Spuiten en slikken: Sex met een ezel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Isegrim

Re: Spuiten en slikken: Sex met een ezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 15:29

En hoe zit het dan trouwens met boeren die hun zeugen seksueel stimuleren om de kans op bevruchting te vergroten? :P

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 15:29

Nee dat is natuurlijk onzin , EliseBrouwer :(
Anders zouden er ook alleen maar lesbische verpleegsters mannelijke patiënten mogen verzorgen ;)

Werk en lust moet je wel gescheiden kunnen houden, toch ?

Overigens pak ik ook gerust een ezel bij z'n piemel, of voel 'k even ongegeneerd tussen de benen naar eventueel aanwezige ballen :))

anne3000

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 16:26

Isegrim schreef:
anne3000 schreef:
Ze lopen gewoon nog jaren achter in hun doen en laten. Lijken wel oerbewoners.

Euh, sorry, wat...? 'Oerbewoners'? :')

'Achterlopen'. Juist ja. Want alles wat wij hier in het westen doen is per definitie superieur.

Ik heb liever iemand die zijn leuter in een ezel hangt dan iemand die 10.000 varkens in een schuur douwt zonder daglicht en zonder bewegingsruimte. :D

Maar daar gaat het nu niet over of wel? En als mensen het fijn vinden om seks te hebben met dieren... Zijn dat in mijn ogen achterlijke mensen. Sorry als je je nu aangesproken voelt.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 16:26

Dan zul je het vast ook niet erg vinden dat jouw opmerkingen achterlijk zijn in mijn ogen.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 16:28

anne3000 schreef:
Maar daar gaat het nu niet over of wel? En als mensen het fijn vinden om seks te hebben met dieren... Zijn dat in mijn ogen achterlijke mensen. Sorry als je je nu aangesproken voelt.

In mijn ogen betekent dat niets meer dan dat je geen idee hebt van de impact van cultuur en groepsgedrag. Zijn wij superieur omdat onze cultuur anders is? Misschien denken zij wel precies hetzelfde over ons.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 16:29

Dat is vorig jaar ofzo ook al op Spuiten en Slikken geweest, tja.. Ik vind het niks, maar denk niet dat die ezel er wat van voelt.

Trouwens, vrouwelijke ezels trappen altijd. Ook als er een mannelijke ezel op gaat. Dit windt de mannelijke ezel namelijk enorm op. Daarom vind je bij muildieren ook meestal dat de hengst een ezel is geweest. Hengstpaarden zijn namelijk te erge mietjes om op een trappende ezel te springen ;)

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 16:31

Cultuur verschil, niks meer en niks minder. Dier heeft er geen last van en de man ook niet dus kan ik me er echt niet druk over maken!

anne3000

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 16:36

Blue_Eyes schreef:
anne3000 schreef:

In mijn ogen betekent dat niets meer dan dat je geen idee hebt van de impact van cultuur en groepsgedrag. Zijn wij superieur omdat onze cultuur anders is? Misschien denken zij wel precies hetzelfde over ons.

Ik type volgens mij nergens het woord superieur. En ik zet er duidelijk dat dit mijn mening is. En nee het maakt me niet uit of je het er niet mee eens ben. En ook niet wat die ezel-neukers van mij denken.

Of die dieren er last van hebben, dat zou kunnen. Misschien ook niet. Daar ga ik me niet in verdiepen. Ik ben het er ook mee eens dat in Nederland ook dingen legaal zijn, die niet dier vriendelijk zijn/kunnen zijn.

Edit: Er zijn ook culturen/geloven waar het normaal is je kinderen heel jong uit te huwelijken of b.v. besnijden bij vrouwen/meisjes. Mag ik dit ook niet vies er naar vinden omdat het hun cultuur is?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 16:44

goldenarrow schreef:
Dat is vorig jaar ofzo ook al op Spuiten en Slikken geweest, tja.. Ik vind het niks, maar denk niet dat die ezel er wat van voelt.

Trouwens, vrouwelijke ezels trappen altijd. Ook als er een mannelijke ezel op gaat. Dit windt de mannelijke ezel namelijk enorm op. Daarom vind je bij muildieren ook meestal dat de hengst een ezel is geweest. Hengstpaarden zijn namelijk te erge mietjes om op een trappende ezel te springen ;)

Bij een muildier is de vader ALTIJD een ezel, wanneer de moeder ezel is en de vader paard, heet het veulen muilezel ;)

Verder klopt het :j
Vandaar dat er ook relatief weinig muilezels zijn.

xLIESSSx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 16:45

anne3000 schreef:

Reuen, stieren en hengsten bespringen zo af en toe ook eens een mens... -:)
Maar verder... Dat is die mensen hun cultuur en hun gewoonte. Daarom zijn het geen achterlijke mensen hé! Integendeel, zij hebben soms waarden en normen waar wij als 'achterlijke mensen' nog wat van kunnen leren.
Desondanks vind ik het behoorlijk vies, maar dat heeft dan weer te maken met wat ik normaal en gangbaar vind hé :)

Edit: Omdat het hun cultuur is, wil niet zeggen dat er niets aan mag worden gedaan vind ik. Dierenrechten ofzo mag hier gerust proberen ingrijpen van mij.

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 17:08

anne3000 schreef:
Ik type volgens mij nergens het woord superieur.

'Achterlopen'. 'Oerbewoners' (wat verder geen bestaand woord is, maar allez). Behoorlijk denigrerend, of niet?

Citaat:
Edit: Er zijn ook culturen/geloven waar het normaal is je kinderen heel jong uit te huwelijken of b.v. besnijden bij vrouwen/meisjes. Mag ik dit ook niet vies er naar vinden omdat het hun cultuur is?

Ik mag hopen dat je zelf het verschil ook wel begrijpt. Bij het uithuwelijken en besnijden van jonge meisjes, is er sprake van het aantasten van de integriteit van een mens en zelfs van marteling en verkrachting. Vind ik toch een iets ander verhaal dan iets met een beest doen dat een stuk minder erg is dan wat wij hier dagelijks met miljoenen beesten doen. Je mag een dier wel slachten maar er geen seks mee hebben? Riiight, helemaal logisch. :P

Zo lang het dier geen geweld wordt aangedaan, zie ik niet in waarom wij ons zouden bemoeien met wat iemand met zijn eigen dieren doet.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 18:33

Is geweld alleen lichamelijk? Hoe kunnen jullie het als een feit zien dat de ezels er geen last van hebben?

Zoals ik al zei vind ik het belachelijk dat er niet naar het ezeltje zelf wordt gekeken. Dat het dier er mentaal ook last van hebben, wordt meteen goed gesproken door vanalles dat er hier gebeurd. Is dat nodig? Het vergelijken? Dat maakt het voor de ezel echt niet minder erg.

Grappig dat er hier volop wordt vergeleken, maar als je goed wilt praten dat een dier 18 uur lang op stal staat omdat er ook paarden zijn die 23 uur lang op stal staat, valt iedereen daarover. Imo precies hetzelfde.

Vergelijken vergelijken vergelijken. Er moet naar de situatie zelf gekeken worden.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 18:47

Ik denk ( en geloof en hoop :o ) dat het dier er inderdaad geen geestelijke schade van ondervindt.

Waarom denk je van wel, Geryon ?

Diertje legt niet de link naar "misbruik" of iets dergelijks en aangezien ze er geen pijn van hebben, zullen ze er ook geen trauma aan overhouden.

Althans, nogmaals, daar ga ik vanuit, maar ben wel benieuwd hoe jij dit ziet !

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 18:58

Natuurlijk ligt het die link niet. Een dier kan niet op die manier denken.

Het gaat mij erom dat een dier ook iets niet fijn kan vinden ookal heeft het lichamelijk geen pijn.. Daarom vind het het erg raar om zomaar te zeggen over een dier dat je niet kent, sterker nog, over elke volwassen ezel die daar gebruikt wordt, dat ze er geen hinder van ondervinden..

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 19:24

Vreemd, uitgaan van het goede als je niet weet of het het dier kwaad doet... Maargoed dat zie je zelf hier, heel normaal om een paard de schuld te geven en een schop te verkopen ipv. te kijken naar lichamelijk ongemak.
Komt allemaal op hetzelfde neer: egoisme.

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 20:59

Ik zet mijn paard ook niet 18 uur per dag op stal. En ik vind dat iemand die dat wel doet, geen paard zou mogen hebben. Ik vind dat wreder dan je leuter erin hangen en ik denk dat het paard daar net zo over denkt. :D

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 21:03

Isegrim schreef:
Ik zet mijn paard ook niet 18 uur per dag op stal. En ik vind dat iemand die dat wel doet, geen paard zou mogen hebben. Ik vind dat wreder dan je leuter erin hangen en ik denk dat het paard daar net zo over denkt. :D

Weer ben je aan het vergelijken. Dat een paard een leuter in zich minder erg zou vinden dan 18 uur op stal staan (trouwens ook erg raar want een paard denkt zo niet) maakt het erin hangen van een leuter niet beter...

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 21:09

De vraag is of het dier eronder lijdt en daarom is de vergelijking wel degelijk zeer relevant. Het dier lijdt onder 18 uur per dag in een hokje staan, het dier lijdt niet onder een kerel die zijn veelste kleine pielemuis erin hangt. In elk geval niet meer dan onder een onderzoek door de veearts, het krijgen van een prik, het ontwormd worden etc.

De enige reden dat mensen zich hier druk om maken, is omdat ze het een smerig idee vinden. Met dezelfde redenering was homoseksualiteit eeuwenlang verboden, om maar wat te noemen.

Nogmaals, mishandeling is al verboden. Dus het is onzin om seks met dieren dan expliciet apart te gaan verbieden. Dat is symboolpolitiek om tegemoet te komen aan een stel moraalridders die wel heel selectief moreel verontwaardigd zijn.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 21:42

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 21:45

;)

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 21:48

_O-

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 21:53

Geryon schreef:
Is geweld alleen lichamelijk? Hoe kunnen jullie het als een feit zien dat de ezels er geen last van hebben?

Heb je de aflevering gezien?

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 21:59

Er zijn overigens ook diverse diersoorten die vanuit zichzelf seksuele interesse tonen in mensen, waaronder dolfijnen. :P

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 22:08

Isegrim schreef:
Er zijn overigens ook diverse diersoorten die vanuit zichzelf seksuele interesse tonen in mensen, waaronder dolfijnen. :P

Daar kan ik me nou echt niks bij voorstellen :? Is dat vergelijkbaar met honden die tegen je been aan jeweetwellen }:0

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 22:11

Sammyoo schreef:
Daar kan ik me nou echt niks bij voorstellen :? Is dat vergelijkbaar met honden die tegen je been aan jeweetwellen }:0

Nee, een dolfijn kan echt proberen om penetratie te bewerkstelligen. Gebeurt met enige regelmaat dat snorkelaar(ster)s worden 'aangerand' door dolfijnen. Zijn zelfs wel wat filmpjes van te vinden op YT. :P

Wat een hond doet, is doorgaans dominantie, dolfijnen hebben echt interesse. :P