Dierenhandelaar: 'Niemand stopt mij'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 15:27

pff vertel mij wat. deze kerel is al zo vaak opgepakt, en komt elke keer weer vrolijk vrij.. enige wat ze zeggen is foei foei, dat mag je nooooit meer doen meneer... bah deze kerel is niet te stoppen, en zolang er geen dikke straffen uitgedeeld worden op dit soort klootzakken, gaat het gewoon door

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 15:42

Ragdollcat schreef:
Helaas is NL veel te slap, met al die doetjes van agenten en een baggerwet.

+1

maar dat is al langer bekend;)

Smee__

Re: Dierenhandelaar: 'Niemand stopt mij'

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 15:49

Wat ik ook weer schandalig vind, is dat die kerel nog gelijk heeft ook als ie zegt dat het legaal is om dingo's en servals en dat soort dieren te houden.. Af en toe snap ik echt niks van de wetten in Nederland |o

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-13 15:58

Smee__ schreef:
Wat ik ook weer schandalig vind, is dat die kerel nog gelijk heeft ook als ie zegt dat het legaal is om dingo's en servals en dat soort dieren te houden.. Af en toe snap ik echt niks van de wetten in Nederland |o

Nee. En daarom wil men een positieflijst starten. Maar daar is half Nederland het weer niet mee eens. Want mensen vinden dat je prima een witbuikegeltje kan houden, een chinchilla of een ander exotisch dier. Maar waar de dieren vandaan komen... wat je hier dus ziet en een groot deel de reis niet eens overleefd. Dat maakt iedereen niets uit.

Daarom ben ik dus voor die positieflijst, als die dieren in die vriezer zijn geen huisdieren. Dat zijn dieren die je in een dierentuin moet zien in een groot verblijf met een zo goed mogelijk nagebootste omgeving.

Als ik wil kan ik al die dieren die hij verkoopt op facebook zoals genet katten, miereneters, gordeldieren, ... allemaal in mijn achtertuin zetten. Want er is geen wet die zegt dat het niet mag.

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 16:23

Wat vreselijk dit, zeg. Bizar dat dit kan in NL en dat er markt voor is. :\

@SharonIndezz Ken jij deze vent persoonlijk?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 16:28

Laptopmuis schreef:
Smee__ schreef:

Nee. En daarom wil men een positieflijst starten. Maar daar is half Nederland het weer niet mee eens. Want mensen vinden dat je prima een witbuikegeltje kan houden, een chinchilla of een ander exotisch dier. Maar waar de dieren vandaan komen... wat je hier dus ziet en een groot deel de reis niet eens overleefd. Dat maakt iedereen niets uit.

Daarom ben ik dus voor die positieflijst, als die dieren in die vriezer zijn geen huisdieren. Dat zijn dieren die je in een dierentuin moet zien in een groot verblijf met een zo goed mogelijk nagebootste omgeving.

Als ik wil kan ik al die dieren die hij verkoopt op facebook zoals genet katten, miereneters, gordeldieren, ... allemaal in mijn achtertuin zetten. Want er is geen wet die zegt dat het niet mag.

Ik begrijp ook echt al die negatieve reacties op die lijst niet :n Wordt er eens iets aan dierenwelzijn gedaan, is 't weer niet goed.

Ab2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 16:30

Dit is echt belachelijk.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 16:31

Zit net even op zijn facebook te kijken en je ziet daar de dieren terug die je later dood ziet in het filmpje,zo triest.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 16:31

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 16:39

Dat filmpje in de openingstekst (tweede link) is apart...
ik dacht ff dat ik naar Koefnoen zat te kijken. ik ben bang dat dat niet waar is... :\

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 16:40

Ik vond de houding van die man ook zo bizar dat ik eerst dacht dat het nep was, maar helaas.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 16:40

Jindai schreef:
Wat vreselijk dit, zeg. Bizar dat dit kan in NL en dat er markt voor is. :\

@SharonIndezz Ken jij deze vent persoonlijk?

ik stuur je pb

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 16:41

Kan iemand hem in een kooitje stoppen en verwaarlozen? Zelfde behandeling als zijn dieren! Bah :r

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 16:45

Ach dit zegt meer over ons nederland dan over die kerel.

In de USA had die vent allang in de bak gezeten.
Maar nee hier in nederland houden ze zich liever bezig met het 'niet meer zelf je auto mogen wassen'

Bayazo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 16:49

Wat ik wel vaag vind is dat hij Steve Irwin op zijn facebook bij favoriete TV Shows heeft staan, die man draait zich om in zijn graf !!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 16:52

Bayazo schreef:
Wat ik wel vaag vind is dat hij Steve Irwin op zijn facebook bij favoriete TV Shows heeft staan, die man draait zich om in zijn graf !!

Dit soort mensen beseft vaak niet eens hoe slecht ze bezig zijn en voor hun gevoel zijn ze wel degelijk dierenliefhebbers. Wat wij er dan van vinden interesseert ze niet (en dat blijkt ook wel :7 ) Beetje een simpel geval dus die dieren als handel ziet.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 16:55

In dat filmpje noemde hij zichzelf een dierenvriend.. Onbegrijpelijk gewoon :=

Gytrash24

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 16:59

Laptopmuis schreef:

1 van de redenen waarom mijn dieren bij een fokker vandaan komen.
Ik heb 2 chinchilla's waarvan ik weet waar ze vandaan komen en wat er met ze gebeurt is (als ik de fokker mag geloven wat ik ook doe) zijn 2 schatjes heb ze nu al ruim 3 jaar en ben er super tevreden mee.
Ook ben ik heel blij dat er vanaf volgend jaar strengere regelingen komen over houden van excotische dieren. Zoveel mensen schaffen zo'n dier aan niet wetend hoeveel zorg en tijd er bij komt kijken.
Maar als je dan ziet wat dit soort groothandels dan doen... pff ben ik toch echt blij met de keuze voor een fokker. Tuurlijk daar zitten ook wel eens rotte appels bij maar goed. Ik vind dat toch echt veel beter dan die massa inkopers van dieren die vaak zelfs bij de ouders weg gerukt zijn of zo uit het wild..

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 17:00

@ Smee__ Dat schrijft hij idd ook onder sommige foto's.
Ik vraag me af hoe hij eigenlijk aan al die dieren komt, die moeten toch ook geïmporteerd worden?

beestenfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 17:32

tsja de wereld zit vreemd in elkaar...
zolang er vraag is naar dit soort dieren zal de handel gewoon doorgaan. wat dat betreft zou legaliseren misschien zelfs beter haalbaar zijn dan afschaffen. als er een aantal handelaars in nl zouden zijn welke streng gecontroleerd worden zullen dit soort wanpraktijken miss. minder voorkomen, en kan het transport beter verzorgd worden. een geheel verbod zal niet mogelijk zijn vrees ik.
en zo'n lijst, waar komt dan de grens te liggen? exotische huisdieren als chinchilla's papegaaien en allerlei soorten reptielen zijn inmiddels de normaalste zaak van de wereld, maar een stinkdier is wel zielig?
Wat mij betreft mogen alle dierentuinen ed verdwijnen, maar handel in exotische dieren verbieden is imo gewoon niet haalbaar.
ik probeer trouwens nietts goed te praten, ik heb de foto's bekeken en het ziet er inderdaad niet verzorgd uit (al geloof ik zeker dat het grootste deel van de dieren bij transport is omgekomen) maar ik geloof niet dat het probleem geheel bij dit soort mensen ligt. zij zijn slechts tussenpersonen.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 17:51

Als je op zijn facebook kijkt zie je een hoop dieren nog in leven en diezelfde op de politiefoto's dood .

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 18:58

Als je denkt dat zulke mensen worden gestopt met een positeflijst ben je wel heel naief hoor. Zulke mensen gaan gewoon verder waar ze gebleven zijn. Krijgen dan hoogstens een boete of een klein celstrafje, komen weer vrij en gaan direct weer door :)

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 19:09

Smee__ schreef:

maar het is niet legaal om ze weg te laten rotten

saltpepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 19:26

Meerdere filmpjes van hem op tv/ internet gezien: wat een zak!
Maar wat mij het meest frustreert: blijkbaar is de handel die hij doet legaal, want hij staat in no time weer vrij. Onbegrijpelijk _-:(

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-13 20:51

Hij zegt dat alles bij transport is omgekomen, behalve die dingo's.

Maar waarom ga je in godsnaam dan schildpadden en springmuizen dood in een terrarium leggen. Die dieren zijn daar doodgegaan en niet tijdens het transport.
Hij heeft de dieren helemaal geen water en voer gegeven. Want hij was op vakantie en er was niemand anders die de winkel in kon.