Website Mosknee; wat vindt Bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mick75

Re: Website Mosknee; wat vindt Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 14:21

Ik denk dat de rol van de moskee in Islamitische gemeenschappen veel te veel vergeleken wordt met die van kerken in onze gemeenschap. De moskee heeft altijd een veel bredere functie gehad dan alleen maar gebedshuis. De dokter huist er vaak ook, het maatschappelijk werk huist er, de armenzorg, er worden van oudsher cursussen en workshops gegeven, er wordt thee gedronken en geroddeld en regelmatig huizen ook overheden, politie en lokale kantoren zoals de bank en de belangrijkste winkel in de moskee of eromheen. De moskee heeft traditioneel al de functie die hier door buurthuizen (naast de kerken dus!) wordt bekleed, en is dus een absoluut middelpunt in de Islamitische maatschappijen. En een veel groter middelpunt dan een Europese kerk ooit geweest is, want traditioneel zijn dat vrij puur gebedshuizen waarin soms iets extra georganiseerd werd. Maar je kopje thee/ koffie en een gesprek met je buurtgenoten kan je er niet krijgen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 15:14

weet je wat het is, je hebt verschillende zienswijzen tov van gebedshuizen etc ,
vanuit mijn oogpunt, ik ben tegen de bouw van gebedshuizen van welke religie dan ook zodra er gemeenschapsgeld aan word besteed.
religie is iets wat je mag en kan aanhangen in onze maatschappij , maar dit is een persoonlijk iets en ik ben van mening dat de aanhangers van welk geloof dan ook , een eventueel gebedshuis (met of zonder extra functies) zelf moeten bekostigen . maar zo ben ik ook van mening dat een school ook geen subsidie zou moeten kunnen ontvangen op basis van religieuze grondslag etc.
sterker nog, ik ben van mening dat scholen meer op openbare leest geschoeid zouden moeten zijn, de basis van iedere religie en levensbeschouwing zouden moeten onderwijzen. en verder onderwijs van religie zou thuis of op de zondagsschool oid moeten gebeuren.

dus ik ben op zich niet anti welk gebedshuis dan ook, maar ik vind dat iedere groep dit zelfstandig moet realiseren zonder sponsoring uit gemeenschaps/belastinggelden en dat het pand in de omgeving moet passen, dus geen minaretten etc etc midden in een boerengat (hoe hard je ook stad roept, het blijft oerhollands en heeft toch een dorps randje) als Enschede.

toevoeging : IQ technisch beperkte opmerkingen die totaal niet geremd worden door enige vorm van kennis van een onderwerp zoals "moslimstank etc" ga ik niet eens op in . zijn geen toevoeging op een discussie denk ik .

maar om op de originele vraag terug te komen...de site is weer typisch PVV, een naam die dient om te schoppen en verder totaal niet geremd door enig moraal... ik vind het best dat je mensen wil informeren over wat er ondernomen kan worden tegen de bouw van iets in je wijk, dta je niet zit zitten...maar om dat dan maar weer zo puberaal te doen...maakt het voor mij onmogelijk om de partij voor vol aan te zien

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 13:09

Van mij mag de bouw van nieuwe kerken ook wel stoppen.
Kanonne, die krengen schieten uit de grond... Echt overal hier.

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 16:44

Wat mij betreft hoeven er helemaal geen nieuwe moskees gebouwd te worden. Staan overal genoeg (kantoor)panden leeg. Kunnen ze toch mooi daar in gaan zitten? Zelfde geldt overigens voor kerken. Staan er ook genoeg. Ik zou er absoluut niet blij van worden als er bij ons in de buurt (nieuwbouwwijk) een moskee gebouwd zou worden...
Overigens trekt het (natuurlijk) veel moslims/moslima's aan en af en toe heb ik het gevoel alsof ik op vakantie in eigen land ben. Je verstaat er niks van wat ze zeggen want er zijn er nog steeds een hele hoop die geen Nederlands praten, word raar aangekeken...

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 21:34

Maar beste mede-bokkers, het gaat de pvv helemaal niet om de bouw van nieuwe moskeeën.
Het gaat om nieuwe moskeeën, in bestaande of nieuwe panden.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 21:37

Geryon schreef:
Billy schreef:
Wat voor stank zou dr moeten zijn?

Moslimstank

_O-

Maakt niet uit waar het om gaat, weg met die moskeeën allemaal. Als ze hun geloof goed vinden, vinden ze de mensen goed, kom ik ze uitzwaaien als ze terug gaan naar hun moslimland :wave:

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 21:40

Waarom zouden ze weg moeten, of waarom zouden er geen moskeeën (of kerken) bij mogen komen? ik lees hier vooral onbegrip naar een andere cultuur, maar niet echt goede redenen imo. Ik vind het ook rete irritant wanneer mensen een andere taal spreken, toeristen uitgezonderd, maar dat is toch geen reden om mensen buiten te sluiten en maar te roepen dat ze maar op moeten hoepelen met hun cultuur en gebruiken?

Wat doen die mensen fout?

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 21:46

Waarom een kerk bouwen, wat voor ons niet-gelovige overbodig is, als het bidden ook thuis op de slaapkamer of aan de keukentafel, waarom dan een hele kerk bouwen?
Hoef sowieso geen moskee in mijn buurt, als ik in turkije ben vind ik het prima, maar in nederland? Nee bedankt.
Heb niks tegen de gehele cultuur, maar waarom hier aanpassen aan de moslims? Laten we met zijn alle naar Turkije of Marokko gaan, vragen we of ze een kerk willen bouwen en hun school aanpassen aan ons.

Ik bekijk het alsnog heel standaard, ze wisten waar ze heen kwamen, als ze moskee's willen moesten ze maar fijn blijven.

Magiccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 21:51

Heb je weleens opsporing verzocht gezien? Zegt genoeg over wat ze fout doen lijkt me. En ik scheer ze niet over een kam. Natuurlijk zijn er ook goede. Een heleboel zelfs die wel hun best doen om zich aan te passen. Jammer genoeg zijn er ook een hoop berggeiten die hier lekker doorgaan met hun eigen cultuur. En zich niets aantrekken van ons. Heerlijk toch uitkering en kinderbijslag voor alle 10 de kinderen!
Ik zeg geen moskeeën meer en kinderbijslag voor maximaal 3 kinderen.
Als ze zich zo blijven voortplanten nemen ze de wereld over hoor dat zeggen sommige zelf. Eng idee . Staat volgens mij ook in de koran.. dit moet de overheid op geen enkele manier stimuleren!

Oja, en wie zich niet gedraagt gaat terug naar het land van herkomst.
Laatst bijgewerkt door Magiccc op 28-01-13 22:13, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 21:53

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-07-23 21:10, in het totaal 1 keer bewerkt

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 22:03

Jusi schreef:
Ik snap niet waar mensen zich druk om maken. Als jij een nieuw pand voor de tafeltennisvereniging wilt bouwen en dat wordt goedgekeurd door de gemeente, dan ga ik niet roepen dat je maar een leegstaand gebouw moet zoeken of thuis moet tafeltennissen omdat ik vind dat tafeltennissers 'een ander soort' mensen zijn of zo.

Dus je vergelijkt sport, iets dat 'verplicht' en gezond is, binnen de Nederlandse 'normen' ligt, een sport (of hobby) die kan beoefend worden in een 'Nederlandse sporthallen' hè... met een geloof, iets dat alleen tussen de oren zit, iets dat de omgeving (vind ik) verpest...

Alles 'nette' huizen, vierkante dingen, en dan komt zo een poedersuiker ding er tussen, sorry nee, waar gaat het heen?

Citaat:
Ik zeg geen moskeeën meer en kinderbijslag voor maximaal 3 kinderen

Dit vind ik ook bij Nederlanders, genoeg dom volk dat denkt dat het nodig is om met 22 al 3 kinderen te hebben. Steraliseren zulk volk, scheelt een hoop geld :j

Magiccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 22:08

Ja dat bedoelde ik ook inderdaad, kinderbijslag maximum voor iedereen :)

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 22:08

Tja, er zijn mensen die juist jou op basis van je ongenuanceerde uitspraken tot het door jou zogenaamde "dom volk" rekenen. Alleen die zullen je waarschijnlijk geen sterilisatie toewensen, xSlvna.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 22:22

Boras schreef:
Tja, er zijn mensen die juist jou op basis van je ongenuanceerde uitspraken tot het door jou zogenaamde "dom volk" rekenen. Alleen die zullen je waarschijnlijk geen sterilisatie toewensen, xSlvna.

Nee maar kom op, waar gaat Nederland heen?
Zat moeders van 18, 19 jaar zonder diploma, vriend, vaste woonplaats. Vind het een beetje te gek voor woorden, en maar door'fokken', als een zuiver dekend iemand er dan wat van zegt is het een groot probleem, maar nee dat zij en de kinderen alleen op de uitkering met het kindergeld kunnen gaan leven, dat is niet erg zeker.
Het gaat steeds slechter in Nederland, veel uitkeringen en weinig werkendende, laten we nog een kind nemen, super, nog meer kosten voor de overheid (oftewel voor zowel de werkende als niet werkende Nederlander). +:)+

Hou toch op. :roll:

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 22:23

ik vind mensen die zonodig willen geloven dat ze dat lekker thuis moeten gaan doen...kerken en moskeeen staan er al genoeg ...
sport vergelijken met iets wat niet bestaat en zoals eerder werd gezegd tussen je oren zit vind ik niet kunnen...
ga mee met magic je voelt je amper meer thuis in je eigen land soms heb ik t idee alsof ik naar marokko ben gegaan of turkije...wij moeten ons aanpassen aan hun maar vind wel dat hun zich moeten aanpassen aan ons en dan allemaal nederlands banketstaaf en niet dat domme gemekker waar je als nler geen k van verstaat..

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 23:02

NathalietjeB schreef:
ik vind mensen die zonodig willen geloven dat ze dat lekker thuis moeten gaan doen...kerken en moskeeen staan er al genoeg ...
sport vergelijken met iets wat niet bestaat en zoals eerder werd gezegd tussen je oren zit vind ik niet kunnen...
ga mee met magic je voelt je amper meer thuis in je eigen land soms heb ik t idee alsof ik naar marokko ben gegaan of turkije...wij moeten ons aanpassen aan hun maar vind wel dat hun zich moeten aanpassen aan ons en dan allemaal nederlands banketstaaf en niet dat domme gemekker waar je als nler geen k van verstaat..

Volgens jouw profiel werk jij ook niet? Wat is jouw bijdrage aan de Nederlandse maatschappij, dat vraag ik mij dan weer af. Op meisjes van 15, reageer ik helemaal niet, die weten niet beter.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 23:03

Oh, dus mijn mening slaat nergens op omdat ik 15 ben? Oké. :*

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 23:11

xSlvna schreef:
Oh, dus mijn mening slaat nergens op omdat ik 15 ben? Oké. :*

Ach, een fatsoenlijke manier van communiceren, heb ik nog niet ontdekt. Ik hoop dat jij dat nog leert, dan is er nog hoop :D

Magiccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 23:17

Electra63 schreef:
NathalietjeB schreef:

Volgens jouw profiel werk jij ook niet? Wat is jouw bijdrage aan de Nederlandse maatschappij, dat vraag ik mij dan weer af. Op meisjes van 15, reageer ik helemaal niet, die weten niet beter.

Daar gaat het niet om. Misschien is zij wel echt arbeidsongeschikt oid, we hebben het over uitkeringstrekkers met een tintje. Om het maar even zo te zeggen haha.
Waarom schieten veel mensen meteen in de verdediging als je het over dit onderwerp hebt? Je hoeft maar het woord " zwarte" te zeggen en elke nederlander vliegt je aan. Zijn mensen bang voor moslims ?

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 23:19

Ik stel voor geen nieuwe maneges te bouwen. Als je het over stank hebt....
Als mensen willen rijden doen ze het maar in hun eigen tuin..
Ehm... sorry, kon het even niet laten. }>

Ik vind het jammer dat mensen zoveel energie verspillen aan angst.
Ga liever iets moois en positiefs doen (vrijwilligerswerk e.d.), dan je zitten ergeren en niet-houtsnijdende argumenten te bedenken.
Nederland wordt zoveel mooier als mensen elkaar in hun waarde laten en respecteren.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 23:21

Ik kan best fatsoendelijk communiceren hoor, word alleen wat kribbig van dit onderwerp.
Hoor ook graag andermans mening aan en pas de mijne er op aan, mocht diegene zijn mening mij iets tonen vanuit een ander perspectief, maar bij dit onderwerp snap ik af en toe niet waarom anderen het niet erg vinden als dat 'volk' hier komt en toch wel een deel als in hun vorige land willen hebben, waarom komen ze dan?

Verder zie ik Nathalie nergens zeggen dat zij wél iets goeds toevoegd, maar daar gaat het toch ook niet om? Wat voegt een moskee toe? Wat meer vrijheid voor een stel moslims, maar ook weer wat meer 'haat' richting hun.
Denk dat ik persoonlijk liever thuis bid dan een 'bidhuis' laat bouwen waarvan ik toch weet dat genoeg mensen daar tegen gaan protesteren od.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 23:22

Mosknee???? Pffff wat voor een marketing bureau werkt de PVV mee samen zeg. Tjonge, jonge...

Wat ik er van vindt, de site?.... Stom.

Vind ik een moskee mooi? Nee, maar iedereen heeft recht op z'n eigen clubgebouw. Reken maar dat een boer het ook niet leuk vind als er een manege gebouwd word voor zijn neus.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 23:24

Magiccc schreef:
Electra63 schreef:

Daar gaat het niet om. Misschien is zij wel echt arbeidsongeschikt oid, we hebben het over uitkeringstrekkers met een tintje. Om het maar even zo te zeggen haha.
Waarom schieten veel mensen meteen in de verdediging als je het over dit onderwerp hebt? Je hoeft maar het woord " zwarte" te zeggen en elke nederlander vliegt je aan. Zijn mensen bang voor moslims ?

Eigenlijk gaat het jou dus om het kleurtje? Iemand met een tintje is een uitkeringstrekker en een blanke is (misschien) arbeidsongeschikt? Misschien is zij wel gewoon lui? Ik bedoel maar............ al die mensen die niet werken of nog op school zitten, hebben IMO dan geen recht van spreken. ;)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 23:31

xSlvna schreef:
Ik kan best fatsoendelijk communiceren hoor, word alleen wat kribbig van dit onderwerp.
Hoor ook graag andermans mening aan en pas de mijne er op aan, mocht diegene zijn mening mij iets tonen vanuit een ander perspectief, maar bij dit onderwerp snap ik af en toe niet waarom anderen het niet erg vinden als dat 'volk' hier komt en toch wel een deel als in hun vorige land willen hebben, waarom komen ze dan?

Verder zie ik Nathalie nergens zeggen dat zij wél iets goeds toevoegd, maar daar gaat het toch ook niet om? Wat voegt een moskee toe? Wat meer vrijheid voor een stel moslims, maar ook weer wat meer 'haat' richting hun.
Denk dat ik persoonlijk liever thuis bid dan een 'bidhuis' laat bouwen waarvan ik toch weet dat genoeg mensen daar tegen gaan protesteren od.

Alleen jouw woorden"dat "volk" en vorig land is al weinig fatsoenlijk en voor een groot gedeelte onwaar. Er zijn namelijk een hoop moslims gewoon hier geboren en sommigen hebben de Nederlandse nationaliteit. :)*

Ik ben geen moslim, ik geloof nergens in, maar zoals iedereen in dit land, mag je een gebedshuis openen of een clubhuis, vereniging, whatever, als je je maar aan de Nederlandse wet- en regelgeving houdt. M.a.w. vrijheid van geloofsovertuiging, democratie.
Je kan ook zeggen, ik vind dat er genoeg moskeeën zijn in Nederland, dat is wel fatsoenlijk. ;)

Magiccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 23:34

Nee dat zeg ik niet. We hebben het hier over moslims en dat zijn vrijwel altijd mensen met een kleurtje. We hebben het niet over nathalietjeb of klaas of piet. Het valt me zo op dat hoe voorzichtig ik mijn zinnen ook formulier, nederlanders vinden altijd wel iets waardoor ik discrimineer . Dat doe ik niet maar dat denken ze dan. Is dat misschien angst? Voor de "pas op wat je zegt anders heb je een kogel tussen je ribben" mentaliteit die nu populair is onder veel moslimjongeren ? Ik hoor geen moslims klagen hoor. Altijd diezelfde nederlanders. En dan beweren zij ook nog dat ik degene ben die bang is voor het onbekende.