Electra63 schreef:Ik wil ook wel rust om mij her te bezinnen of wat meer tijd te hebben voor boodschappen en hobby's, maar daar is een uitkering niet voor bedoeld. Een uitkering is een vangnet. Dus ik vind wel, dat mensen maar moeten herbezinnen van hun eigen geld en niet van een uitkering, kort samengevat.
Vrijwilligerswerk kan best een bijdrage zijn aan het ontwikkelen van bepaalde vaardigheden, maar vrijwilligers moeten geen gekwalificeerd personeel vervangen. Vrijwilligers moeten, net als stagiaires, niet meetellen in de bezetting.
Helemaal mee eens!
En daarom Shadow, niet fulltime vrijwilligerswerk, maar parttime. Los daarvan houdt die WW op een gegeven moment ook op en verkleint het je kansen enorm, wanneer je 2 jaar thuis gezeten hebt.
Over mensen in de bijstand heb ik het trouwens niet gehad, dus ik begrijp niet waarom je die aanhaalt. Hoewel er van mij heeeeel veel strenger gekeken mag worden naar mensen met een bijstand uitkering. Ik durf te beweren dat minstens de helft toch zou kunnen werken, mits er aangepast werk beschikbaar zou zijn/werkgevers zich meer openstellen voor de mogelijkheden van mensen die een aanpassing op het werk nodig hebben.