Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ilse_123 schreef:Nog even over ouderen en tatoeages.... ik zag ergens staan dat tatoeages op een oude, gerimpelde huid niet mooi waren, maar een oude gerimpelde huid zonder tatoeages is in mijn visie ook niet erg mooi. Natuurlijk is de tatoeage dan wat vervormd, maar ik vind 'als ik erg oud ben is het niet mooi meer' geen logische reden om geen tatoeage te nemen, als ik later oud ben hoef ik niet meer mooi met perfecte huid te zijn.
Posh schreef:Maar ik vind ik het inderdaad een beetje bot als je niet wil uitleggen wat je tattoo voor betekenis heeft.
Huertecilla schreef:´Asociaal´ en ´lelijk´ zijn subjectieve termen.
Tatouages zíjn dus niet asociaal noch lelijk.
Het ís simpel lichaamsversiering.
Daarvan kan je vínden wat je wil.
Er zit overigens soms een (groeps)identiteitsaspect aan. Dit aspect is juist een sóciaal element.
Hoort dit verder niet eigenlijk onder het centrale tattoo onderwerp?
Posh schreef:@Ilse_123: Dat ben ik met je eens![]()
Maar ik vind ik het inderdaad een beetje bot als je niet wil uitleggen wat je tattoo voor betekenis heeft, als je een tattoo ter nagedachtenis van iets op groot formaat en goed zichtbaar laat tattoëren dan 'vraag je er ook een beetje om' (een beetje kort door de bocht misschien maar zo zie ik dat wel).
Ik wil ook heel graag een persoonlijke tattoo zonder dat iemand wil weten wat erachter zit, maar die zet ik op een plek die alleen zichtbaar is als ik bijvoorbeeld in bikini loop. Dan heb ik de minste kans dat iemand ernaar gaat vragen en mochten ze ernaar vragen dan nog vind ik het leuk dat ze interesse tonen en leg ik uit dat ik het een mooie tattoo vind en me er fijn bij voel. De hele uitleg hoeft niet maar dat vind ik een netjes antwoord.
Huertecilla schreef:saskiakefie schreef:Heb ik even aan gedacht, maar aangezien daar mensen zitten die echt met tattoos bezig zijn geeft dat toch een subjectief beeld.
Bokt niet
m1992 schreef:Ik zelf vind een tattoo eigenlijk wel asociaal en inderdaad; lelijk. Zou er zelf dan ook nooit 1 laten zetten.
saskiakefie schreef:Waarom zouden bokkers per definitie een andere mening over tatoeages hebben als niet-bokkers?
Woogy schreef:Ik heb twee bescheiden kleintjes op m'n enkels. Val er niemand mee lastig. Grote werken vind ik net snel mooit, voornamelijk omdat de meeste slordig zijn. Kleur vind ik niet mooi omdat het er zo opgeplakt uit ziet. Verder vind ik het allemaal prima, alleen wel als je representatief moet zijn, zorg dan dat ze niet opvallen.
Ayasha schreef:nee ze zegt dat ze tatoeages asociaal en lelijk vindt.