Vuurwerk, onbegrijpelijk.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nies_

Re: Vuurwerk, onbegrijpelijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 22:57

Die indruk heb ik inderdaad ook :j

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 22:57

_San87_ schreef:
Nou en? De een steekt 1400 euro in de fik, de ander gooit het in een bodemloze put dat Afrika heet. Leven en laten leven.

ik gooi het in een bodemloos fenomeen wat 'paard' heet....en inderdaad er zit geen bodem in....overal poep iedere dag :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 22:59

Grappig hoe je begint met 'we leven in een crisis' en vervolgens zeurt dat mensen teveel geld uitgeven. :') Is dat niet juist wat de economie draaiende houdt? Je kunt toch net zogoed iets leuks doen met je geld, dat komt er wel weer, dan alles zuur op je bankrekening zetten en chagerijnig naar anderen kijken die er wél plezier van hebben. xd Het is een paar dagen per jaar, het is een klein land, een beetje tolerantie kan toch wel? :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 23:01

Ik geniet enorm van het vuurwerk dat anderen kopen en afsteken :)
Ik heb er zelf het geld er niet echt voor over, maar ik ben blij dat er mensen zijn die dat wél hebben! (En is nog goed voor de economie ook ;) )

Mocht als kind altijd voor 10 gulden vuurwerk uitzoeken, wat geweldig was dat! Uren in zo'n krantje kijken, rekenen en herbereken hoe ik veel voor weinig kon krijgen!

Heb nu ook wel eens sporadisch 5 euro eraan besteedt, grondbloemen vind ik helemaal geweldig :P (en dan vooral in de sneeuw haha, dat geeft een spookachtig effect).

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-12 23:05

Boself schreef:
Grappig hoe je begint met 'we leven in een crisis' en vervolgens zeurt dat mensen teveel geld uitgeven. :') Is dat niet juist wat de economie draaiende houdt? Je kunt toch net zogoed iets leuks doen met je geld, dat komt er wel weer, dan alles zuur op je bankrekening zetten en chagerijnig naar anderen kijken die er wél plezier van hebben. xd Het is een paar dagen per jaar, het is een klein land, een beetje tolerantie kan toch wel? :)

Ok, misschien had ik die eerste zin nog iets verder moeten toelichten. Maar veel mensen hebben het geld niet meer of niet genoeg om ook fatsoenlijk te kunnen eten.

Daarnaast heb ik nergens gezegd dat ik chagrijnig naar anderen kijk die wel plezier hebben hiervan. Ik heb al een aantal keer benoemd dat ze vooral hun gang moeten gaan, ik zal de laatste zijn die ze tegenhoudt.....

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 23:07

Princesj schreef:
Als ze nou eens de btw op vuurwerk naar 30% gooien, als eindejaarsbonus voor de staatskas :)*

Goed idee, nog beter; 50 % btw !!

Er is blijkbaar nog lang niet genoeg crisis. Het valt mij ook altijd weer op hoe veel hoger opgeleiden (NOT!!) trots voor de tv-camera brallen dat ze voor honderden euro's aan vuurwerk hebben gekocht !

Kingie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 23:07

Ik vind het zelf zonde van mijn geld, maar mensen moeten toch zelf weten waar ze hun geld aan uit geven. Heb je als vreemde imo niets mee te maken.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 23:09

Ach, zijn ook zoveel mensen in de bijstand die het krap hebben en nog genoeg peuken op kunnen kopen en opsteken. Dan heb ik liever dat ze een vuurpijl kopen en afsteken; heb ik er ook nog lol aan :P

Thincla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 23:12

Je koopt het schiet het af en het is weg :P dat vindt ik ervan

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 23:16

Olympia schreef:
EmmaVZ schreef:
Tjah, het is je eigen keus waaraan je je geld uitgeeft, maar dan vind ik dat je de rest van het jaar niet mag zeuren over geldtekort want je kon in december opeens wel een boel kopen!?

Ik ken mensen díe niet op vakantie gaan, zodat ze vuurwerk kunnen kopen. De een wil nou eenmaal op vakantie en de ander knalt het de lucht in. Ieder zijn ding

Ja, dat is hun eigen keuze, en dat maakt mij niks uit. Maar als ze bijv. rond december heel veel vuurwerken kopen en de rest van het jaar zeuren dat ze zo weinig geld hebben en blabla bla, tjah, waarom heb je rond december dan wel zoveel geld opeens te besteden? Dan moet je de rest van het jaar niet zeuren want het is je eigen schuld dat je in december opeens zoveel uitgeeft. Zo zie ik het :P

Emmaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 23:19

Ach de een geeft een maandsalaris uit aan Petri rijlaarzen, de ander aan vuurwerk. :)
Leven en laten leven! Al weet ik mijn geld wel beter te besteden! :D

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 23:20

Inderdaad. Iedereen besteed zn geld weleens aan dingen die eigenlijk niet nodig zijn, kun je toch nog weleens balen/zeuren dat je krap zit?

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 23:47

Ik koop al van jongs af aan elk jaar vuurwerk. En ja, ik haalde het ook wel zelf uit Polen. Wel alleen siervuurwerk.
En waarom? Omdat ik het mooi vind.
Wat ze hier illegaal noemen is in Polen gewoon bij de supermarkt te koop. Het kost daar haast niks en is veel mooier dan wat ze hier verkopen. Maar hier doen ze net alsof je een handgranaat gekocht hebt.
Ik heb er de afgelopen jaren ook best wel wat aan uit gegeven, maar bij 100 Euro houdt het echt wel op.

Een vuurwerkshow vind ik niks aan, want het gaat gewoon om de spanning van het aansteken van dat lontje.

Dit jaar heb ik een pakketje sterretjes gekocht bij de Lidl, want ik vind de prijzen die de winkels vragen voor een pakketje vuurwerk wat nauwelijks iets doet echt te gek en een ritje Polen zit er even niet in.

Ik wens iedereen een fijne jaarwisseling met of zonder vuurwerk :-)

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 23:49

Pfoe... Zie net bij HVNL dat er naar schatting voor 75 miljoen is verkocht.

BarrieVabis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 23:56

ik vind het geweldig dat vuurwerk vooral knallers maarja ieder zn eigen keus ik geef ik zat uit aan motorcrossen en paardrijden ik heb dit jaar weer wat vuurwerk gekocht en ga ervan genieten iedereen zijn eigen keuzes en meningen zo :)

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 10:40

Op vuurwerk zit al zoveel belasting, die vangen er echt heel veel voor. Dus voor de economie is het goed.
Is voor het milieu belastend maar het is maar een keer in het jaar.
En het illegale vuurwerk is illegaal omdat de nederlandse overheid er geen geld op verdient.
Vuurwerk is altijd gevaarlijk in verkeerde handen of het nou illegaal is of legaal.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 16:52

Marsu schreef:
Wat ze hier illegaal noemen is in Polen gewoon bij de supermarkt te koop. Het kost daar haast niks en is veel mooier dan wat ze hier verkopen. Maar hier doen ze net alsof je een handgranaat gekocht hebt.

Nou sommige dingen zijn ook net een handgranaat hoor :')
Mijn neefje had er twee jaar geleden ook wat "illegale" dingen tussen zitten.
De carbid-bus van de buren was er niks bij _O-

Als hij zo'n ding aanstak deed ik mn vingers in mn oren en mn mond open zodat mn trommelvliezen geen pijn deden. :')
Maar het meeste spul is idd niet zo heftig, maar wel gewoon mooier dan wat je hier in NL kan kopen :j

Ben benieuwd wat ie dit jaar heeft, dan is ie weer bij ons met zn vuurwerk... :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 17:08

Ik hoop dat het alleen maandag om 12:00 's avonds is. Onze hond is er echt bang van :(
Helaas hoor ik hier ook wel het een en ander.

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 17:15

Gelukkig nooit last gehad met onze honden en katten. Die keken er gelukkig niet naar om. Maar zelf vind ik het best wel eng om op Oudjaarsdag de straat op te gaan. Al die stomme knallen, ik schrik me elke keer rot :=

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 21:03

Zolang ze met het vuurwerk bij mij en mijn dieren uit de buurt blijven vind ik het prima!
Hier begint het nu langzaam aan ook op gang te komen met het vuurwerk, maar echt niet dat ik er voor binnen blijf hoor, mijn hond zal er toch uit moeten.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 21:06

Onze kat geeft er hele maak niets om! Heb zelf wat siervuurwerk gekocht vandaag.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 23:54

Oh wij hebben ook aardig wat vuurwerk gehaald. Niet voor duizenden euro's uiteraard. Gewoon wat siervuurwerk, een pak rotjes en nog wat knallers. Voor ons is het ook gewoon een manier om dit jaar letterlijk 'weg te knallen' aangezien we best wel een rotjaar achter de rug hebben :) Iedereen mag toch zijn/haar eigen verdiende geld uitgeven hoe hij/zij dat wil? :D

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 00:42

Ik hoor net dat mijn 12-jarige stiefbroertje 800 rotjes heeft gekocht + wat illegaal vuurwerk. Hoe moet hij die 800 rotjes in stroopwafel's naam gaan afsteken? :wow: Die loopt volgens mij in juni nog rotjes af te steken denk ik zo..

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 00:47

Ik was gister ook met een jongen die ruim 200 had uitgegeven (waar ik bij stond) + nog voor 400 in belgie had gehaald. Vind echt doodzonde :S.
Wij wonen midden in weilanden maa kijken uit op stad, afsteken geef ik niks om (idd zonde geld) maar zien wel alles wat de stad afsteekt dat is dan wel mooi om te zien.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 02:04

EmmaVZ schreef:
Ik hoor net dat mijn 12-jarige stiefbroertje 800 rotjes heeft gekocht + wat illegaal vuurwerk. Hoe moet hij die 800 rotjes in stroopwafel's naam gaan afsteken? :wow: Die loopt volgens mij in juni nog rotjes af te steken denk ik zo..

Gewoon het zakje aansteken :') Geeft een leuke knaller xD