Aanslag op van Baalen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 13:52

JessicaD88 schreef:
naar mijn mening heb je geen rechten meer als je een ander een bijna-dood ervaring bezorgd.

... en tot zover het respect voor onze grondwet ;( We mogen anderen er graag op wijzen hoe barbaars andere samenlevingen zijn, belerend zijn over onze principes en normen en waarden... tot ze ons even niet uitkomen, dan vinden we het ineens niet echt een probleem om iemand dood te schoppen.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-13 13:53

JessicaD88 schreef:
Maak dader inderdaad geen slachtoffer, als jij met een pistool op deze manier naast iemand staat, dan roep je dit soort reacties natuurlijk over je uit. Helemaal terecht, naar mijn mening heb je geen rechten meer als je een ander een bijna-dood ervaring bezorgd.

Die mannen die op hem hebben ingeslagen hebben van de dader een slachtoffer gemaakt, wij niet ;)

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 13:54

Jezus zeg, ik zat met open mond te kijken.
Ja hoor reageren uit paniek mijn hol.
Ze hadden hem al plat liggen en ineens bedachten ze "laten we een partijtje gaan lopen rammen en trappen"
Vind zoiets altijd vreselijk om te zien als iemand in elkaar gerost word ook al zouden ze fout zitten.
Ja deze man zit dat duidelijk maar toch

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 13:57

Ik smeer hem uit dit topic want ik wordt hier zo ontzettend moedeloos van..
De reacties die ik lees van mensen hier had ik niet voor mogelijk gehouden.
Er spreekt in ieder geval weinig gevoel voor rechtvaardigheid en beschaafdheid uit..

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 14:01

Ik zat met mijn mond open voor de tv, hoe die 'fatsoenlijke' mannen in een stel losgeslagen apen veranderen!

Ik snap het overigens wel, die mannen hadden bijna gezien hoe iemand in zijn gezicht geschoten werd, dat was een drama geweest, een enorm bloedbad.
Dat is adrenaline, een of andere schoft had bijna die man zijn gezicht kapot geknald!
De enige reden dat het niet gebeurde was omdat het pistool weigerde!

Het blijven mensen en ik snap eigenlijk volkomen dat ze helemaal wild werden.

Of het beschaafd en goed is is een ander verhaal.

panny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 16:33

Ik mis nog het nuanceverschil dat dit heeft plaatsgevonden in Bulgarije. Ik denk dat de mensen daar iets minder vies zijn van geweld dan hier in NL. Ik durf trouwens niet te zeggen hoe ik zou reageren als een van mijn collega's een pistool in zijn/haar gezicht geduwd kreeg, waarschijnlijk wil je de dader gewoon 'onschadelijk' maken of 'uitschakelen'

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 16:43

Vind het trouwens wel geniaal om te zien hoe die man keek, toen zijn pistool weigerde :')

NeverGiveUp

Re: Aanslag op van Baalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 16:51

Oh fiets :\

Dacht hij, haha.

Waarom staat er trouwens aanslag op van Baalen, dat was van Baalen helemaal niet, die was er gewoon bij..

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 16:55

Ja dat vroeg ik me dus ook af NeverGiveUp. haha
Nogmaals ik vond het een vreselijk aanzicht en inderdaad de andere mannen hebben een fatsoenlijke functie en komen op mij nu niet echt geloofwaardig meer over.
Ergens snap ik het wel, als het mijn vader was deed ik wrsch hetzelfde maar toch.
De verrotting van de samenleving duurt voort...
Overigens vraag ik me wel af wat de dader voor persoon was aangezien hij wel zon kaartje enzo aan zijn nek had hangen dus hij is "legaal" binnen gekomen lijkt me.
Worden mensen nooit gefouilleerd ofzo?

Leffroi ik keek net terug en viel me nu pas op :=
Je hebt inderdaad gelijk :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 17:05

Hoge functie of niet, het blijven gewoon mensen die hetzelfde kunnen reageren als jij en ik.. In zo'n situatie reageer je als mens/persoon en niet als politicus..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 17:14

Marjoow schreef:
Het zal jullie vast niet ontgaan zijn, de aanslag op europarlementiër van Baalen.

2 Nieuwsberichten van het AD:
Hans van Baalen bij mislukte moordaanslag in Bulgarije
Van Baalen over aanslag: Ik hoorde alleen maar 'klik'

Het filmpje van de aanslag:
[ Video ]

Wat vinden jullie hier nou van? Ik vind het echt werkelijkwaar belachelijk hoe die man in elkaar geramd word. Dit is wat mij betreft een prachtig voorbeeld van de "verhuftering" van de samenleving. Ja, die man is fout, maar hem tegen de grond werken en afvoeren is genoeg toch? Dan hoef je je niet te verlagen tot dat niveau door hem flink in elkaar te trappen!

Wat vind jij van dicht bij neerschieten, door het hoofd dus met voorbedachte rade?

En dan krijgt hij trappen, verhuftering? Hij mag blij zijn dst hij niet ter plekke zelf doodgeschten is.....

Ik vind het verhuftering van de maatschappij als we zelfs hierover nog gaan miepen over een aantal trappen en meppen....

Het zou goed zijn als er zeker in landen als Bulgarije waar corruptie, ook binnen de politiek, schering en inslag is, bewapening aanwezig is de volgende keer en dus meteen geschoten wordt op dit soort mafkezen...

Hij wordt stevig op zijn bibs geslagen zie ik .......en wat had hij verwacht? Gewoon weer weg te lopen?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-01-13 17:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 17:17

Ik kan me de reactie van de betrokkenen wel voorstellen. Ik praat het niet goed maar in kan me wel voorstellen dat je zo reageert in zo'n situatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 17:25

En voor de mensen qua beschaafdheid, stel je je eens voor hoe het is om in de loop van een pistool te kijken, wat je dus niet verwacht, dus ook nog eens geen bedreigende situatie waar je in verzeild geraakt bent....dan ook nog eens de trekker wordt over gehaald, die vent ooooook nog eens achter je aangaat als je wegduikt en kennelijk met een verkeerd geprepareerd pstool te maken hebt, want als de kogel ketst, dan zit hij dwars, kennelijk is geprobeerd een tweede keer te schieten

Hoe denk je dat deze man gaat slapen? Praten we nu een paar ongenuanceerde schoppen en klappen met vlakke hand op bibspartij nu niet heel erg fout?
Beschaving is een vernisje.....

Stel het wapen ketste niet, was hij zich dan schietend een baan vrij gemaakt gevlucht? Ik denk het wel, zo veel schietgrage energie had hij wel op dat moment....

sasie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 17:26

Als het wapen niet had geweigerd en hij die man had doodgeschoten.
Was de man zelf waarschijnlijk door de beveiliging ook neergeschoten.
Dus eigenlijk komt hij er nog redelijk van af. :(:)

Waarschijnlijk ook gewoon frustraties van de beveiliging, dat de dader uberhaupt zover heeft kunnen komen.

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 22:25

russel schreef:
Marjoow schreef:
Het zal jullie vast niet ontgaan zijn, de aanslag op europarlementiër van Baalen.

2 Nieuwsberichten van het AD:
Hans van Baalen bij mislukte moordaanslag in Bulgarije
Van Baalen over aanslag: Ik hoorde alleen maar 'klik'

Het filmpje van de aanslag:
[ Video ]

Wat vinden jullie hier nou van? Ik vind het echt werkelijkwaar belachelijk hoe die man in elkaar geramd word. Dit is wat mij betreft een prachtig voorbeeld van de "verhuftering" van de samenleving. Ja, die man is fout, maar hem tegen de grond werken en afvoeren is genoeg toch? Dan hoef je je niet te verlagen tot dat niveau door hem flink in elkaar te trappen!

Wat vind jij van dicht bij neerschieten, door het hoofd dus met voorbedachte rade?

En dan krijgt hij trappen, verhuftering? Hij mag blij zijn dst hij niet ter plekke zelf doodgeschten is.....

Ik vind het verhuftering van de maatschappij als we zelfs hierover nog gaan miepen over een aantal trappen en meppen....

Het zou goed zijn als er zeker in landen als Bulgarije waar corruptie, ook binnen de politiek, schering en inslag is, bewapening aanwezig is de volgende keer en dus meteen geschoten wordt op dit soort mafkezen...

Hij wordt stevig op zijn bibs geslagen zie ik .......en wat had hij verwacht? Gewoon weer weg te lopen?

Ik ga hier helemaal in mee. Als hij met voorbedachte rade daarheen is gegaan om iemand neer te schieten, wat een achterlijke is het dan, met zulke gedachten spoor je al niet en hoor je imo niet in een gezonde maatschappij thuis (geen idee wat een 'gezonde maatschappij' is in Bulgarije maar dat daargelaten). Het zal je vader, broer, oom, ander familielid of goede vriend maar zijn. Geloof dat ik op gevoel dan enorm over de zeik zal gaan: naastenliefde gaat ver. Respect voor iemand die met een pistool op het punt staat iemand neer te schieten, nah. Daar kan ik toch echt weinig respect voor opbrengen. Ik keur niet goed wat de groep doet, gezien 'als een schaap over de dam is' zijn we kuddevolk, maar toch.. Ik ga geen dader beschermen, eigen schuld dikke bult. Een normaal persoon haalt zoiets niet in zijn hoofd! Kerel mag blij zijn dat hij nog leeft in Bulgarije daar..

Tazziexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 22:33

Ik weet eerlijk gezegd niet helemaal wat ik
moet denken. Hij kwam er van af met een bloedneus en een paar kneuzingen.
Als de pistool echt was afgegaan dan had hij wel iemand vermoord, dus eigenlijk vind ik dat hij deze 'straf' wel verdiend had.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 22:35

Helemaal mee eens russel.

Beetje moeilijk gaan doen om een paar klappen terwijl deze gek met voorbedachte rade iemand zijn gezicht kapot wilde schieten.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 22:39

Gaat niet om de klappen, het gaat er om dat iemand à) door de beveiliging heenkomt, op zijn gemak kan richten en schieten, vervolgens vlucht en overmeesterd wordt.. ( tot zover een hoop gekke dingen vanuit de beveiliging toch?) en dan b) volledig in elkaar gerost wordt. Leuk dat het gebagatelliseerd wordt, knap gedaan ook maar ik zie het toch echt anders.
Daarmee is de schutter geen dader-af maar wordt hij wel ook de dupe van onprofessioneel gedrag van die kudde mannen die maar gewoon doorslaat.
J zou het door een echte pro moeten laten analyseren maar correct is echt heel anders. Vast adrenaline maar de daad van de een praat de daad van de ander niet goed.

Het argument: wat zou jij doen als je neergeschoten dreigt te worden? raakt kant noch wal want het echte slachtoffer reageert namelijk bijzonder snel en adequaat. Hij wel.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 22:44

Tuurlijk,de dader is de dupe......lekker omgekeerde wereld zeker!

Snap je punt wel,maar snap jij de andere kant ook?
Je oogst wat je zaait....

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 23:02

Ja hoor ik snap de redenering absoluut. En ook hoe het gaat. Maar ik keur het wel af.

Edit: ik zeg ; daarmee is de dader niet dader af. Maw ik vind hem ook nog steeds zeer verwerpelijk en wat mij betreft mag hij een zware straf krijgen.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 23:09

Tuurlijk is het niet goed wat de rest deed,maar niet in verhouding tot de dader.... Zoals de openingspost wordt de dader echt weer als slachtoffer neergezet. Zo erg vind ik dat!

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 23:13

Ik vind het een beetje dubbel.. Ik vind niet dat je iemand zo in elkaar moet slaan en schoppen, en al helemaal niet waar zoveel mensen bijzijn en meekijken, iets van voorbeeld doet volgen.... Maar aan de andere kant, verdiend deze man natuurlijk geen zachtaardige behandeling..
Tsja, wat is nou juist in zo'n situatie, ja, je bent ontzettend boos, geschrokken.. maar is het dan nodig om met zijn alle er bovenop te springen, nee dat denk ik niet. Of hij straf verdient? Natuurlijk! Maar eigen rechter spelen is naar mijn idee nog steeds verboden. Maar medelijden heb ik absoluut niet met hem. :n

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 10:28

Ik denk dat een paar goede klappen eigenlijk wel goed is. Hier in nederland grijpen omstanders nauwelijks meer in. Voor je het weet heb je een mes tussen je ribben of krijg je een boete wegens mishandeling....terwijl de crimineel er weer lcht vanaf komt (en dus ook de reden was van de akties van anderen)
eigen rechter spelen is niet goed,maar we moeten er niet in doorslaan....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 10:36

Pauline, volledig in elkaar gerost??? Weet jij hoe dat gaat en er uit ziet?

Dat bloedneusje of tand door de lip is pienuts hoor...

Slachtoffer tekent nu voor een ros op zijn neus ipv een doorgeladen wapen op zijn hoofd en dan wel2 keer, jawel 2 keer richten en schieten....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 10:40

superwoman schreef:
Ik denk dat een paar goede klappen eigenlijk wel goed is. Hier in nederland grijpen omstanders nauwelijks meer in. Voor je het weet heb je een mes tussen je ribben of krijg je een boete wegens mishandeling....terwijl de crimineel er weer lcht vanaf komt (en dus ook de reden was van de akties van anderen)
eigen rechter spelen is niet goed,maar we moeten er niet in doorslaan....

Daar is een topic van op bokt van een meisje bij de tram, volwassenen kijken toe hoe vier grieten van 14 dat meisje in elkaar slaat!! DAT is pa verhuftering van de maatschappij....