Edit: Ik had de post van Blue_eyes nog niet gezien, helemaal mee eens dus.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Wildgirl schreef:Och och wat een verbittering, wat een jaloezie, wat een ''ja-maar-ik-werk-harder-en-ik-verdien-toch-ook-niet-zoveel'' mentaliteit.
Wmb verdient Alex het 3dubbele, ik hoop dat hij er van kan genieten!
Dat er überhaupt mensen zijn die hun tijd besteden aan het tekenen van een petitie, get a life and stop complaining!
spicegirl schreef:lees dit maar eens; nederland heeft het duurste koningshuis van europa, terwijl beatrix de op 1 na rijkste vrouw ter wereld is..
Blue_Eyes schreef:Ik zou liever zien dat ze de beveiliging van iemand anders met een bekend kapsel eens wat zouden terugschroeven, want die heeft er zelf voor gekozen, de koningin niet.
my_precious schreef:en dat niet alleen, wat doen ze voor het geld?
werken doen ze niet hoor.. af en toe vakantie houden of een bezoekje brengen aan een sportvereniging.. wij hebben helemaal geen koning nodig, want we worden kapot bezuinigd in nederland en de koning of koningin doet er niks aan!
we worden geleefd in nederland
ik teken zeker de petitie
pluklief schreef:my_precious schreef:en dat niet alleen, wat doen ze voor het geld?
werken doen ze niet hoor.. af en toe vakantie houden of een bezoekje brengen aan een sportvereniging.. wij hebben helemaal geen koning nodig, want we worden kapot bezuinigd in nederland en de koning of koningin doet er niks aan!
we worden geleefd in nederland
ik teken zeker de petitie
Zonder staatshoofd kan je een land net zo goed opdoeken..
Blue_Eyes schreef:Omdat die paleizen niet van hen zijn maar van de staat?Daarom hoeven ze er geen belasting over te betalen. Het is staatseigendom. Het onderhoud van de Groene Draeck was gewoon onderdeel van het geschenk destijds, en daar wordt dus al aan veranderd, de koningin betaalt al een deel zelf (terwijl dat niet hoefde).
Citaat:Zonder staatshoofd kan je een land net zo goed opdoeken..[/
my_precious schreef:pluklief schreef:
Zonder staatshoofd kan je een land net zo goed opdoeken..
de regering is de gene die bepaald wat er gaat gebeuren, dus een koning is niet nodig.
TuttiFrutti_ schreef:Citaat:Zonder staatshoofd kan je een land net zo goed opdoeken..[/
Ja tuurlijkalsof alles afhangt van dat koningshuis. Nederland kan makkelijk zonder. Bespaard ons een hoop geld
Vudress schreef:Het heffen van belasting over de toelages levert alleen maar administratieve rompslomp op. Dat is niet voor niets afgeschaft. Het is een flink misverstand dat de koninklijke familie helemaal geen belasting betaalt. Volgens mij betalen ze gewoon vermogensbelasting e.d.
Citaat:In de Grondwet is een aantal belastingvrijstellingen vastgelegd:
-
over de uitkeringen van de leden van het Koninklijk Huis hoeven geen persoonlijke belastingen betaald te worden. Met andere woorden over de uitkeringen wordt geen loon- en inkomstenbelasting betaald;
-
de leden van het Koninklijk Huis die een uitkering genieten hoeven geen persoonlijke belastingen te betalen over de vermogensbestanddelen die dienstbaar zijn aan de uitoefening van hun functie;
-
wat de koning(in) of vermoedelijke troonopvolger erft of krijgt van een lid van het Koninklijk Huis is vrij van de rechten van successie, overgang en schenking. Koningin Beatrix en prins Willem-Alexander hoeven dus geen successierechten te betalen over hun erfenissen of schenkingen van andere leden van het Koninklijk Huis;
-
er bestaat een mogelijkheid om via de wet verdere belastingvrijstellingen toe te kennen.
Over andere inkomsten dan de uitkering en over privé-vermogen moeten de betreffende leden van het Koninklijk Huis wel belasting betalen.
Nouska schreef:my_precious schreef:ik vind het schande dat de koning zoveel moet verdienen terwijl hij makkelijk met minder kan doen.
Hoe weet jij (bedoel ik niet persoonlijk naar jou, ik reageer op de uitspraak) of het "makkelijk" met minder kan? En hoeveel minder?