Noord Korea in staat van Oorlog...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 15:36

little_birdy schreef:
tijd om heel n-korea plat te bombarderen en er een grote parkeerplaats van te maken .....

:')
Voor welke auto's

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 15:38

little_birdy schreef:
tijd om heel n-korea plat te bombarderen en er een grote parkeerplaats van te maken .....

Hartstikke ver met mijn winkelkarretje... :roll:

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 15:38

heidy_wilco schreef:
little_birdy schreef:

:')
Voor welke auto's

die van zuid Korea!

nicci88

Re: Noord Korea in staat van Oorlog...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 15:39

zal Hyundai blij mee zijn ;)

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 15:39

Weetje, als we praten over het idee van gooi een bom op dat land, heb ik het idee dat wij denken dat de bom en de inhoud niet verder gaat dan de landgrenzen...

Doubtless

Re: Noord Korea in staat van Oorlog...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 15:40

Of uberhaupt de gevolgen waar je een grap over maakt?

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 15:41

Doubtless schreef:
Of uberhaupt de gevolgen waar je een grap over maakt?

idd...

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 15:42

little_birdy schreef:

En wat van al die onschuldige mensen in die werkkampen daar omdat ze hun leider niet gehoorzamen?

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 15:43

Eigenlijk is N-Korea gewoon de Duitsland van WO-II...
Laatst bijgewerkt door heidy_wilco op 05-04-13 15:43, in het totaal 1 keer bewerkt

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 15:43

dat begrijp ik zeker wel.
Maar wat moeten we dan?
Tegenhouden kunnen we het niet?
Dan maar het beste van maken toch?

We weten nog niet eens wat ze precies allemaal aan nucleaire wapens hebben, dus ook niet wat de precieze gevolgen zullen zijn.
Inderdaad zullen we dan een hele tijd geen verse groente van het land kunnen eten.
Ook de Economie zal waarschijnlijk op zen gat vallen.
De in en export zal er onder lijden, enz.
Dus ja ik denk wel na over de gevolgen, maar nogmaals wat moeten we dan?

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 15:44

Noord korea is een raar en eng land ik heb meerdere boeken gelezen over vervolging daar.
Als ze maar denken dat je de leider niet aanbid/gehoorzaamd zit je zo in een strafkamp en dat zijn geen kampjes. Daar worden de meest gruwelijke dingen uitgehaald...
Mensen gemarteld, vermoord etc.

Het land doet alsof ze van hun leider houden. Maar als ze anders doen en niet huilen voor tv of juist om hem jubelen. Dan zitten ze binnen de kortse keren in zo'n kamp of zijn ze opeens van de aardbodem verdwenen. Het is een eng land.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 15:45

We kunnen er inderdaad niets aan doen...

Maar als we het wel overleven, denk ik dat het voor de economie wel goed zou zijn. Denk aan wederopbouw enzo...

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 15:45

Ik vind een bom werpen op dat land geen optie. Eerder de regering opsluiten of verwijderen hoe je het wilt noemen. Er leven echt wel goede mnesne in dat land!

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 15:46

blokje schreef:
Noord korea is een raar en eng land ik heb meerdere boeken gelezen over vervolging daar.
Als ze maar denken dat je de leider niet aanbid/gehoorzaamd zit je zo in een strafkamp en dat zijn geen kampjes. Daar worden de meest gruwelijke dingen uitgehaald...

Het land doet alsof ze van hun leider houden. Maar als ze anders doen en niet huilen voor tv of juist om hem jubelen. Dan zitten ze binnen de kortse keren in zo'n kamp of zijn ze opeens van de aardbodem verdwenen. Het is een eng land.

Dat was Duitsland toen ook.
Je kan gewoon naar de acties in Nazi-Duitsland kijken. Precies hetzelfde patroon, en handelingen.

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 15:47

heidy_wilco schreef:
We kunnen er inderdaad niets aan doen...

Maar als we het wel overleven, denk ik dat het voor de economie wel goed zou zijn. Denk aan wederopbouw enzo...

Dat komt pas als ze klaar zijn.
Als VS en china zich er werkelijk mee gaan bemoeien...
Wat dacht je van in en export?
De beurzen die omvallen, enz...

Dat duurt jaren voordat de economie weer op orde is denk ik.
(maar heb er niet voor gestudeerd, dus weet het niet zeker)

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 15:48

Je kan me nu erg naïef of dom vinden... Maar wat blokje nu zegt, valt dat ook niet onder het 'niet houden van de leider' ? Straks komen ze ons allemaal halen... Zo denk ik dus :\

heidy_wilco

blokje schreef:
Ik vind een bom werpen op dat land geen optie. Eerder de regering opsluiten of verwijderen hoe je het wilt noemen. Er leven echt wel goede mnesne in dat land!

Maar hoe krijg je die regering te pakken? Het klinkt zo makkelijk allemaal, maar helaas... Ze zijn in pakistan enzo ook al zo lang bezig met mensen pakken, maar er komt wel weer een nieuw persoon voor in de plaats die het stokje overneemt. De meesten zijn zo gehersenspoelt...

blokje

heidy_wilco schreef:
blokje schreef:

Je kan gewoon naar de acties in Nazi-Duitsland kijken. Precies hetzelfde patroon, en handelingen.

Idd. Alleen is het bij noord korea al JAAAAARRREEEN zo.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 15:49

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 15:49

heidy_wilco schreef:
blokje schreef:

Maar hoe krijg je die regering te pakken? Het klinkt zo makkelijk allemaal, maar helaas... Ze zijn in pakistan enzo ook al zo lang bezig met mensen pakken, maar er komt wel weer een nieuw persoon voor in de plaats die het stokje overneemt. De meesten zijn zo gehersenspoelt...

Ik heb ook geen idee ;) maar een heel land uitroeien is wel heel onmenselijk vind je niet?

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 15:51

blokje schreef:
heidy_wilco schreef:

In duitsland ook hoor. Dat was in 1933 al wel aan de gang, alleen waren de vernietigingskampen er toen nog niet. Maar die werkkampen al wel hoor.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 15:51

Ja maak de mensen bang dan willen ze wel extra geld uitgeven aan beveiliging van "hun" land....

Echt corrupte K zooi....

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 15:52

Duitsland heeft iig zijn ambassade al gesloten in nk en de mensen daar weggehaald.

Tieneke

Ik denk echt dat het het beste zou zijn als er iets zou gebeuren waardoor het regime daar omver wordt geblazen. Ik denk dat het voor de bevolking niet veel erger kan dan dat het nu is. Als daar een oorlog voor nodig is, hopelijk eentje zonder inzet van kernwapens, dan lijkt dat misschien gruwelijk dat ik het zo zeg, maar dan moet dat maar, want dit is duidelijk niet door gesprek te bereiken. Dit kan niet blijven duren en de dreigementen worden alleen erger en de kans om meer kernwapens te bouwen alleen maar groter. Ik denk ook dat die oorlog er toch vroeg of laat komt.

Of wat ik eerder zei: dat China het land zou annexeren, maar dat zal niet zo waarschijnlijk zijn.

blokje

heidy_wilco schreef:
blokje schreef:

In duitsland ook hoor. Dat was in 1933 al wel aan de gang, alleen waren de vernietigingskampen er toen nog niet. Maar die werkkampen al wel hoor.

hihi ik moet dus beter met me neus de geschiedenis in duiken.