Uitbraak mazelen door niet inenten.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 17:01

Jans schreef:
Chubby schreef:
Het is echter al wel bewezen dat het vaccineren van kinderen laterale aandoeningen aan de oppervlakte kunnen brengen. Zoals bijvoorbeeld epilepsie. En diverse andere hersenaandoeningen/stoornissen.

Heb jij daar een bron voor? Want alle wetenschappelijke bronnen die ik vind spreken over autistische stoornissen als erfelijk. Epileptie is natuurlijk niet te vergelijken met een "gendefect" wat autisme veroorzaakt.

Het feit dat vaccineren afgeraden wordt wanneer kinderen (nog) niet goed ingesteld staan op anti-epileptische medicatie zegt eigenlijk genoeg toch?

Feit blijft dat zaken als autisme en epileptie vaak niet rechtstreekt herleidbaar zijn tot het moment van vaccineren. Daarmee wordt een directe link ook al snel afgewezen. Dat je symptomen/ uitingen van ASS en ADHD bijvoorbeeld weer homeopatisch kunt ontstoren, is ook wel frappant toch?

Niet alles is wetenschappelijk onderzocht of gepubliceerd. Ik heb persoonlijk ook geen toegang tot zulke bibliotheken. En er de tijd niet voor. Maar ik ken inmiddels wel net te veel verhalen van problemen na vaccinaties uit de eerste hand, om er klakkeloos mee om te gaan.
Laatst bijgewerkt door Chubby op 01-07-13 17:02, in het totaal 1 keer bewerkt

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 17:01

verootjoo schreef:
Meer dan aan eens in de zoveel tijd een uitbraak mazelen.

Dan had de Nederlandse regering het wel zo gelaten als de risico's van het krijgen van Mazelen kleiner waren geweest dan het enten.
Het kost namelijk handen vol geld. En als het dan niets oplevert dan is de betalende instantie snel klaar met dat soort fratsen.
Welke lobby ze er dan ook aan hangen.

De meeste hier weten echter helemaal niet hoe ernstig de mazelen kunnen zijn.

Bijvoorbeeld voor een zwangere vrouw...

Als die niet geent is en dan besmet wordt met mazelen of rode hond...niet leuk.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 17:04

Jans schreef:
Epileptie is natuurlijk niet te vergelijken met een "gendefect" wat autisme veroorzaakt.

Epilepsie en autisme zijn beiden stoornissen die te maken hebben met een "alternatief brein". Bij epilepsie is dat aan te duiden middels EEGs en soms scans, maar autisme is uitsluitend "diagnose door gedrag".
Daarbij is er over epilepsie al heel erg veel bekend, maar is er over autisme gewoon nog heel weinig zeker. Ja, er zijn aannames, nee, er is nog geen waarheid.

Voordat duidelijk is wat autisme precies is en hoe e.e.a. werkt is er ook domweg nog geen oorzaak aan te wijzen.
Kan autisme ontstaan door hersenbeschadiging? Wie weet. Er is geen bewijs voor. Niet dat het niet kan, maar ook niet dat het wel kan. Kan een vaccinatie dus autisme veroorzaken? Sluitend bewijs daarvoor is toekomstmuziek. Het lijkt er op van niet. Maar het lijkt nog altijd behoorlijk nattevingerwerk.

Overigens ben ik persoonlijk voor keuzevrijheid. En zie ik bv financiele beperkingen liever bij andere zaken dan bij dingen als vaccinaties, waarover vraagtekens vooralsnog terecht kunnen zijn.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 17:04

Na het lezen van dit topic is mijn mond open gevallen... Wist oprecht niet dat mensen zo oprecht geloven in iets wat nergens bewezen is, medische termen worden verkeerd gebruikt en als overtuigend gezien.... Ik wil mijn mening niet opdringen , geen mensen beledigen, maar gewoon even mijn oprechte verbazing delen....

Van mij mag verder ieder 1 doen wat die wilt qua enten, dat recht is vastgesteld in de grondwet en valt dus ook niet aan te tornen, je mag weigeren.

Ik eindig met mijn mond te sluiten en er nog eens over na te denken, vol verbazing, dat wel.....

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 17:05

Joram schreef:
Margreet schreef:
Vraag me af of deze "fanatiekelingen" wel een ziektekostenverzekering hebben, of dat dat ook door de gemeente wordt gedragen.

Dacht dat ziektekostenverzekering verplicht is!
Want daar zijn die premie's ook op gericht, want kan mij goed voorstellen dat gezond persoon vele malen goedkoper uit is om uit eigen zak te betalen. Zeker met toenemende vergrijzing.

En staat niet in de bijbel: Gij zult de Here, uw God, niet verzoeken?
Is dat niet percies wat men dan doet doordat ze hun kinderen niet laten inenten?

Iemand is gemoedsbezwaarde als hij/ zij op grond van geloof of levensovertuiging onoverkomelijke bezwaren heeft tegen het sluiten van een (zorg)verzekering. Hij/zij is dan volgens de Zorgverzekeringswet niet verplicht om een verzekering af te sluiten.

Gemoedsbezwaren tegen de Zorgverzekeringswet kunnen niet los bestaan van gemoedsbezwaren tegen de AWBZ. Als iemand door de Sociale Verzekeringsbank al is ontheven van de rechten en plichten die uit de AWBZ voortvloeien, is hij/zij automatisch gemoedsbezwaarde voor de Zvw (en dus niet verzekeringsplichtig). Als iemand nog geen ontheffing van de Sociale Verzekeringsbank heeft, kan hij/ zij die daar aanvragen.

De vrijstelling wordt afgegeven door een van de 9 regiokantoren van de Sociale Verzekeringsbank. Kijk op http://www.svb.nl voor de contactgegevens van het betreffende regiokantoor. Ook kan men bellen met het hoofdkantoor van de Sociale Verzekeringsbank. Zij verwijzen dan door naar een regiokantoor: 020 6565656

Een gemoedsbezwaarde betaalt een bijdragevervangende belasting ter hoogte van de inkomensafhankelijke premie van verzekerden met een vergelijkbaar inkomen. Als iemand een werkgever heeft, wordt deze bijdrage vervangende belasting door de werkgever vergoed. Het College zorgverzekeringen zet deze bedragen voor op een spaarrekening.

Als de gemoedsbezwaarde of zijn/ haar gezinsleden zorgkosten hebben, kunnen zij een beroep op het spaarsaldo doen. Omdat ook van hen solidariteit met de Nederlandse bevolking wordt gevraagd, draagt het CVZ aan het einde van ieder kalenderjaar de helft van de verschuldigde bijdragevervangende belasting, of zoveel minder als het saldo bedraagt, over aan het Zorgverzekeringsfonds.

Doorgeven aan Zorgverzekering:

Als iemand op basis van de Regeling Gemoedsbezwaarden de verzekering wil beëindigen, dient dit schriftelijk te gebeuren met een kopie van de beschikking van de Sociale Verzekeringsbank. Vermeld in de brief:

Klantnummer
Als de polis is beëindigd krijgt de verzekeringsnemer binnen 10 werkdagen de volgende polisbescheiden toegestuurd:

Bevestigingsbrief
Bewijs van uitschrijving
Premie overzicht

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 17:08

delerium schreef:
[Epilepsie en autisme zijn beiden stoornissen die te maken hebben met een "alternatief brein". Bij epilepsie is dat aan te duiden middels EEGs en soms scans, maar autisme is uitsluitend "diagnose door gedrag".
Daarbij is er over epilepsie al heel erg veel bekend, maar is er over autisme gewoon nog heel weinig zeker. Ja, er zijn aannames, nee, er is nog geen waarheid.

Voordat duidelijk is wat autisme precies is en hoe e.e.a. werkt is er ook domweg nog geen oorzaak aan te wijzen.
Kan autisme ontstaan door hersenbeschadiging? Wie weet. Er is geen bewijs voor. Niet dat het niet kan, maar ook niet dat het wel kan. Kan een vaccinatie dus autisme veroorzaken? Sluitend bewijs daarvoor is toekomstmuziek. Het lijkt er op van niet. Maar het lijkt nog altijd behoorlijk nattevingerwerk.

Ik raad je aan Wij zijn ons Brein van Dick Swaab te lezen....

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 17:13

Chubby schreef:
Jans schreef:
Autisme kan niet veroorzaakt worden door injecties.

Autisme is een aangeboren stoornis in de hersenen. Alles wat mensen met autisme zien, horen, ruiken etc. wordt op een andere manier verwerkt. En dat brengt een andere mix van sterke en zwakke kanten met zich mee.

http://www.autisme.nl/autisme-informatie/wat-is-autisme-(spectrum-stoornis).aspx

Het is echter al wel bewezen dat het vaccineren van kinderen laterale aandoeningen aan de oppervlakte kunnen brengen. Zoals bijvoorbeeld epilepsie. En diverse andere hersenaandoeningen/stoornissen.

...en het verplíchten, helemáál van zaken waarvan commercieële belangen het onderzoek er naar betalen/bepalen, is een fundamentele schending van de individuele rechten.

Het voorbeeld van onbeschermde sex is ridicuul. Daar is dan ook een ander bij betrokken die dezelfde keuze maakt.

Het grote gevaar is dat de massa per definitie niet het slimste deel van de bevolking is en demagogie deze makkelijk mobiliseert. Zo onstaat dictatuur van democratie geleid door de grootste financiële belangen.
Deze hebben ook de media in eigendom én bepalen wie er politieke macht heeft.

Laat je niet manipuleren door de media. Zijn we het schandaal van de A-griep hysterie alweer vergeten?
Daartegen dreigde medisch- en ander vitaal personeel verplicht gevaccineerd te gaan worden. Ik heb destijds gelijk voorwaardelijk ontslag genomen. Dat ligt nu in de huidige arbeidsmakrt veel lastiger.

Vrijheid of dwang?
Big Farma bedenkt een verkooptruuk, hun media hypen dat, de massa ´wil´ entverplichting, de politiek scoort door verplichting van vitaal personeel, dat heeft geen keuze...

Verplichtingen zijn erg snel onderdrukking.
Het is erg makkelijk om vrijheid op te geven; er is een revolutie voor nodig om deze terug te krijgen.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 17:16

Ik vermoed dat het grootste deel van de bevolking zich helemaal niet bewust is van de financiele belangen die spelen bij overheid en betrokken instanties. Onze overheid bekommert zich helemaal niet zo om de gezondheid in individuele gevallen, dat weet de kritische consument toch eigenlijk al wel?

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 17:20

Overigens, alle respect voor mensen die besluiten om wel te enten hoor. Maar klakkeloos de menigte volgen en er van uit gaan dat een ander het beste met je voor heeft, vind ik in deze tijden toch bijzonder. Of die ander nu 'de overheid' is of 'God' :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 17:21

Wat mij betreft is het eigen keuze om kinderen wel of niet in te enten :). Wel vind ik kiezen om dat niet te doen uit geloofsovertuiging twijfelachtig...

Overigens zijn mijn zusjes en ik wel geënt tegen mazelen. Helaas zijn wij er allemaal ook ziek van geworden, mijn zusje zelfs zo ziek dat ze erdoor in het ziekenhuis heeft gelegen toentertijd.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 17:22

Kritisch zijn voor inentingen vind ik absoluut ok. Maar vanuit het geloof niet inenten, sorry, ik kan daar niets mee.
Mijn dochter heeft de normale entingen gehad, maar bv met die Mexicaanse griep, zijn wij met de inentingen bewust weggebleven (en dat was de juiste keuze, bleek ook achteraf). :j

Mazelen, tja.... Ik heb ze als kind ook gehad, omdat in mijn tijd (begin jaren 70) nog niet ge-ent werd hiertegen. Maar met ziektes als polio enzo, zou ik geen enkel risico nemen, ook niet als gelovige. Maar wie ben ik? Ik heb mijn eigen geloof en laat geen kerk, bijbel, dominee, pastoor of god-weet-wie bepalen wat te doen. Logisch en verstandig nadenken, dat missen een hoop mensen blijkbaar.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 17:22

eerlijk gezegd zou ik het niet kunnen waarderen als mijn kind een hoger risico kreeg omdat iemand anders weigert in te laten enten.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 17:25

Twiggy2008 schreef:
Kritisch zijn voor inentingen vind ik absoluut ok. Maar vanuit het geloof niet inenten, sorry, ik kan daar niets mee.

De reden is irrelevant.
Wat is een ´goede´ reden? Wie bepaalt dat op grond waarvan en met welk perspectief?
Het is een fundamenteel recht om te kiezen. Daar hoeft, mág niet over geoordeeld worden.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 17:27

unihorses schreef:
eerlijk gezegd zou ik het niet kunnen waarderen als mijn kind een hoger risico kreeg omdat iemand anders weigert in te laten enten.

..en dat ligt anders dan verplichten van de directe risicos dóór enten?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 17:29

Huertecilla schreef:
Twiggy2008 schreef:

De reden is irrelevant.
Wat is een ´goede´ reden? Wie bepaalt dat op grond waarvan en met welk perspectief?
Het is een fundamenteel recht om te kiezen. Daar hoeft, mág niet over geoordeeld worden.

Voor mij persoonlijk is het geen goede reden, om vanwege geloof niet te enten. Wat een ander doet, moet een ander weten. Overigens doe ik niet zo panisch over mazelen. In NL is daar geen reden toe. Mijn dochter is er wel tegen gevaccineerd, maar ik heb het vroeger gehad en leef nog steeds. Ben daar vast geen uitzondering in. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 17:30

Sorry HC, maar ik begrijp geen woord van je posts door het te moeilijke Nederlands..

Ik vind het ook kwalijk dat iemand een ander blootstelt aan gevaar door zijn kinderen niet te enten. Maar ik vind het vooral egoistisch naar de eigen kinderen toe, die kunnen niet kiezen en moeten het maar over zich heen laten komen. En dan kan er gezegd worden, dat is andersom met wel enten ook zo. Ja, dat klopt. Maar dan nog zal een kind later dankbaar zijn dat hij / zij een ziekte niet gehad heeft / beschermd was.. ipv dat het kind (heel misschien) wel dood onder een meter zand ligt..

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 17:31

unihorses schreef:

Tja, dat riepen mensen ook toen ik weigerde mijn dochter in te laten enten destijds voor de Mexicaanse griep. Toch luister ik niet naar anderen, hoor, maar wel naar mijn eigen gevoel en verstand. In dit geval bleek dat dan ook de enige juiste keuze te zijn. ;)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 17:40

Jans schreef:
Sorry HC, maar ik begrijp geen woord van je posts door het te moeilijke Nederlands.

Voor joú!! te moeilijke nederlands, dus nu mij maar verplichten om J&J in txt-taal te schrijven?!
Je zal vast democratisch gelijk krijgen op Bokt en namens het moderator-team, waar jij ook nog eens een stem hebt, kan je dan de Bokt-wet uitvoeren.
Het probleem geïllustreerd.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 17:47

spicegirl schreef:
ik vind dat die mensen dan zelf mogen opdraaien voor de medische kosten, mocht hun kind/familielid in het zkh komen te liggen. ze nemen willens en wetens het risico, vertrouwen op God, en de rest van nederland mag voor de kosten te betalen.
en trouwens, waarom naar het zkh ? is het vertrouwen na besmetting niet meer aanwezig ?
dubbel moraal, zoals bij veel geloofszaken ( en dan bedoel ik alle geloven).

Ja, ik vind het gewoon een achterlijk iets om te geloven dat het je niet overkomt.

Juist door het inenten kwam het niet meer zoveel voor, en die mensen verpesten het grondig door bewust niet te inenten.

Die mensen moeten eens na gaan denken. Er was altijd ellende op de wereld en er zijn altijd ziektes geweest en oorlogen en helaas daar kan god echt niets aan veranderen, het zijn de mensen die het doen en de natuur die natuurrampen veroorzaken en heus gelovigen worden niet bespaard, ze krijgen het net zo hard als niet gelovige mensen.

Dus hup gewoon mee inenten, ga niet met levens spelen.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 01-07-13 17:54, in het totaal 1 keer bewerkt

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 17:49

Huertecilla schreef:
unihorses schreef:

..en dat ligt anders dan verplichten van de directe risicos dóór enten?

enten geeft ook risico's, maar voor sommige ziektes zouden ook gelovigen zich in moeten enten vind ik, en zich er wat meer in verdiepen.
Twiggy2008 schreef:
unihorses schreef:

Tja, dat riepen mensen ook toen ik weigerde mijn dochter in te laten enten destijds voor de Mexicaanse griep. Toch luister ik niet naar anderen, hoor, maar wel naar mijn eigen gevoel en verstand. In dit geval bleek dat dan ook de enige juiste keuze te zijn. ;)

Mexicaanse griep vind ik wat anders, maar ziektes als polio, daar zou ik enten toch gepast vinden

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 17:50

Toen met de mexicaanse griep heb ik mijn dochtertje niet laten inenten. Achteraf ben ik daar ook blij om. Ik werd wel raar aangekeken door andere ouders, als of ik dan de schuldige kon zijn aan het verspreiden ervan ofzo.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 17:54

Suzanne F. schreef:
Toen met de mexicaanse griep heb ik mijn dochtertje niet laten inenten. Achteraf ben ik daar ook blij om. Ik werd wel raar aangekeken door andere ouders, als of ik dan de schuldige kon zijn aan het verspreiden ervan ofzo.

Ja, zelfde ervaring hier. Ik werd ook raar aangekeken en er was er zelfs eentje die overtuigd was dat ik niet van mijn dochter hield. :D
Ik maak juist hele bewuste keuzes. Daarom vind ik de basisentingen een heel ander verhaal.
Als mensen zich nou ook eens zo druk zouden maken om wat ze eten en drinken......... -O-

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 17:55

Dat met de Mexicaanse griep is wat anders.

Daarin heb je keuze wel of niet doen, het is een griepprik en dat is niet altijd gezond nee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 17:59

Ik ben van het DKTP en pokken tijdperk. Heb dus de BMR en al die andere prikken van tegenwoordig nooit gehad.
Leef nog steeds, goed gezond en heb behalve die "oude" inentingen geen kinderziektes gehad, terwijl mijn moeder er alles aan deed om dr kids in een keer alle drie ziek te krijgen(geen grapje).
Het enige waar ik erg voorzichtig mee ben is waterpokken omdat dit gordelroos als variant kan geven en daar zit ik niet op te wachten.
Het nut van al die moderne inentingen gaat mijn pet te boven. Dat op grond van geloofsovertuiging vaccinaties worden geweigerd vind ik niet altijd handig. Kinderverlamming is een ellende en kan heel simpel inderdaad met een vaccin voorkomen worden. Kinkhoest gun je ook niemand.
Bof, mazelen, roodvonk, rode hond, waterpokken dat krijg je gewoon of niet. Plus het feit dat al die vaccinaties ook nog eens" leuke" bijwerkingen kunnen geven. Al die vage verhalen van MS, ADHD en aanverwante zaken? ik weet het (nog) niet. Mede omdat de oorzaak MS niet bekend is.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 18:05

Mazelen is niet iets lichts als het in alle hevigheid opflakkert. De oma van mijn vriend bijv. (uiteraard uit de tijd dat men nog niet entte) is aan een oog blind en een oog slechtziend door de mazelen. Die entingen zijn in het leven geroepen omdat ziektes niet zomaar een ongemakje zijn maar levens(kwaliteit)bedreigend. Wij zijn door het massale enten gewoon zo verwend geworden dat we niet meer weten hoe het is als alle kinderen, bejaarden, en zwakkeren sterven of iets oplopen voor de rest van hun leven. Laat mij dan maar die ene zijn met dat kind met autisme of epilepsie, dat risico liep ik al toen ik besloot graag kinderen te willen, en er is mee te leven. Beter autistisch dan blind, beter autistisch dan dood.
Ik vind het geruststellend dat inenten tegen polio hier in Belgie verplicht is, dat zou dan ons deurtje moeten passeren *klopt af*