Dit gaat u in 2014 aan wegenbelasting betalen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 17:56

Casarell schreef:
bromfiets schreef:
Worden de wagens die nu al wegenbelasting betalen ook duurder eigenlijk? Dat staat niet in dit artikel.

Daar ga ik niet vanuit.. ik betaal nu al bijna 400 in het kwartaal.. 8)7

Ik hoop het ook niet, want dan kan ik mijn auto weg doen. :+

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 18:15

bromfiets schreef:
Worden de wagens die nu al wegenbelasting betalen ook duurder eigenlijk? Dat staat niet in dit artikel.

Is het je niet opgevallen dat de wegenbelasting aardig omhoog was gegaan voor de auto's die buiten die regeling vielen? Diegene vullen gewoon grotendeels dat gat op voor wat ze anders in zijn geheel misliepen/mislopen!

bromfiets

Re: Dit gaat u in 2014 aan wegenbelasting betalen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 18:19

Eerlijk gezegd niet := Ik heb auto's nooit lang. Nu heb ik een audi 100 quattro die zo lang mogelijk blijft, maar in het verleden (2007) heb ik ook een audi gehad van hetzelfde type en ik betaal nu precies 1 euro minder met als enige verschil dat de oude een sedan en de huidige een station :) Ik weet niet hoe het langer geleden was, want toen reed ik gebakjes van max. 20 euro per maand :+

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 11:35

Mijn auto is niet duurder geworden hoor in wegenbelasting de afgelopen jaren.

Ik betaal voor mijn ford kaatje (nieuwe model) 54 euro per kwartaal. Wij hebben nu een ford fiesta gekocht en die gaat in ieder geval nog gratis tot januari :+ Daarna 24 euri per maand.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 12:03

Ik heb mijn auto nu twee jaar en in die twee jaar tijd ben ik van121 naar 126 euro per maand gegaan. Elk half jaar gaat mijn wegenbelasting omhoog :+

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 12:11

Tsja...ik wist natuurlijk wel dat dit eraan zat te komen, maar ik hoopte eigenlijk dat het steeds maar weer werd uitgesteld. Nu is het voor mij "maar" 20 euro per maand, maar inmiddels gaan we straks voor het 4e jaar op de nullijn zitten met het salaris voor leerkrachten, is de belasting 2% opgehoogd (voor een aantal dingen, ik heb ook meegemaakt dat ik ineens meer dan 10% meer moest gaan betalen) en is alles steeds maar duurder aan het worden. Ik vraag me echt af of dit ooit nog een keer goed gaat komen of dat onze regering gewoon wil dat Nederland failliet gaat....

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 12:19

Sinds ik mn auto nieuw heb gekocht (dec 2009) betaal ik volgens mij al 54 euro per kwartaal...

Tsja de 0-lijn geldt voor veel mensen ik en mn vriend hebben ook al jaren niets erbij gekregen.
Klagen heeft weinig zin, we zullen het er voor nu mee moeten doen...

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 12:46

Mijn man is zijn baan kwijt geraakt, heeft ander werk maar verdient 30% minder.
Ik ging met de fiets, raakte mijn baan kwijt en daarom moest er een auto bij komen om nu naar het huidige werk te komen.
En dan klaag jij over een 0 lijn?
Ik durf niet eens te klagen, voel me gezegend met dat we werk hebben.

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 14:03

Ik durf idd te klagen over een 0lijn, aangezien de leerkrachten gemiddeld 30% minder verdienen dan anderen met een hbo opleiding. Dat vind ik niet meer in verhouding staan, nee. Ik heb niet gezegd dat ik niet blij ben dat ik werk heb. Ik vind dat we erg veel lastenverzwaring hebben en steeds minder compensatiepunten.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 14:08

antje_vip schreef:
Niet alles, bromfiets.

Wat dacht je van het rijbewijs? De meesten zijn zo'n 400,00 euro kwijt voordat ze er mee mogen rijden.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 14:10

Wij gaan vanaf 2014 voor onze golf 1220 betalen in het jaar vind +/- 300 erg weinig hoor!
Wij betalen nu 98 euro in de maand ;)

Echt belagelijk veel maar ja....

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 14:17

Dieselpaard schreef:
Ik durf idd te klagen over een 0lijn, aangezien de leerkrachten gemiddeld 30% minder verdienen dan anderen met een hbo opleiding. Dat vind ik niet meer in verhouding staan, nee. Ik heb niet gezegd dat ik niet blij ben dat ik werk heb. Ik vind dat we erg veel lastenverzwaring hebben en steeds minder compensatiepunten.

Vriendlief krijgt bij de overheid ook ( een stuk )minder als hij in het commerciële bedrijfsleven zou doen. Ambtenaren hebben ook al jarenlang de 0-lijn. Maar het is crisis en voor iedereen in leveren. Voor zn CV is het wel erg goed wat hij nu doet en als de crisis is afgelopen maar ns verder kijken...

Klagen heeft geen zin, we hebben een huis, de dieren, werk.... Massa's mensen die het minder hebben.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 14:23

Maar dat heeft inderdaad iedereen nu.
En iedereen met maar een gewoon loon voelt dat enorm hard.
De ministers zouden eens een half jaartje op ons loon moeten leven, dan werd er echt wel anders bezuinigd.
Maar dat gebeurt niet dus allemaal maar doorzetten.
En dan ben ik inderdaad blij dat de wegenbelasting voor iedereen gaat gelden. Anders plukken ze het van nog minder mensen.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 14:40

Jans schreef:
Ik zie zelf ook liever tolpoortjes én / of een benzinesysteem ipv een belasting op basis van je auto.

Nu loont het namelijk absoluut niet om een zuinige auto te nemen. De wegenbelasting bij die hybrides is zo extreem hoog omdat het hele zware auto's zijn.

Ik vind het ook helemaal niet logisch dat hybrides veel minder zouden moeten betalen. Het veroorzaakt namelijk best wel veel vervuiling om die dingen te bouwen en weer af te breken en ze zijn niet tot nauwelijks zuiniger dan moderne diesel auto's, vooral als je veel snelweg rijdt. Bovendien zijn die dingen levensgevaarlijk want je hoort ze niet aankomen als ze in de bebouwde kom rijden >;) .

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 00:49

bromfiets schreef:
Het is wel voor een heel jaar he, betalen kan ook per kwartaal of per maand. :)

En het is balen, aan de andere kant zat dit er al wel lang aan te komen. (En het is nog steeds behoorlijk wat minder dan ik betaal _O-)

Nou inderdaad, voor mij ook!

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 01:08

Woooow wat een prijzen bij sommige....
Ben ik ff blij dat ik geen ford focus heb gehaald!
Die vond ik juist zo leuk..
En die polo's en golven dan... nog best kleine autotjes :+