Voor 900.000 euro aan coke gevonden op strand

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat doe jij?

Aangeven natuurlijk.
141 (33%)
Hoppa cashen.....
69 (16%)
Ik zou in tweestrijd staan,maar niet weten hoe,en waar ik t zou kunnen verkopen.
93 (22%)
Ik zou t spul niet eens herkennen,en in de afvalbak gooien.
65 (15%)
Anders.
10 (2%)
Das mooi,kan ik voorlopig even vooruit.
38 (9%)

Totaal aantal stemmen: 416

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 15:27

Jongens, ik vind dit echt stoerdoenerij, sorry. En echt, ik zou me kapot schamen.
Maar dat is helemaal off topic: zoals ik al zei, ik zou heel braaf de politie bellen.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 15:27

Ik wil ook wat luxe en meer geld verdienen en heb altijd meer nodig, maar ik werk fulltime voor dat geld. Ook ooit op een hele lage functie begonnen en steeds meer doorgroeien. Iedereen heeft de mogelijkheid legaal geld te verdienen, alleen niet iedereen zit te wachten op een schoonmaakbaantje/vuilniswagenmedewerker.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 15:29

xSlvna schreef:
Waarom? Het zijn ook maar mensen die nooit de mogelijkheid hebben gehad om legaal geld te verdienen of door hun ouders (denk aan geldproblemen thuis en toch willen hebben wat je nodig hebt + wat luxe) , dan stroom je al snel die wereld in.
Is ook niks mis met die mensen, die ik ken zijn gewoon vriendelijk, ja in 'het donker' wat minder lief, maar daar zitten ook geen onschuldige mensen in.

Sorry maar dit is de grootste bullshit die ik in tijden gehoord heb.
Mijn kennis heeft een bakkerszaak, die zoekt nog mensen, opleiding niet vereist, en weetje wat nog gekker is? Het is geheel legaal! :+

Wie wil werken kan werken, tenzij je lichamelijk of geestelijk iets mankeert maar dan kan je ook geen drugs verkopen.

Niets mis mee.. totdat jouw dochter van 13 er mee in aanraking komt, verslaafd raakt en zichzelf de prostitutie in werpt om aan geld en haar shot te komen.. Zeg dan nog is, dat er niets mis mee is ;-)
Laatst bijgewerkt door IMJ op 10-06-13 15:32, in het totaal 2 keer bewerkt

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 15:30

xSlvna schreef:
Waarom? Het zijn ook maar mensen die nooit de mogelijkheid hebben gehad om legaal geld te verdienen of door hun ouders (denk aan geldproblemen thuis en toch willen hebben wat je nodig hebt + wat luxe) , dan stroom je al snel die wereld in.
Is ook niks mis met die mensen, die ik ken zijn gewoon vriendelijk, ja in 'het donker' wat minder lief, maar daar zitten ook geen onschuldige mensen in.

Nooit de mogelijkheid hebben gehad legaal te verdienen? Ik snap dat er veel gevallen zijn naar aanleiding van je 2 vb's, Maar er zijn heus wel mensen die met eigen keus dit wereldje zijn ingerold. Werk zoeken kost misschien wat moeite maar als je je best doet vind je heus wel een baantje

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 15:33

Ik ken er een persoonlijk, kwam uit het buitenland en het eerste waar die in verdween was, door zijn ouders, in een jeugdgevangenis waar die geen mogelijkheid had om iets te worden. Hier is nog geen werk voor mensen met diploma, laat staan voor die zonder diploma en 'jeugdgevangenis' op hun cv.
Ja de jongetjes zijn 'dom', beginnen jong met kleinschalig wiet te verkopen, merken hoe leuk het geld is en groeien uit tot grote handelaren en komen niet meer uit de wereld zodra ze beseffen hoe stom ze bezig zijn.

Ik scheer trouwens niet iedereen over een kam, mensen zijn met verschillende redenen de wereld ingegaan, sommige hiervan 'onbewust', en dan vind ik het grof om zo dom te doen.

LovingTweety

Re: Voor 900.000 euro aan coke gevonden op strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 15:36

Als je nooit iets fout gedaan hebt kom je niet in een jeugdgevangenis terecht.
Overigens is er juist genoeg werk voor laaggeschoolden, denk aan kassen/veiling/schoonmaak etc.

Nu ga ik weer ontopic :P

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 15:38

Er is meer hulp dan deze mensen denken/of willen weten. Je kan jezelf er natuurlijk ook voor afsluiten als je daarvoor kiest..

Je komt niet zomaar in een jeugdgevangenis door je ouders.. Heeft hij jou dat wijs gemaakt? Er moet toch echt iets gebeurd zijn wat hij zelf gedaan heeft / of waar hij aan meegedaan heeft..

Tuurlijk kunnen het best aardige personen zijn..
Ik heb zelf een poosje in verslavingszorg gewerkt heel aardig waren ze :j . Ze kunnen manipuleren als de beste! Daar zijn ze pas echt goed in! :j
Ik vind ze pas stoer als ze helemaal clean zijn! Pas dan kan je er vriendschappen mee hebben! Geloof me!

Animal

Re: Voor 900.000 euro aan coke gevonden op strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 15:40

Ik zou het niet herkennen.. Ik dacht dat cocaïne groene plantjes waren.. Totdat ik
net las dat het in plastic verpakt wit poeder is..

Als ik wit poeder in plastic zou zien, zou ik vast gedacht hebben dat het kalk is en mooi hebben laten liggen :')

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 15:41

Handelaren en dealers gebruiken zelf vaak niets, dus clean zijn ze al vanaf het moment dat je ze leert kennen. Als ze zo goed manipuleren kunnen, gingen ze al naar Hollywood om te gaan acteren, verdienen ze wat meer mee dan de handel en is ook nog minder risicovol.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 15:42

Ik zou het braaf aangeven. Ik ga echt mijn leven niet riskeren voor €900.000... Als je zoiets gaat verhandelen kom je met hele onfrisse figuren in aanraking, en loop je het risico in een kofferbak terecht te komen.

Mijn man: "opensnijden en in zee gooien, zijn die vissen ook een keertje "haai".

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 15:43

xSlvna: je bent 16? En dan vind je het zelf niet vreemd om te posten over drugsdealers die je kent en die zo ontzettend aardig zijn? Als ik je een (oprechte) tip mag geven: je zet jezelf zo echt onnodig in een slecht daglicht, moet je niet doen.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 15:44

Zoolgangster schreef:
Ik zou het braaf aangeven. Ik ga echt mijn leven niet riskeren voor €900.000... Als je zoiets gaat verhandelen kom je met hele onfrisse figuren in aanraking, en loop je het risico in een kofferbak terecht te komen.

Mijn man: "opensnijden en in zee gooien, zijn die vissen ook een keertje "haai".

Hahaha, zie het helemaal voor me!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 15:44

Tuurlijk is het verleidelijk om te zeggen: nou ik verkoop het gewoon door. Zeker wel!!

Maar het idee dat jij als je net een kilo of 25 aan wit poeder in je auto hebt liggen en je rijdt de eerste de beste politiefuik in... :x

Laat maar. Ik bel de politie wel.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 15:45

Hollywood inkomen is lastiger dan drugs dealen..

Chevax, mee eens.

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 15:46

xSlvna schreef:

Ik kan me helemaal vinden in jouw verhaal. :D

Mensen zijn uit zichzelf niet slecht, geen baby wordt slecht geboren. Mensen worden "slecht" gemaakt door opvoeding of gebrek aan middelen zodra zij voor zichzelf moeten zorgen. Zij zullen, vaak uit wanhoop of omdat het "makkelijk" is, het donkere circuit sneller ingaan dan mensen die alles voor elkaar hebben. Maar dat maakt ze niet meteen slechte mensen of mensen waar je je voor moet schamen als je er mee omgaat.
Ik vind persoonlijk overmatig alcohol gebruik ook not done, genoeg mensen die het doen, en het is eigenlijk normaal en juist "raar" als je niets drinkt. Terwijl alcohol net als drugs er ook voor zorgt dat iemand zichzelf niet meer is. Eigenlijk vind ik het allemaal een pot nat, maar het maakt niet iemand meteen een slecht mens waar je je voor moet schamen...

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 15:47

chevax schreef:
xSlvna: je bent 16? En dan vind je het zelf niet vreemd om te posten over drugsdealers die je kent en die zo ontzettend aardig zijn? Als ik je een (oprechte) tip mag geven: je zet jezelf zo echt onnodig in een slecht daglicht, moet je niet doen.

Zo is dat.. Dat wat je op internet zet zal nooit verdwijnen..

xMathilde

Het drugswereldje is volgens mij echt iets waar je liever niet in terecht wilt komen. Geen ervaring gelukkig.
Ik zou het óf weggooien of aangeven. Stel je voor je verkoopt het, en je krijgt klachten dat het slechte kwaliteit is. Of de 'rechtmatige eigenaar' komt zich melden. Dan heb je grotere problemen lijkt mij als het de verkeerde personen zijn..
Niks voor mij, ik werk wel voor m'n geld.

EliseBrouwer schreef:
Ik zou het niet herkennen.. Ik dacht dat cocaïne groene plantjes waren.. Totdat ik
net las dat het in plastic verpakt wit poeder is..

Als ik wit poeder in plastic zou zien, zou ik vast gedacht hebben dat het kalk is en mooi hebben laten liggen :')

Waarschijnlijk zou ik het ook niet herkennen nee :+
Laatst bijgewerkt door xMathilde op 10-06-13 15:48, in het totaal 1 keer bewerkt

xSlvna

chevax schreef:

Nah, dat ik volgens anderen in slecht daglicht sta omdat ik mensen kén die het zwaar hebben gehad en hierdoor het foute pad op zijn gegaan maakt me niet veel uit, zegt in mijn ogen meer over de mensen die dat vinden dan over mij.
Ik keur het zeker niet goed, maar leven en leven laten werd me hier op bokt geleerd, ik ga mensen niet met de nek aankijken omdat ze anders zijn en anders denken. :Y)

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 15:49

roxxxiejjj schreef:
Mensen zijn uit zichzelf niet slecht, geen baby wordt slecht geboren. Mensen worden "slecht" gemaakt door opvoeding of gebrek aan middelen zodra zij voor zichzelf moeten zorgen. Zij zullen, vaak uit wanhoop of omdat het "makkelijk" is, het donkere circuit sneller ingaan dan mensen die alles voor elkaar hebben. Maar dat maakt ze niet meteen slechte mensen of mensen waar je je voor moet schamen als je er mee omgaat.
Ik vind persoonlijk overmatig alcohol gebruik ook not done, genoeg mensen die het doen, en het is eigenlijk normaal en juist "raar" als je niets drinkt. Terwijl alcohol net als drugs er ook voor zorgt dat iemand zichzelf niet meer is. Eigenlijk vind ik het allemaal een pot nat, maar het maakt niet iemand meteen een slecht mens waar je je voor moet schamen...

Er zijn wel degelijk mensen die slecht geboren worden maar dat is een heel andere discussie en aandoening..

Als iemand zijn geld verdient aan het 'de vernieling in helpen van anderen' ben je in mijn ogen geen geweldig mens.. Hoef je niet trots terug te kijken op een geweldig leven..

Ooit ernstig verslaafden in je directe omgeving gehad?
Ooit een baby met afkickverschijnselen gezien?

Nee, als je daar aan mee wil werken, ben je echt niet zo'n geweldig vriendleijk mens..

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 15:50

xSlvna: Mensen niet met de nek aankijken of op 16-jarige leeftijd hier vertellen dat je zoveel drugsdealers kent is niet precies hetzelfde hè? Ik vind het gewoon niet slim dat je dat doet, ondanks dat het misschoen stoer lijkt. Dat je mensen kent die het zwaar hebben gehad en daardoor op het verkeerde pad zijn geraakt, dat kan. Maar weet je, (en ook dat is niet verkeerd bedoeld): je bent nog heel jong en ik denk dat je met een stuk levenservaring misschien beter zou inzien dat mensen meestal wel een keuze hebben hoor. En de verkeerde keuze maken is óók een keuze maken.
Laatst bijgewerkt door chevax op 10-06-13 15:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 15:51

Zoolgangster schreef:

:')

Maar alsnog vind ik, mensen die niet/nooit met zulke mensen in contact zijn gekomen er niet over kunnen oordelen.
Ja het is illegaal, en aso. Maarja als je in zo'n omgeving opgroeit ga je er meestal toch in mee.
Het is snel en makkelijk geld verdienen, en er zit een risico aan, of je word opgepakt of in stukken gehakt.
Maar dat is de risico die zij nemen.
Maar het zijn erg sociale, vriendelijke en gulle mensen. Je moet ze alleen niet belazeren.
Maarja dat is bij iedereen toch? Zo lang je eerlijk bent, is er niks aan de hand.
Ook als je hard werkt voor je geld, en je leent iemand je geld en vervolgens krijg je het niet meer terug word je toch ook boos.
Dus drugs heeft daar niks mee te maken.
Alleen is voor hun het risico groter, dus moeten ze ook strenger optreden ( voor hun eigen bestwil )

edit; typfoutjes ( typ te snel ;) )
Laatst bijgewerkt door Sammy_xxs op 10-06-13 15:54, in het totaal 1 keer bewerkt

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 15:52

Sammy_xxs schreef:
Zoolgangster schreef:

:')

Maar alsnog vind ik, mensen die niet/nooit met zulke mensen in contact zijn gekomen er niet over kunnen oordelen.
Ja het is illegaal, en aso. Maarja als je in zo'n omgeveing oprgoeit ga je er meestal toch in mee.
Het is snel en makkelijk geld verdienen, en er zit een risico aan, of je word opgepakt of in stukken gehakt.
Maar dat is de risico die zij nemen.
Maar het zijn erg sociale, vriendelijke en gulle mensen. Je moet ze alleen niet balzeren.
Maarja dat is bij iedereen toch? Zo lang je eerlijk bent, is er niks aan de hand.
Ook als je hard werkt voor je geld, en je leent iemand je geld en vervolgens krijg je het niet meer terug word je toch ook boos.
Dus drugs heeft daar niks mee te maken.
Alleen is voor hun het risico groter, dus moeten ze ook strenger opterden ( voor hun eigen bestwil )

En wat als je er wel mee in contact bent geweest? Ik kan er over oordelen en doe het dus ook graag..
Domme dingen zeggen op internet is gewoon echt niet handig. Maar ooit zal je je dat realiseren, als je meer leert kennen van deze mensen, meer gaat zien achter de schermen en meer ziet wat eea veroorzaakt :)
Laatst bijgewerkt door IMJ op 10-06-13 15:53, in het totaal 1 keer bewerkt

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 15:53

Ik snap ook dat het niet zo verstandig is om alles op internet te gooien, maar gezien nooit namen he hebben gegeven...
Ik doe het niet om stoer te doen, maar omdat ik het grof vind zulke mensen direct fout te noemen, of te zeggen dat je je zou schamen voor zulke mensen in je vriendenkring/omgeving.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 15:54

Ik denk serieus dat ik mij ga afvragen waarom iemand zoveel poedersuiker of bloem in dozen op het strand heeft staan :+

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 15:54

Xslvna: Het gaat over jou, niet over de namen die je noemt.
Iedereen kan nu achterhalen dat jij drugsdealers vaak aardige mensen vindt.. dat is niet handig voor een verder cariere/loopbaan of weet ik wat jij in de toekomst mee gaat maken..