Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Air schreef:Oh ik lees zeker wel hoor, dat jij het anders ziet zegt nog niet dat ik niet lees![]()
Genoeg geld om zorgeloos te kunnen leven? Je neemt het hebben van een paard dus voor vanzelfsprekend? Hoort daarbij?
Top dat je gelukkig bent, maar nou niet doen alsof je dat bent terwijl je niets hebt.... want je hebt veel.
mick75 schreef:Maar ook toen ik bijna een jaar een inkomen had van 0 Euro kon ik nog steeds genieten van een mooie bloem, een wandelingetje door het bos en een fraaie zonsopgang. Ik ben toen pas gaan waarderen wat voor moois de natuur je gewoon te bieden heeft.
Ellie_F schreef:In mijn omgeving zijn meerdere mensen met de ziekte ms. Deze situaties geven nou goed aan hoe belangrijk geld kan zijn. De ene kennis heeft financieel een goed leven en de andere kennis heeft een uitkering. De kennis met voldoende financiële middelen, gaat naar het buitenland voor de nieuwste inzichten en behandelingen en omzeilt zo tevens de wachtlijsten waardoor haar kwaliteit van leven gelukkig wonderbaarlijk vooruit gaat. De kennis met de uitkering is in een paar jaar tijd helaas zowel lichamelijk als emotioneel hard achteruit gegaan en komt in Nederland voor geen behandeling in aanmerking. Dan leer je de waarde van geld kennen.
Nicolletje schreef:Ellie_F schreef:In mijn omgeving zijn meerdere mensen met de ziekte ms. Deze situaties geven nou goed aan hoe belangrijk geld kan zijn. De ene kennis heeft financieel een goed leven en de andere kennis heeft een uitkering. De kennis met voldoende financiële middelen, gaat naar het buitenland voor de nieuwste inzichten en behandelingen en omzeilt zo tevens de wachtlijsten waardoor haar kwaliteit van leven gelukkig wonderbaarlijk vooruit gaat. De kennis met de uitkering is in een paar jaar tijd helaas zowel lichamelijk als emotioneel hard achteruit gegaan en komt in Nederland voor geen behandeling in aanmerking. Dan leer je de waarde van geld kennen.
Dat zou eigenlijk niet moeten in een zogenaamd rijk land als Nederland met een zogenaamd goede zorg.
Maar dit is wel één van de dingen waarvan ik zeg: doe dan maar geld
Je gezondheid kan je tegenwoordig ook kopen![]()
Maar als ik die rijke lui bij programma's als 'Hoe heurt het eigenlijk' zie, dan wil ik daar weer niet bij horen, bedankt. Ik blijf liever gewoon.
Magrathea schreef:Als we alles en iedereen overal voor gingen laten behandelen zou het gat in de begroting heel wat groter zijn dan dat het nu is. De overheid/de verzekeringen kan nu eenmaal niet álles betalen.
Geryon schreef:Het is toch ook niet zo dat je moet kiezen tussen óf veel geld en het voor de rest niet goed hebben, of weinig geld en het voor de rest wel goed hebben?
Dat stukje wat mij nu gelukkig maakt zou toch echt wel geld zijn hoor. Kan ik samen wonen met mijn vriend in plaats van steeds bij een ander gaan wonen.
Nicolletje schreef:Ik denk trouwens niet (ik zou het wél willen winnen hoor) dat ineens extreem veel geld meteen extreem gelukkig maakt.
Het schijnt dan toch dat je familie en vrienden het een en ander van je gaan verwachten.
Ik heb een voorbeeld van héél lang geleden, we zaten de vakantie te bespreken met nog wat mensen en ik had net een staatslot gekocht.
Toen ik vroeg wat er zou gebeuren als ik dat staatslot zou winnen, zei 1 van de mensen meteen: "dan verwacht ik dat jij onze vakantie betaalt!"
Als je dan een nieuwe club vrienden gaat zoeken kom je vanzelf bij de 'nieuwe rijken' van tv met hun grote auto's en kan jij niet achterblijven met je Fiat.
Ik heb altijd gezegd: ik wil geen belachelijk dure auto om dagelijks in te rijden. Niet omdat ik het niet mooi vind, maar omdat ik mijn oude auto overal kan wegzetten zonder bang te zijn dat er ingebroken word, ik hoef niet met 6 beveiligers rond te rijden in mijn te dure auto, ik word niet achtervolgd naar huis vanwege mijn dure auto om daar bruut overvallen te worden omdat ik zo uitdraag dat ik veel geld heb.
Ik hoor zelfs van (rijke) mensen wiens sieraden van hun lijf gestolen worden.
Gezellig, zit je in je villa met een groot hek eromheen, in je eentje
Het lijkt me best vervelend als je zo rijk bent dat je nooit de deur uit kan gaan zonder beveiligers, je kinderen niet buiten kunnen spelen ivm kidnapping, er maandelijks tientallen familieleden staan te bedelen om geld; je levert er imo. meteen een brok vrijheid mee in. Vrijheid die je juist dacht te krijgen met geld.
Dat neemt allemaal niet weg dat ik niet best graag die loterij zou willen winnenik heb een aantal (goede) doelen die ik geld zou willen geven en ik zou dit huis waar ik nu zit verkopen of verhuren en een leuker huis (zonder aso buren) kopen.
Mezelf kennende zou ik sowieso de helft al weggeven