Lara_Silver schreef:Even erg vind ik. Ik denk dat haar kwaliteit van leven er beter van zal worden ja. Ze is immer al gewend aan het leven als 'gehandicapte'. Ook mensen die zich laten opereren aan een lichaamsdeel dat een ongewenste vorm heeft, als zij zich er beter van voelen dan moeten ze het vooral doen. Al ben ik van mening dat mensen met een verslaving aan chirurgische ingrepen ook niet meer 100% gezond zijn, maar dat is een hele andere discussie.
Tessa: Ga even wandelen en tot rust komen als je een simpele discussie op bokt niet aan kunt.
Als jij echt wat meer verstand hebt van psychische problemen, zou je moeten weten dat dit natuurlijk nergens op slaat. Om als gezond persoon te leven als een gehandicapte, en daadwerkelijk gehandicapt zijn zit nog altijd een heel groot verschil. Niemand die weet hoe die vrouw gaat reageren als ze daadwerkelijk verlamd is. Dan kan ze niet zomaar een keer opstappen uit haar rolstoel, of met haar voet aan haar andere voet "krabben" als ze jeuk heeft.
Persoonlijk vind ik de vergelijking - correctie flaporen - en iemand verlamd maken ook niet opgaan.
Ik persoonlijk kan me er niks bij voorstellen dat je dit wilt. Ik heb zelf vorig jaar op drie plekken mijn rug gebroken en ik heb heel veel geluk gehad dat ik niet in een rolstoel ben beland. Ben nog nooit in mijn leven zo bang geweest en ik wens dat echt niemand toe.
Als zij dit wil is het natuurlijk haar eigen keuze, maar dan moet ze niet na een x aantal maanden of jaren gaan lopen janken dat ze er spijt van heeft. En ondanks haar ziektebeeld ben ik er nog niet 100% zeker van dat ze er geen spijt van gaat krijgen..