeven heeft.
cam schreef:_San87_ schreef:
Voor iedere ziekte die wij 'genezen' komt er een onbekende mutatie bij, een onbekende aandoening die (nog) niet te genezen is. Bacteriën worden resistent, virussen, zelfde verhaal. Mensen worden steeds minder vruchtbaar lijkt het wel, waar zou dat door komen?
Ik zou je opmerking over oorlogen maar nuanceren trouwens... Ik vind het erg arrogant te denken dat wij boven de natuur staan, dat doen we niet, pertinent niet. Wij gebruiken wat de natuur ons gegeven heeft.
Ik weet niet of jij denkt dat je boven de natuur staat.
Ik twijfel er niet over,wij winnen nooit van de natuur.
maar dat wil niet zeggen dat wij dat wel proberen.
cam schreef:vergeet niet dat de bevolking nu vele malen groter is dan toen,dus niet zo gek dat er meer mensen ouder worden dan in de jaren 60
IKbenEllen schreef:cam schreef:vergeet niet dat de bevolking nu vele malen groter is dan toen,dus niet zo gek dat er meer mensen ouder worden dan in de jaren 60
Nu zeg je toch hetzelfde als ik?
Mensen worden ouder door verbeterde werkomstandigheden, beter eten, betere gezondheidszorg etc.
60 jaar geleden waren mensen sneller "oud" als in versleten.
_San87_ schreef:In mijn ogen niet. Er zijn legio ziektes en aandoeningen waar wij niks aan kunnen doen, die niet te genezen zijn. En zo wel, nog steeds zijn wij geen spat verder dan 60 jaar geleden, ook nu nog staat een aanzienlijk deel van de wereld op zijn kop om te laten zien wie de sterkste is, uit hebzucht of geloof. Puur natuur. Slimmer zijn we dus niet, waren we dat wel, dan zou het een heel stuk rustiger en vooral ook vrediger zijn op de wereld.
We can't beat our inner nature.
cam schreef:_San87_ schreef:In mijn ogen niet. Er zijn legio ziektes en aandoeningen waar wij niks aan kunnen doen, die niet te genezen zijn. En zo wel, nog steeds zijn wij geen spat verder dan 60 jaar geleden, ook nu nog staat een aanzienlijk deel van de wereld op zijn kop om te laten zien wie de sterkste is, uit hebzucht of geloof. Puur natuur. Slimmer zijn we dus niet, waren we dat wel, dan zou het een heel stuk rustiger en vooral ook vrediger zijn op de wereld.
We can't beat our inner nature.
Blijkbaar zijn we dus wel zo arrogant om te geloven dat we slimmer zijn dan de natuur.![]()
Anders zouden we ons idd wel anders gedragen,en een stuk beter voor de natuur zorgen
HTM schreef:Zo had ik er nog niet over gedacht, best erg eigenlijk...Nee, dan maar zwanger worden en aan kinderen beginnen...
Alsof die niks kosten.
Denk dat het probleem hier in NL nog niet zo groot is als de rest van de wereld.
Wat ik schokkend vond waren de cijfers van mensen die dood gingen van de honger, en daarna die van de mensen met overgewicht en obesitas, en het geld wat in de USA gebruikt wordt om mensen NIET dik te laten worden...
Denk dat dat geld op andere plekken beter tot zijn recht komt, dan het besteden aan mensen welke toch al geld hebben om veel te.veel eten te kopen voor alleen zichzelf....