Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
secricible schreef:Ik ben het met je eens shadow. Ik ken de hele docu en daar gaat het wel over slachten e.d. De meeste mensen nemen het n.a.v. Dit filmpje ook zo op. Als je bij mensen begint over halal denken zij meteen aan deze vorm van slachten dus ik denk dat die link snel gemaakt word.
Maar als je puur kijkt naar bereidingswijze: als die kaas halal is en gewoon vegetarisch zal het mij een rotzorg wezen, daar hoef ik ook niet over geinfomeerd te worden (en ik denk veel mensen met mij). Het gaat mij puur om dat ik wil weten hoe dit dier geslacht is.
Mayniac: dat is jou keuze. Ik vind het absoluut walgelijk om halalgeslacht vlees te eten. Imo is dat nog 100x meer dierenmishandeling dan alle bio-industrie bij elkaar. En ik wil graag zelf de keuze kunnen maken wat ik wel eet en wat niet en meewerken aan deze afschuwelijke praktijken.
Sonja_vR schreef:Vjestagirl schreef:Kaas is niet vegetarisch.
En jij vindt 15 minuten dierenleed erger dan een heel leven dierenleed?
wat is er niet vegetarisch aan microbieel gestremde melk??
Vjestagirl schreef:secricible schreef:Ik ben het met je eens shadow. Ik ken de hele docu en daar gaat het wel over slachten e.d. De meeste mensen nemen het n.a.v. Dit filmpje ook zo op. Als je bij mensen begint over halal denken zij meteen aan deze vorm van slachten dus ik denk dat die link snel gemaakt word.
Maar als je puur kijkt naar bereidingswijze: als die kaas halal is en gewoon vegetarisch zal het mij een rotzorg wezen, daar hoef ik ook niet over geinfomeerd te worden (en ik denk veel mensen met mij). Het gaat mij puur om dat ik wil weten hoe dit dier geslacht is.
Mayniac: dat is jou keuze. Ik vind het absoluut walgelijk om halalgeslacht vlees te eten. Imo is dat nog 100x meer dierenmishandeling dan alle bio-industrie bij elkaar. En ik wil graag zelf de keuze kunnen maken wat ik wel eet en wat niet en meewerken aan deze afschuwelijke praktijken.
Kaas is niet vegetarisch.
fransje23 schreef:secricible schreef:En ik wil graag zelf de keuze kunnen maken wat ik wel eet en wat niet en meewerken aan deze afschuwelijke praktijken. Nt zoasl men de keuze moet kunnen maken om biologisch te eten.
Als ECHT wilt weten wat je eet zou je alles in eigen beheer moeten houden.
lieveli schreef:Ik ben vast de enige, maar ik zou zo graag eens met een heleboel bokkers boodschappen doen.
Vjestagirl schreef:secricible schreef:Ik ben het met je eens shadow. Ik ken de hele docu en daar gaat het wel over slachten e.d. De meeste mensen nemen het n.a.v. Dit filmpje ook zo op. Als je bij mensen begint over halal denken zij meteen aan deze vorm van slachten dus ik denk dat die link snel gemaakt word.
Kaas is niet vegetarisch.
blokje schreef:lieveli schreef:Ik ben vast de enige, maar ik zou zo graag eens met een heleboel bokkers boodschappen doen.
Je mag wel een keer met me mee hoor![]()
Ik koop gewoon aanbieding spul. Kijk niet wat er op staat puur of ik het lust.
Of het nou paard, koe, schaap, varken is en op welke manier het gehouden etc word dat maakt me vrij weinig uit.
Ben een beetje makkelijk daarin.
Kaas etc koop ik ook gewoon waar het het goedkoopst is