PortRoyal schreef:Ik hou helemaal niet meer van Holland! Ik baal me dood van de politiek,de criminaliteit,en het weer is ook kl*ten de laatste tiid.![]()
Waarom niet? Ik vind t nog zo erg niet in Nederland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
PortRoyal schreef:Omdat we hier aan alle kanten uitgeknepen worden door een stel kletsbroeken die vooral heel goed voor zichzelf zorgen,
musiqolog schreef:PortRoyal schreef:Omdat we hier aan alle kanten uitgeknepen worden door een stel kletsbroeken die vooral heel goed voor zichzelf zorgen,
Hoezo onderbuik?
Een minister of Kamerlid verdient evenveel als een rechter, veel minder dan een chirurg en heel veel minder dan een CEO. Bovendien hebben ze hun salarissen al tientallen jaren niet verhoogd. Die gasten van de bank waar jij spaart, en de bazen van de winkels waar jij koopt, die zorgen te goed voor zichzelf!
Hanmar schreef:Waarom geven mensen nou altijd politici de schuld? Wordt er dan zelf een! Dat is nou juist de schoonheid van democratie: iedereen mag zich verkiesbaar stellen!![]()
Ik word altijd een beetje mismoedig van dit soort topics. Nee het zit allemaal niet mee met de crisis en de criminaliteit en weet ik veel wat, maar het is niet uniek voor Nederland (ikzelf woon in Engeland en kan precies dezelfde 'onderbuikgevoelens' hier rapporteren) en het kan allemaal ook nog heel erg veel erger; onze banken hadden kunnen omlazeren waardoor je al je spaarcenten kwijt was geweest, en dan noem ik nog niet de landen waar je als vrouw niet alleen over straat kan, of waar een dictator de macht heeft en je dit soort zaken niet eens op een forum zou kunnen 'uitspuwen' zonder voor je leven te moeten vrezen.
De basis van al deze beschreven 'ellende' ligt wat mij betreft in het feit dat iedereen het wel erg makkelijk vindt om heerlijk hierover te zeiken, te zeuren en te mieren, en vooral de schuld aan de rest v/d wereld te geven en niet zelf de schouders eronder te zetten. Dat zet een negatieve toon in de samenleving die niemand ten goede komt.
b_o_k_t schreef:Er is een wezenlijk verschil tussen het daadwerkelijke aantal incidenten en het aantal incidenten dat door de media opgepikt wordt. Ik heb geen betrouwbare cijfers (en ik heb ook niet het hele topic doorgelezen dus ik kan ook niet zeggen of deze al zijn gegeven of niet) maar zolang deze cijfers er niet zijn kan er niet worden aangenomen dat het toeneemt. Misschien neemt de criminaliteit in Nederland juist wel af en worden de incidenten 'zeldzamer' en worden ze dus sneller opgepikt door de media.
Ook kan het zijn dat net in jouw omgeving veel incidenten gebeurt zijn, maar in de rest van Nederland heel weinig.
Dit hoeft niet zo te zijn hoor, maar ik zou niet te snel aannames maken!
Ik kan niet zeggen dat ik me echt onveilig voel hier in Nederland. Ik voel me hier in Nederland over het algemeen veiliger dan in sommige andere landen.
musiqolog schreef:PortRoyal schreef:Omdat we hier aan alle kanten uitgeknepen worden door een stel kletsbroeken die vooral heel goed voor zichzelf zorgen,
Hoezo onderbuik?
Een minister of Kamerlid verdient evenveel als een rechter, veel minder dan een chirurg en heel veel minder dan een CEO. Bovendien hebben ze hun salarissen al tientallen jaren niet verhoogd. Die gasten van de bank waar jij spaart, en de bazen van de winkels waar jij koopt, die zorgen te goed voor zichzelf!
Louise1990 schreef:Net als de meeste steden in Europa hebben we in Nederland ook no-go areas helaas. Bepaalde bevolkingsgroepen zijn hier de oorzaak van, maar dit is heel normaal, door de geschiedenis heen is dit altijd zo geweest. Dat is niet racistisch (of ja toch ook wel) maar de werkelijkheid.
Louise1990 schreef:In Nederland hebben we het verder heel goed, maar het is nooit erg om het ergens niet mee eens te zijn.
Citaat:Noem er eens een paar...?
Louise1990 schreef:Je bent het hopelijk toch wel met mij eens dat de gebieden die jij noemt, no-go areas zijn?
Louise1990 schreef:Of tenminste niet iets om trots op te zijn.
Louise1990 schreef:Maar zoals ik zei, dat hebben alle grote steden, zelfs in Scandinavië, Oslo bijvoorbeeld. Ik ben vaak in de Bijlmer geweest en bivakkeer ook wel in andere gebieden en zie het met eigen ogen. Of mag ik soms niet zeggen dat dit zo is?
Louise1990 schreef:Mag ik deze bevolkingsgroepen niet specifiek benoemen? Is dit niet politiek correct genoeg?
Louise1990 schreef:Het lijkt mij nooit erg om hier kritisch tegenover te staan.
Louise1990 schreef:Ik vind het jammer dat je mijn vrij objectieve quote als 'geitenwollensokken gefluister' interpreteert. No judgement verder.
Citaat:Het is bij wet verboden je in het openbaar opzettelijk beledigend uit te laten over een bevolkingsgroep wegens hun ras, hun godsdienst of levensovertuiging, hun hetero- of homoseksuele gerichtheid of hun lichamelijke, psychische of verstandelijke handicap. Ook is het verboden haat te zaaien of beledigende uitlatingen van anderen openbaar te maken.
Nicolletje schreef:Janneke, op Bokt specifieke groepen benoemen kan voor Bokt problemen opleveren met de internetpolitie
http://www.meldpunt.nl/wetgevingCitaat:Het is bij wet verboden je in het openbaar opzettelijk beledigend uit te laten over een bevolkingsgroep wegens hun ras, hun godsdienst of levensovertuiging, hun hetero- of homoseksuele gerichtheid of hun lichamelijke, psychische of verstandelijke handicap. Ook is het verboden haat te zaaien of beledigende uitlatingen van anderen openbaar te maken.
En er zitten mensen op Bokt die er niet voor schromen daadwerkelijk melding doen, kan ik je zeggen.
lifaya schreef:Ik wil hier niet oud worden maar dat is puur om het feit dat het een lelijk land isik voel me totaal niet onveilig hier en ik woon toch echt in de randstad