Schooien op straat voor goede doelen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 16:53

Jaa, dit levert heel veel geld op! :D
Ik ben zo'n iemand geweest, maar dan langs de deuren (gewoon proberen hoe het was en zocht nog werk :P)
En als je een beetje wat kunt banketstaaf, kan je er echt verschrikklijk veel mee verdienen. Had op 1 dag 30 euro verdient. Dat is dus 5,... euro per uur. Voor een 15-jarige verschrikkelijk veel (3,... is dan normaal).
Ben maar 2x geweest, toen had ik er alweer genoeg van. Ook al verdiende het veel, vond het beetje verkeerde manier. Ik kreeg al 2 euro per kaartenset die ik verkocht (7 euro), laat staan wat m'n 'baas' kreeg en wat er dan nog overbleef voor de organisatie zelf :=

Urbanus

Re: Schooien op straat voor goede doelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 16:29

Nou op zich is een organisatie heel transparant wbt uitgaven en inkomen. Maar als ik steun, steun ik liever direct zonder dat iemand daar geld voor opstrijkt.

Ik verdiende omgerekend 60 euro per dag.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 16:20

Ik was een tijdje geleden in Zwolle en daar stonden ze van het KWF (meen ik) in een rij de straat te blokkeren, je moest wel door hun linie heen breken. Dus helaas werden wij ook aangesproken, we begonnen meteen al van geen interesse.

Nou blijkbaar hadden wij geen kaas gegeten van kanker, want anders waren wij niet zomaar doorgelopen.
Ik moest mezelf heel erg inhouden en een vriendin van mij nog erger.
Haar moeder is overleden aan borstkanker, mijn moeder had het, mijn opa is onlangs overleden aan longkanker en ik werk in de zorg en heb behoorlijk wat cliënten verloren aan kanker.

Het koste me moeite om niet die meid dr hoofd eraf te bijten. We zijn maar doorgelopen maar ons bloed kookte -:(-

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 17:53

Hier staan ze ook regelmatig voor KWF mensen aan te spreken. Best wel irritant want ik voel me eigenlijk altijd een beetje aangevallen door die mensen omdat ze je gewoon vastzetten voor een gesprek. En dan beginnen ze met zo'n vraag van "WAT IS NOU HEEL BELANGRIJK IN JOUW LEVEN?" om vervolgens een hele preek te houden over dat kanker dat helemaal kan gaan verpesten en dat je dus donateur moet worden... ugh

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 18:06

IndianLady schreef:
Ik was een tijdje geleden in Zwolle en daar stonden ze van het KWF (meen ik) in een rij de straat te blokkeren, je moest wel door hun linie heen breken. Dus helaas werden wij ook aangesproken, we begonnen meteen al van geen interesse.

Nou blijkbaar hadden wij geen kaas gegeten van kanker, want anders waren wij niet zomaar doorgelopen.
Haar moeder is overleden aan borstkanker, mijn moeder had het, mijn opa is onlangs overleden aan longkanker en ik werk in de zorg en heb behoorlijk wat cliënten verloren aan kanker.

Het koste me moeite om niet die meid dr hoofd eraf te bijten. We zijn maar doorgelopen maar ons bloed kookte -:(-

Ik ben die vriendin en het was inderdaad KWF.

Vreselijk vonden we het. :x Dat is toch geen manier van mensen werven? We hebben er zelfs over gedacht om een klacht in te dienen want ze gingen echt te ver (persoonlijk; wij wisten niet hoe vreselijk kanker kon zijn anders waren we wel direct lid geworden etc.)

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 18:08

Kaitlyn schreef:
IndianLady schreef:

Ik ben die vriendin en het was inderdaad KWF.

Vreselijk vonden we het. :x Dat is toch geen manier van mensen werven? We hebben er zelfs over gedacht om een klacht in te dienen want ze gingen echt te ver (persoonlijk; wij wisten niet hoe vreselijk kanker kon zijn anders waren we wel direct lid geworden etc.)

Volgens mij is dat tegenwoordig normaal. Ze spelen het gewoon persoonlijk, want anders vinden ze niemand. Dus proberen ze maar op je gevoel in te spelen. Dat dat meestal averechts werkt moeten ze blijkbaar nog achterkomen :=

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 18:11

Gewoon klagen hoor! Zulke mensen moeten niet werven, zeker niet voor KWF wat ook mijn doel was. Maar ik heb hart voor die stichting en ik vind het vreselijk dat wervers alles doen voor hun bonus. Wij wierven deur aan deur en vroegen bij het eerste huis in de buurt of er mensen waren die direct met kanker te maken hadden. Want het is ontzettend pijnlijk om aan te bellen bij een man die net zijn vrouw heeft verloren bijvoorbeeld.

Dat werd altijd gewaardeerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 18:14

Simoonzel schreef:
Hier staan ze ook regelmatig voor KWF mensen aan te spreken. Best wel irritant want ik voel me eigenlijk altijd een beetje aangevallen door die mensen omdat ze je gewoon vastzetten voor een gesprek. En dan beginnen ze met zo'n vraag van "WAT IS NOU HEEL BELANGRIJK IN JOUW LEVEN?" om vervolgens een hele preek te houden over dat kanker dat helemaal kan gaan verpesten en dat je dus donateur moet worden... ugh

Ik zeg dan altijd dat ik mijzelf niet ga sponsoren. En dat er geen onderzoek word gedaan naar mijn vorm van kanker. Dus pas ga doneren zodra ze een onderzoek word gedaan naar mijn vorm.

En dan zijn ze stil :D

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 18:16

Ik vind dat eerlijk gezegd een beetje raar. Mijn vader is ook gewoon donateur, toevallig wel van slokdarmkanker maar mijn moeder en ik voor borstkanker.

Overigens klopt je beredenering ook niet.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 18:16

lieveli schreef:
Gewoon klagen hoor! Zulke mensen moeten niet werven, zeker niet voor KWF wat ook mijn doel was. Maar ik heb hart voor die stichting en ik vind het vreselijk dat wervers alles doen voor hun bonus. Wij wierven deur aan deur en vroegen bij het eerste huis in de buurt of er mensen waren die direct met kanker te maken hadden. Want het is ontzettend pijnlijk om aan te bellen bij een man die net zijn vrouw heeft verloren bijvoorbeeld.

Wij hebben ook zeker hart voor deze stichting (overigens doneren wij hier al geld aan). Ik ben onder andere mijn moeder verloren aan deze ziekte en nog een aantal mensen die erg dicht bij mij stonden.
Dat ze je zo persoonlijk aanspreken is eigenlijk gewoon een aanval. Ik vond het vreselijk in ieder geval.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 18:18

lieveli schreef:
Ik vind dat eerlijk gezegd een beetje raar. Mijn vader is ook gewoon donateur, toevallig wel van slokdarmkanker maar mijn moeder en ik voor borstkanker.

Waarom klopt mijn beredenering niet? En je moet toch een manier hebben om van ze af te komen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 18:19

Kaitlyn schreef:
lieveli schreef:

Wij hebben ook zeker hart voor deze stichting (overigens doneren wij hier al geld aan). Ik ben onder andere mijn moeder verloren aan deze ziekte en nog een aantal mensen die erg dicht bij mij stonden.
Dat ze je zo persoonlijk aanspreken is eigenlijk gewoon een aanval. Ik vond het vreselijk in ieder geval.

Het is gewoon heel vuil. Vandaar dat je moet klagen. Ik deed dit werk 6 jaar geleden, als onze teamcaptain het idee kreeg dat je op een vuile manier aan het werven was, dan kon je gewoon vertrekken. En we moesten mensen ook altijd duidelijk ons nummer op het formulier laten zien zodat we goed te identificeren waren als ze ontevreden waren.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 18:20

love_western schreef:
lieveli schreef:

Waarom klopt mijn beredenering niet? En je moet toch een manier hebben om van ze af te komen.

'Ik sponsor mezelf niet maar ik ga pas doneren als er onderzoek wordt gedaan naar mijn vorm'.

Ik zeg gewoon altijd 'Ik gun jou de bonus niet, sorry!' :=

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 18:24

Dan daarbij; Als het KWF geen geld heeft voor verdere onderzoeken zal waarschijnlijk de vorm van kanker die jij hebt ook minder snel onderzocht gaan worden. Ik gok zo dat het meeste geld op dit moment gaat naar onderzoek van soorten die meest voorkomend zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 18:28

lieveli schreef:
love_western schreef:

'Ik sponsor mezelf niet maar ik ga pas doneren als er onderzoek wordt gedaan naar mijn vorm'.

Ik zeg gewoon altijd 'Ik gun jou de bonus niet, sorry!' :=

Ik snap niet wat er verkeerd aan mijn beredenering is :') Mijn ziekte komt maar voor bij 8 kinderen/jong volwassene voor. Mijn oncoloog weet er weinig over. En ze kunnen er weinig onderzoek naar doen. En als er onderzoeken naar gedaan worden, dan is het niet door KWF. Mijn tumor is door veel landen onderzocht. Behalve Nederland.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 18:33

Je beredenering. Er is geen logica.

Maar goed, vervelend dat je die tumor hebt, maar ik hoop dat je ook beseft dat er gewoon geld voor onderzoek nodig is. Er zijn zoveel soorten kanker, ik ga ook niet pas doneren als ik een bepaalde vorm heb die heel veel voorkomt. Ik doneer nú, voor alle mensen die nú ziek zijn en ziek worden.

En hoe hard het ook klinkt, voor 8 kinderen gaan ze geen onderzoek doen en dat snap ik. Er zijn nog meer nare zeldzame ziektes waar ook weinig onderzoek naar gedaan wordt omdat het simpelweg niet vaak genoeg voorkomt.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-13 18:37

lieveli schreef:

Ik zou eerlijk gezegd van die vraag al helemaal niet blij worden, dat is dan toch vrij persoonlijk. Waarom moet je dat uberhaubt vertellen aan een of andere (overbetaalde) schooier?

Overgens werd ik laatst bijna net zo onbeschoft aangesproken door een clini clowns werver. (Ik vind de clini clowns gewoon nogal meh dus ik steun liever een ander doel). Wat hij zei ga ik maar niet herhalen, maar hoe weet je eigenlijk waar zo'n mafkees vandaan komt, want ik heb geen idee welk bureau word gebruikt door de clini clowns?

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 18:53

Is het trouwens ook niet zo dat mensen die geld "schooien" op straat daar ook niet deels van betaald werden? Meen dat een klasgenoot dat deed voor het WNF en die kreeg haar loon deels van het geld wat ze op haalde.. :\ Ze was er in ieder geval gou mee gekapt.

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 22:58

Leverage schreef:
Is het trouwens ook niet zo dat mensen die geld "schooien" op straat daar ook niet deels van betaald werden? Meen dat een klasgenoot dat deed voor het WNF en die kreeg haar loon deels van het geld wat ze op haalde.. :\ Ze was er in ieder geval gou mee gekapt.

:j
Ik kreeg 2 euro vam de 7 euro die de mensen gaven. Gaat er nog een groot deel naar mn baas en bereken dan nog maar eens hoeveel naar de stichting zelf gaat := (ik liep wel voor een "stichting" die eem stichring hielp dmv lanfs de deuren gaan en kaarten verjopen)
Ik heb er ook wel 2 dagen gewerkt :')

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 10:01

Kaitlyn schreef:
lieveli schreef:

Ik zou hierover zeker een klacht indienen! Bah, vind het niet normaal hoe ze je hebben aangesproken.

OT: ik vind het ook erg vervelend om door de stad te lopen en ondertussen al die wervers af te schudden. Ik probeer altijd een andere kant op te kijken zodat ik geen oogcontact maak. Werkt meestal wel goed en anders zeg ik dat ik geen interesse heb en loop ik verder.

Laatst is er wel een werver binnen gekomen in het appartementencomplex waar mijn zus woont. Ik sliep daar een week en zus was in het buitenland voor haar werk. Belt er dus een werver aan op het moment dat ik op het punt sta de deur uit te gaan. Aangegeven bij dat meisje dat ik weg moest maar sowieos geen interesse had.
Sta ik savonds te koken, gaat weer de deurbel en staat dat meisje weer voor de deur. Dus gevraagd wat ze kwam doen aangezien ik had aangegeven geen interesse te hebben. Kreeg ik toch een grote bek van dat meisje, bah! Heb toen ook een klacht ingediend maar niks meer van gehoord helaas.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 10:59

liedje89 schreef:
lieveli schreef:

Ik zou eerlijk gezegd van die vraag al helemaal niet blij worden, dat is dan toch vrij persoonlijk. Waarom moet je dat uberhaubt vertellen aan een of andere (overbetaalde) schooier?

Overgens werd ik laatst bijna net zo onbeschoft aangesproken door een clini clowns werver. (Ik vind de clini clowns gewoon nogal meh dus ik steun liever een ander doel). Wat hij zei ga ik maar niet herhalen, maar hoe weet je eigenlijk waar zo'n mafkees vandaan komt, want ik heb geen idee welk bureau word gebruikt door de clini clowns?

Pardon? Noem je mij nou schooier? :') Sorry, op dit niveau ga ik niet in discussie.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 11:08

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 12:12

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 12:12

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-13 14:27

lieveli schreef:
Pardon? Noem je mij nou schooier? :') Sorry, op dit niveau ga ik niet in discussie.

Als het je baan is om te schooien ben je toch ook een schooier :$ . Als het je werk is om putjes te scheppen ben je ook putjesschepper, dat moet je niet zo persoonlijk opvatten.