Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Amalarab schreef:en die Poolse vrouw is vast een stuk gemotiveerder!
unicorn_kiss schreef:Ik vind persoonlijk ook dat kinderen best wat meer mogen inspringen in de zorg voor de ouders: Te veel mensen dumpen moeder/vaderlief in een tehuis zonder ook maar iets van de zorg op zich te nemen. Als ouders geluk hebben krijgen ze 1x per maand bezoek. Vind ik erg gemakzuchtig.
Wat 'vrienden' hiermee te maken hebben, geen idee. Je kan moeilijk van vrienden verwachten om in te springen in de zorg.
Wat gehandicapten en zieken betreffen: Daar ben ik het absoluut niet mee eens. Deze mensen hebben geld en zorg zéér hard nodig, en ik zie niet in hoe ze dit zullen krijgen met besparingen. Persoonlijk zal ik (als ik werk) graag mijn belastingsgeld geven aan zieken en gehandicapten. Dan maar bezuinigen op iets anders.
(nu woon in wel in Belgie, maar wilde graag mijn mening delen)
unicorn_kiss schreef:Ik vind persoonlijk ook dat kinderen best wat meer mogen inspringen in de zorg voor de ouders: Te veel mensen dumpen moeder/vaderlief in een tehuis zonder ook maar iets van de zorg op zich te nemen. Als ouders geluk hebben krijgen ze 1x per maand bezoek. Vind ik erg gemakzuchtig.
zoutenootjes schreef:unicorn_kiss schreef:Ik vind persoonlijk ook dat kinderen best wat meer mogen inspringen in de zorg voor de ouders: Te veel mensen dumpen moeder/vaderlief in een tehuis zonder ook maar iets van de zorg op zich te nemen. Als ouders geluk hebben krijgen ze 1x per maand bezoek. Vind ik erg gemakzuchtig.
Wat 'vrienden' hiermee te maken hebben, geen idee. Je kan moeilijk van vrienden verwachten om in te springen in de zorg.
Wat gehandicapten en zieken betreffen: Daar ben ik het absoluut niet mee eens. Deze mensen hebben geld en zorg zéér hard nodig, en ik zie niet in hoe ze dit zullen krijgen met besparingen. Persoonlijk zal ik (als ik werk) graag mijn belastingsgeld geven aan zieken en gehandicapten. Dan maar bezuinigen op iets anders.
(nu woon in wel in Belgie, maar wilde graag mijn mening delen)
Wat als er geen kinderen zijn, unicorn kiss? Er zijn mensen die geen kinderen kunnen krijgen. Er wordt wel gezegd dat de mate van beschaving van een land af te lezen is aan hoe men voor de zieken, zwakken en ouderen zorgt. Helaas daalt het niveau van de beschaving nog al.
Omgekeerd evenredig stijgt het niveau van salarissen aan 'top' bestuurders (in de zorg en onderwijs).
Er is ooit bedacht dat het beter was om een algemene ouderdoms uitkering te hebben, zodat er solidariteit was met degenen die om wat voor reden ook geen pensioen hadden. Zodat ze niet aan de zorg van kinderen, familie, vrienden waren overgeleverd. Zo ook met een algemene ziektekostenverzekering.
Het solidariteitsbeginsel is meer en meer aan het ondersneeuwen met pseudo marktwerking. Als je jong bent, kun je oud worden. Als je oud bent kun je niet meer jong worden. Niemand wil ziek zijn. Waarom wordt er dan toch gedaan als of het een keuze is om afhankelijk te zijn? Ik vind dat heel vreemd. Alsof iemand voor de lol een been breekt, om maar een voorbeeld te geven.
unicorn_kiss schreef:In landen zoals Italië is het zelfs de gewoonte om ouders in huis te nemen.
Anoeska27 schreef:, maar de tehuizen hier zijn een chaos en er is grote onderbezetting. Dus je word geacht om zelf de was te doen, zelf te zorgen dat hij eet (het eten zelf verzorgen ze wel) en zich schoon houdt..
Tieme schreef:Anoeska27 schreef:, maar de tehuizen hier zijn een chaos en er is grote onderbezetting. Dus je word geacht om zelf de was te doen, zelf te zorgen dat hij eet (het eten zelf verzorgen ze wel) en zich schoon houdt..
Nou sorry hoor, maar hier is dat echt niet zo met de verzorgingshuizen in de buurt![]()
Was incl kleding gaat gewoon mee met centrale was en personeel houd in de gaten dst iemand eet en schoon is. Tuurlijk hebben ze niet altijd de tijd om bij het eten te blijven maar daar hebben ze vaak vrijwilligers voor.
En dat je vader geweigerd is vanwege de nieuwe regels kan niet. Die zijn namelijk nog niet aan de orde. Denk ook niet dat je vader "te goed" zou zijn voor het verpleeghuis maar te zwaar. Zulke "gevallen" komen hier iig niet in een verzorgingshuis maar in een verpleeghuis.
Zou iig meer zorg aanvragen bij de thuiszorg. Elke dag hulp bij wassen en aankleden en minimaal 4 x perdag iemand die komt kijken of het goed gaat en evt bij het eten blijft en begeleid nasr wc, bed enz,
Tieme schreef:Anoeska27 schreef:, maar de tehuizen hier zijn een chaos en er is grote onderbezetting. Dus je word geacht om zelf de was te doen, zelf te zorgen dat hij eet (het eten zelf verzorgen ze wel) en zich schoon houdt..
Nou sorry hoor, maar hier is dat echt niet zo met de verzorgingshuizen in de buurt![]()
Was incl kleding gaat gewoon mee met centrale was en personeel houd in de gaten dst iemand eet en schoon is. Tuurlijk hebben ze niet altijd de tijd om bij het eten te blijven maar daar hebben ze vaak vrijwilligers voor.
En dat je vader geweigerd is vanwege de nieuwe regels kan niet. Die zijn namelijk nog niet aan de orde. Denk ook niet dat je vader "te goed" zou zijn voor het verpleeghuis maar te zwaar. Zulke "gevallen" komen hier iig niet in een verzorgingshuis maar in een verpleeghuis.
Zou iig meer zorg aanvragen bij de thuiszorg. Elke dag hulp bij wassen en aankleden en minimaal 4 x perdag iemand die komt kijken of het goed gaat en evt bij het eten blijft en begeleid nasr wc, bed enz,
Shadow0 schreef:unicorn_kiss schreef:In landen zoals Italië is het zelfs de gewoonte om ouders in huis te nemen.
Maar het punt is: onze maatschappij is niet de Italiaanse. Dat klinkt als een open deur maar het is vrij essentieel. Ons hele leven is anders ingericht, andere verhouding van het aantal vrouwen dat werkt, ander aantal kinderen per gezin, andere opvattingen over wat goede of aanvaardbare zorg is, andere manier van dingen regelen, andere inrichting van de huizen, andere verhouding tussen bv het salaris van 1 werkend persoon en de huizenprijzen, etc. Onze maatschappij is zo ingericht dat mensen niet allemaal zomaar voor hun ouders kunnen zorgen. Dat kun je dus ook niet zomaar opeens verwachten.
xxCYNNxx schreef:mijn vader is in 2006 overleden aan ALS. Hij is pas in een verzorgingstehuis gekomen toen hij al helemaal niks meer kon. En dan bedoel ik ook echt HELEMAAL niks meer; niet meer lopen, zijn armen/handen gebruiken, praten etc. Daarvoor vond instanties het niet nodig dat mijn vader naar een verzorgingstehuis ging; wij moesten maar voor hem zorgen
Anoeska27 schreef:Het gaat ook niet alleen om de huizen. Zelfs als onze woning groot genoeg zou zijn dan zou ik pa niet in huis kunnen nemen. Ik krijg hem in mijn eentje namelijk echt niet onder de douche of naar de wc. Douchen kun je nog samen met de thuiszorg doen, maar de beste man moet echt vaker dan 2x per dag naar de wc toe.
delvira schreef:xxCYNNxx schreef:mijn vader is in 2006 overleden aan ALS. Hij is pas in een verzorgingstehuis gekomen toen hij al helemaal niks meer kon. En dan bedoel ik ook echt HELEMAAL niks meer; niet meer lopen, zijn armen/handen gebruiken, praten etc. Daarvoor vond instanties het niet nodig dat mijn vader naar een verzorgingstehuis ging; wij moesten maar voor hem zorgen
Jeetje ALS..... artsen zouden toch moeten weten hoe deze ziekte verloopt.... en dan toch niet op het laatste moment pas een verzorgingstehuis inschakelen...
diep respect wat je voor je vader gedaan hebt.... ALS is een slopende ziekte.....
unicorn_kiss schreef:Daar moet ik je (helaas) 100% gelijk in geven.. Een Belg leeft typisch boven zijn stand. Dat betekent ten eerste dat vrijwel elke vrouw een fulltime job heeft en geen van hen tijd over heeft.
Citaat:Tot overmaat van ramp heeft het overgrote deel geen rotte cent meer over omdat de villa nog afbetaald moet worden. Jammer maar het is niet anders. Wij zouden een hoop kunnen leren op dat gebied
Anoeska27 schreef:.
Ik weet niet in welke regio jij zit, maar kennelijk is er per regio vrij veel verschil. Zou hem het liefste hierheen halen, maar hij heeft in Maarssen al zijn vrienden en de vereniging zitten.