Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xSlvna schreef:Waarom? Het zijn ook maar mensen die nooit de mogelijkheid hebben gehad om legaal geld te verdienen of door hun ouders (denk aan geldproblemen thuis en toch willen hebben wat je nodig hebt + wat luxe) , dan stroom je al snel die wereld in.
Is ook niks mis met die mensen, die ik ken zijn gewoon vriendelijk, ja in 'het donker' wat minder lief, maar daar zitten ook geen onschuldige mensen in.
xSlvna schreef:Waarom? Het zijn ook maar mensen die nooit de mogelijkheid hebben gehad om legaal geld te verdienen of door hun ouders (denk aan geldproblemen thuis en toch willen hebben wat je nodig hebt + wat luxe) , dan stroom je al snel die wereld in.
Is ook niks mis met die mensen, die ik ken zijn gewoon vriendelijk, ja in 'het donker' wat minder lief, maar daar zitten ook geen onschuldige mensen in.
Zoolgangster schreef:Ik zou het braaf aangeven. Ik ga echt mijn leven niet riskeren voor €900.000... Als je zoiets gaat verhandelen kom je met hele onfrisse figuren in aanraking, en loop je het risico in een kofferbak terecht te komen.
Mijn man: "opensnijden en in zee gooien, zijn die vissen ook een keertje "haai".
chevax schreef:xSlvna: je bent 16? En dan vind je het zelf niet vreemd om te posten over drugsdealers die je kent en die zo ontzettend aardig zijn? Als ik je een (oprechte) tip mag geven: je zet jezelf zo echt onnodig in een slecht daglicht, moet je niet doen.
EliseBrouwer schreef:Ik zou het niet herkennen.. Ik dacht dat cocaïne groene plantjes waren.. Totdat ik
net las dat het in plastic verpakt wit poeder is..
Als ik wit poeder in plastic zou zien, zou ik vast gedacht hebben dat het kalk is en mooi hebben laten liggen
chevax schreef:xSlvna: je bent 16? En dan vind je het zelf niet vreemd om te posten over drugsdealers die je kent en die zo ontzettend aardig zijn? Als ik je een (oprechte) tip mag geven: je zet jezelf zo echt onnodig in een slecht daglicht, moet je niet doen.
roxxxiejjj schreef:Mensen zijn uit zichzelf niet slecht, geen baby wordt slecht geboren. Mensen worden "slecht" gemaakt door opvoeding of gebrek aan middelen zodra zij voor zichzelf moeten zorgen. Zij zullen, vaak uit wanhoop of omdat het "makkelijk" is, het donkere circuit sneller ingaan dan mensen die alles voor elkaar hebben. Maar dat maakt ze niet meteen slechte mensen of mensen waar je je voor moet schamen als je er mee omgaat.
Ik vind persoonlijk overmatig alcohol gebruik ook not done, genoeg mensen die het doen, en het is eigenlijk normaal en juist "raar" als je niets drinkt. Terwijl alcohol net als drugs er ook voor zorgt dat iemand zichzelf niet meer is. Eigenlijk vind ik het allemaal een pot nat, maar het maakt niet iemand meteen een slecht mens waar je je voor moet schamen...
Zoolgangster schreef:Mijn man: "opensnijden en in zee gooien, zijn die vissen ook een keertje "haai".
Sammy_xxs schreef:Zoolgangster schreef:Mijn man: "opensnijden en in zee gooien, zijn die vissen ook een keertje "haai".
![]()
Maar alsnog vind ik, mensen die niet/nooit met zulke mensen in contact zijn gekomen er niet over kunnen oordelen.
Ja het is illegaal, en aso. Maarja als je in zo'n omgeveing oprgoeit ga je er meestal toch in mee.
Het is snel en makkelijk geld verdienen, en er zit een risico aan, of je word opgepakt of in stukken gehakt.
Maar dat is de risico die zij nemen.
Maar het zijn erg sociale, vriendelijke en gulle mensen. Je moet ze alleen niet balzeren.
Maarja dat is bij iedereen toch? Zo lang je eerlijk bent, is er niks aan de hand.
Ook als je hard werkt voor je geld, en je leent iemand je geld en vervolgens krijg je het niet meer terug word je toch ook boos.
Dus drugs heeft daar niks mee te maken.
Alleen is voor hun het risico groter, dus moeten ze ook strenger opterden ( voor hun eigen bestwil )