Veel kinderen op jonge leeftijd.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bromfiets

Re: Veel kinderen op jonge leeftijd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 15:20

TS: Je hebt het over "domme" mensen, maar het feit dat je Wajong vergelijkt met bijstand spreekt niet in je voordeel :D Dat zijn twee heel verschillende dingen.

Dat "domme" mensen geen kinderen zouden mogen krijgen kun je ethisch niet verantwoorden, hetzelfde als tegen mensen met een handicap zeggen dat ze kinderen mogen krijgen. Bovendien doen de "domme" mensen over het algemeen het werk dat anderen niet willen doen. Zeggen dat "domme" mensen niet zo veel moeten fokken doet mij enigzins denken aan een man met een snorretje die iets verder ging dan het verbieden van fokken.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 15:23

Tsja ik vindt dat iedereen het lekker zelf moet. Weten :) bij de kringloop hartstikke leuke kleren,, borst voedi g ondanks alles open ligt en gaan met die banaan..

Of t slim is nee dat denk ik niet maar als je het wil en het kindje komt niks te kort prima..

Wel vindt ik dat de uitkering geschrapt moet worden als je een kind kunt dragen kun je ook werken dus hoppa aan het werk :) iedereen kan inpakken aan de lopende band of je dat nou leuk vindt ofniet:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 15:25

Als je een kind kunt dragen kun je ook werken? :')

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 15:31

Ja lijkt me wel ja,, ik heb zelf niet altijd een makkelijke zwangerschap gehad en vondt werken minder vermoeiend hoor.. Daarbij heb een dag taak aan het opvvoeden van de kleine dus ik begrijp niet waarom je wel kinderen kunt krijgen en houden en niet kunt werken :)

Beetje het zelfde idee als ik kan niet naar school want ik ben oh zo ziek maar kan wel naar de kermis ;)

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 15:58

De een is de ander niet he..
Het inlevingsvermogen is soms ver te zoeken bij sommige hier..
Je kunt pas oordelen als je in diegene zijn schoenen hebt gestaan ! :)

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-13 16:04

bromfiets schreef:
TS: Je hebt het over "domme" mensen, maar het feit dat je Wajong vergelijkt met bijstand spreekt niet in je voordeel :D Dat zijn twee heel verschillende dingen.

Iemand anders begon over bijstand, ik had het over uitkering.
Al zijn zowel Wajong als bijstand, uitkeringen.

En voor degene die het had over Voorbehoedsmiddelen, mocht het ondanks pil en condoom fout gaan, heb ik op 20 minuutjes rijden een abortuskliniek die mij verder helpt :).

Ken zat 'domme' mensen waarbij het in de opvoeding finaal fout ging omdat zijzelf jong en arm waren, kinderen die thuis opgesloten zaten als mam's ging stappen, kinderen die fruit alleen in de supermarkt zagen etc. Ik zeg ook nergens dat het altijd fout gaat, heb het gewoon over de foute gevallen.

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 18:23

Ja een abortus is immers easy dat doe je ook zomaar Ff.. Stelt niks voor.. :\

Maar omdat je jong bent hoeft het niet perse mis te gaan.. Kan ook als je wat ouder bent.. Ieder mens doet het weer anders lijkt me..
Ben ook bewust op m'n 22e al zwanger omdat het er voor mij niet makkelijker op gaat worden als ik ouder word.. Maar omdat ik jong ben hoeft dat niet per definitie mis te gaan..
Ook bewust voor gekozen terwijl ik geen baan heb.. Zal dan wel schandalig bezig zijn..
Leven en laten leven zoals al eerder gezegd..
Denk niet dat je over een onderwerp als dit kan oordelen voordat je zelf voor de situatie gestaan hebt

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 18:34

Abortus kan inderdaad niet zomaar.. er zitten veel regeltjes aan en volgens mij heb je een bepaalde tijd dat je er over na moet denken! :j

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 18:43

BridgetF@

Ik kijk niet neer op mensen die een uitkering of wat dan ook ontvangen/ krijgen, laat dat duidelijk zijn!!!!

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 18:49

Tat_jana schreef:
Wel vindt ik dat de uitkering geschrapt moet worden als je een kind kunt dragen kun je ook werken dus hoppa aan het werk :) iedereen kan inpakken aan de lopende band of je dat nou leuk vindt ofniet:)

Tat_jana schreef:
Ja lijkt me wel ja,, ik heb zelf niet altijd een makkelijke zwangerschap gehad en vondt werken minder vermoeiend hoor.. Daarbij heb een dag taak aan het opvvoeden van de kleine dus ik begrijp niet waarom je wel kinderen kunt krijgen en houden en niet kunt werken :)

Beetje het zelfde idee als ik kan niet naar school want ik ben oh zo ziek maar kan wel naar de kermis ;)

Niet iedereen met een uitkering krijgt deze vanwege ziekte of arbeidsongeschiktheid hoor.
Er zijn veel bedrijven die over de kop gaan en veel banen die op de tocht staan. Ik ken meerdere mensen met een goede opleiding die op straat zijn komen staan omdat ze overcompleet zijn. Er zijn wel banen te vinden, maar er is heel erg veel concurrentie. Een vriendin van mij werkte op het kinderdagverblijf en moest daar weg, omdat het aantal kinderen zo extreem terug loopt. Gelukkig krijgt ze nu een uitkering. In haar branche is zo goed als geen werk te vinden. En het overige werk, daar zoeken ze vaak mensen met ervaring voor. Ze solliciteert zich rot, belt vaak nog even of de brief goed is aangekomen, maar ze krijgt gewoon geen uitnodigingen voor een gesprek. Helaas is zij geen uitzondering.
En werk aan de lopende band klinkt simpel, maar voor dat soort baantjes zoeken ze vaak jongere goedkopere mensen.

En natuurlijk moeten ze goed kijken of een uitkering wel terecht is, maar dat geldt voor iedereen of het nu een zwangere vrouw van 20 is, een moeder van 8 kinderen, een jonge kerel van 19 of een man van 43. Daar moet natuurlijk geen onderscheid in gemaakt worden.

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 19:21

xSlvna schreef:
Ken zat 'domme' mensen waarbij het in de opvoeding finaal fout ging omdat zijzelf jong en arm waren, kinderen die thuis opgesloten zaten als mam's ging stappen, kinderen die fruit alleen in de supermarkt zagen etc. Ik zeg ook nergens dat het altijd fout gaat, heb het gewoon over de foute gevallen.

Wat wil je dan doen aan die foute gevallen, preventief castreren? Daarnaast wie is er dan te dom om kinderen te krijgen, verbind je daar een IQ aan, moet iemand minstens een HAVO diploma hebben? Dan nog staat intelligentie niet gelijk aan een goede ouder zijn. Zo ben ik zelf helemaal niet dom, maar ik denk niet dat ik een goede ouder zou zijn, daarom wil ik ook geen kinderen. (Zeg ik nu)

Soms zou ik ook wel willen dat de opvoedkunde van een potentiële ouder getest werd voor ze aan kinderen mochten beginnen, puur en alleen om het leed wat je om je heen hoort, maar helaas werkt dat niet zo.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 19:25

Waarom heb je als je een uitkering hebt geen recht op een kind? Ik vind dat de ouders dat lekker zelf mogen bepalen.

Of het verstandig is, is natuurlijk een heel ander punt, maar ik kan niet in iedereens portemonnee kijken en vind dat ook niet nodig. Ik denk dat als je een derde kind krijgt bij dezelfde man je er toch echt wel over nagedacht hebt. Als je een uitkering hebt ben je niet per se arm en zegt dat niet dat je je kind niet kunt onderhouden..

Mijn oma was ook 16 toen ze mijn vader kreeg, ongepland, woonde thuis en had geen werk, mijn opa was werkte als fietsenmaker dus ook geen op-en-top betaalde baan maar dat is toch ook goed gekomen? Ik zou dus niet zo 1,2,3 maar roepen dat mensen die een uitkering hebben/ op een hele jonge leeftijd kinderen krijgen het niet kunnen redden.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 19:34

Het gaat hier volgens mij nog steeds niet om het wel of niet hebben van veel geld..het gaat om het perse willen van meerdere kinderen en daar de staat voor op laten draaien...toch?

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 19:43

Hoezo de staat ergens voor op laten draaien? Bij een WWB uitkering is de norm voor gehuwden met of zonder kinderen gelijk, de enige dingen die je extra krijgt zodra er een kind in beeld is zijn Kinderbijslag (krijgt iedereen met kinderen) en kindgebonden budget (kunnen alle minima aanvragen).

Magiccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 19:50

Cer schreef:
Het gaat hier volgens mij nog steeds niet om het wel of niet hebben van veel geld..het gaat om het perse willen van meerdere kinderen en daar de staat voor op laten draaien...toch?

Precies. Dit hele topic wordt uit zijn verband gerukt door mensen die zich aangesproken voelen. Het gaat er niet om of je arm of rijk bent, het gaat om je instelling! Een jonge meid, alleenstaand, die onterecht een uitkering ontvangt, met 3 kinderen van 3 verschillende kerels. Dat is ongeveer het beeld waar de TS het over heeft.

Ik snap nog steeds niet hoe mensen het voor elkaar krijgen om een uitkering te ontvangen terwijl ze er geen recht op hebben maar schijnbaar zijn het er toch genoeg. Ik ben er erg op tegen en ben het helemaal met je eens TS! :Y)

Oja en die kinderbijslag mag van mij wel naar maximaal 3 kinderen per gezin. Vind het niet echt nodig om zoveel kinderen te stimuleren, er zijn al genoeg mensen op deze aardbol. :o

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 19:56

Depende schreef:
Hoezo de staat ergens voor op laten draaien? Bij een WWB uitkering is de norm voor gehuwden met of zonder kinderen gelijk, de enige dingen die je extra krijgt zodra er een kind in beeld is zijn Kinderbijslag (krijgt iedereen met kinderen) en kindgebonden budget (kunnen alle minima aanvragen).

Waaaarom wil iemand van begin 20 zonder baan met partner zonder baan überhaupt kinderen? Dat kan toch later ook nog? (medische moeilijkheden even uitgesloten anders volgt daar een hele riedel over)

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 20:30

Cer schreef:
Depende schreef:

Waaaarom wil iemand van begin 20 zonder baan met partner zonder baan überhaupt kinderen? Dat kan toch later ook nog? (medische moeilijkheden even uitgesloten anders volgt daar een hele riedel over)

Ik zou het echt niet weten, maar ja ik heb daar ook vrij weinig mee te maken, het zal toch de voorplantingsdrang zijn. Zoals ik al eerder zei, nee ik zou het niet willen, maar je kan het een ander nu eenmaal niet verbieden en niet voor een ander beslissen.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 22:46

Cer schreef:
Depende schreef:

En waaaaaarom is het aan andere om iets van die keuze te vinden?

Als zij daarvoor kiezen is het hun leven,dat jouw keuze anders is ; Leef en laat leven!

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-13 23:06

Magiccc schreef:
Cer schreef:

Precies. Dit hele topic wordt uit zijn verband gerukt door mensen die zich aangesproken voelen. Het gaat er niet om of je arm of rijk bent, het gaat om je instelling! Een jonge meid, alleenstaand, die onterecht een uitkering ontvangt, met 3 kinderen van 3 verschillende kerels. Dat is ongeveer het beeld waar de TS het over heeft.

Ik snap nog steeds niet hoe mensen het voor elkaar krijgen om een uitkering te ontvangen terwijl ze er geen recht op hebben maar schijnbaar zijn het er toch genoeg. Ik ben er erg op tegen en ben het helemaal met je eens TS! :Y)

Oja en die kinderbijslag mag van mij wel naar maximaal 3 kinderen per gezin. Vind het niet echt nodig om zoveel kinderen te stimuleren, er zijn al genoeg mensen op deze aardbol. :o

Eindelijk iemand precies die snapt wat ik bedoel.

Dat 'Leef en laat leven', daar gaat het mij niet om, van mij mogen ze best fokken hoor, maar niet aankakken bij de staat omdat die kinderen opvoeden zo lastig (en duur) is. In mijn ogen moet je je kinderen iets kunnen bieden buiten liefde, geen jackpot, maar toch 'iets'. Er is uiteraard altijd een kans dat je ontslagen word, maar de kans op ontslagen te worden is kleiner, dan de kans om uberhaubt nog aangenomen te worden als diploma-loze, snappen jullie me? :+

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 23:24

In deze tijd maakt ook dat niet veel meer uit hoor.. Er vallen genoeg ontslagen,en die mensen solliciteren zich rot maar worden nergens aangenomen omdat ze over gekwalificeerd zijn.. 8)7

Zekerheid heb je nooit in dit leven,en als deze groep mensen voor deze levensstijl kiezen en 'leven van de staat' moeten ze dat lekker zelf weten. Feit is dat jij daar niks aan kan veranderen,je kunt het fout vinden,asociaal of noem maar op.

je zegt hierboven dat je van het leef en laat leven bent,maar dit topic bewijst het tegendeel. Wanneer je leef en laat leven,dan haal je je schouders op en ga je je zorgen maak over je eigen leven en niet die van alle andere nederlanders.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-13 23:49

Ik zeg toch ook 'daar gaat het mij niet om'?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 06:04

Saskia9 schreef:
En waaaaaarom is het aan andere om iets van die keuze te vinden?

Als zij daarvoor kiezen is het hun leven,dat jouw keuze anders is ; Leef en laat leven!

Omdat dat dan volgens mij ook van mijn belastinggeld gesponsord wordt, om het maar eens heel cru te zeggen. Dan mogen jonge mensen best wel even nadenken voordat ze perse iets willen, want t komt nogal verwend over: "ik heb geen geld, geen zin om te werken en wil perse 3 kinderen dus dan doe ik dat gewoon".

Buiten dat ik overal wat van mag vinden, valt ook onder de noemer "leef en laat leven". Je kan het ook nog onder "interesse" of "bezorgdheid" filen..en reacties zoals die van jou onder desinteresse ;-)

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 09:52

Helemaal niet,jij kunt niet weten hoe ik mijn reacties bedoel. Alleen maar door kortzichtig vast te stellen wat je zelf denkt. Idem met waarop de Ts doelt.

Er zijn meerdere mensen die vinden dat hun zuurverdiende belastinggeld opgaat aan luie mensen,maar je woont in Nederland,een land waar dit kan en dit gebeurt. Ben je het er niet mee eens,dan moet je wellicht verhuizen naar een land waar dit soort dingen anders geregeld worden.
Dat bedoel ik met Leef en laten leven,mensen die daarmee zitten,kunnen daar niks aan veranderen.
Dus waarom zou je je erover opfreten als je er toch niets aan kunt doen als burger zijnde?

Magiccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 10:58

Misschien dat de overheid er wel wat aan kan doen. Maar dan moet je als burger wel goed laten merken dat je niet van dat soort mensen gediend bent. Lekker makkelijk om te zeggen: laat maar lekker hun gang gaan. Zal ik het ook maar gaan doen dan? Dan gaat de belasting weer omhoog als wij allemaal zo gaan leven. Vind je het dan nog niet erg?

En iemand die in de crisis zijn baan is kwijtgeraakt telt niet mee. Die probeert tenminste. :)

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 11:05

Ik vind dat iedereen zijn eigen beslissingen moet maken daarin.. Zelf ben ik een beetje tegen de "ik heb geen zin om te werken, en een uitkering is goed" mensen :+ Dus ik ben hierin niet objectief....

Voor mij is het heel duidelijk: financiele zekerheid etc heb ik nodig voordat ik aan kinderen wil beginnen... Maar dat ligt er ook wel aan dat ik er niet tegen zou kunnen om van dag tot dag te leven... Stel bij mij gaat de wasmachine kapot, dan is er over een dag een nieuwe (bij wijze van ;)) en ik zou dan niet heel MP af moeten in de hoop dat... of op FB om geld gaan vragen of weet ik veel wat :p

Het is een ander geval als iemand zijn baan kwijt is en wil werken natuurlijk.. Maar de mensen die te lui zijn om te werken, gewoon de uitkering afpakken... En de mensen die niet kunnen door wat dan ook, die mogen ze van mij het 3dubbele geven :$ (maarja ik ben niet objectief :p)