ik hou van holland?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 13:20

PortRoyal schreef:
Ik hou helemaal niet meer van Holland! Ik baal me dood van de politiek,de criminaliteit,en het weer is ook kl*ten de laatste tiid. :( -O-

Waarom niet? Ik vind t nog zo erg niet in Nederland :).

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 13:35

LoveBodin schreef:
PortRoyal schreef:
Ik hou helemaal niet meer van Holland! Ik baal me dood van de politiek,de criminaliteit,en het weer is ook kl*ten de laatste tiid. :( -O-

Waarom niet? Ik vind t nog zo erg niet in Nederland :).

alleen het weer is niet echt geweldig :brr:

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 13:40

Omdat we hier aan alle kanten uitgeknepen worden door een stel kletsbroeken die vooral heel goed voor zichzelf zorgen,
Omdat ik net mijn belastingaangifte heb ingevuld, wat ik een rotklus vind,
Omdat ik al 3 keer de verkeerde polis van mijn zorgverzekering heb gekregen, ze telefonisch onbereikbaar zijn, en ik er nu alweer achteraan moet,
Omdat mijn auto laatst opengebroken is en o.a. mijn oude zeer gedateerde MP3 speler is gejat met mijn favo muziek,
Omdat door die rot oostenwind mijn lint op meerdere plaatsen is geknapt en ik nu aan de slag moet in het weiland met die ijzige kou,
Dus...ik ben het beu. -:(-
Soms heb je gewoon even zo'n moment,sorry hoor..

LoveBodin

Re: ik hou van holland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 14:00

Geen idee over het weer in Nederland, hier vrriest het -10 en er ligt nog steeds 50cm sneeuw overal. Hoezo lente.

PortRoyal, maar in hoeverre ligt dat aan Nederland?
Geld betalen aan de overheid moet (bijna) overal, lijkt mij ook logisch, al is het rot.
Het weer kan niemand wat aandoen, soms is het goed, soms slecht. Da's overal op de wereld. Net zoals diefstallen trouwens.
Ik snap dat t soms gewoon zo'n rotmoment is dat niks mee zit hoor, daar niet van. Maar in hoeverre ligt dat aan Nederland? Hier zou het ook allemaal kunnen gebeuren (finland).

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 14:07

PortRoyal schreef:
Omdat we hier aan alle kanten uitgeknepen worden door een stel kletsbroeken die vooral heel goed voor zichzelf zorgen,

Hoezo onderbuik?

Een minister of Kamerlid verdient evenveel als een rechter, veel minder dan een chirurg en heel veel minder dan een CEO. Bovendien hebben ze hun salarissen al tientallen jaren niet verhoogd. Die gasten van de bank waar jij spaart, en de bazen van de winkels waar jij koopt, die zorgen te goed voor zichzelf!

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 14:31

musiqolog schreef:
PortRoyal schreef:

Hoezo onderbuik?

Een minister of Kamerlid verdient evenveel als een rechter, veel minder dan een chirurg en heel veel minder dan een CEO. Bovendien hebben ze hun salarissen al tientallen jaren niet verhoogd. Die gasten van de bank waar jij spaart, en de bazen van de winkels waar jij koopt, die zorgen te goed voor zichzelf!

En wie kan daar wat aan veranderen? Onze regering misschien?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 15:09

musiqolog schreef:
Een minister of Kamerlid verdient evenveel als een rechter, veel minder dan een chirurg en heel veel minder dan een CEO.

Maar het geeft wel een leuk opzetje om alsnog CEO (of iets anders duurs) te worden (Zalm, Bos, Eurlings bv.) Vast in ruil voor verleende diensten?

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 17:53

Waarom geven mensen nou altijd politici de schuld? Wordt er dan zelf een! Dat is nou juist de schoonheid van democratie: iedereen mag zich verkiesbaar stellen! *\o/*

Ik word altijd een beetje mismoedig van dit soort topics. Nee het zit allemaal niet mee met de crisis en de criminaliteit en weet ik veel wat, maar het is niet uniek voor Nederland (ikzelf woon in Engeland en kan precies dezelfde 'onderbuikgevoelens' hier rapporteren :j ) en het kan allemaal ook nog heel erg veel erger; onze banken hadden kunnen omlazeren waardoor je al je spaarcenten kwijt was geweest, en dan noem ik nog niet de landen waar je als vrouw niet alleen over straat kan, of waar een dictator de macht heeft en je dit soort zaken niet eens op een forum zou kunnen 'uitspuwen' zonder voor je leven te moeten vrezen.

De basis van al deze beschreven 'ellende' ligt wat mij betreft in het feit dat iedereen het wel erg makkelijk vindt om heerlijk hierover te zeiken, te zeuren en te mieren, en vooral de schuld aan de rest v/d wereld te geven en niet zelf de schouders eronder te zetten. Dat zet een negatieve toon in de samenleving die niemand ten goede komt.

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 18:08

Hanmar schreef:
Waarom geven mensen nou altijd politici de schuld? Wordt er dan zelf een! Dat is nou juist de schoonheid van democratie: iedereen mag zich verkiesbaar stellen! *\o/*

Ik word altijd een beetje mismoedig van dit soort topics. Nee het zit allemaal niet mee met de crisis en de criminaliteit en weet ik veel wat, maar het is niet uniek voor Nederland (ikzelf woon in Engeland en kan precies dezelfde 'onderbuikgevoelens' hier rapporteren :j ) en het kan allemaal ook nog heel erg veel erger; onze banken hadden kunnen omlazeren waardoor je al je spaarcenten kwijt was geweest, en dan noem ik nog niet de landen waar je als vrouw niet alleen over straat kan, of waar een dictator de macht heeft en je dit soort zaken niet eens op een forum zou kunnen 'uitspuwen' zonder voor je leven te moeten vrezen.

De basis van al deze beschreven 'ellende' ligt wat mij betreft in het feit dat iedereen het wel erg makkelijk vindt om heerlijk hierover te zeiken, te zeuren en te mieren, en vooral de schuld aan de rest v/d wereld te geven en niet zelf de schouders eronder te zetten. Dat zet een negatieve toon in de samenleving die niemand ten goede komt.

Helemaal mee eens!
Je kan er in princiepe zelf wel wat aan doen. Slechte sfeer op straat? Daar doet iedereen aan mee.
Alles begint bij jezelf. Als je zelf aardig doet tegen mensen, dan doen die dat vaak weer tegen anderen, en zo gaat het door.

En niet meteen het slechtste van mensen denken. Ik ben weleens op een donker, vreemd station aangesproken door een behoorlijk eng uitziende kerel. Ik zag er blijkbaar verdwaald uit, en hij legde mij uit waar ik heen moest en welke kant de treinen opgingen.

Elke dag een goede daad, toch? :Y)

b_o_k_t

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 18:27

Er is een wezenlijk verschil tussen het daadwerkelijke aantal incidenten en het aantal incidenten dat door de media opgepikt wordt. Ik heb geen betrouwbare cijfers (en ik heb ook niet het hele topic doorgelezen dus ik kan ook niet zeggen of deze al zijn gegeven of niet) maar zolang deze cijfers er niet zijn kan er niet worden aangenomen dat het toeneemt. Misschien neemt de criminaliteit in Nederland juist wel af en worden de incidenten 'zeldzamer' en worden ze dus sneller opgepikt door de media.
Ook kan het zijn dat net in jouw omgeving veel incidenten gebeurt zijn, maar in de rest van Nederland heel weinig.
Dit hoeft niet zo te zijn hoor, maar ik zou niet te snel aannames maken! :)

Ik kan niet zeggen dat ik me echt onveilig voel hier in Nederland. Ik voel me hier in Nederland over het algemeen veiliger dan in sommige andere landen.

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 18:40

b_o_k_t schreef:
Er is een wezenlijk verschil tussen het daadwerkelijke aantal incidenten en het aantal incidenten dat door de media opgepikt wordt. Ik heb geen betrouwbare cijfers (en ik heb ook niet het hele topic doorgelezen dus ik kan ook niet zeggen of deze al zijn gegeven of niet) maar zolang deze cijfers er niet zijn kan er niet worden aangenomen dat het toeneemt. Misschien neemt de criminaliteit in Nederland juist wel af en worden de incidenten 'zeldzamer' en worden ze dus sneller opgepikt door de media.
Ook kan het zijn dat net in jouw omgeving veel incidenten gebeurt zijn, maar in de rest van Nederland heel weinig.
Dit hoeft niet zo te zijn hoor, maar ik zou niet te snel aannames maken! :)

Ik kan niet zeggen dat ik me echt onveilig voel hier in Nederland. Ik voel me hier in Nederland over het algemeen veiliger dan in sommige andere landen.

De cijfers volgens mij al ergens gegeven in dit topic :), zou niet precies weten waar.

Ik weet niet tegen wie je de rest hebt? Tegen TS?

Louise1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 00:56

Net als de meeste steden in Europa hebben we in Nederland ook no-go areas helaas. Bepaalde bevolkingsgroepen zijn hier de oorzaak van, maar dit is heel normaal, door de geschiedenis heen is dit altijd zo geweest. Dat is niet racistisch (of ja toch ook wel) maar de werkelijkheid.

In Nederland hebben we het verder heel goed, maar het is nooit erg om het ergens niet mee eens te zijn. Ik denk wel dat Europa en dus ook Nederland zijn beste tijd heeft gehad op meerdere vlakken (economie, samenstelling van de bevolking, politiek). Dus nu naar China of Mexico verhuizen en over jaar of 100 weer terugkomen, dan is het weer beter.

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 08:45

musiqolog schreef:
PortRoyal schreef:

Hoezo onderbuik?

Je hebt gelijk als je zegt dat de banken en het bedrijfsleven te goed voor zichzelf zorgen. Maar als je wilt zien welke dubieuze rol o.a. onze regering hier in speelt raad ik je aan om het programma Tegenlicht eens te bekijken. Is terug te zien op programma gemist, volgens mij was het de aflevering van 25 maart. Je krijgt ook meteen een beeld van grote concerns zoals o.a. Google,Amazon en Starbucks. Geeft een goed beeld van de wazige praktijken van de overheid,zowel van Nederland maar ook van andere landen.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 15:36

Louise1990 schreef:
Net als de meeste steden in Europa hebben we in Nederland ook no-go areas helaas. Bepaalde bevolkingsgroepen zijn hier de oorzaak van, maar dit is heel normaal, door de geschiedenis heen is dit altijd zo geweest. Dat is niet racistisch (of ja toch ook wel) maar de werkelijkheid.

Noem er eens een paar...?
De Bijlmer, de amsterdamse Staatsliedenbuurt, de Haagse Schildersbuurt tellen allemaal niet mee. (Dat zijn wellicht niet de area's waar iedereen nou graag komt, maar no-go, inclusief voor de politie... Nee.

En aan welek bevolkingsgroepen denk je precies...? (Surinamers, Antillianen, Marokkanen, Turken...? Wees maar specifiek. Dat praat makkelijker dan dat geitenwollensokken gefluitser.)

Louise1990 schreef:
In Nederland hebben we het verder heel goed, maar het is nooit erg om het ergens niet mee eens te zijn.

Klopt.
Oud kermerk van de republiek der 7 verenigde nederlanden.
(Maar als je het er alleen maar ''niet mee eens bent'', is het wel een beetje kaal.)

Louise1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 19:17

Citaat:
Noem er eens een paar...?

Juist, Marokkanen, Antillianen, Turken in mindere mate. Maar natuurlijk ook Nederlanders. Je bent het hopelijk toch wel met mij eens dat de gebieden die jij noemt, no-go areas zijn? Of tenminste niet iets om trots op te zijn. Maar zoals ik zei, dat hebben alle grote steden, zelfs in Scandinavië, Oslo bijvoorbeeld. Ik ben vaak in de Bijlmer geweest en bivakkeer ook wel in andere gebieden en zie het met eigen ogen. Of mag ik soms niet zeggen dat dit zo is? Mag ik deze bevolkingsgroepen niet specifiek benoemen? Is dit niet politiek correct genoeg? Het lijkt mij nooit erg om hier kritisch tegenover te staan. Ik vind het jammer dat je mijn vrij objectieve quote als 'geitenwollensokken gefluister' interpreteert. No judgement verder.

Of de criminaliteit in Nederland voor een deel een 'Marokkanenprobleem' is, dat kan ik niet zeggen, want dat weet ik (nog) niet. Het zou best kunnen, het hoeft niet.

Louise1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 19:37

En een dingetje over discriminatie, dit vind ik een term die te gemakkelijk wordt gebruikt. Het is een wapen dat wordt ingezet door mensen die zich kennelijk aangesproken voelen en met deze term gaan smijten. Wat er dan gebeurt: zij discrimineren ook op hun beurt. Ik geloof niet in een succesvolle multiculturele samenleving, maar wellicht niet (meer) te stoppen, het is en blijft zo.

Het is nou eenmaal diep geworteld in de mens dat wij veel waarde hechten aan groepen waar je bij denkt te horen. Het vermengen van groepen kan op zich wel, bijvoorbeeld met Chinezen, zij stellen zich zeer subtiel op. Maar de Islamitische cultuur wijkt dermate af van de Westerse dat het mij nutteloos lijkt deze te vermengen. Het is een machocultuur die ook veel waarde hecht aan hun eigen groep, deze verdedigen ze dus ook met lust en leven. Dan kom je inderdaad geen stap verder.
Dus mensen: zeg alsjeblieft niet meteen achter elke zin dat je 'racist' bent, je mag best zeggen wat je denkt zonder dat je bang zou moeten zijn dat anderen je als racist zien.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 20:11

De staatsliedenbuurt een no-go area -O-

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 21:58

Louise1990 schreef:
Je bent het hopelijk toch wel met mij eens dat de gebieden die jij noemt, no-go areas zijn?

Nee, dat ben ik niet met je eens. Ik kom met enige regelmaat in de Bijlmer. Dat was eerst voor mij (geboren en getogen Rotterdamse) even wennen, maar nu snap ik die Mokummers beter. No go - niets daarvan.
Louise1990 schreef:
Of tenminste niet iets om trots op te zijn.

Ik ben niet trots, op iedere armoedige wijk in een rijk land. Dus dat be ik met je eens.
Louise1990 schreef:
Maar zoals ik zei, dat hebben alle grote steden, zelfs in Scandinavië, Oslo bijvoorbeeld. Ik ben vaak in de Bijlmer geweest en bivakkeer ook wel in andere gebieden en zie het met eigen ogen. Of mag ik soms niet zeggen dat dit zo is?

Je mag zeggen wat je wilt, hoor, dit is een vrij land.
Maar het heeft wel zin, om alleen te spreken van "een no go area" als zelfs de politie niet meer naar binnen durft, of alleen met heel veel toeters en bellen. Een wijk, die het woord "verloedering" uitschreeuwt, ik word er niet blij van, maar ik vind het geen 'no go'.
Louise1990 schreef:
Mag ik deze bevolkingsgroepen niet specifiek benoemen? Is dit niet politiek correct genoeg?

Eh, hoezo dit dan...?
Ik vroeg je, om specifiek te zijn, ipv. vaag. Daar houd ik van. Dus ik snap niet precies (...ik houd van specifiek zijn... ;) ) waarom je deze 2 vragen stelt...?

Louise1990 schreef:
Het lijkt mij nooit erg om hier kritisch tegenover te staan.

Nee, dat is juist prima.

Louise1990 schreef:
Ik vind het jammer dat je mijn vrij objectieve quote als 'geitenwollensokken gefluister' interpreteert. No judgement verder.

Het moge dan objectief zijn, een vaag verhaal over "bepaalde bevolingsgroepen" vind ik veels te vaag.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 22:11

Janneke, op Bokt specifieke groepen benoemen kan voor Bokt problemen opleveren met de internetpolitie

http://www.meldpunt.nl/wetgeving

Citaat:
Het is bij wet verboden je in het openbaar opzettelijk beledigend uit te laten over een bevolkingsgroep wegens hun ras, hun godsdienst of levensovertuiging, hun hetero- of homoseksuele gerichtheid of hun lichamelijke, psychische of verstandelijke handicap. Ook is het verboden haat te zaaien of beledigende uitlatingen van anderen openbaar te maken.

En er zitten mensen op Bokt die er niet voor schromen daadwerkelijk melding doen, kan ik je zeggen.

Louise1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 11:25

dus dit Janneke:

Citaat:
Janneke, op Bokt specifieke groepen benoemen kan voor Bokt problemen opleveren met de internetpolitie

Dit noem ik nou politiek correct. Daarmee zeg ik niet dat ik vind dat jij dit bent, al leek het misschien zo. Excuus daarvoor!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 11:58

Nicolletje schreef:

http://www.meldpunt.nl/wetgeving

Citaat:
Het is bij wet verboden je in het openbaar opzettelijk beledigend uit te laten over een bevolkingsgroep wegens hun ras, hun godsdienst of levensovertuiging, hun hetero- of homoseksuele gerichtheid of hun lichamelijke, psychische of verstandelijke handicap. Ook is het verboden haat te zaaien of beledigende uitlatingen van anderen openbaar te maken.

En er zitten mensen op Bokt die er niet voor schromen daadwerkelijk melding doen, kan ik je zeggen.

geldt dat ook voor de waarheid benoemen?
Dat bijvoorbeeld een bepaalde bevolkingsgroep rottigheid schopt,iets wat dan niet verzonnen is?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 12:07

Ik wil hier niet oud worden maar dat is puur om het feit dat het een lelijk land is :') ik voel me totaal niet onveilig hier en ik woon toch echt in de randstad :+

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 12:11

lifaya schreef:
Ik wil hier niet oud worden maar dat is puur om het feit dat het een lelijk land is :') ik voel me totaal niet onveilig hier en ik woon toch echt in de randstad :+

Nederland is een beetje plat...maar je kunt daar tenminste fietsen.(als er geen windkracht 6 staat en het stortregent ;) )
Hier in Frankrijk is fietsen geen doen,te heuvelachtig.
Vind jij het niet druk in Nederland dan?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 12:20

Ik vind het lelijk en druk en ja, gewoon niet mijn ding. In Amerika (niet in steden maar dus in the middle of nowere, wat je daar genoeg hebt :') ) voelde ik me veel prettiger... heerlijk die stilte, kijken tot het oog rijkt zonder een lelijke flat te zien, veel fauna en gewoon veel mooier om te zien... Hier zit je op elkaar, en gewoon geen mooi uitzicht :') en dan nagaan dat ik bij de kust woon en ik zo het bos, duin en strand kan bezoeken

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 12:24

Ik weet het niet Geerke, ik weet alleen dat ik er ooit zelf al gezeik genoeg mee heb gehad.
Zelf vind ik het ook makkelijker om dingen gewoon te zeggen zoals het is, maarja.

Dus ik waarschuw even voordat mensen hier in de verleiding komen om dingen te zeggen waar ze gezeur mee krijgen.

Dingen zijn meestal niet zo zwart-wit, maar hoe je je mening ook naar voren brengt, de meeste mensen maken er wel iets zwart-wits van.
Gewoon, omdat mensen een beetje zo zijn, met die hokjes enzo.

Ik woon ook in de randstad, maar ik heb me onveiliger gevoeld toen ik een tijdje in Brabant woonde.
En ik vind mijn uitzicht (als ik naar de paarden ga) hier elke dag zo mooi, dat ik telkens foto's maak.
Aan de kust/ de bollenstreek (mijn vriend komt uit Lisse) vind ik niks aan.