Verdronken Ivan (16) kon niet zwemmen en was eigenwijs

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 20:34

Sommige mensen gaan compleet voorbij aan de werkelijke ramp..... en stellen zich op als een hypothetische boekhouder.
Dát vind ik triest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 20:35

Sok schreef:
Rowdine schreef:

Natuurlijk is daar geen sprake van. Aannames hier worden met de minuut frappanter.

Sorry, dat wist ik niet, vandaar ook m'n vraag!

Als daar geen sprake van is (leek me persoonlijk ook al een beetje sterk..), waar maken we ons dan met z'n allen druk om?
Die man is ontzettend verdrietig over de dood van z'n zoon en wil hem graag in Turkije begraven, waarom zou hij dan niet mogen vragen of er mensen zijn die willen helpen?

Oh ja, dat was ook niet bot op jou bedoeld ofzo, maar ik kan me wel iets of wat ergeren aan dit soort aannames, die dames maken die volgens mij de helft maar hebben gelezen :)

Amorosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 20:37

Welk eerste stuk? Welk culturele achtergrond mis ik?

Er is daar ook al eerder een bericht over geplaatst over de schuldsanering, dat er geen nieuwe schulden mogen ontstaan en dat verzekeringen in de schuldsanering zitten. Dat ben je verplicht te betalen heb ik begrepen, de verzekeringen.
Maar het precieze weten we er niet van. Het is natuurlijk erg voor deze man dat hij failliet is en zijn zoon verloren is. Dat wens je niemand toe.
Ook als je in de schuldsanering zit, heb je recht op tegemoetkomingen en vrijstellingen.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 20:38

Rowdine schreef:
Sok schreef:
Sorry, dat wist ik niet, vandaar ook m'n vraag!

Als daar geen sprake van is (leek me persoonlijk ook al een beetje sterk..), waar maken we ons dan met z'n allen druk om?
Die man is ontzettend verdrietig over de dood van z'n zoon en wil hem graag in Turkije begraven, waarom zou hij dan niet mogen vragen of er mensen zijn die willen helpen?

Oh ja, dat was ook niet bot op jou bedoeld ofzo, maar ik kan me wel iets of wat ergeren aan dit soort aannames, die dames maken die volgens mij de helft maar hebben gelezen :)

Hehe, no hard feelings! :D

Ik snap die vader wel hoor! Zoon terug naar 'huis' proberen te krijgen en via de gemeente proberen om meer mensen te behoeden voor potentieel gevaar. :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 20:39

senna21 schreef:
Sommige mensen gaan compleet voorbij aan de werkelijke ramp..... en stellen zich op als een hypothetische boekhouder.
Dát vind ik triest.

Nou, nou... Ramp is ook wat overdreven, vind ik. Maar dat neemt inderdaad niet weg dat een aantal Bokkers hier weinig sympathiek, zelfs bot reageert. Het lijkt me naar geen medelijden te kunnen hebben en je niet te kunnen inleven in een persoon die net een groot verlies heeft geleden :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 20:40

Amorosa schreef:
Welk eerste stuk? Welk culturele achtergrond mis ik?

Er is daar ook al eerder een bericht over geplaatst over de schuldsanering, dat er geen nieuwe schulden mogen ontstaan en dat verzekeringen in de schuldsanering zitten. Dat ben je verplicht te betalen heb ik begrepen, de verzekeringen.
Maar het precieze weten we er niet van. Het is natuurlijk erg voor deze man dat hij failliet is en zijn zoon verloren is. Dat wens je niemand toe.
Ook als je in de schuldsanering zit, heb je recht op tegemoetkomingen en vrijstellingen.

Idd er morgen geen nieuwe schulden ontstaan. Maar als je wat verder had gelezen stond er ook een bericht dat je helemaal niet verplicht bent je te verzekeringen tegen overlijden.
Ik persoonlijk vind het raar dat je hier een mening vormt, terwijl je er blijkbaar niet goed naar hebt gekeken.

En ja ik had het over het deel van het begraven in Turkije. Daar wordt zo raar over gedaan, terwijl dat voor mensen met deze afkomst heel normaal is. Het is dus geen rare wens die de man heeft. Even begraven in NL is voor hen niet zo makkelijk. Ze willen de jongen terug brengen naar het land waar hij vandaan komt.

Netje

Amorosa schreef:
Wat een onzin! Ik ben helemaal niet bot. Ik vraag mij alleen af, waarom dat dan naar Turkije moet? Mensen hebben het niet breed, heel mooi als ze gaan inzamelen. Maar wat is er dan mis met gewoon in Nederland? Dan heb je het bedrag eerder bij elkaar en kun je ook een waardig afscheid nemen. Ga jij doneren soms?
Laat ik er bij vermelden dat ik er geen enkel probleem mee heb als de gemeente voor de begrafenis betaald, daar heeft elke Nederlander recht op en fijn dat zoiets bestaat. Alleen ik vind het raar dat de vader daar geen genoegen mee lijkt te nemen, maar er moet een dure reis naar Turkije gemaakt worden. Die man heeft niks, leeft onder de armoedegrens, neem genoegen met wat je van de gemeente krijgt.

Wat is er bot aan het feit dat ik mij afvraag waarom er geen geld was/is voor een verzekering? Het is namelijk zo dat in de schuldsanering er betaald wordt voor sociale verzekeringen en ook begrafenisverzekeringen.
Dat van die nieuwe auto las ik op het AD, dat heb ik gelezen en weet ik niet zeker. Maar dat is speculeren, je kunt er nu niets meer aan doen! Die jongen is nu al verdronken, dat natuurlijk al erg genoeg is.
Vind je dan ook de reacties 'bedelen om geld vind ik belachelijk en verachtelijk' grof? Want ik vind mijzelf helemaal niet grof maar realistisch en ik ben kritisch!

Wat IK dan weer vreemd vind is dat mensen discussiëren over het feit dat de gemeente nu toch borden wil plaatsen met 'Verboden te zwemmen en Gevaarlijk zwemwater' en dat ze dat betutteling vinden en gooien ze het op eigen verantwoording.
Dat vind ik alleen maar goed, eigen verantwoording tuurlijk, maar een extra waarschuwing kan vast geen kwaad. Goed dat ze dat doen.

Die vader bedelt niet, hij vraagt het simpelweg. Niet dat hij VIND dat het voor hem betaald moet worden, hij vraagt het. Een vader die verdriet heeft over zijn verdronken zoon. Ja, ik vind je bot. Heb je wel eens bekeken hoeveel geld mensen in de schuldsanering hebben om van te leven? Denk je dat er dan geld is voor zijn gezin om een begrafenisverzekering door te blijven betalen?? Ik denk dat hij al moeite genoeg heeft met de ziektekostenverzekering (die is nl. wel verplicht en ook al krijg je toeslag dan is het nog een enorm bedrag binnen het ieniemimie beetje geld waarvan hij moet leven).

Maar wat ik nog meer grof en bot vind is dat je bovenstaande als reactie plaatst in dit topic en dan heb ik het niet over het feit alleen dat je zegt dat 'wij' het moeten betalen. Jij persoonlijk hoeft daar nl. geen cent van bij te dragen....

Anoniem

Sok schreef:
Rowdine schreef:

Hehe, no hard feelings! :D

Ik snap die vader wel hoor! Zoon terug naar 'huis' proberen te krijgen en via de gemeente proberen om meer mensen te behoeden voor potentieel gevaar. :)

Ja me too. Ik vind het zelfs wel knap dat hij dat doet :)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 20:41

_San87_ schreef:
senna21 schreef:
Dát vind ik triest.

Nou, nou... Ramp is ook wat overdreven, vind ik. Maar dat neemt inderdaad niet weg dat een aantal Bokkers hier weinig sympathiek, zelfs bot reageert. Het lijkt me naar geen medelijden te kunnen hebben en je niet te kunnen inleven in een persoon die net een groot verlies heeft geleden :).

Ramp is helemaal niet overdreven. Het verliezen van een kind is het ergste wat je in je leven kan gebeuren. Voor die mensen is dit echt een drama, een ramp.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 20:42

Nounounou, Netje, de soep wordt niet zo heet gegeten als ie wordt opgediend, hoor!

Maar ik heb hetzelfde idee als Anoli; armoebegrafenis hier in Nederland is prima, ieder burger heeft hier recht op.
De familie zal zelf de herbegrafenis in Turkije moeten bekostigen.

Ik haal uit de OP niet of paps de media heeft opgezocht of andersom.
Maar mij zal het niet verbazen als er door de gemeente alsnog wordt betaald.
Als een soort gedeeltelijke aansprakelijkheid.
Ik ga geen wed aan, dat is hier niet echt op de plaats, maar dit spreekwoord wel: als het kalf verdronken is, dempt men de put.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 20:45

MarvanTom schreef:
Nounounou, Netje, de soep wordt niet zo heet gegeten als ie wordt opgediend, hoor!

Jij jouw mening, ik de mijne.... Maar een beetje respect voor onze medemensen (van wélke afkomst dan ook) mis ik in dit topic in sommige gevallen. Het gaat niet om betalen, het gaat om zijn verdriet lijkt me.... Ik hoop van harte dat niemand dat hier ooit mee hoeft te maken.

Amorosa

Re: Verdronken Ivan (16) kon niet zwemmen en was eigenwijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 21:00

Dat ik het ook erg vind voor de vader staat los van dat ik het merkwaardig vind dat er voor de begrafenis in Turkije betaald moet worden. Zijn zoon wordt begraven hoe dan ook, door de gemeente bijvoorbeeld. Daar hoeft voor mij niet een dure reis aan vast zitten naar Turkije.
Maar vragen staat vrij, er zijn genoeg mensen die dat prima vinden om te betalen. Ik neem aan dat jij ook gaat doneren?

Ik ben wel kritisch ten opzichte van de nieuwe auto van vader, die is in een filmpje van TV Rijnmond te zien.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 21:00

Blue_Eyes schreef:
_San87_ schreef:

Ramp is helemaal niet overdreven. Het verliezen van een kind is het ergste wat je in je leven kan gebeuren. Voor die mensen is dit echt een drama, een ramp.

Ik denk bij een ramp toch aan andere dingen, vandaar 'vind ik' :).

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 21:07

Amorosa schreef:
Ik ben wel kritisch ten opzichte van de nieuwe auto van vader, die is in een filmpje van TV Rijnmond te zien.

Wie zegt dat die van de vader is en niet van zijn buurman bijv. 8)7

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 21:07

Netje schreef:
MarvanTom schreef:

Jij jouw mening, ik de mijne.... Maar een beetje respect voor onze medemensen (van wélke afkomst dan ook) mis ik in dit topic in sommige gevallen. Het gaat niet om betalen, het gaat om zijn verdriet lijkt me.... Ik hoop van harte dat niemand dat hier ooit mee hoeft te maken.

Het gaat wel om betalen.
Waarom zouden wij onze belastingcenten aan iemand gaan geven die hier net 2 jaar is en al failliet en in de schuldsanering zit?
Hier gaat het wel om!
Niks racisme.
Keer het verhaal eens om: als jou zoiets overkomt in het buitenland, krijg jij ook geen cent.

Dat die man verdriet heeft, dat is geen discussie en niemand zou dit mogen meemaken. Laat daar geen twijfel over zijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 21:11

MarvanTom schreef:
Netje schreef:

Het gaat wel om betalen.
Waarom zouden wij onze belastingcenten aan iemand gaan geven die hier net 2 jaar is en al failliet en in de schuldsanering zit?
Hier gaat het wel om!
Niks racisme.
Keer het verhaal eens om: als jou zoiets overkomt in het buitenland, krijg jij ook geen cent.

Dat die man verdriet heeft, dat is geen discussie en niemand zou dit mogen meemaken. Laat daar geen twijfel over zijn!

Hij vraagt om donaties, niet om onze belastingcenten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 21:18

Amorosa schreef:
Dat ik het ook erg vind voor de vader staat los van dat ik het merkwaardig vind dat er voor de begrafenis in Turkije betaald moet worden. Zijn zoon wordt begraven hoe dan ook, door de gemeente bijvoorbeeld. Daar hoeft voor mij niet een dure reis aan vast zitten naar Turkije.
Maar vragen staat vrij, er zijn genoeg mensen die dat prima vinden om te betalen. Ik neem aan dat jij ook gaat doneren?

Je doet net of die mensen voor vakantiedoeleinden naar Turkije willen gaan?

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 21:21

Rowdine schreef:

Zie mijn eerdere reactie. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 21:23

MarvanTom schreef:
Rowdine schreef:

Zie mijn eerdere reactie. ;)

Ja, zomaar iets wat je hebt geopperd zonder enige fundering. Ik vind dat je nogal wat uitspraken doet. Niet bijzonder chique als je het mij vraagt.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 21:28

MarvanTom schreef:
Het gaat wel om betalen.
Hier gaat het wel om!
Niks racisme.

Lezen is ook een ding: er staat dat de jóngen twee jaar in Nederland woonde, dat wil toch niet zeggen dat de vader hier niet al veel langer was. Er gaan veel mensen failliet op dit moment ongeacht de afkomst.

Het gaat helemaal niet om 'onze' belastingcenten, hij vraagt om een donatie.

En ja: als ik in het buitenland zit dan krijg ik wel een cent, want ik heb genoeg te besteden om een reisverzekering af te sluiten.... Maar goed: daar gaat het hier niet om.

Maar wijzen gaat veel Nederlanders helaas tegenwoordig goed af: zij dit, zij dat.... en 'onze' centen...
Laatst bijgewerkt door Netje op 09-07-13 21:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 21:29

Als het een Nederlands gezin in Turkije geweest was, had men hier veel anders geregeerd. :=

Over de auto van de vader. Kan van de buren zijn. Wie weet werkt hij ergens en heeft hij een lease auto van het werk?

karlijn1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 21:32

Iedereen in de omgeving weet dat je niet zomaar even in het spui moet gaan zwemmen. Er staan op meerdere plekken borden.
Dat die puber toch gegaan is doet niemand meer wat aan en is in en in triest.

Tuurlijk mag de vader vragen om geld, dat is z'n goed recht.
Wat ik alleen niet begrijp, die mensen wonen in NL, waarom?! Omdat ze het hier naar hun zin hebben neem ik aan. Anders waren ze wel weer teug gegaan naar Turkije na een faillissement.
Maar hij wil z'n zoon niet in NL begraven hebben.. Waarom dat dan niet?!
Mogelijk heeft dat met cultuur verschil te maken, maar dat soort dingen irriteren mij weleens... Maargoed dat is ieder zijn eigen mening.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 21:35

karlijn1985 schreef:
Iedereen in de omgeving weet dat je niet zomaar even in het spui moet gaan zwemmen. Er staan op meerdere plekken borden.

Wat ik alleen niet begrijp, die mensen wonen in NL, waarom?! Omdat ze het hier naar hun zin hebben neem ik aan. Anders waren ze wel weer teug gegaan naar Turkije na een faillissement.
Mogelijk heeft dat met cultuur verschil te maken, maar dat soort dingen irriteren mij weleens... Maargoed dat is ieder zijn eigen mening.

Het is redelijk standaard om als Turk of Marokkaan begraven te worden in je land van herkomst :). En wat maakt het uit? Als die beste man graag wil dat zijn zoon in Turkije te ruste wordt gelegd, wie ben jij dan om je daaraan te ergeren?

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 21:36

karlijn1985 schreef:

... misschien wel omdat dat niet mag van de schuldsanering. Misschien wel omdat hij eerst zijn schulden afbetaald moet hebben. Misschien wel omdat hij geen geld heeft om de reis te betalen voor zijn hele gezin naar Turkije. Misschien wel omdat zijn kinderen hier op school zitten.

Knap dat jij weet dat hij het kennelijk naar zijn zin heeft. Maar goed dat hij de reacties hier niet leest !
Laatst bijgewerkt door Netje op 09-07-13 21:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 21:37

karlijn1985 schreef:

Ik weet het niet zeker maar het kan goed zijn dat je niet naar het buitenland mag verhuizen als je in de sanering zit.