sanne1221 schreef:Tegen acne zou je ook kunnen overwegen om Roaccutane te gebruiken.
Nou vergelijk je wel een paardenmiddel tegen de pil

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
sanne1221 schreef:Tegen acne zou je ook kunnen overwegen om Roaccutane te gebruiken.
Depende schreef:Kwanyin, vanmiddag hoorde ik in een verklaring van minister Schipper (die ik wel serieus neem op dit gebied, serieuzer dan kranten die geen tijdsspanne weergeven) dat het gaat om doden sinds de pil is geïntroduceerd in 1987, 11 mogelijke(!) doden in ruim 25 jaar dus.
Zoolgangster schreef:Ik kan me herinneren van heel vroeger dat de voorloper van de huidige Diane-35 pil oorspronkelijk een middel was bij huidproblemen en overbeharing, maar dat het als bijwerking had dat het schadelijk was voor de ontwikkeling van het ongeboren kind. Vandaar dat men er daarom maar voor zorgde dat het middel tegelijkertijd als anti-conceptiepil werkte, om dat te voorkomen.
chevax schreef:Wat vreemd dat iedereen nu overstapt op een andere pil. Iedereen weet toch dat elk medicijn risico's met zich meebrengt? Elf mogelijke doden in 25 jaar? Op hoeveel miljoen gebruikers?
Kwanyin schreef:Depende schreef:Kwanyin, vanmiddag hoorde ik in een verklaring van minister Schipper (die ik wel serieus neem op dit gebied, serieuzer dan kranten die geen tijdsspanne weergeven) dat het gaat om doden sinds de pil is geïntroduceerd in 1987, 11 mogelijke(!) doden in ruim 25 jaar dus.
Vandaar dat ik het echt niet begrijp waar al die ophef nu ineens van komt. Dat wist ik al toen ik aan de pil ging dat een pil verhoogde kans geeft om niet zo leuke dingen als tromboses. Het staat notabena heel uitgebreid in de bijsluiter te lezen. Het is al jàren geweten en ja als je iets oploopt kan je jammer genoeg doodgaan. Dat staat ook al in de bijsluiter, dat een trombose niet altijd geneest maar dodelijk kan aflopen in een zeer laag percentage van de gevallen.
Dus vanwaar nu ineens die paniek en iedereen van de pil af terwijl het gewoon niets nieuws is.
wizewo schreef:Dames, mag ik er even op wijzen dat het veel riskanter is om een zwangerschap te hebben dan de pil? Ook voor embolen en dergelijke?
Varekaj schreef:Als je zo bang bent voor een trombose of embolie, ga je dan ook het vliegtuig mijden als je op vakantie gaat? Door mijn werk in een ziekenhuis zie ik jaarlijks genoeg mensen op de miljoenen reizigers die thuiskomen met 1 van beide problemen, of een vermoeden van. Daarbij zullen vast wel meer dan 11 gevallen op 25 jaar zitten...