Urbiezira schreef:Ik heb het filmpje niet eens af kunnen kijken. Ik werd er zo misselijk van! Hoe die verkrachters in een slachtofferrol worden gezet en hoe het meisje dat het echte slachtoffer is amper aandacht krijgt!
Ik ga maar 1 ding zeggen: Amerikaanse media is vreselijk.
Kijk maar eens zo'n uitzending over de school-shootings, daar wordt gewoon veel te veel aandacht besteed aan degene die het gedaan heeft. Heel zijn persoonlijke leven wordt dan onderzocht en uitgebreid over gesproken, terwijl je aandacht zou moeten besteden aan de slachtoffers.. En dan trigger je gewoon weer nog een aantal school-shootings, omdat die mensen al gek in hun hoofd zijn die zoiets doen en wel van die aandacht houden. En dat snapt de media jammer genoeg niet..
Of eigenlijk snappen ze het waarschijnlijk wel, ze laten gewoon de kans op weer zo'n 'kijkcijfer-verhaal' niet schieten..
Evelijn schreef:speelgoed heeft bijna altijd of meisjes of jongens als doelgroep... en dat wordt commercieel ook steeds meer uitgebuit. Hoe je daar als mens door die beelden heen moet komen ... dat kan bijna niet.
Ik wil wel even zeggen (en ik hoop dat ik het mee mag rekenen als een soort 'speelgoed' in deze zin, hoewel er zat volwassenen zijn) dat bijvoorbeeld de gaming-community steeds meer vrouwen en meisjes telt. Ik zelf ben hier ook een onderdeel van, en we zijn als meisjes/vrouwen al met een stuk meer dan een paar jaar geleden. Maar het rollenpatroon van voor/tijdens en eventjes na de Tweede Wereldoorlog is nog niet helemaal doorbroken. Er zijn op bokt nog altijd een stuk minder jongens en mannen, die er waarschijnlijk ook niet echt naar uitkijken om in de groep met meiden binnen te vallen lijkt me. Het is jammer. Maar we zijn wel alsnog de goede kant op aan het gaan met z'n allen. 
Nu is deze persoon eigenlijk een video-game commentator, maar hij heeft mij o.a. heel goed uit kunnen leggen waarom de media in de US(en ook de BBC!) zo slecht bezig is.