Doubtless schreef:Weegt die 45 euro op tegen wat je anders had moeten betalen voor het reizen (4 jaar?)?
Ik betaal wel, €70,- per maand. Als ik het niet betaal dan betaald de overheid het. Het is niet gratis.
Waar komt die €45,- trouwens vandaan?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Vjestagirl schreef:Doubtless schreef:Weegt die 45 euro op tegen wat je anders had moeten betalen voor het reizen (4 jaar?)?
Ik betaal wel, €70,- per maand. Als ik het niet betaal dan betaald de overheid het. Het is niet gratis.
Waar komt die €45,- trouwens vandaan?
Vjestagirl schreef:Doubtless schreef:En hoeveel zou je betalen als je jouw tickets helemaal zelf zou moeten betalen?
€58,- per maand, hoezo?
Doubtless schreef:Vjestagirl schreef:€58,- per maand, hoezo?
Volgens mij een miscommunicatie.
Je betaalt 70 euro nu om onbeperkt te reizen? Ik maak uit bovenstaande reactie op dat je zonder regeling 58 per maand zou betalen, maar ik gok dat dat niet klopt.
Mijn punt is dat ik denk dat je alsnog geld bespaard ondanks dat je 2 keer iets hebt gemist wat je geld heeft gekost...
Doubtless schreef:Ik ben het met je eens. Mensen die klagen over de NS zijn vaak mensen die zeer ontevreden zijn, en daarmee oververtegenwoordigd. Elke trein-reizende Nederlander zou ooit eens zoveel met de trein moeten reizen in Engeland of een ander Europees land, dan worden de klachten richting de NS een stuk minderIk hoef en wil jullie niet overtuigen dat NS het behoorlijk goed doet als we het OV vergelijken met het OV in het buitenland. Lekker blijven zeuren en klagen voor wie dat wil, maar ik ben het ermee eens dat de negatieve kant vaker onthouden wordt dan de positieve kant. Voor hen die alleen maar negatief over de NS denken zijn de auto, de motor en de bus er.
Doubtless schreef:Ik heb mijn punt wel gemaakt geloof ikIk hoef en wil jullie niet overtuigen dat NS het behoorlijk goed doet als we het OV vergelijken met het OV in het buitenland. Lekker blijven zeuren en klagen voor wie dat wil, maar ik ben het ermee eens dat de negatieve kant vaker onthouden wordt dan de positieve kant. Voor hen die alleen maar negatief over de NS denken zijn de auto, de motor en de bus er.
Jans schreef:Als student vind ik eigenlijk ook dat je niks moet terug kunnen vragen zo lang je een OV hebt / niet betaald. Je mag verdorie gratis reizen.
Fiffill schreef:love_western schreef:Het is toch gewoon een feit dat ze bijna nooit op tijd rijden.
Nou, volgens de feiten rijdt er volgens mij meer dan 90% gewoon op tijd.
Dit is dan wel een stuk van vorig jaar: http://www.nu.nl/binnenland/2759519/ns- ... -tijd.html
Idd als er een ongeluk gebeurd sta je lang stil, dat is zeker in een volle trein echt niet fijn.
love_western schreef:Het is toch gewoon een feit dat ze bijna nooit op tijd rijden. En ik heb hier elke ochtend dat ik in de trein moet staan. Heb zelfs al een paar gehad dat ik er niet meer in mocht van de conducteur. Want iedereen stond hutjemutje op elkaar.
Nou er moet dan maar iemand voor de trein springen. Sta je daar ruim een uur in de trein op elkaar geplakt. Ik zou denk ik gek worden. Want na buiten mag je dan ook niet.
CoronaLime schreef:love_western schreef:Het is toch gewoon een feit dat ze bijna nooit op tijd rijden. En ik heb hier elke ochtend dat ik in de trein moet staan. Heb zelfs al een paar gehad dat ik er niet meer in mocht van de conducteur. Want iedereen stond hutjemutje op elkaar.
Nou er moet dan maar iemand voor de trein springen. Sta je daar ruim een uur in de trein op elkaar geplakt. Ik zou denk ik gek worden. Want na buiten mag je dan ook niet.
Richting Groningen 's ochtends zeker? Dat is echt een waar drama, ik kan veel korter via Beilen reizen, maar ga vaak toch maar over Meppel omdat ik vanaf Beilen 99% zeker moet staan..
Ik vind dit wel weer de zoveelste misser van de NS, eerst de plaszak, de winterdienstregeling is ook een aanfluiting.. Waarom zou ik er op het zelfde stuk ineens 20 minuten extra over moeten doen, terwijl treinen tussen stations soms zelfs afremmen omdat ze te vroeg zijn
En wat mij betreft mogen ze best wat meer controleren in de stiltecoupé, kom zó vaak van die schreeuwers tegen, of meiden die gezellig aan het kletsen zijn