Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
papagroom schreef:een goudvis in een kom,een parkiet in een klein kooitje,een schildpad in een bakkie,dat is allemaal niet diervriendelijk,maar daar denken de houders van deze dieren heel anders over,,
papagroom schreef:zelfs de fokker van plofkippen ,doet zn uiterste best om zn beesten zo goed en gezond mogelijk groot te brengen.....
papagroom schreef:zo ken ik een biologische melkveehouder,waar je de amoniakdamp tegemoed komt,zodra je de stal binnen komt,,,,,dat zul je op een moderne megastal echt niet tegen komen....
Citaat:Honger
De vleeskuikens waarmee wordt gefokt, krijgen uit voorzorg te weinig voer. Bij een normale hoeveelheid voer worden deze volwassen kippen te zwaar, waardoor ze zich niet meer kunnen vermenigvuldigen.
In de biologische sector spelen deze problemen minder. De sterfte is 4 keer minder dan in de vleeskuikenhouderij. Dat komt vooral door het gebruik van langzaam groeiende rassen.
Peppertree schreef:Nee. Omdat je eerst van alles alternatief moet proberen voordat je adequaat kunt behandelen. En zelfs dat mag dan nog gelimiteerd.
Intensief, bedoel je daar mee gangbaar? Die worden ook niet 'zomaar' behandelt. En hoe kom je bij (illegale) middelen? Alsof je dat zomaar in je kippen kunt stoppen als je daar zin in hebt?
sflj schreef:Niet snel. Als de meerderheid maar wil, wel. Maar aangezien de meeste mensen niet echt van dieren houden, zal het wel niet gebeuren, nee.
DebGizmo schreef:tja.. hoe banketstaaf ook, veranderen zal het toch niet.
sflj schreef:Volgens mij zeggen de meesten hier ook niet dat er geen dieren meer geslacht zouden moeten worden voor die spullen maar zouden die dieren beter behandeld moeten worden! En ik denk dat dat wel kan. Als de consument het maar wil.
En als ik een paar posts zo lees, moet ik een beetje lachen hoor; nog even en we gaan die enorme megastallen met -tigduizen beesten op een veel te kleine ruimte nog goed praten ook?
Citaat:Ik maak me zorgen hoe we straks al die mensen in de wereld te eten kunnen geven.