Tatoeages asociaal en lelijk?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 15:22

´Asociaal´ en ´lelijk´ zijn subjectieve termen.
Tatouages zíjn dus niet asociaal noch lelijk.

Het ís simpel lichaamsversiering.
Daarvan kan je vínden wat je wil.

Er zit overigens soms een (groeps)identiteitsaspect aan. Dit aspect is juist een sóciaal element.

Hoort dit verder niet eigenlijk onder het centrale tattoo onderwerp?

Mendy1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 15:23

Ilse_123 schreef:
Nog even over ouderen en tatoeages.... ik zag ergens staan dat tatoeages op een oude, gerimpelde huid niet mooi waren, maar een oude gerimpelde huid zonder tatoeages is in mijn visie ook niet erg mooi. Natuurlijk is de tatoeage dan wat vervormd, maar ik vind 'als ik erg oud ben is het niet mooi meer' geen logische reden om geen tatoeage te nemen, als ik later oud ben hoef ik niet meer mooi met perfecte huid te zijn.

ben het helemaal met je eens...
maar zo vindt ik dat ook met piercings
ik denk maar zo: ik leef NU en nu vind ik dat mooi, lekker belangrijk hoe ik er over 60 jaar uit zie haha
het is een herrinering aan de goede/minder goede tijden

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 15:25

Huertecilla, vanwaar deze overdaad aan accenten?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 15:25

Ilse_123: Dat en ik denk altijd: Als dat het enige is waar ik me zorgen om moet maken als ik die leeftijd al mag bereiken ben ik een gelukkig mens. :)

Neen HC want daar gaat het over het specifieke zetten van tattoo's en bij wie en tonen enz, niet over hoe de maatschappij er tegenover staat. Hoogstens naar nieuws en maatschappij omdat de vraag meer gaat om de maatschappelijke accepatie van tattoo's.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 29-07-13 15:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 15:26

Posh schreef:
Maar ik vind ik het inderdaad een beetje bot als je niet wil uitleggen wat je tattoo voor betekenis heeft.

Ik vind dat helemaal niet bot.
Ook een opvallende tatouage is niet anders dan een gele jurk of geblondeerd haar.
Vragen staat vrij en houdt geen plicht tot inhoudelijk antwoorden in.
´Bedankt voor de interesse, maar dat is persoonlijk´ en klaar.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-13 15:27

Huertecilla schreef:
´Asociaal´ en ´lelijk´ zijn subjectieve termen.
Tatouages zíjn dus niet asociaal noch lelijk.

Het ís simpel lichaamsversiering.
Daarvan kan je vínden wat je wil.

Er zit overigens soms een (groeps)identiteitsaspect aan. Dit aspect is juist een sóciaal element.

Hoort dit verder niet eigenlijk onder het centrale tattoo onderwerp?

Heb ik even aan gedacht, maar aangezien daar mensen zitten die echt met tattoos bezig zijn geeft dat toch een subjectief beeld.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 15:27

Daenerys schreef:
Huertecilla, vanwaar deze overdaad aan accenten?

Dat is voor de slechte lezers waarvan er steeds meer zijn.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 15:29

saskiakefie schreef:
Heb ik even aan gedacht, maar aangezien daar mensen zitten die echt met tattoos bezig zijn geeft dat toch een subjectief beeld.

Bokt niet :?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 15:29

Posh schreef:
@Ilse_123: Dat ben ik met je eens :j

Maar ik vind ik het inderdaad een beetje bot als je niet wil uitleggen wat je tattoo voor betekenis heeft, als je een tattoo ter nagedachtenis van iets op groot formaat en goed zichtbaar laat tattoëren dan 'vraag je er ook een beetje om' (een beetje kort door de bocht misschien maar zo zie ik dat wel).

Ik wil ook heel graag een persoonlijke tattoo zonder dat iemand wil weten wat erachter zit, maar die zet ik op een plek die alleen zichtbaar is als ik bijvoorbeeld in bikini loop. Dan heb ik de minste kans dat iemand ernaar gaat vragen en mochten ze ernaar vragen dan nog vind ik het leuk dat ze interesse tonen en leg ik uit dat ik het een mooie tattoo vind en me er fijn bij voel. De hele uitleg hoeft niet maar dat vind ik een netjes antwoord.

Dat vind ik kul. ik laat het tattoeëren waar ik het mooi vind. Niet omdat ik het met de wereld wil delen. Is die plek toevallich zichtbaar dan heb ik nergens een bijhorend contract getekend dat beleeftheid vereist dat ik uitleg geef.

Ik ga mijn tattoo die ik op mijn pols wil, niet op mijn kont zetten omdat een nieuwsgierig aagje mijn grens wel eens niet zou kunnen accepteren.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-13 15:30

Huertecilla schreef:
saskiakefie schreef:

Waarom zouden bokkers per definitie een andere mening over tatoeages hebben als niet-bokkers? :?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 15:31

Huertecilla schreef:
saskiakefie schreef:

Het is toch logisch dat als je zo'n topic in het tattoo topic zet dat je alleen maar reacties krijgt van mensen die pro-tattoo zijn :?

m1992

Re: Tatoeages asociaal en lelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 15:32

Ik zelf vind een tattoo eigenlijk wel asociaal en inderdaad; lelijk. Zou er zelf dan ook nooit 1 laten zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 15:32

Tja... ik heb altijd geleerd dat het aan de verzender ligt, niet aan de ontvanger ;)
De accenten maken het voor mij persoonlijk alleen maar lastig om je verhaal te lezen.

Verder vind ik de plaats van je tattoo net zo persoonlijk als de gedachte er achter.
Je kunt gewoon zeggen dat er inderdaad een verhaal achter zit, maar dat dat persoonlijk is.

Niks mis mee lijkt mij ;)
(ik vertel aan iedereen die vraagt trots mijn verhaal, maar dat is weer de andere kant :') )

m1992 schreef:
Ik zelf vind een tattoo eigenlijk wel asociaal en inderdaad; lelijk. Zou er zelf dan ook nooit 1 laten zetten.

Waarom vind je het asociaal en lelijk?

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 15:34

het grote verschil tussen mensen met tatoeages en mensen zonder tatoeages is dat het mensen met tatoeages niet boeit dat je niet getatoeëerd bent ;)

Ik heb twee bescheiden kleintjes op m'n enkels. Val er niemand mee lastig. Grote werken vind ik net snel mooit, voornamelijk omdat de meeste slordig zijn. Kleur vind ik niet mooi omdat het er zo opgeplakt uit ziet. Verder vind ik het allemaal prima, alleen wel als je representatief moet zijn, zorg dan dat ze niet opvallen.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 15:34

m1992 schreef:

Dus eigenlijk zeg je nu dat ik een asociaal type ben?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 15:35

nee ze zegt dat ze tatoeages asociaal en lelijk vindt.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 15:36

saskiakefie schreef:
Waarom zouden bokkers per definitie een andere mening over tatoeages hebben als niet-bokkers? :?

Hoho, jij schrijft ´subjectief´.
Omdat Bokt een héél andere groep is dan de samenleving is dat ook ´subjectief´.
Overigens is het hele woord ´subjectief´wat ongelukkig.
Een mening is altijd subjectief. Dat geeft van die verkeerde stempels als in de titel.

Een tatouage ís (accent omdat daar het accent lígt) personalisering van het lichaam.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 15:37

Woogy schreef:
het grote verschil tussen mensen met tatoeages en mensen zonder tatoeages is dat het mensen met tatoeages niet boeit dat je niet getatoeëerd bent ;)

_O_

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 15:37

Ayasha schreef:

als je tatoeages asociaal vind, dan heb je ongetwijfeld ook zo'n mening over degene die er een (of meer) heeft :+

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 15:39

Woogy schreef:
Ik heb twee bescheiden kleintjes op m'n enkels. Val er niemand mee lastig. Grote werken vind ik net snel mooit, voornamelijk omdat de meeste slordig zijn. Kleur vind ik niet mooi omdat het er zo opgeplakt uit ziet. Verder vind ik het allemaal prima, alleen wel als je representatief moet zijn, zorg dan dat ze niet opvallen.

Pardon???

Een grote tattoo moet je bedekken omdat het anderen kan storen???

Lijkt de Veluwe wel; door de ziekelijke geesten daar moet in heel NL endurance gereden worden met bedekte schouders.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 15:39

Ik heb echt hele mooie, gave tattoo's gezien waarbij ik dacht: Wauw, zoiets vind ik wel wat! Maar dan is het ook echt een vorm van kunst (wat mij betreft). Helaas zie je ook vaak genoeg wat vaag gezette lijntjes of tattoo's waarvan je denkt: vind je dat nou werkelijk tattoowaardig? -O-.
Een tattoo kan sowieso niet sociaal of asociaal zijn, duh :').
En lelijk, tsja, dat is een meningskwestie.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 15:41

Ayasha schreef:

Lelijk oké, maar asociaal? Een tatoeage zelf kan niet asociaal zijn, alleen de persoon die 'm heeft. (Tenzij jij ooit een tatoeage asociaal gedrag hebt zien vertonen?)

Edit: Dan vraag ik me ook af hoe iemand een tatoeage 'asociaal' (aanstootgevend lijkt me een beter woord) kan vinden. Je kwetst er toch niemand mee? (Extreme gevallen van bvb hakenkruizen daargelaten.) Vinden jullie het bvb echt vervelend als iemand tatoeages heeft?
Laatst bijgewerkt door xSwanHeart op 29-07-13 15:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 15:44

:j die op mijn pols staat daar nog steeds asociaal gedetailleerd. :j

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 15:44

Doet me een beetje denken aan dit filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=9mIBKifOOQQ

Ik vind tatoeages, mits goed gezet, heel mooi. Soms vraag ik me wel af wat diegene dacht toen de tattoo gezet werd. Maar dat is gewoon een kwestie van smaak. Sommige tatoeages zijn net kunstwerken en ik kan daar dan ook uren naar kijken om elk klein dingetje eraan te ontdekken.

LuckyReining

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 15:46

Ik ben zelf erg gek op tattoo's heb er zelf ook meerdere en dan ook een aantal grote. Ik vind het alleen erg jammer dat ik er altijd over na moet denken of ik bepaalde kleding wel aan kan naar bijvoorbeeld mijn werk of andere gebeurtenissen omdat ik weet dat er mensen zijn die negatief tegenover tattoo's staan. Ikzelf vind tattoo's een vorm van kunst. Ik heb mijn tattoo's echt voor mijzelf gezet omdat ik die plaatjes mooi vind en omdat ik het een versiering vind van mijn lichaam. Ik ben ook echt niet iemand die er altijd mee loopt te pronken en ik hoef ze ook echt niet altijd in het zich te hebben. Maar ik vind het wel jammer dat als het erg warm weer is dat ik niet zonder meer een hempje, een rokje of slippers aan kan. Ik moet er altijd over nadenken of het wel kan.