De politie in Nederland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 20:14

Ik vind het bizar dat mensen een actie van 1 persoon of 1 viavia verhaal de gehele politiemacht vervloeken.
Zoals het voorbeeld van TS ik vind de persoon die met dit weer met te weinig profiel rondrijdt een knappe Harry, levensgevaarlijk. En dan gaan mekkeren over de politie, dan is zelfs 1000 euro boete niet genoeg om te leren dat je gevaar vormt.

Overal kom je foute mensen tegen, politie, leger en artsen ze kunnen nooit 100% goed volk aannemen. Mensen kunnen de verkeerde kant op gaan etc etc. Maar het valt me wel op dat de mensen die problemen lijken te hebben met agenten zich ook niet allemaal met zuivere zaken bezig houden.

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 20:16

Skygirl: Hoe moet ik in godsnaam een bron geven als de politie daar geen onderzoek naar laat doen door een onafhankelijk onderzoeksbureau of zelf cijfers vrijgeeft van een intern onderzoek? Lijkt mij duidelijk dat niemand wil om bij een beroving geholpen te worden door agenten die strak staan.

Reneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 20:17

kiki1983 schreef:
Estera schreef:

Volgens mij kan je beter eerst eens naar jezelf kijken. Mij gebeurt het namelijk nooit dat ik problemen heb met de politie, onterecht wordt gearresteerd, corruptie tegenkom, aangehouden wordt of überhaupt in aanraking kom met de politie. Toch typisch dit.

(Waarmee ik niet wil zeggen dat er geen rotte appels tussen zitten, maar dit is weer lekker makkelijk zo)

Ik heb ook geen problemen met de politie, ben nog nooit gearresteerd, enige aanhouding was een blaastest. Volgens mij snap jij het verschil niet helemaal tussen personen ontmoeten die agent blijken te zijn of mensen nog van school kennen die agent zijn geworden. Dacht dat we op de bal aan het spelen waren?

Vind politie gewoon schijnheilen, zelf flink aan de dope zitten maar dealers arresteren behalve hun eigen nachtapotheker natuurlijk

Hoeveel politieagenten ken jij die aan 'de dope' zitten en hoeveel politieagenten zijn er in Nederland?

Amber_

Re: De politie in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 20:18

Want? Je zin is vrij duidelijk.

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 20:19

reneee volgens mij heb ik in een eerder bericht al duidelijk gezegd dat het aan de individu ligt maar OOK aan de politie die meer onderzoek moeten doen naar hun eigen volk. Ik ken sowieso 8 agenten aan de dope en nog wat meer agenten die aan de dope ZATEN of dat nu ook nog zo is weet ik niet.

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 20:19

Amber_ schreef:

Slaat dit op mij? Dit snap ik even niet.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 20:20

Vjestagirl schreef:
moyra schreef:
Ik heb momenteel met iemand (die ik niet ken) een discussie naar aanleiding van deze foto.
http://sphotos-e.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 3784_n.jpg
Hij schreef dat hij hoopte dat de agenten geen gordel om hadden want dan waren het er weer een paar minder :x

-:(-
Waarop ik reageerde dat deze mensen waarschijnlijk ook kinderen en een vrouw/man thuis hebben zitten.

Hij vond dat ze maar een ander beroep hadden moeten kiezen :r

Dat soort opmerkingen dus. Dat mensen agenten het liefste doodwensen, het normaal vinden dat ze mishandeld worden etc. Dat kan toch niet? Dat we niet meer braaf alles voor zoete koek aannemen wat oom agent zegt, affijn. Zolang je een normaal gesprek voert is dat geen enkel probleem. Maar je kunt toch niet andere mensen doodwensen en mishandelingen gunnen om het beroep wat ze hebben?

op youtube staan filmpjes met ongevallen waarbij agenten om het leven komen.

de reacties: Yeey, weer wat minder!

mensen kunnen er blijkbaar niet tegen als ze op fouten worden gewezen.
zo ook met dronken bestuurders (er is nog nooit wat fout gegaan, dus ik kan best met een slok op rijden)
mensen zonder helm (ik rijd heel voorzichtig)
het gaat helaas niet om de keren dat het goed gaat, maar om de keren dat het fout gaat. wie ruimen de rommel op, juist de hulpverleners.
mijn oud stagebegeleider zei al : "Als je bij de politie gaat, zul je helaas moeten accepteren dat mensen je als uitschot van de maatschappij gaan behandelen en je ook zo zullen zien."

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 20:20

kiki1983 schreef:
Skygirl: Hoe moet ik in godsnaam een bron geven als de politie daar geen onderzoek naar laat doen door een onafhankelijk onderzoeksbureau of zelf cijfers vrijgeeft van een intern onderzoek? Lijkt mij duidelijk dat niemand wil om bij een beroving geholpen te worden door agenten die strak staan.

Waar baseer je het dan in godsnaam op? Want daar gaat het mij dus om. Iedereen kan wel van alles roepen, maar als het gebaseerd is op vage geruchten of bijzondere eigen intepretaties slaat het imo nergens op.

Amber_ schreef:

Omdat je gelijk je conclusies terecht ipv te vragen of je het wel zo letterlijk had moeten nemen. Sorry voor de onduidelijkheid in ieder geval, leg het er de volgende keer wel nog dikker op.

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 20:22

Laat ik ook even duidelijk zijn. Ik heb niks met de politie. Ik regel mijn eigen zaken wel, jank niet over de 2 boetes die ik in mijn leven heb gehad want die waren gewoon terecht en gun ze echt geen naar ongeluk of de dood maar ken er wel een aantal die wel een tik verdienen en die ook echt honden zijn.

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 20:22

kiki1983 schreef:
reneee volgens mij heb ik in een eerder bericht al duidelijk gezegd dat het aan de individu ligt maar OOK aan de politie die meer onderzoek moeten doen naar hun eigen volk. Ik ken sowieso 8 agenten aan de dope en nog wat meer agenten die aan de dope ZATEN of dat nu ook nog zo is weet ik niet.

En wat heb jij eraan gedaan? Heb jij dat ergens aangegeven dat die agenten aan de dope zitten?? Nee, Dan vind ik dat je dat moet doen!!

Onee natuurlijk dat doe je niet, want je hebt namelijk geen bewijs dat het zo is..

Echt te makkelijk om slechte dingen neer te zetten over de politie.

Probeer een goede dingen neer te zetten wat ze doen!
Laatst bijgewerkt door Loody op 16-01-13 20:24, in het totaal 1 keer bewerkt

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 20:23

Nou ja, het spreekt natuurlijk wel voor zich, dat de mensen die zo'n hekel aan de politie hebben en er geen goed woord voor over hebben, ze nooit zullen bellen als er iets is.
Dat zou pas schijnheilig en laf zijn, dan moet je je problemen ook zelf oplossen.

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 20:24

Skygirl..even serieus? Ik geef zelfs nog voorbeelden en dan nog snap je niet waar ik dingen op baseer? Als jij 5x in de week naar de MCD gaat en daar elke keer onbeschoft wordt behandeld door verschillende medewerkers dan zeg jij toch niet tegen je vrienden "je moet daar echt gaan winkelen"nee dan zeg je: Ja de prijzen zijn leuk maar de medewerkers zijn onbeschoft? Moeten daar dan ook bronnen en cijfers van gezien worden?

Reneee_

kiki1983 schreef:

Als je kijkt naar het stukje wat ik gequote heb dan zie je dat er staat.

kiki1983 schreef:
Vind politie gewoon schijnheilen, zelf flink aan de dope zitten maar dealers arresteren behalve hun eigen nachtapotheker natuurlijk

Ik heb het even opgezocht, er zijn zo'n 60.000 agenten in Nederland. Jij kent er 8 van die aan de drugs zitten (mijn vraag is dan hoe je die kent maar goed dat zijn mijn zaken niet).
8/60.000 dat is inderdaad de hele politie

Amber_

Als ik aan iedereen moet vragen, of ze het echt zo bedoelen... Ben.ik voorlopig nog niet klaar. Maar fijn dat je het niet zo bedoelde. Ik val niet onder de 'categorie' gepest.

Reneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 20:25

kiki1983 schreef:
Skygirl..even serieus? Ik geef zelfs nog voorbeelden en dan nog snap je niet waar ik dingen op baseer? Als jij 5x in de week naar de MCD gaat en daar elke keer onbeschoft wordt behandeld door verschillende medewerkers dan zeg jij toch niet tegen je vrienden "je moet daar echt gaan winkelen"nee dan zeg je: Ja de prijzen zijn leuk maar de medewerkers zijn onbeschoft? Moeten daar dan ook bronnen en cijfers van gezien worden?

Maar dan zeg je niet de gehele MCD maar een bepaalde MCD, lijkt mij?

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 20:26

Loody schreef:
kiki1983 schreef:

En wat heb jij eraan gedaan? Heb jij dat ergens aangegeven dat die agenten aan de dope zitten?? Nee, Dan vind ik dat je dat moet doen!!

Onee natuurlijk dat doe je niet, want je hebt namelijk geen bewijs dat het zo is..

Echt te makkelijk om slechte dingen neer te zetten over de politie.

Probeer een goede dingen neer te zetten wat ze doen!

ja dat heb ik idd gedaan. Ik werd wel serieus genomen en ze zouden een UC doen maar diezelfde agenten werken er nog steeds en doen nog precies hetzelfde.

Mika: groot gelijk!

Renee: Ik zeg toch ook sommige agenten? Tuurlijk zijn er ook goede en zoals met alles verzieken de kwaden het voor de goede. Het maakt er wel op dat ik dan liever naar de c1000 dan naar de MCD ga.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 20:28

kiki1983 schreef:

Dan zeg ik dat het bij de betreffende MCD slecht geregeld is en dat ze beter naar een andere kunnen gaan.

Maar ik vind dat soort voorbeelden op internet van ervaringen waar je een kant van het verhaal hoort niet echt serieus te nemen, of 'bewijs'.
Laatst bijgewerkt door Kahawa op 16-01-13 20:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 20:29

Overal heb je rotte appels, ook bij de politie. Dat is nou eenmaal zo.
Je hebt ze ook tussen de winkel medewerkers, tussen de advocaten en tussen elke andere beroepsgroep die er is.

Ik heb zowel positieve als negatieve ervaringen met de politie. Na een "oplichting" op internet heeft een vriendelijke agent er toch even voor gezorgd dat ik ruim 200 euro terug kreeg van de verkoper.
Maar een andere agente van het zelfde korps vind ik nog steeds een huppel tut die lekker binnen achter de balie moet blijven zitten in plaats van op straat.

Hoe dan ook zou je tegen iedereen respectvol moeten zijn. Niet alleen tegen hulpverleners maar tegen iedereen.
En in een ideale wereld zou de politie niet nodig zijn. Dan zouden er geen overvallen en inbraken zijn en houdt iedereen zich aan de regels. Is er geen agressie en geen huiselijk geweld.

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 20:29

Amber_ schreef:
Als ik aan iedereen moet vragen, of ze het echt zo bedoelen... Ben.ik voorlopig nog niet klaar. Maar fijn dat je het niet zo bedoelde. Ik val niet onder de 'categorie' gepest.

het is wel vaak zo. Niet alleen bij de politie maar ook bij andere dingen waar mensen "macht" hebben. Machtsmisbruik omdat je zelf werd gepest dus de hele wereld er dan maar voor terug pakt.

Skygirl: Dan snap jij toch ook wel dat ik in geen enkel geval de politie bel als ik weet dat er doorgesnoven mannetjes komen?

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 20:31

kiki1983 schreef:
Skygirl: Dan snap jij toch ook wel dat ik in geen enkel geval de politie bel als ik weet dat er doorgesnoven mannetjes komen?

Nee. Ik zou gewoon een poging wagen en dan zie ik vanzelf wel wat er komt. Ga er niet gelijk vanuit of zo.

kiki1983

Re: De politie in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 20:32

Ik wel maar verschillen moeten er zijn ;) en eerlijk is eerlijk. Ik ben sowieso al geen fan van hele idee dat iemand macht over je heeft of waar je zelf macht over hebt.

Estera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 20:33

kiki1983 schreef:
ja dat heb ik idd gedaan. Ik werd wel serieus genomen en ze zouden een UC doen maar diezelfde agenten werken er nog steeds en doen nog precies hetzelfde.

Heb je ENIG idee hoe moeilijk het is om een politieagent ontslagen te krijgen? Heb je enig idee wat voor onderzoek en bewijzen daarvoor nodig zijn? Hoeveel mankracht en uren het kost? Hoeveel geld daarmee bemoeit is? Op een gerucht of 1 aangifte kan niemand ontslagen worden.

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 20:33

Ik wilde eigenlijk niet verder reageren want ik word toch echt een beetje boos. maar ga het toch doen!

Kiki1983

Ik heb zelf als agente gewerkt en voel me behoorlijk aangevallen door jou reacties!!

Als agent ben je 24 uur per dag agent, en zit je voor een "burger" in een glazen huis
Maar ook politieagenten zijn mensen.

Zij drinken in hun vrije tijd ook een biertje en roken "misschien"ook wel eens een jointje.
Ze doen ook wel een gek als ze uitgaan...

Maar daar in tegen, hebben agenten met allerlei dingen te maken waar jij totaal geen weet van hebt!

En hebben ook last van nachtmerries en kunnen ook last hebben van traumatische ervaringen.

Hoe zou jij het vinden om een klein kind van 2 jaar uit een sloot te halen en daarbij reanimatie moet toepassen. Kind is gered maar heeft maanden in het ziekenhuis gelegen.

Man rijdt zichzelf tegen een boom... Agent schraapt de stukjes bij elkaar.

Nu noemde ik 2 dingen op als voorbeeld.

En dan val jij over "corrupte" agenten?? Schaam je!!

Ik weet toevallig dat er hele grote onderzoeken worden opgestart als het vermoeden bestaat..

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 20:35

kiki1983 schreef:

er word genoeg onderzoek gedaan, jij krijgt het alleen niet hapklaar aangeleverd.
agenten hebben hele strenge protocollen en krijgen met veel zware delicten te maken die echt niet fijn zijn.
een beetje respect van jouw kant mag ook wel eigenlijk, je komt nu erg kortzichtig over.
aan de dope zitten, hebben we het over veredelde BOA's of over echte agenten?
als je aan de dop zit haal je de jaarlijkse test niet namelijk en lig je er zo uit.

het is geen macht hebben over, maar het handhaven van de wet.
jij kreeg vroeger ook straf als je je niet gedroeg.
als jij je niet aan de wet houdt, tja dan krijg je ook "straf"

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 20:36

Heb ik het over ontslag dan? Een schorsing/berisping/kantoordienst lijken mij een betere "straf"dan ontslag. Maar zeker bij de politie mag je wel verwachten dat als ze bij een UC sos, speed oid vinden je wel degelijk even op non-actief wordt gezet. Daarvoor heb je alleen een UC en de uitslag nodig neem ik aan. Geen bergen bewijs. Simpel gezegd ik vertrouw geen junkies geen 1! En als de politie junkies in dienst heeft schaadt dat mijn vertrouwen wel.