ouders op het strand, baby in hete auto

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 20:33

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 22:01

AdnerB schreef:
Nachtlampje schreef:
http://www.froot.nl/posttype/froot/heft ... hete-auto/

Vond dit filmpje een hele mooie aandachttrekker voor dit punt.

dit filmpje bedoelde ik ook die ik op facebook zag :j
erg aangrijpend en hopelijk een eye opener voor vele :)

deze vrouw zou geen kind waard zijn en die 2 mensen die erlangs liepen ook niet hoe kan je zo dom zijn

Chita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 16:28

Moest maandag ineens aan dit topic denken. Wij kwamen terug van een weekend center parcs. Mijn oudste, 3,5 was in de auto in slaap gevallen en sliep bij thuiskomst nog. Alles uit de auto gehaald en toen.....toen ben ik bij de auto gebleven. Het was niet eens warm, maar ik kon me er niks bij voorstellen om haar in de auto te laten en zelf bij de auto weg te gaan (even binnenzitten ofzo).
Nee snap niet dat je zoiets in je hoofd kan halen!

Yvonne_MikaJarig

Re: ouders op het strand, baby in hete auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 16:33

-VOND HEM ZÓ MOOI! :D-

OUDDORP – Twee ouders zijn zaterdag uit een snikhete auto gehaald, die op de Brouwersdam bij Ouddorp stond geparkeerd. Bezoekers van het strand hadden de politie en de reddingsbrigade attent gemaakt op de achtergelaten ouders. De man bonkte met zijn hoofd tegen het raam om aandacht te vragen. De vrouw was inmiddels volledig versuft. Beiden zaten gehandboeid in de gordels op de achterbank.

Toen de hulpverleners de auto met geen mogelijkheid open kregen, werd besloten het zijraam in te slaan waardoor het portier van binnenuit kon worden geopend. De vrouw viel meteen naar buiten en werd met een ambulance naar het ziekenhuis vervoerd. De man schreeuwde dat zijn zoontje was ontvoerd. Het acht maanden oude jongetje zou meegenomen zijn door een lange man.

De verdachte werd niet veel later aangetroffen op het strand. Het ging om een vijfendertigjarige columnist uit Raalte. Hij zat met de baby van de ouders in de schaduw op het strand en was net bezig het vrolijke ventje een fruithapje te geven. Hij zei de agenten al te verwachten en ging vrijwillig mee naar het bureau. Daar deed hij zijn verhaal. De ouders zouden een koekje van eigen deeg hebben gekregen.

De verdachte gaf aan op andere plekken in het land ook mensen geboeid in auto’s te hebben opgesloten. Het raampje zou steeds een klein beetje open staan, waardoor er geen sprake was van levensbedreigende situaties. Wel gaf de man aan de betreffende auto’s bewust in de zon te hebben geparkeerd. De slachtoffers zouden allemaal in een eerder stadium hun hond in de auto hebben achtergelaten. Bij het huis van de verdachte werden alle honden op een schaduwrijk terrein kwispelend en in goede gezondheid aangetroffen.

Tijdens het verhoor verklaarde de verdachte zich te ergeren aan de lage straffen voor het bewust achterlaten van kinderen en dieren in snikhete auto’s. Hij gaf bovendien aan door te gaan met zijn tegenactie zolang het nodig was. De agenten gaven de man een reprimande en stiekem een voorraadje handboeien mee.

+:)+

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 16:38

Ik zat te denken..... stel het was niet warm geweest. Je laat een baby gewoon niet en nergens alleen achter. Het kan zichzelf in een gevaarlijke situatie brengen, het kan gaan huilen enz. enz. Nee, ik kan er met mijn hoofd niet bij.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 16:48

Boras schreef:
Ik zat te denken..... stel het was niet warm geweest. Je laat een baby gewoon niet en nergens alleen achter. Het kan zichzelf in een gevaarlijke situatie brengen, het kan gaan huilen enz. enz. Nee, ik kan er met mijn hoofd niet bij.

Nou indd of meegenomen worden door wild vreemden.
Er lopen genoeg gekken rond, ik zou alleen daarom het risico al niet eens willen nemen.

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 16:49

Ik snap ook echt niet dat ouders het in hun hoofd laten om hun kind in een snikhete auto te laten zitten! Echt belachelijk!!! I.m.o. heb je dan echt een steekje los in je hoofd 8)7

@Yvonne_Mika: die tekst is al een aantal keer eerder geplaatst in dit topic ;)

Yvonne_MikaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 16:51

Oh sorry ik kom net binnen rollen haha! Had nog niet alle reacties gelezen! :)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 17:52

Boras schreef:

Heb ik van de week toch ook gedaan hoor, ik moest bij de Xenos een 100 liter curverbox gaan halen, dat red ik niet met in een hand een maxi cosi en in een hand de curverbox ;)
Bij intense warmte natuurlijk niet en ook niet om zelf lekker op het strand te gaan zitten.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 20:56

Onze oudste hebben wij ook wel eens in de auto laten zitten maar dit was dan enkel en alleen thuis op de oprit. Omdat zodra we hem wakker maken ie stront chagrijnig wordt dan, dus laten we hem dan nog wel even lekker slapen met alle deuren open en ook zijn gordel los.

Maar bij snikheet weer is het nooit in ons hoofd op gekomen om hem dan juist te laten liggen, want met warmte zoals nu slaapt ie sowieso niet echt.

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 02:28

Ik woon in een klimaat waar het altijd warm is. Als ik weg moet met de kleine dan start ik eerst de auto en laat de airco even draaien omdat het zo warm kan zijn in de auto.
Het is soms weleens onhandig maar ik zal haar nooit alleen in de auto achterlaten, voel me al schuldig als ik haar in de auto zet, boodschappen achterin en dan pas de auto en dus airco start.

Erger nog is snap niet dat iemand met een Echt kleintje al een dagje strand zou doen. De mijne is nu 11 week en die zou ik echt nog geen plezier doen om in de hitte bij een strand te zijn en de zee is nog te koud voor haar.