'NS wil mening van reizigers minder zwaar meetellen'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vjestagirl

Berichten: 26927
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 16:33

Doubtless schreef:
Weegt die 45 euro op tegen wat je anders had moeten betalen voor het reizen (4 jaar?)?


Ik betaal wel, €70,- per maand. Als ik het niet betaal dan betaald de overheid het. Het is niet gratis.
Waar komt die €45,- trouwens vandaan?

Doubtless

Berichten: 8884
Geregistreerd: 29-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 16:33

Zijn files ook onacceptabel? En stoplichten die lang op rood staan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 16:34

Als hier de trein niet rijdt pak ik ook gewoon de auto of de fiets, of de bus, ik ben creatief en zoek alternatieven zelfs al is het een eind weg. En ja, ik krijg daar ook geen vergoeding voor, lever er zelfs geld op in.

Doubtless

Berichten: 8884
Geregistreerd: 29-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 16:34

Vjestagirl schreef:
Doubtless schreef:
Weegt die 45 euro op tegen wat je anders had moeten betalen voor het reizen (4 jaar?)?


Ik betaal wel, €70,- per maand. Als ik het niet betaal dan betaald de overheid het. Het is niet gratis.
Waar komt die €45,- trouwens vandaan?


En hoeveel zou je betalen als je jouw tickets helemaal zelf zou moeten betalen?
Oh sorry, een halve dag a 15 euro per uur. Dan wordt het 105 euro :Y) .

Vjestagirl

Berichten: 26927
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 16:36

Doubtless schreef:
En hoeveel zou je betalen als je jouw tickets helemaal zelf zou moeten betalen?


€54,4- per maand, hoezo? :)
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 03-04-13 16:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Undefined
Berichten: 3770
Geregistreerd: 18-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 16:36

Doubtless schreef:
Zijn files ook onacceptabel? En stoplichten die lang op rood staan?


Dat heeft hier toch niks mee te maken?

Vjestagirl

Berichten: 26927
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 16:37

Doubtless schreef:
Zijn files ook onacceptabel? En stoplichten die lang op rood staan?


En mensen die honger hebben in Afrika, en paarden die geschopt worden en andere dingen die niets te maken hebben met de prestaties van de NS?

Doubtless

Berichten: 8884
Geregistreerd: 29-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 16:38

Vjestagirl schreef:
Doubtless schreef:
En hoeveel zou je betalen als je jouw tickets helemaal zelf zou moeten betalen?


€58,- per maand, hoezo? :)


Volgens mij een miscommunicatie.
Je betaalt 70 euro nu om onbeperkt te reizen? Ik maak uit bovenstaande reactie op dat je zonder regeling 58 per maand zou betalen, maar ik gok dat dat niet klopt.

Mijn punt is dat ik denk dat je alsnog geld bespaard ondanks dat je 2 keer iets hebt gemist wat je geld heeft gekost...

Doubtless

Berichten: 8884
Geregistreerd: 29-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 16:39

Undefined schreef:
Doubtless schreef:
Zijn files ook onacceptabel? En stoplichten die lang op rood staan?


Dat heeft hier toch niks mee te maken?


Dingen in het verkeer/vervoer waar niet altijd iemand iets aan kan doen maar waardoor mensen wel te laat op hun bestemming aankomen.

Undefined
Berichten: 3770
Geregistreerd: 18-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 16:41

Ik ga bij de NS ook geen individuele mensen aanspreken op vertragingen etc.
Maar ik heb, zoals ik al zei, de laatste tijd veel vertraging zonder dat er ook maar iets van een kink in de kabel is, zoals sneeuw, ongelukken etc. Dan ga ik me wel afvragen hoe goed dat beleid precies is.

Vjestagirl

Berichten: 26927
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 16:41

Doubtless schreef:
Vjestagirl schreef:
€58,- per maand, hoezo? :)


Volgens mij een miscommunicatie.
Je betaalt 70 euro nu om onbeperkt te reizen? Ik maak uit bovenstaande reactie op dat je zonder regeling 58 per maand zou betalen, maar ik gok dat dat niet klopt.

Mijn punt is dat ik denk dat je alsnog geld bespaard ondanks dat je 2 keer iets hebt gemist wat je geld heeft gekost...


Nee dat klopt wel. Ik kon op het moment de €58,- per maand niet direct missen, en dan kies je dus voor het alternatief om iets meer te betalen maar dat wel een poos uit te kunnen stellen, mocht het mislopen met mijn studie.

Doubtless

Berichten: 8884
Geregistreerd: 29-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 16:43

Ik heb mijn punt wel gemaakt geloof ik :+ Ik hoef en wil jullie niet overtuigen dat NS het behoorlijk goed doet als we het OV vergelijken met het OV in het buitenland. Lekker blijven zeuren en klagen voor wie dat wil, maar ik ben het ermee eens dat de negatieve kant vaker onthouden wordt dan de positieve kant. Voor hen die alleen maar negatief over de NS denken zijn de auto, de motor en de bus er.

Sabini

Berichten: 3209
Geregistreerd: 16-08-11
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 16:47

Doubtless schreef:
Ik hoef en wil jullie niet overtuigen dat NS het behoorlijk goed doet als we het OV vergelijken met het OV in het buitenland. Lekker blijven zeuren en klagen voor wie dat wil, maar ik ben het ermee eens dat de negatieve kant vaker onthouden wordt dan de positieve kant. Voor hen die alleen maar negatief over de NS denken zijn de auto, de motor en de bus er.
Ik ben het met je eens. Mensen die klagen over de NS zijn vaak mensen die zeer ontevreden zijn, en daarmee oververtegenwoordigd. Elke trein-reizende Nederlander zou ooit eens zoveel met de trein moeten reizen in Engeland of een ander Europees land, dan worden de klachten richting de NS een stuk minder :j
Laatst bijgewerkt door Sabini op 03-04-13 16:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Undefined
Berichten: 3770
Geregistreerd: 18-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 16:49

Doubtless schreef:
Ik heb mijn punt wel gemaakt geloof ik :+ Ik hoef en wil jullie niet overtuigen dat NS het behoorlijk goed doet als we het OV vergelijken met het OV in het buitenland. Lekker blijven zeuren en klagen voor wie dat wil, maar ik ben het ermee eens dat de negatieve kant vaker onthouden wordt dan de positieve kant. Voor hen die alleen maar negatief over de NS denken zijn de auto, de motor en de bus er.


Ik woon niet in het buitenland en vind ook niet dat ik daar wat mee te maken heb.
Wel ben ik het er mee eens dat over het algemeen de negatieve kant meer belicht wordt dan de positieve kant. Wat opzich ook logisch is, als ik 1 keer met de trein reis en ik had nergens geen problemen voel ik niet de behoefte om dit aan veel mensen te melden. Wanneer ik wel een probleem heb voel ik die behoefte ineens wel. Tot januari had ik ook nooit problemen met de NS en heb dan ook altijd geroepen dat ik het prima vind :)
Echter begint het me nu te irriteren dat ik wel vertragingen etc heb en dan zeg ik daar inderdaad wat van.

Doubtless

Berichten: 8884
Geregistreerd: 29-12-10

Re: 'NS wil mening van reizigers minder zwaar meetellen'

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 16:50

Nou hopen dat die boetes ervoor zorgen dat je wensen uitkomen dan :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 16:52

Enne, klagers bedankt. Door jullie betalen we volgend jaar vast het dubbele voor de treinkaartjes +:)+

(in het algemeen he, niet alleen op Bokt)

Szan

Berichten: 6647
Geregistreerd: 29-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 16:55

Hier een reiziger die 6 dagen per week met de NS reist (zowel in Randstad/korte trajecten als in het buitengebied).
Ben ontzettend tevreden en zie dat ik gelukkig niet de enige ben :j

Over de discussie van je studenten OV: als je vind dat je niet genoeg vergoeding als student krijgt bij vertraging, dan kan je je OV chipkaart ook opzeggen. Betaal je lekker je eigen kaartjes en krijg je bij vertraging de volle pond terug, in plaats van een paar euro. Niemand verplicht je om mee te doen aan het collectieve studenten OV, hoor.

Undefined
Berichten: 3770
Geregistreerd: 18-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 17:04

Ik denk dat het duidelijk is dat de meningen verdeeld zijn :+ Ik hou me er verder buiten. :)

Shadow0

Berichten: 44636
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 10:23

Jans schreef:
Als student vind ik eigenlijk ook dat je niks moet terug kunnen vragen zo lang je een OV hebt / niet betaald. Je mag verdorie gratis reizen.


Zeker niet gratis hoor. Zoals gezegd betaal je daar als student dus voor - en de NS krijgt daar ook geld voor, ook van de overheid. Ze hebben dus gewoon hun diensten te leveren. Er zijn namelijk wel afspraken gemaakt (onder andere over prestaties) en het is niet meer dan redelijk dat de NS nadelen ondervindt als ze die afspraken niet nakomt.

miss_lizje

Berichten: 6278
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 10:28

Fiffill schreef:
love_western schreef:
Het is toch gewoon een feit dat ze bijna nooit op tijd rijden.


Nou, volgens de feiten rijdt er volgens mij meer dan 90% gewoon op tijd.
Dit is dan wel een stuk van vorig jaar: http://www.nu.nl/binnenland/2759519/ns- ... -tijd.html

Idd als er een ongeluk gebeurd sta je lang stil, dat is zeker in een volle trein echt niet fijn. :n



Dat komt omdat treinen die echt te veel vertraging hebben eruit worden gehaald. Die stoppen al met rijden voordat ze hun eindstation hebben bereikt. Dan behoren ze namelijk niet meer tot de categorie te laat.

Edit: typfout

Yvonne_V
Berichten: 2320
Geregistreerd: 11-11-10

Re: 'NS wil mening van reizigers minder zwaar meetellen'

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 14:04

hahahaha telden ze de mening uberhaupt al wel mee?

Zwitsal

Berichten: 7420
Geregistreerd: 02-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 13:03

ik vind de hele boete-discussie nog wel interessant.. (of het wel of niet terecht is dat ze een boete moeten betalen bij onvoldoende prestaties).
maar ik vind het echt een grap dat de NS, zodra het oordeel van de reizigers ze niet aanstaat, dat hele oordeel dan maar willen schrappen om zo de boete te ontlopen/ een positiever beeld over zichzelf te creeeren.

Ik ben trouwens ook een van de mensen die af en toe horendol worden van de NS.
het lijkt ook wel alsof de vertragingen met 'vlagen' komen.
Soms gaat het weken prima. en dan vervolgens heb ik weer wekenlang bijna elke keer vertraging.
En niet omdat het dan winter is en er toevallig 2 sneeuwvlokken uit de lucht komen vallen.
Heb het ook wel eens in mei/juni gehad dat ik naar mijn studie een maand of 2 structureel 1 a 2 treinen (dus een 30-60 minuten eerder!) moest nemen om dan alsnog maar net op tijd te komen.
Dan stond er weer een defecte stoptrein voor ons op het spoor, dan waren de wissels niet oke, of de bovenleiding, of koperdieven, of lentebloesem op het spoort, een kapot rood sein, of we stonden midden in de weilanden stil 'gewoon omdat het kon' (nee oke, dan werd er gewoon geen reden doorgegeven).
Ook debiel vind ik dat als de winter er weer aankomt en er dan allemaal reclamespotjes op tv komen met "de NS, winterklaar!", en er dan 3 sneeuwvlokken vallen , dat dan gelijk de hele dienstregeling over hoop ligt. OF dat ze de dienstregeling dagen van te voren aanpassen (lees: op mijn traject de helft van de treinen schrappen) en dat de overige treinen dan ALSNOG met +10 min vertraging rijden. Roep dan ook niet dat je winterklaar bent :S. en ohja 'gratis koffie en thee voor het ongemakt', is blijbaar alleen gratis op sommige stations/bij sommige kiosken, niet bij allemaal, en blijkbaar alleen voor 9 uur/half 10 ofzo?

Merk inderdaad ook vaak dat bij een vertraging > 15 minuten de hele trein vaak gewoon geschrapt wordt.
Of dat ze een spoorwijziging doorgeven die niet klopt. vlak voor vertrek een ander spoor omroepen, alle mensen op een drafje naar het nieuwe spoor, daar aangekomen ziet iedereen de trein op het oorspronkelijke spoor aankomen en gelijk weer vertrekken --> iedereen dus de trein gemist.
(en ja, dit soort dingen waren geen eenmalige acties).


De vertrektijden van de trein vind ik tegenwoordig zo onzeker/onregelmatig dat ik altijd mn hart vast houd als ik het spoor op kom lopen. ik heb wel het idee dat dit pas de afgelopen 4 jaar zo is, en dat het steeds erger wordt. de 2 jaar die ik daarvoor dagelijks met de trein reisde had ik geloof ik zelden problemen of vertraging.

Overigens snap ik best dat als er bijvoorbeeld mensen voor de trein springen dat de NS daar vaak niets aan kan doen. en ik vind het voor de NS medewerkers tijdens zo'n crisis dag ook wel naar, die mensen proberen zo goed als het gaat te helpen maar krijgen zelf vaak ook helemaal geen info door.

CoronaLime

Berichten: 5636
Geregistreerd: 13-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 15:14

love_western schreef:
Het is toch gewoon een feit dat ze bijna nooit op tijd rijden. En ik heb hier elke ochtend dat ik in de trein moet staan. Heb zelfs al een paar gehad dat ik er niet meer in mocht van de conducteur. Want iedereen stond hutjemutje op elkaar.

Nou er moet dan maar iemand voor de trein springen. Sta je daar ruim een uur in de trein op elkaar geplakt. Ik zou denk ik gek worden. Want na buiten mag je dan ook niet.


Richting Groningen 's ochtends zeker? Dat is echt een waar drama, ik kan veel korter via Beilen reizen, maar ga vaak toch maar over Meppel omdat ik vanaf Beilen 99% zeker moet staan..

Ik vind dit wel weer de zoveelste misser van de NS, eerst de plaszak, de winterdienstregeling is ook een aanfluiting.. Waarom zou ik er op het zelfde stuk ineens 20 minuten extra over moeten doen, terwijl treinen tussen stations soms zelfs afremmen omdat ze te vroeg zijn :+

En wat mij betreft mogen ze best wat meer controleren in de stiltecoupé, kom zó vaak van die schreeuwers tegen, of meiden die gezellig aan het kletsen zijn :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 15:30

CoronaLime schreef:
love_western schreef:
Het is toch gewoon een feit dat ze bijna nooit op tijd rijden. En ik heb hier elke ochtend dat ik in de trein moet staan. Heb zelfs al een paar gehad dat ik er niet meer in mocht van de conducteur. Want iedereen stond hutjemutje op elkaar.

Nou er moet dan maar iemand voor de trein springen. Sta je daar ruim een uur in de trein op elkaar geplakt. Ik zou denk ik gek worden. Want na buiten mag je dan ook niet.


Richting Groningen 's ochtends zeker? Dat is echt een waar drama, ik kan veel korter via Beilen reizen, maar ga vaak toch maar over Meppel omdat ik vanaf Beilen 99% zeker moet staan..

Ik vind dit wel weer de zoveelste misser van de NS, eerst de plaszak, de winterdienstregeling is ook een aanfluiting.. Waarom zou ik er op het zelfde stuk ineens 20 minuten extra over moeten doen, terwijl treinen tussen stations soms zelfs afremmen omdat ze te vroeg zijn :+

En wat mij betreft mogen ze best wat meer controleren in de stiltecoupé, kom zó vaak van die schreeuwers tegen, of meiden die gezellig aan het kletsen zijn :+

Nee richting Meppel. Maar trein komt dus idd uit groningen.

Tikara
Berichten: 94
Geregistreerd: 21-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 15:48

Ik reis minimaal 5 keer in de week met de trein en dan ook nog een lang traject dus vind ik dat ik voldoende met de trein reis om een mening te hebben :j

Ten eerste een reactie op dat het onderzoek gebaseerd zou worden op klachten............... zeker drie a vier keer in het jaar krijg ik in de trein een formulier om in te vullen aangaande mijn klanttevredenheid. Het heeft dus niets te maken met feit dat alleen klagers worden gehoord en tevreden mensen stil zijn! Het is gewoon een onafhankelijk klanttevredenheidsonderzoek.

Dat er af en toe vertragingen zijn kan ik begrijpen en ik hou hier zelf altijd rekening mee, de vertragingen in de winter of als er blaadjes op de rails liggen daar heb ik meer moeite mee! Als ik bij mijn baas jaar na jaar dezelfde fouten maak dan krijg ik mijn ontslag ............. De informatie voorziening aangaande vertragingen zou in veel gevallen wel beter kunnen. Ik ben zelf wel eens (samen met 200 andere mensen) van perron naar perron gestuurd en dat 4 (!) om uiteindelijk op het originele perron weer aan te komen waar de trein voor je neus vertrekt. Of de omroep geeft aan dat jouw trein weer gaat rijden waardoor je de rij verlaat van de trein die je via een omweg naar je bestemming zou moeten brengen. Die trein vertrekt vrolijk en terwijl je deze nog nakijkt zegt omroep: treinen gaan toch niet gaat nog minimaal 2 uur duren. Als ik hoor: we bieden u een gratis kopje of thee aan dan weet ik het al wel..............dit gaat lang duren.

Dat je altijd thuis komt is ook niet waar ik heb meerdere malen ander vervoer moeten regelen om toch nog thuis te kunnen komen. Ben ik nu alleen maar ontevreden? Nee zeker niet, op mijn traject kan ik meestal zitten (gelukkig) behalve op vrijdag dan reis ik niet buiten de spits en is de trein de helft in formaat van buiten de spits :') en mag ik soms niet mee. Ik heb een drukke baan en maak lange uren en dan is de trein heerlijk (ik hoef niet meer op te letten) Dus voor een groot deel tevreden met wat verbeterpunten *\o/*