Hond van filmende ramptoerist doodgeschoten door politie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Liekess

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 22:13

@ Marjoow
Sorry, maar dat vind ik echt precies hetzelfde.
Zoals _Mondy_ zegt, of die schoten 'idioot en overbodig' waren zoals jij beweert, kunnen wij helemaal niet beoordelen.

zap

Re: Hond van filmende ramptoerist doodgeschoten door politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 23:05

Gut wat zijn we weer moraalridders. Die man werd opgepakt, dus hij zal wel iets gedaan hebben wat niet door de beugel kon. Een man wordt echt niet opgepakt omdat hij niets deed. Vervolgens zet hij z'n hond in de auto (waarom?) en laat ramen open. Man wordt opgepakt, hond komt op m af. Agenten proberen hond te weren, hond hapt 2x en springt vervolgens op agent af die schiet. Blijkbaar voelde de agent zich bedreigd (zou ik me ook voelen) en vond neerschieten de veiligste optie. Wie weet hoe de hond zich gedroeg (grommen bv). Als de eigenaar zich gewoon gedragen had en zn hond fatsoenlijk had opgesloten was er niks gebeurt. Als de agent niet geschoten had, was er wellicht niks gebeurt of een hele hoop. Dat weet je niet. Je weet wel dat de man dit had kunnen voorkomen. Wie z'n schuld is het dan?

Kan het dan ook alleen maar eens zijn met Mondy.

JustMyZtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 23:23

Hoe wist die man dat zn hond uit de auto zou springen?
Daarbij, de man stuurde de hond nog weg, maar deze beschermde hem..

En de agent kon toch ook een waarschunwings shot doen? Was die hond ook van geschrokken hoor.

Maar natuurlijk kan je hier maanden en misschien wel jaren over discusseren, maar het toch al gebeurt?

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 00:34

Heb genoeg zieke filmpjes gezien van Amerikaanse agenten en in mijn ogen mogen die van die filmpjes die ik gezien heb allemaal dood, het liefst zo langzaam mogelijk. :r

De hond was duidelijk gestopt toen zijn eigenaar een commando gaf, de agent had geeneens reden om dreigend op die hond af te gaan, dat is gewoon uitlokken. :n
Wat had de eigenaar moeten doen in de auto dan 'Hey meneer de agent, wacht even ik sluit het raam eerst', alsof je verwacht dat die uit het raam vliegt. :roll:

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 00:43

Heel facebook staat ook vol met deze discussie.
Nogmaals de hond beet NIET.
Hij wou bij zijn baas zijn, sprong uit de auto. Toen ie bij zijn baas was ging ie gewoon rondsnuffelen!
Hij had geen interesse en vormde geen bedreiging... Dat die agenten ineens hysterisch reageerden is absurd...
Doordat die ene agent naar de hond toe ging met zijn lichaam heeft ie gewoon aangeblaft!
Hij heeft niet gebeten of gehapt... Dat die agent schoot is verschrikkelijk.
Die zou, agent of niet er niet goed vanaf gekomen zijn moest het mijn hond zijn!

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 08:43

Xslvna ben jij wel helemaal lekker ? Die eerste zin...

Ik zou als ik jullie was het filmpje nog maar eens bekijken. De hond vertoont wel degelijk agressie. En op het moment dat hij naar de agent toe springt al helemaal. Als jij of een kind er had gestaan had je dan ook zo gereageerd ?

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 11:50

JustMyZtje schreef:
Hoe wist die man dat zn hond uit de auto zou springen?
Daarbij, de man stuurde de hond nog weg, maar deze beschermde hem..

En de agent kon toch ook een waarschunwings shot doen? Was die hond ook van geschrokken hoor.

Maar natuurlijk kan je hier maanden en misschien wel jaren over discusseren, maar het toch al gebeurt?

Dus beschermen ala happen/springen mag, omdat het beschermen is?

Je weet niet dat die hond uit de auto komt, maar je weet wel dat dit komt omdat die man het raam open laat staan. Die had het zekere voor het onzekere moeten nemen.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 11:52

_Alarm_wlkp schreef:
Hij wou bij zijn baas zijn, sprong uit de auto. Toen ie bij zijn baas was ging ie gewoon rondsnuffelen!
Hij had geen interesse en vormde geen bedreiging... Dat die agenten ineens hysterisch reageerden is absurd...
Doordat die ene agent naar de hond toe ging met zijn lichaam heeft ie gewoon aangeblaft!
Die zou, agent of niet er niet goed vanaf gekomen zijn moest het mijn hond zijn!

Was jij er bij? Heb jij een ander filmpje gezien? Gewoon aangeblaft? Alleen snuffelen? Tja, als we gaan verdraaien wat er te zien is op het filmpje.....

JustMyZtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 13:14

wat als je politie geen wapen bij had, wat dan?
het is gewoon stom wat hij heeft gedaan

jst_lyske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 13:24

Om woest van de worden! Die hond beschermd zijn baas, dat doet iedere hond en terecht! Ten eerste belachelijk dat die man gearresteerd wordt en nog belachelijker is dat de hond wordt neergeschoten! Wie zegt dat die hond gelijk bijt. De politie zijn zulke dierenvrienden, nou dus niet. Je kunt me niet kwaader krijgen!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 13:32

Het zijn gewoon mietjes, snap niet hoe je dit kan goedpraten. Ze weten veel te goed dat ze wapens hebben. Ik zou er niet eens opkomen om die hond neer te knallen.

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 13:39

Ik ben het ook eens met Mondy.
Het was in de eerste plaats al niet slim van de eigenaar van de hond om daar hele tijd rond te hangen. Het was duidelijk dat de agenten hem in de gaten hadden.
Dat de agent schoot op de hond valt niks aan te doen en in mijn ogen is hij ook helemaal niet in fout. Wat zouden al degenen die hier zo kwaad zijn dan gedaan hebben? De hond had nog niet gebeten, maar wie weet wat er nog gebeurd kon zijn. Die agent heeft zichzelf en zijn collega's beschermd voor iets wat veel erger had kunnen zijn.

Talsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 14:00

Katyatje schreef:
Het was in de eerste plaats al niet slim van de eigenaar van de hond om daar hele tijd rond te hangen. Het was duidelijk dat de agenten hem in de gaten hadden.
Dat de agent schoot op de hond valt niks aan te doen en in mijn ogen is hij ook helemaal niet in fout. Wat zouden al degenen die hier zo kwaad zijn dan gedaan hebben? De hond had nog niet gebeten, maar wie weet wat er nog gebeurd kon zijn. Die agent heeft zichzelf en zijn collega's beschermd voor iets wat veel erger had kunnen zijn.

De riem pakken van de hond en op een meter of 2 (op z'n minst) verderop gaan staan. Eventueel die hond aan de boom gebonden of iets dergelijks. Mensen schieten we ook niet af als ze een agent aanvallen, waarom een hond die nota bene NIET aanvalt wel afschieten?

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 14:02

Talsha schreef:
Katyatje schreef:

De riem pakken van de hond en op een meter of 2 (op z'n minst) verderop gaan staan. Eventueel die hond aan de boom gebonden of iets dergelijks. Mensen schieten we ook niet af als ze een agent aanvallen, waarom een hond die nota bene NIET aanvalt wel afschieten?

Omdat het 'maar een dier' is... Triest -O-

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 14:03

zap schreef:
_Alarm_wlkp schreef:

Was jij er bij? Heb jij een ander filmpje gezien? Gewoon aangeblaft? Alleen snuffelen? Tja, als we gaan verdraaien wat er te zien is op het filmpje.....

Ik heb het zelfde filmpje gezien, en zeg wat ik zie, als jullie allemaal willen zien dat de hond bijt dan hallucineren jullie....
Ik verdraai niks om in discussie te kunnen gaan, ik word hier zo woest om...
Tijd terug een filmpje over iemand met Duitse herders, beesten worden bekogeld met stenen, vallen aan en dan is het de baas hun fout?!

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 14:08

zie geen filmpje?

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 14:32

_Mondy_ schreef:
Xslvna ben jij wel helemaal lekker ? Die eerste zin...

Ik zou als ik jullie was het filmpje nog maar eens bekijken. De hond vertoont wel degelijk agressie. En op het moment dat hij naar de agent toe springt al helemaal. Als jij of een kind er had gestaan had je dan ook zo gereageerd ?

Och och, ik ben zeker de enige die dit in dit topic zei? :') Ben wel helemaal lekker, zulke mensen (filmpjes waar ik op doel) verdienen geen leven, echt niet.

Als zij normaal hadden gedaan had die hond nieteens agressie/angst getoond, is toch logisch dat een bange hond bijt als hetgeen waar die angst voor heeft op hem af komt, kom op als ik bang voor een 'monster' ben en hetgeen 'valt me aan', hihi. Die agent komt groot op de hond af, vind je het vreemd dat die hond 'aanvalt'.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 16:37

Heb voor de anderen ook getemt, wees gerust.. dat soort opmerkingen zijn walgelijk.
En degene die roepen dat ze de hond hadden moeten pakken. .. Dat is ook geprobeerd. Daarna springt de hond naar de agent. Hij heeft nog niet gebeten. Nee wat wil je dan, zou jij ook wachten tot je gebeten was ? Had daar een kind gestaan had iedereen geroepen dat die hond gestopt had moeten worden. . Maar nu het een agent is is het ineens normaal om desbetreffende man dood te wensen. Sorry hoor maar de veiligheid van de agent gaat voor. Die eigenaar haf daar niks te zoeken met zn hond en had m op zn minst in de auto moeten laten met de ramen dicht.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 16:41

Een kind is fragiel (?), klein, zwak, dood bij een beet. Een grote vent toch niet als die een hap in zijn onderarm krijgt hè :roll:

Edit: Niks te zoeken? Als hier een inval is zit ook iedereen buiten te kijken, met of zonder camera erbij, logisch, waar action is zijn mensen.
Het is een straat, geen filmterrein waar niemand mag komen, een gewone doodgewone straat waar jij en ik ook aan wonen, waar ook ándere mensen wonen... Mogen die dan ook niet hun huis uit ? :')
Laatst bijgewerkt door xSlvna op 03-07-13 16:43, in het totaal 1 keer bewerkt

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 16:43

wat was er mis mee geweest zijn eigenaar even de boeien af te doen zodat deze zijn hond kon pakken en in de auto zetten,met zoveel agenten om hem heen had deze meneer echt niet weggelopen hoor..

ik ben gewoon misselijk van het filmpje...

overigens heeft bijna elke agent tegenwoordig een taser op zak,ook die helpt heel goed tegen een hond,maar dood hem niet...dus waarom niet dat ding gebruikt??

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 16:44

Oh nee, zeker nog nooit een honden beet gezien ? Die agent moet zich maar gewoon laten bijten ??

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 16:47

http://www.youtube.com/watch?v=NYEXdtC2UwA

hier ook een agent die aangevallen wordt,maar het anders oplost...

en nogmaals had die eigenaar gewoon de kans gegeven de hond naar de auto te brengen,duurt wel ff voor die hond naar die agent toe gaat zeg....

het had totaal niet zover hoeven te komen :n

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 16:50

Ik ga het filmpje even opnieuw bekijken...

Ik zie toch echt geen aanvallende hond, de agent komt op hem af waarop de hond aanvalt.

Je ziet zijn eigenaar met zijn been bewegen, hond gaat op afstand en blijft daar, maar de agent gaat in het toch wel spannende moment op de hond af, groot op de hond af. In een gelijke situatie zou bijna elke hond bijten, althans, happen. Had hij erna een stap achteruit gedaan was de hond niet door gegaan, dat durf ik bijna met 1000% zekerheid te zeggen.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 16:53

Maar, maar die hond uit dat filmpje met taser valt toch wel heel duidelijk en bewust aan, dát is een agressieve hond...

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 17:00

ja die valt wel aan,maar wordt opgelost met een taser...snap niet waarom erop de hond uit de OP geschoten moet worden,had ook anders opgelost kunnen worden..

geweldloos nog wel liefst,door de eigenaar onder politietransport de hond in de auto te laten zetten bijvoorbeeld...

echt een zinloze dood voor deze hond...