UFO's en buitenaardse wezens bestaan dus toch

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: UFO's en buitenaardse wezens bestaan dus toch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 22:39

Iedereen heeft zijn eigen mening en idee erop, dat is ooke.
Ik geloof ook niet dat God wil dat je direct hem ontdekt, anders zou hij zich wel laten zien , dat zou makkelijk zijn omdat je het dan ook meteen weet.
Maar ik denk dat je zelf op zoektocht moet naar God , dat doe ik nu ook en ik weet niet alles en ik kan niet op alles antwoord geven, ik zoek verder.
Hier is nog een artikel over een oude bijbel die gevonden is dus dat is echt waar : http://www.nujij.nl/algemeen/1500-jaar- ... 7363.lynkx
Ook zijn er bewijzen dat de discipelen bestaan hebben ,ik had er een artikel over mij ik weet niet meer waar die is. In ieder geval geloof ik niet dat hun hun eigen leven op het spel zetten ( ze werden vervolgd ) om zomaar iets op te schrijven, dat doe je niet behalve als je er echt zeker van weet.
Voor de rest weet ik er ook niet alles van, ik ben er zelf niet bij geweest en daarom zoek ik verder naar antwoorden. :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 03:10

Ik ben een tijdje op zoek geweest naar God, toen mijn vader ziek werd en ik antwoorden nodig had. Maar die zoektocht is gefaald :')

Ik kon me niet vinden in de dingen die ik hoorde. Heb me overigens vooral geconcentreerd op de Mormonen trouwens. Lang verhaal. :=

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 03:29

De mormonen...wow. Paar strak in het pak zittende jongemannen aan de deur gehad?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 03:36

Ja! Wat zijn die gasten knap zeg, zonde dat het missionarissen zijn. Wauw.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 08:15

geerke schreef:
Kuggur schreef:
Inderdaad Juniper, het irriteert mij ook mateloos dat dergelijke pseudowetenschappelijke onzin serieus genomen wordt.

je moest eens weten wat mij allemaal irriteert ;) Mensen die andere mensen niet in hun waarde laten.
Laat mensen lekker geloven wat ze willen,wetenschappelijk bewezen of niet.

Geloven is je eigen zaak. (In wat dan ook)
Maar breng het niet als de waarheid. Het woord zegt het al; je gelooft iets.
Ik vind gelovigen juist het meest intolerant!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 13:23

sflj schreef:
geerke schreef:

je moest eens weten wat mij allemaal irriteert ;) Mensen die andere mensen niet in hun waarde laten.

Hier ben ik het mee eens :j Ik geloof zelf niet in god.

Wel geloof ik in allemaal ander soort dingen die in het heelal zouden kunnen gebeuren of wat dan ook, maar zolang hier geen bewijs voor is dring ik het niet aan anderen op. Als er wel bewijs zou zijn trouwens ook niet... Het heeft toch geen zin om je geloof/mening aan anderen op te dringen, want daar bereik je niets mee. Iemand kan dingen uit de bijbel aan mij voorlezen wat hij wil, er kunnen wel 478592837 Yehovagetuigen aan mijn deur komen, maar ik geloof er gewoon niet in.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 13:30

Resistance schreef:
sflj schreef:

Hier ben ik het mee eens :j Ik geloof zelf niet in god.

Wel geloof ik in allemaal ander soort dingen die in het heelal zouden kunnen gebeuren of wat dan ook, maar zolang hier geen bewijs voor is dring ik het niet aan anderen op. Als er wel bewijs zou zijn trouwens ook niet... Het heeft toch geen zin om je geloof/mening aan anderen op te dringen, want daar bereik je niets mee. Iemand kan dingen uit de bijbel aan mij voorlezen wat hij wil, er kunnen wel 478592837 Yehovagetuigen aan mijn deur komen, maar ik geloof er gewoon niet in.

Helemaal mee eens. Het heet niet voor niets een geloof, dus je moet er zelf in willen geloven. Ik vind het zelf ook zo vervelend dat je als niet-gelovige, door sommige mensen het geloof zo opgedrongen word. Dat je van die reacties krijgt: God heeft er een bedoeling mee (als er iemand jong overlijd bijv.) Daar kan ik me soms best kwaad om maken. Ik respecteer gelovigen, maar dan moeten ze mij ook respecteren. Daarbij ben ik vaak toleranter dan heel veel gelovigen, omdat ik alle geloven (Jaa! Ook de Islam) normaal behandel, en ik word door de meesten ook normaal behandeld.

Maargoed, het is offtopic

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 18:15

[***] schreef:
Iedereen heeft zijn eigen mening en idee erop, dat is ooke.
Ik geloof ook niet dat God wil dat je direct hem ontdekt, anders zou hij zich wel laten zien , dat zou makkelijk zijn omdat je het dan ook meteen weet.
Maar ik denk dat je zelf op zoektocht moet naar God , dat doe ik nu ook en ik weet niet alles en ik kan niet op alles antwoord geven, ik zoek verder.
Hier is nog een artikel over een oude bijbel die gevonden is dus dat is echt waar : http://www.nujij.nl/algemeen/1500-jaar- ... 7363.lynkx
Ook zijn er bewijzen dat de discipelen bestaan hebben ,ik had er een artikel over mij ik weet niet meer waar die is. In ieder geval geloof ik niet dat hun hun eigen leven op het spel zetten ( ze werden vervolgd ) om zomaar iets op te schrijven, dat doe je niet behalve als je er echt zeker van weet.
Voor de rest weet ik er ook niet alles van, ik ben er zelf niet bij geweest en daarom zoek ik verder naar antwoorden. :)

Ik geloof niet in God, maar wat in de bijbel staat geloof ik wel (met een korreltje zout). Zo geloof ik dat Jezus en de discipelen hebben bestaan, maar niet dat Jezus de zoon van God was. Volgens mij was hij gewoon een weldoener die rond het jaar 0 geleefd heeft en die misschien zichzelf wel als profeet zag oid of dat mensen dachten van "Die man is zo goed, dat moet wel een zoon van God zijn". En dat het dus ook zo is opgeschreven in de bijbel. Veel van verhalen van de broeders Grimm (het is trouwens niet mijn bedoeling je te beledigen oid door een vergelijking te maken tussen de bijbel en een sprookjesboek :D ) zijn bijvoorbeeld ook gebaseerd op historische gebeurtenissen, al bestaande verhalen die zij in hun sprookjesboek hebben gezet. Zo is bijv de rattenvanger van Hamelen op waarheid gebaseerd, hierin verdwijnen kinderen uit Hamelen door die rattenvanger wat waarschijnlijk ook in het echt is gebeurd, alleen dus niet met dat hele verhaal dat hij ze lokte met een fluitje enzo. Dus eigenlijk is dat ook een soort geschiedenisboek, dingen die overgedragen zijn via orale cultuur die uiteindelijk worden opgeschreven en die dus heel erg afwijken van het originele verhaal.

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 16:36

geerke schreef:
Kuggur schreef:
Inderdaad Juniper, het irriteert mij ook mateloos dat dergelijke pseudowetenschappelijke onzin serieus genomen wordt.

En mensen lekker dom laten zijn? Wij kraken toch nergens persoonlijk de TS / gequote persoon af? We hebben het hier niet over religie, maar over een tv programma wat fictie presenteert alsof het feiten zijn. Op een heel overtuigende manier, ja, maar een heel onjuiste manier.

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-13 17:48

juniper schreef:
geerke schreef:

En mensen lekker dom laten zijn? Wij kraken toch nergens persoonlijk de TS / gequote persoon af? We hebben het hier niet over religie, maar over een tv programma wat fictie presenteert alsof het feiten zijn. Op een heel overtuigende manier, ja, maar een heel onjuiste manier.

Huh? Dus als je in iets gelooft ben je dom? Of ben je niet dom als het om religie gaat? Voor veel mensen is dat ook allemaal verzonnen....

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 18:32

Ik vind zomaar iets aannemen niet slim.
En geloven dat sommige mensen eigenlijk buitenaardse reptielen zijn, komt bij mij niet bijster intelligent over. ;)

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-13 18:54

sflj schreef:
En geloven dat sommige mensen eigenlijk buitenaardse reptielen zijn, komt bij mij niet bijster intelligent over. ;)

Maar geloven in iets of iemand die alles geschapen heeft (God, zeg maar) is wel intelligent?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 19:38

Voor ander buitenaards leven (waar ik vrijwel zeker van ben dat het er is, het heelal is ongelofelijk groot), zijn wij ook weer buitenaards leven. Misschien worden wij door hen wel als reptielen beschouwt.

Ik zet niet dat ik dit aanneem, maar het zou kunnen. Dat is iets anders dan een aanname.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 20:22

storrum schreef:
sflj schreef:

Maar geloven in iets of iemand die alles geschapen heeft (God, zeg maar) is wel intelligent?

Ehm, nee, wat is je punt?

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-13 22:03

Kuggur schreef:
Ehm, nee, wat is je punt?

Ik kreeg een beetje de indruk dat het ene 'geloven' als normaal beschouwd werd en het andere 'geloven' als dom.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 22:15

Ik wil niemand tegen z'n schenen schoppen maar ik kan mij inderdaad ook niet voorstellen dat een moderne, intelligente mens in een god gelooft, die alles heeft geschapen enz. nee.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 22:21

Laten we hier nou geen godsdienstdiscussie van maken, want dan krijgen de mensen die zeggen dat God overal is nog gelijk ook. We hadden het over buitenaardse wezens...

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 22:23

Haha! Als je t zo bekijkt, wel! :D