de lelijkste hond ter wereld...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xSlvna

Re: de lelijkste hond ter wereld...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 20:09

Ik bedoel een beagle/basset x boxer, dat er best mensen zijn die dát bewust doen, dat is toch gewoon vragen op 'gehandicapte' dieren?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 20:14

maar fokken zonder neus al dan niet met stamboom is dan toch ook zeer bewust gehandicapte dieren fokken??

weet niet wat ik kwalijker vind eerlijk gezegd...

en ik weet het niet of deze kruising áltijd gehandicapte dieren voortbrengt....misschien zijn de nest genoten van deze hond gewoon allemaal recht en lijken ze dus redelijk op een basset...wie weet hoe leuk die eruit zien??

en dan mag je mening zijn dat mooi of niet mooi te vinden.

maar ip fokken met 2 gezonde ouderdieren zou geen garantie moeten geven op gehandicapte pups.

overigens worden er wel bewust kruisingen beagle x basset gefokt ,ook wel "bagels" genoemd...
http://www.dierenplezier.be/designer-dogs/bagel/

tja als je zo'n "bagel" met een boxer kruist ,hoeft er niet meteen een kromme hond uit te komen...

weet ook wel een rottweiler x basset,is best een grappige hond en zeer zeker niet gehandicapt...

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 20:21

Die hond is zo uit verhouding (poten, lengte rug, grootte hoofd), dát kan toch al niet meer gezond zijn? Ik heb het geeneens over die bochel, gewoon het dier opzich.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 20:26

dat is een basset dan toch óók niet???

je wil toch niet beweren dat deze hond omdat het een ras is dan wél in verhouding is??
Afbeelding

zoveel,buiten zijn vergroeiing scheelt ie kwa bouw nu ook niet met een basset:
Afbeelding

overigens staat op amerikaanse websites te lezen dat het een bagle is,dus kruising basset/beagle,komt geen boxer in voor daar....
Laatst bijgewerkt door kimmie261 op 22-06-13 20:32, in het totaal 1 keer bewerkt

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 20:31

Who op pagina 2 en 3 staan toch lelijkerts! Ik schrik gewoon van ze, vind ze eng....

Vind die van de OP niet eens zo heel lelijk Eerder zielig met zijn opa rug...

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 20:32

Nooit een basset gezien, maar dat dier moet toch ook flink last van zijn rug en poten hebben? :?

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 20:48

Borisje schreef:
Ik stel voor dat we terug gaan naar alle oude versies van de rassen, zoals de oud duitse herder, die waren véél gezonder dan de dieren die tegenwoordig worden gefokt. Het is echt gestoord dat we dat accepteren. :=

Helemaal mee eens. Er is ook een filmpje op youtube (volgens mij is die ook eens hier gelinked in een topic over doorfokken) waar je duitse herders op een (geloof amerikaans, maar kan ook brits geweest zijn; is alweer een tijdje terug dat ik hem gezien heb) prestigieuze hondenshow ziet. Echt zo erg; kont zowat op de grond, achterpoten haast dubbelgeklapt en maar zwabberen van achter met lopen. Leek wel alsof die honden (want ze deden het allemaal in dat filmpje) wobblerdisease hadden. Echt om te janken gewoon; zo hart verscheurend. Zegt zo'n jurylid ook nog dat dit de duitse herders zijn zoals ze horen te zijn, zo zag hij ze graag _-:( . Was volgens die idioot de perfect duitse herder -O- De tranen sprongen me in de ogen.

Over de hond in de op; vind hem ook wel schattig eigenlijk ja, helemaal niet lelijk. Ja die rug is erg...en de verhouding voor- en achterpoten klopt ook niet...maar lelijk? neu niet echt. Hij heeft een lief koppie.
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 22-06-13 20:50, in het totaal 1 keer bewerkt

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 20:50

arm diertje!!!

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 22:30

Ach sneu voor het beestje!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 22:35

Ik moet zeggen dat ik het nogal mee vind vallen met dat lelijk... Ja, zijn rug is vergroeid maar verder is hij toch lang niet zo lelijk als de winnaars van de afgelopen jaren?
Heb trouwens zelf echt jaren een kruising beagle/basset gehad (ooit gekocht als een beagle, maar dat bleek niet helemaal te kloppen), en behalve 1x een hernia heeft die 15 jaar lang vrolijk en blij en ogenschijnlijk pijnloos geleefd. Was een blij, eigenwijs, lief hondje.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 23:37

Ik denk niet dat alle honden die dezelfde kruising zijn als deze per se zo eruit gaan zien, denk eerder dat dit gewoon een 'foutje' was.
Veel rashonden vind ik pas echt zielig. Ik zag laatst dit artikel: http://www.vrouwen.nl/view/36332/De+hond+die+alles+haat. Nou ha ha ha hoor, heel grappig zo'n hond die altijd chagrijnig kijkt doordat ie zo ver is doorgefokt. Ik vind het echt zo sneu, hij heeft ook helemaal rode ogen doordat zijn wangen zo zwaar zijn dat ie zijn ogen niet meer normaal dicht kan doen/knipperen. En dan al dat vel bij zijn hals en mond, je zal het maar de hele dag mee moeten slepen. :\
We zouden van mensen met varkensneuzen een ras moeten maken, net zo lang doorfokken tot ze niet meer kunnen ademen door hun neus. :j

R00s

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 14:45

Weetje wat ik pas erg vond, dit neiuws kwam dus op het jeugdjournaal en ze lieten dus die hond uit de beginpost zien en vroegen de kinderen of ze die hond echt lelijk vonden. De meeste kinderen vonden dat dus niet. En wat doet het jeugdjournaal die laat later die foto's zien die hier verder in het topic ook staan, met die scheve tanden en rare ogen, nou sorry hoor maar die honden zijn niet lelijk die zijn gewoon verminkt (zo geboren denk ik?) dat is toch niet lelijk? Ik vindt het Echt zo dom dat ze dat zo brengen op het jeugdjournaal, of ben ik daar in de enige?

R00s

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 14:48

Benno08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 15:06

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 16:24

R00s schreef:
En wat doet het jeugdjournaal die laat later die foto's zien die hier verder in het topic ook staan, met die scheve tanden en rare ogen, nou sorry hoor maar die honden zijn niet lelijk die zijn gewoon verminkt (zo geboren denk ik?) dat is toch niet lelijk?

Jij vindt dat een knap ding?

Ik vind hem wel degelijk foeilelijk.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 16:45

Dit is geen basset x beagle, hoor. Daar heeft hij een veel te brede bouw voor :) Vooral de kop kan niet.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 16:49

Wel jammer dat elke kans om rashonden in de algemeenheid af te zeiken aangegrepen wordt. Er wordt vergeten dat er ook nog mensen zijn die proberen hun ras proberen te verbeteren of goed te houden.

Luz_ElenaE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 19:08

Hhilde schreef:
Wel jammer dat elke kans om rashonden in de algemeenheid af te zeiken aangegrepen wordt. Er wordt vergeten dat er ook nog mensen zijn die proberen hun ras proberen te verbeteren of goed te houden.

+1

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 19:50

Hhilde schreef:

Helaas hoor of zie je daar niet zo dikwijls iets van. Op hondenkeuringen gaat men van onnatuurlijk naar onnatuurlijker. Ik schrok van de Duitse Herder, dat is zo het prototype van een normale hond, wat kan daar nu doorgefokt aan worden? En toen zag ik die glijbaanruggen. :n
Er zouden idd meer fokkers moeten komen die terug naar het gezonde en sterke ras willen gaan.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 20:16

Het ligt er aan met welke mensen je je omringt, of je daar veel van ziet, of niet.
En je noemt nu één van de meest verklote rassen, er zijn heel veel rassen die het beter doen.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 22:44

Ja, en dat had ik dus niet verwacht. Kleine honden, honden met rimpels, honden die enkel om het uiterlijk gefokt worden etc etc. Van die wist ik het. Maar van een grote, normale werkhond als de Duitse Herder, nee, dat wist ik idd niet dat die zo verkl**t waren.
Ik omring me niet echt met hondenfokkers, ik kijk naar de keuringen, shows en welke honden daar winnen. Dat kan je vanaf het internet.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 22:58

Sneu voor het hondje, die vergroeide rug..

Hhilde schreef:

Inderdaad.. Ik voel me bijna schuldig dat ik een Labrador heb.. :=

R00s

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 11:26

@goof
Nee ik vind het geen knap ding, maar als geboren wordt met zon afwijking ben je toch niet per definitie lelijk?

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 17:51

Gini schreef:
Ja, en dat had ik dus niet verwacht. Kleine honden, honden met rimpels, honden die enkel om het uiterlijk gefokt worden etc etc. Van die wist ik het. Maar van een grote, normale werkhond als de Duitse Herder, nee, dat wist ik idd niet dat die zo verkl**t waren.
Ik omring me niet echt met hondenfokkers, ik kijk naar de keuringen, shows en welke honden daar winnen. Dat kan je vanaf het internet.

Bij de DH zit er ook nog een enorm verschil tussen werklijn en showlijn :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 21:30

Luz_ElenaE schreef:
Hhilde schreef:

+1

+1

Ik denk dat de meeste mensen die hier zo reageren, weinig verstand hebben van het fokken van rashonden. Echte fokkers die doen het niet alleen voor het geld. Die zorgen ervoor dat hun hond eerst een medische keuring heeft doorstaan voordat ermee gefokt word, zodat ze er ook 99% zeker van zijn dat er geen (mogelijke) afwijkingen zijn. Verder zijn ze ook goed voor hun honden en gaan al zeker niet alleen maar doorfokken. Af en toe moeten de fokkers er zelfs geld op bijleggen.

De hond in de OP zal denk ik ook een foutje zijn geweest, maar geeft nu wel duidelijk weer dat je niet zomaar alle honden met elkaar moet kruisen.

Boxer zie ik er eigenlijk niet in terug.